Çağatay Özsoy 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 Merhaba Arkadaşlar, Yeni ikinci araba alma arifesindeyim, kısa mesafe kullanılacak. DSG benim bildiği her 40bin km de bir arıza veriyordu, şimdi diyorlar ki yok o 2016 öncesindeydi artık arıza vermiyor, konu hakkında bilginiz var mı? Araçların teknik bilgilerine bakabileceğimiz yerler var mı? örneğin 2021 1.0 TSI Polonun şanzımanı DQ200 müdür, nereden bakabilirim bu bilgilere. Birde Peugeot 208 1,2 puretech in şanzımanı EAT8 baya güzel ama motorları sıkıtılı diyorlar, direk enjeksiyonlu olduğundan 20bin kmde bile kurumlanma veya triger kayışı çatlaması/koparması yaptığını duyuyorum, konu hakkında bilgisi olan var mı? Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 2017 polo 110 1.4 tdi 110 bin km , 2021 polo 1.6 tdi 75 bin km her iki araçta dsg ve istanbul şehir içi kullanımda genellikle , hiç arıza vermedi. 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 segmenti diye yazıyorum 2020 clio 1.3 tce 130 hp edc alırdım, tüpü gevşeyen, tası çatlayan, kavraması yanan dsg den, tamam eski seriler kadar kötü değiller ama halen sıkıntı çıkarıyorlar, trigeri yağın içinde çalışan puretech motordan kurtulmuş olurdum, puretech içinde yanlış yağ kullanımı veya zamanında yağ değişiminin yapılmaması trigerin kopmasına sebeb veriyormuş hassas bi motor, en azından clionun bu tarz sorunları yok 1.3 tce motorlar triger zincirli, 7 ileri edc yağlı kavrama. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 DQ250 ve üstü o segmentlerde olmaz. DQ200 genel kodu Polo’da olan şanzımanı ama bir çok alt kodu var sürekli güncelleniyor. 1 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 gti'larda falan dq250 var ama bahsi geçen araç %99,9 dq200'dür. bu arada vag, 2020'de, bazı pazarlarda 1.0 tsi ile dq250 kullanmaya başlayacaktı, sonra ne oldu bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 (düzenlendi) capon büyükelçisi de domates seçer gibi araba seçip bize yolladıklarını dedi dediydiler 25 Ocak 2024 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ersen şahin 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 Bacanakta Super b var 2016 model otomatik DSG araç şu anda 150.000 km civarında daha bu sene mekatronik arızası verdi sadece 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 Bende 147 bin km de Skoda Superb var, 90 binde serviste kavrama, bir kaç bin km önce kendi ustama keyfi DSG tüpünü değiştirttim... Arabanın arıza vermesini bekleyen ile arabasını dinlemesini bilen arasında çok fark vardır. Tüp değişimine 5 bin lira vermiştim, belki geciktirsem Tüp plakası, hatta mekatronik bile arıza verebilirdi, bu da masrafın katlanarak artması demek... B sınıfı ile D sınıfı şanzımanı aynı olmayabilir ama sonuç aynı yere çıkıyor, bakımlı binmek, arızayı beklemeden ziyade önlem almak, çözüm ürettirmek diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 Eşimin 2017 Polo Allstar vardı. DSG olarak bir sorun yaşamadık ama mikroşalter arızası verdi. Garantiden hemen bu parça değişti bir sorun yaşamadık. şu anda Corsa 1.2 T edition kullanıyoruz EAT 8 şanzımanlı. 10.000 km oldu bir sorun yaşamadık, PUG ile aynı motor. Motor da problemli değil. Ama yağını kontrol ediyorum sürekli, yağ eksiltiyor dedikleri için. Pek bir eksilme göremedim. 