İçeriğe Yönlendir

DSG de Son Durum Nedir? 2021 1.0TSI Polo Şanzımanı DQ200 mü DQ250? Peugeot 208 1.2 Motor??


Çağatay Özsoy

Recommended Posts

Çağatay Özsoy

Merhaba Arkadaşlar, 

 

Yeni ikinci araba alma arifesindeyim, kısa mesafe kullanılacak. DSG benim bildiği her 40bin km de bir arıza veriyordu, şimdi diyorlar ki yok o 2016 öncesindeydi artık arıza vermiyor, konu hakkında bilginiz var mı? Araçların teknik bilgilerine bakabileceğimiz yerler var mı? örneğin 2021 1.0 TSI Polonun şanzımanı DQ200 müdür, nereden bakabilirim bu bilgilere. 

 

Birde Peugeot 208 1,2 puretech  in şanzımanı EAT8 baya güzel ama motorları sıkıtılı diyorlar, direk enjeksiyonlu olduğundan 20bin kmde bile kurumlanma veya  triger kayışı çatlaması/koparması yaptığını duyuyorum, konu hakkında bilgisi olan var mı? 

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

2017 polo 110 1.4 tdi 110 bin km , 2021 polo 1.6 tdi 75 bin km  her iki araçta dsg ve istanbul şehir içi kullanımda genellikle , hiç arıza vermedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

segmenti diye yazıyorum 2020 clio 1.3 tce 130 hp  edc alırdım, tüpü gevşeyen, tası çatlayan, kavraması yanan dsg den, tamam eski seriler kadar kötü değiller ama halen sıkıntı çıkarıyorlar, trigeri yağın içinde çalışan puretech motordan kurtulmuş olurdum, puretech içinde yanlış yağ kullanımı veya zamanında yağ değişiminin yapılmaması trigerin kopmasına sebeb veriyormuş  hassas bi motor, en azından clionun bu tarz sorunları yok 1.3 tce motorlar  triger zincirli, 7 ileri edc yağlı kavrama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

DQ250 ve üstü o segmentlerde olmaz.

DQ200 genel kodu Polo’da olan şanzımanı ama bir çok alt kodu var sürekli güncelleniyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

gti'larda falan dq250 var ama bahsi geçen araç %99,9 dq200'dür.

bu arada vag, 2020'de, bazı pazarlarda 1.0 tsi ile dq250 kullanmaya başlayacaktı, sonra ne oldu bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

capon büyükelçisi de domates seçer gibi araba seçip bize yolladıklarını dedi dediydiler

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Bacanakta Super b var 2016 model otomatik DSG araç şu anda 150.000 km civarında daha bu sene mekatronik arızası verdi sadece 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Bende 147 bin km de Skoda Superb var, 90 binde serviste kavrama, bir kaç bin km önce kendi ustama keyfi DSG tüpünü değiştirttim... Arabanın arıza vermesini bekleyen ile arabasını dinlemesini bilen arasında çok fark vardır. Tüp değişimine 5 bin lira vermiştim, belki geciktirsem Tüp plakası, hatta mekatronik bile arıza verebilirdi, bu da masrafın katlanarak artması demek... B sınıfı ile D sınıfı şanzımanı aynı olmayabilir ama sonuç aynı  yere çıkıyor, bakımlı binmek, arızayı beklemeden ziyade önlem almak, çözüm ürettirmek diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Eşimin 2017 Polo Allstar vardı. DSG olarak bir sorun yaşamadık ama mikroşalter arızası verdi. Garantiden hemen bu parça değişti bir sorun yaşamadık. 
şu anda Corsa 1.2 T edition kullanıyoruz EAT 8 şanzımanlı. 10.000 km oldu bir sorun yaşamadık, PUG ile aynı motor. Motor da problemli değil. Ama yağını kontrol ediyorum sürekli, yağ eksiltiyor dedikleri için. Pek bir eksilme göremedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Sonra diyorlar elektrikli araç kötü

Bu tür konuları okuyunca soğuyorum ben yine

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Puma nasıl?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy
Adem Kazıl yazdı:

segmenti diye yazıyorum 2020 clio 1.3 tce 130 hp  edc alırdım, tüpü gevşeyen, tası çatlayan, kavraması yanan dsg den, tamam eski seriler kadar kötü değiller ama halen sıkıntı çıkarıyorlar, trigeri yağın içinde çalışan puretech motordan kurtulmuş olurdum, puretech içinde yanlış yağ kullanımı veya zamanında yağ değişiminin yapılmaması trigerin kopmasına sebeb veriyormuş  hassas bi motor, en azından clionun bu tarz sorunları yok 1.3 tce motorlar  triger zincirli, 7 ileri edc yağlı kavrama.

Clio hiç bana hitap eden bir araç değil ayrıca hacim olarak 1332cc geçiyor sanırım, vergi avantajı yok. yapacak birşey yok tabi, yakıtı nasıl biliyor musunuz?   puretech 20binde kayış çatlattığını bazılarının koptuğunu duymuştum ama nedenini tam bilmiyordum, bilgi için tşk ederim. clio motor güzelmiş tekrar tşkler bilgi için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Eşimin 2017 Polo Allstar vardı. DSG olarak bir sorun yaşamadık ama mikroşalter arızası verdi. Garantiden hemen bu parça değişti bir sorun yaşamadık. 
şu anda Corsa 1.2 T edition kullanıyoruz EAT 8 şanzımanlı. 10.000 km oldu bir sorun yaşamadık, PUG ile aynı motor. Motor da problemli değil. Ama yağını kontrol ediyorum sürekli, yağ eksiltiyor dedikleri için. Pek bir eksilme göremedim. 

Kısa mesafede kurumlanma yapabilir diyorlardı o motor için, trigeri görebiliyor musunuz kaputtan bilmiyorum ama asıl sıkıntı farklı yağ konursa triger kayışında çatlamalar başlıyor hatta 20bin km de kopartanlar var diyorlardı bilginiz olsun. corsada bakıyorum, uygun fiyat temiz bulursam bahsettiğim noktalara bakarak almayı bende düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy
Emre Şimşek yazdı:

Sonra diyorlar elektrikli araç kötü

Bu tür konuları okuyunca soğuyorum ben yine

Evinizde veya iş yerinizde şarj olayı sıkıntı değilse, duvar tipi şarj yapabilecekseniz ikinci araç olarak olabilir, birde 2 yıl içindeki performans kayıplarına bakmak lazım, benim hanımın hemen hemen her akşam telefonunu ben şarja taktığım için elektrikli hiç bize göre değil :) 

Evren Erakçora yazdı:

Puma nasıl?

910 binden başlıyor abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Emre Şimşek yazdı:

Sonra diyorlar elektrikli araç kötü

Bu tür konuları okuyunca soğuyorum ben yine

 

Kötü diyorlar çünkü kötü :crazy:

 

Daha oraya gelemedik, keşke gelebilmiş olsak. Bu hafta iki kez mahallenin elektriği kesildi. İlk kesildiğinde resmen 3 saat gideremediler arızayı. Kombi yanmıyor, aydınlatma yok falan, kötüydü yani. Ev soğudu kombi çalışmayınca, çocuklar üşüdü. İkinci kesildiğinde 45-50 dk kadar sonra geldi. 

Biz daha konutlardaki elektrik ihtiyacını çözememişken, otomobilin elektriklisini hiç bilemiyorum. Düşünsene hocam, bir doğal afet sonucunda elektrik ilk kaybedilecek unsurlardan biri. Elektrik olmadığında arabayı da kullanamazsak sıkıntı... Benzin mazot bir şekilde bulunuyor. Ben tedbiren hep 3 çeyreğin üzerinde tutarım mesela depoyu. Acil durumda yakıt alımına gerek duymadan 500 km götürsün en azından diye. 

Bence DSG'yi ikinci el almak halen kumar. Geçmişi biliniyorsa amenna ama yoksa yok yani. 

 

Auris falan bakılsa aslında, tam otomatiği de var 1.6 atmosferik benzinli motoru da. Fiyat olarakta bakılabilir gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

İ20 1.0 T-GDİ 7 DCT (D7F22) ya da 1.4 MPİ 100 ps 6 AT.

 

 

Hyundai_i20.jpg.b153492909492040282dbdc8250ff054.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Benim 2017 kodiaq da dsg ile alakalı sorun yaşatmadı hiç, 135.000 km'deyiz. %80 istanbul kullanımı .

DSG sorunları artık bence korkutucu değil, ustası da arttı, parça çeşitliliği ve alternatifleri de arttı. 

İşin erbabı bir ustanın /experin kontrolü ile alınabilir diyorum ben. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Çağatay Özsoy yazdı:

Clio hiç bana hitap eden bir araç değil ayrıca hacim olarak 1332cc geçiyor sanırım, vergi avantajı yok. yapacak birşey yok tabi, yakıtı nasıl biliyor musunuz?   puretech 20binde kayış çatlattığını bazılarının koptuğunu duymuştum ama nedenini tam bilmiyordum, bilgi için tşk ederim. clio motor güzelmiş tekrar tşkler bilgi için.

evet vergi avantajı yok şehir içi sakin kullanım 7 litre uzun yolda bu aşağıya düşebilir ama bu araçla sakin gitmek çok zor fena gaza getiriyor, clionun bu motorunu bilen mi yok yoksa clio bu nekadar gidebilirki diye düşünüp sıkıştırıyorlar gaza bi dokunuyon arkada nokta gibi kalıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Çağatay Özsoy yazdı:

Kısa mesafede kurumlanma yapabilir diyorlardı o motor için, trigeri görebiliyor musunuz kaputtan bilmiyorum ama asıl sıkıntı farklı yağ konursa triger kayışında çatlamalar başlıyor hatta 20bin km de kopartanlar var diyorlardı bilginiz olsun. corsada bakıyorum, uygun fiyat temiz bulursam bahsettiğim noktalara bakarak almayı bende düşünüyorum. 

Eşim ilçeye gelip gittiği için % 80 şehirler arası kullanılıyor araç. İnşallah böyle bir durum yaşamayız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

2017 polo 1,4 tdi vardı. DSGi arızalandı ya da arızalıydı. Yaptırıp sattıydım. KM yanlış hatırlamıyorsam 100000 de idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

DSG sorunu ekseriyet dizelde görüyorum ben. Sanırım tork bu anlamda etkili.

 

Bu arada bende Clio 1.0 TCE X Tronic CVT tavsiye edeyim 😅

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Ben hic bir sikayetim olmadigi halde mekatronik yagini, şanzıman yagini ve basinç tupu degisimini 50bin kmde kendim yaptim. Şu an 80bin kmdeyim dsg kaynakli en ufak bir sorun yaşamadim.

Kendim yaptim diyorum, bakiminin ne kadar basit oldugunu varin siz anlayin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

DSG sorunu ekseriyet dizelde görüyorum ben. Sanırım tork bu anlamda etkili.

 

TSİ'da tork durumu nasıl? :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

TSİ'da tork durumu nasıl? :) 

 

TSI da olsa dizeldeki torku alabilir misin benzinlide 😊 Benim denk geldiklerim hep dizeldi. Kayinbiraderin Jetta 100 küsür binde kavrama değişti. Bir arkadasin A3 te 15 binde kavrama değişti. Benzinlide sorun yaşayan arkadaş ta var. 1.4 TSI kavrama değişti. Okul mudurumun 1.2 TSI Jetta ise basınç tüpü değişti ama kavrama duruyor araç 200 bini geçti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ersen şahin yazdı:

Bacanakta Super b var 2016 model otomatik DSG araç şu anda 150.000 km civarında daha bu sene mekatronik arızası verdi sadece 

Daha ne olacak 150 bin km de arıza vermiş sonuçta. Ben kullanmadım ama ceed in otomatik 2015 modelini arkadaşım kullanıyor , araç 220 binde daha tık dememiş şanzıman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...