İçeriğe Yönlendir

Soğuk Motorda Fan Açması


Ümit Türk

Recommended Posts

Ümit Türk

Merhabalar,

 

Arkadaşlar aracım 2013 golf 1.6tdi 156.000. 
Aracım soğuk havalarda 90 dereceye 5km gidince anca ısınıyordu ancak fan açma vs yoktu.  Ne hikmetse tam ısınmadan 1 2 km gitmeden yoğun fan çalıştırmaya başladı. Ne olduysa petrol ofisinden yakıt aldıktan sonra oldu. Yıllardır diğer araçlarım dahil almıyordum. Deneyelim dedik ama denk mi geldi bu fan açma işi bilemedim. 
Araştırmalarıma göre dpf tıkanma durumlarında açtığını okudum. Bu ara çok kısa mesafe kullandım. Belki de tıkandı. 
Otobana çıkıp 3 veya 4 vites 3.000 devirde yaklaşık 20 dk kullandım. Geldim fan dönmüyor. 
Sizin fikirleriniz nedir ?

 

Not: Su eksiltme durumu yoktur.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arıza teşhis cihazından dpf durumuna bakmalı, otobanda 3 4 le kullanılmak ile bir bakım tamir temizleme prosedürü tek başına yoktur, o iş çok hatalı bir efsane olarak anlatıldı , kül başka şeydir partikül başka

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Belki termostat bile arızalı olabilir. VW değil benim araba ama termostat arızası fandan anlaşılmıştı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ısı sensörünün kablosu kopmuştur. araç da bunu telafi etmek çin ne olur ne olmaz diye sürekli fan çalıştırıyordur. yada klima gazı aşırı fazla yada tamamen boştur.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Araci kapatinca fan aciyordu, otobanda surdukten sonra araci kapatinca fan acmiyor ise dpf den kaynaklidir. Yalniz bu tikali oldugu anlamina gelmez. Dpf belli bir doluluga ulasinca rejenerasyon baslar, sicaklik yukselir (hararet gostergesinde gorunmez veya ekranda gorunmez). Bu rejenerasyon bitmeden araci kapatirsaniz, sicaklik hala yuksek oldugu icin fan bir sure acik kalir. Bir sonraki surusunuzde dpf yeniden rejenerasyon dener. Surekli kisa mesafede bu rejenerasyon tamamlanamaz veya cok zor tamamlanir 

Aracinizda start stop varsa rejenerasyon oldugunda arac stop etmez. Multimedya ekraninda arac durumu menusu varsa orada motorun calismasi gerektigi icin start-stop devre disi yazar ve rolanti devri yukselir (bu sirada rejenerasyon islemi devam ediyordur)

Rejenerasyon icin onceden bazi araclarin kitapciginda 1 vites dusurun ve rejenerasyon bitene kadar surmeye devam edin yaziyordu. Yeni araclarda boyle bir durum soz konusu degil. 

Rejenerasyon normalde bir kac dakika icerisinde tamamlanir. Normal viteste, normal hizda surekli gidildigi surece rejenerasyon devam eder. Sanirim daha yeni model vw araclar rejenerasyon baslamissa rolantideyken de isleme devam ediyor. 

2019 tiguan surekli otobanda suruldugu halde arada sirada otobandan ciktiktan sonra rejenerasyona basliyor. Motor durdurulunca fan donmeye devam ediyor. Eger rejenerasyonu onceden fark edersem rolantide biraz bekliyorum. Rolanti devri normale dusunce kapatiyorum. Bir dahaki calistirmada kisa mesafe de olsa motoru durdurunca fan donmuyor yani rejenerasyon tamamlanmis oluyor. 

Sizin aracta tam olarak nasil isledigini malesef kendiniz bulmaniz gerekecek

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Çok fazla şehir içi tüketim sonucu malesef VW grubu araçlarda rejenasyon tamanlanmadığı için önce 1000 devirde çalışma ile mesaj veriyor, sonra ise siz rejenasyon bitmeden stop ederseniz yakma işlemi bitmediği için fan devreye giriyor. Bakıma götürdüğüm usta 6 Gram değere ulaşınca rejenasyon yapmaya çalışacaktır, motor sesi değişir, titreşimli çalışır, içeri daha fazla ses alır demişti. Eğer 4. vites 70 km hız (Servis ve kitapçık önerisi) ile 10-15 km çoğu zaman sürecek zaman ve fırsatınız yok ise aracı stop etmeyin, kendiliğinden 1000 devir biraz üstü çalışarak temizlemeyi yapacak demişti. Temizleme bitince devir saati 800 civarına düşüyordu. Bazen temizleme bitse bile devir saati düşmüyordu öyle durumda ise gaza 1500-1800 devire gelecek kadar dokunup çekersen devir 800 civarına düşüyor. Sonrasında zaten temizlik bitmiş oluyor. Ben bittiğini anlamak için araç içinde beklerken emniyet kemerimi takıyorum ve stop-startı aktif ediyordum, eğer DPF doluluğu var ise stop-start devreye girmiyor, rejenasyonu tamamlayınca araç stop- start durumuna geçiyor ve aracı kapatıyordu, sonra da aracı kontantak kapatıp iniyorum... :bye:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

Sorunum yakıtı bitirip Shellden alınca kendi kendine çözüldü :).

Aracım rejenerasyon yapıyormuş.  Bununun sebeplerinden birisi kötü yakıt olabileceği yazıyordu. Sürekli Shellden 2. tercih opetten alıyordum. Petrol ofisi deneyeyim dedim. Daha da almam :D

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

Bununun sebeplerinden birisi kötü yakıt olabileceği yazıyordu.

o bilgi doğru ancak sebebp değil, yani kötü yakıt denen marka bazında değil ürün bazında, yakıt alımı tesadüf olabilir, rejenerasyonu bitiremyior ise kül birikmiş te olabilir, dpf ömrünün sonuna yaklaşmış olabilir

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...