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 25 Ocak 2024 Paylaş 25 Ocak 2024 Sonra diyorlar elektrikli araç kötü Bu tür konuları okuyunca soğuyorum ben yine 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 26 Ocak 2024 Yazar Paylaş 26 Ocak 2024 Adem Kazıl yazdı: segmenti diye yazıyorum 2020 clio 1.3 tce 130 hp edc alırdım, tüpü gevşeyen, tası çatlayan, kavraması yanan dsg den, tamam eski seriler kadar kötü değiller ama halen sıkıntı çıkarıyorlar, trigeri yağın içinde çalışan puretech motordan kurtulmuş olurdum, puretech içinde yanlış yağ kullanımı veya zamanında yağ değişiminin yapılmaması trigerin kopmasına sebeb veriyormuş hassas bi motor, en azından clionun bu tarz sorunları yok 1.3 tce motorlar triger zincirli, 7 ileri edc yağlı kavrama. Clio hiç bana hitap eden bir araç değil ayrıca hacim olarak 1332cc geçiyor sanırım, vergi avantajı yok. yapacak birşey yok tabi, yakıtı nasıl biliyor musunuz? puretech 20binde kayış çatlattığını bazılarının koptuğunu duymuştum ama nedenini tam bilmiyordum, bilgi için tşk ederim. clio motor güzelmiş tekrar tşkler bilgi için. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 26 Ocak 2024 Yazar Paylaş 26 Ocak 2024 H.Cenk Bayrakçı yazdı: Eşimin 2017 Polo Allstar vardı. DSG olarak bir sorun yaşamadık ama mikroşalter arızası verdi. Garantiden hemen bu parça değişti bir sorun yaşamadık. şu anda Corsa 1.2 T edition kullanıyoruz EAT 8 şanzımanlı. 10.000 km oldu bir sorun yaşamadık, PUG ile aynı motor. Motor da problemli değil. Ama yağını kontrol ediyorum sürekli, yağ eksiltiyor dedikleri için. Pek bir eksilme göremedim. Kısa mesafede kurumlanma yapabilir diyorlardı o motor için, trigeri görebiliyor musunuz kaputtan bilmiyorum ama asıl sıkıntı farklı yağ konursa triger kayışında çatlamalar başlıyor hatta 20bin km de kopartanlar var diyorlardı bilginiz olsun. corsada bakıyorum, uygun fiyat temiz bulursam bahsettiğim noktalara bakarak almayı bende düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 26 Ocak 2024 Yazar Paylaş 26 Ocak 2024 Emre Şimşek yazdı: Sonra diyorlar elektrikli araç kötü Bu tür konuları okuyunca soğuyorum ben yine Evinizde veya iş yerinizde şarj olayı sıkıntı değilse, duvar tipi şarj yapabilecekseniz ikinci araç olarak olabilir, birde 2 yıl içindeki performans kayıplarına bakmak lazım, benim hanımın hemen hemen her akşam telefonunu ben şarja taktığım için elektrikli hiç bize göre değil Evren Erakçora yazdı: Puma nasıl? 910 binden başlıyor abi 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Emre Şimşek yazdı: Sonra diyorlar elektrikli araç kötü Bu tür konuları okuyunca soğuyorum ben yine Kötü diyorlar çünkü kötü Daha oraya gelemedik, keşke gelebilmiş olsak. Bu hafta iki kez mahallenin elektriği kesildi. İlk kesildiğinde resmen 3 saat gideremediler arızayı. Kombi yanmıyor, aydınlatma yok falan, kötüydü yani. Ev soğudu kombi çalışmayınca, çocuklar üşüdü. İkinci kesildiğinde 45-50 dk kadar sonra geldi. Biz daha konutlardaki elektrik ihtiyacını çözememişken, otomobilin elektriklisini hiç bilemiyorum. Düşünsene hocam, bir doğal afet sonucunda elektrik ilk kaybedilecek unsurlardan biri. Elektrik olmadığında arabayı da kullanamazsak sıkıntı... Benzin mazot bir şekilde bulunuyor. Ben tedbiren hep 3 çeyreğin üzerinde tutarım mesela depoyu. Acil durumda yakıt alımına gerek duymadan 500 km götürsün en azından diye. Bence DSG'yi ikinci el almak halen kumar. Geçmişi biliniyorsa amenna ama yoksa yok yani. Auris falan bakılsa aslında, tam otomatiği de var 1.6 atmosferik benzinli motoru da. Fiyat olarakta bakılabilir gibi. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 İ20 1.0 T-GDİ 7 DCT (D7F22) ya da 1.4 MPİ 100 ps 6 AT. 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Benim 2017 kodiaq da dsg ile alakalı sorun yaşatmadı hiç, 135.000 km'deyiz. %80 istanbul kullanımı . DSG sorunları artık bence korkutucu değil, ustası da arttı, parça çeşitliliği ve alternatifleri de arttı. İşin erbabı bir ustanın /experin kontrolü ile alınabilir diyorum ben. 2 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Çağatay Özsoy yazdı: Clio hiç bana hitap eden bir araç değil ayrıca hacim olarak 1332cc geçiyor sanırım, vergi avantajı yok. yapacak birşey yok tabi, yakıtı nasıl biliyor musunuz? puretech 20binde kayış çatlattığını bazılarının koptuğunu duymuştum ama nedenini tam bilmiyordum, bilgi için tşk ederim. clio motor güzelmiş tekrar tşkler bilgi için. evet vergi avantajı yok şehir içi sakin kullanım 7 litre uzun yolda bu aşağıya düşebilir ama bu araçla sakin gitmek çok zor fena gaza getiriyor, clionun bu motorunu bilen mi yok yoksa clio bu nekadar gidebilirki diye düşünüp sıkıştırıyorlar gaza bi dokunuyon arkada nokta gibi kalıyorlar. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Çağatay Özsoy yazdı: Kısa mesafede kurumlanma yapabilir diyorlardı o motor için, trigeri görebiliyor musunuz kaputtan bilmiyorum ama asıl sıkıntı farklı yağ konursa triger kayışında çatlamalar başlıyor hatta 20bin km de kopartanlar var diyorlardı bilginiz olsun. corsada bakıyorum, uygun fiyat temiz bulursam bahsettiğim noktalara bakarak almayı bende düşünüyorum. Eşim ilçeye gelip gittiği için % 80 şehirler arası kullanılıyor araç. İnşallah böyle bir durum yaşamayız. 1 Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 2017 polo 1,4 tdi vardı. DSGi arızalandı ya da arızalıydı. Yaptırıp sattıydım. KM yanlış hatırlamıyorsam 100000 de idi. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 DSG sorunu ekseriyet dizelde görüyorum ben. Sanırım tork bu anlamda etkili. Bu arada bende Clio 1.0 TCE X Tronic CVT tavsiye edeyim 😅 3 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Ben hic bir sikayetim olmadigi halde mekatronik yagini, şanzıman yagini ve basinç tupu degisimini 50bin kmde kendim yaptim. Şu an 80bin kmdeyim dsg kaynakli en ufak bir sorun yaşamadim. Kendim yaptim diyorum, bakiminin ne kadar basit oldugunu varin siz anlayin. 2 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Metin Akbal yazdı: DSG sorunu ekseriyet dizelde görüyorum ben. Sanırım tork bu anlamda etkili. TSİ'da tork durumu nasıl? 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Murat Sahın yazdı: TSİ'da tork durumu nasıl? TSI da olsa dizeldeki torku alabilir misin benzinlide 😊 Benim denk geldiklerim hep dizeldi. Kayinbiraderin Jetta 100 küsür binde kavrama değişti. Bir arkadasin A3 te 15 binde kavrama değişti. Benzinlide sorun yaşayan arkadaş ta var. 1.4 TSI kavrama değişti. Okul mudurumun 1.2 TSI Jetta ise basınç tüpü değişti ama kavrama duruyor araç 200 bini geçti. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 26 Ocak 2024 Paylaş 26 Ocak 2024 Ersen şahin yazdı: Bacanakta Super b var 2016 model otomatik DSG araç şu anda 150.000 km civarında daha bu sene mekatronik arızası verdi sadece Daha ne olacak 150 bin km de arıza vermiş sonuçta. Ben kullanmadım ama ceed in otomatik 2015 modelini arkadaşım kullanıyor , araç 220 binde daha tık dememiş şanzıman 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts