İçeriğe Yönlendir

1.6 T4 Volvo S60 Almadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler ve İstanbul Anadolu Yakasında Servis Tavsiyesi


Yasin Karatekin

Recommended Posts

Yasin Karatekin

1.6 T4 Volvo S60 alacağım. Alırken nelere dikkat etmem gerekir? İstanbul'da kontrol için götürmemi önereceğiniz bir usta/servis var mıdır?

Arabadan teknik anlamda çok anlamıyorum. Kendim bakıp şanzımanını, motor sesini test edemem. Onun için bir yere götürüp bir ustaya arabayı kontrol ettirmek istiyorum. Bu usta aynı zamanda daha sonra arabayla ilgili bir problem yaşadığımda gidebileceğim bir yer de olacak muhtemelen.

Expertize de götüreceğim tabi ama expertiz her şeyine bakıyor mu bilmiyorum. Yine tabi expertiz önerisinde de bulunursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz

Maslak Gençler Volvo Servis, hatta benim ismimi de verebilirsiniz. Ben çok araştırdım hepsi bu kapıya çıktı ve hiç bir problem yaşamadım hep nokta atışı yapıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

EcoBoost motora dikkat edin.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

dizeline bakmata yarar var ecobost ise macera açabilir başa

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tamer Topaç yazdı:

EcoBoost motora dikkat edin.

powershift şanzımana da dikkat etsinler. ben olsam yeni nesil volvo almazdım.

ancak xc70 filan olabilir o da belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Karatekin

Hocam ecoboost motor ve powershift şanzıman uyarılarını başka yerlerde de okudum. Hatta bir önceki aracım 2013 focus 1.6 atmosferik powershift'le 195.000 kilometrede şanzıman beyni ve baskı balata değiştim, toplamda 75.000TL gibi bir masrafı oldu 2023 Eylül'de.

Ama dizeller çok pahalı, aynı aracın manueli yok. O yüzden mevcut bütçemle diğer opsiyonlara yönelemiyorum. Baktığım araç da henüz 90.000km civarında. Kendim de araçla çok fazla kilometre yapan biri olmadığım için birkaç sene biner 120.000-130.000 kilometreleri bulmadan vedalaşabilirim diye düşünüyorum. Veya işte araca 6-7 yıl binersem ve bana bir kez masraf çıkarırsa onun da kabul edilebilir olduğunu düşünüyorum.

Başka bir bilgisizliğim de aracın donanım paketi. İlana premium yazmışlar ve bu aracın en full paketi bu diyorlar, ama en full paket R-design. Ruhsatta da yazmadığı için hangi özelliklere dikkat etmem gerek? Aracın hangi paket olduğunu nasıl anlayacağım?

Görkem Küçükyılmaz yazdı:

Maslak Gençler Volvo Servis, hatta benim ismimi de verebilirsiniz. Ben çok araştırdım hepsi bu kapıya çıktı ve hiç bir problem yaşamadım hep nokta atışı yapıyorlar.

Abi teşekkür ederim. Ücret olarak diğer yerlere kıyasla nasıldır? Piyasayı hiç bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz
Yasin Karatekin yazdı:

Hocam ecoboost motor ve powershift şanzıman uyarılarını başka yerlerde de okudum. Hatta bir önceki aracım 2013 focus 1.6 atmosferik powershift'le 195.000 kilometrede şanzıman beyni ve baskı balata değiştim, toplamda 75.000TL gibi bir masrafı oldu 2023 Eylül'de.

Ama dizeller çok pahalı, aynı aracın manueli yok. O yüzden mevcut bütçemle diğer opsiyonlara yönelemiyorum. Baktığım araç da henüz 90.000km civarında. Kendim de araçla çok fazla kilometre yapan biri olmadığım için birkaç sene biner 120.000-130.000 kilometreleri bulmadan vedalaşabilirim diye düşünüyorum. Veya işte araca 6-7 yıl binersem ve bana bir kez masraf çıkarırsa onun da kabul edilebilir olduğunu düşünüyorum.

Başka bir bilgisizliğim de aracın donanım paketi. İlana premium yazmışlar ve bu aracın en full paketi bu diyorlar, ama en full paket R-design. Ruhsatta da yazmadığı için hangi özelliklere dikkat etmem gerek? Aracın hangi paket olduğunu nasıl anlayacağım?

Abi teşekkür ederim. Ücret olarak diğer yerlere kıyasla nasıldır? Piyasayı hiç bilmiyorum.

bir tık pahalıdır, ama dediğim gibi volvo ustasında macera aramaya gerek yok. gözün kapalı emanet edebilirsin aracı.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

O yıllarda üretilen Volvolar, EcoBoost , TDCİ, ZF (ZF6-HP), AİSİN ve Powershift kombinasyonludur. Tüm şanzıman tiplerinde isim Volvo' ya özgü Geartronic' tir. Benzinli motorlar (T2-3-4-5-6), Dizel motorlar ise, (D-D2-3-4-5) harfleri ile konumlandırılmış. Aynı motorda farklı şanzıman kombinasyonları getirtilmiş durumda ve açıkçası hangi modelde hangi kombinasyon çok net değil.

Örneğin S60 1,6 TDCİ ünitelerde Powershift' in ıslak (6DCT450-MPS6) ve kuru (6DCT250-DPS6) kavramalı şanzımanları birlikte kullanılmıştır. O kadar çok farklı kombinasyon var ki, aynı üretim bandında dahi farklı kombinasyonların olduğu bilinmekte.

Bildiğim ya da bildiğimi düşündüğüm birkaç kombinasyonu aşağıya yazıyorum.

 

Ford ile Volvo arasındaki arıza oranı farkı, Volvo' ların satış grafiğinin Ford' a göre daha az olması ya da, iki markanın kullanıcı kitlesi olabilir. 

 

1.5 EcoBoost 6DCT450-MPS6  -  6DCT250-DPS6  -  AWF8F35 TG-81SD 480  

1.6 EcoBoost 6DCT450-MPS6  -  6DCT250-DPS6 

2.0 EcoBoost 6DCT450-MPS6  -  AWTF-80SC 450  -  AWF8F35 TG-81SD 480

2.0 EcoBoost 4 silindir MHD 8 AWF8F35 TG-81SC 650 

1.5 TDCİ 6DCT450-MPS6

1.6 TDCİ 6DCT450-MPS6  -  6DCT250-DPS6

2.0 TDCİ 4 silindir 6DCT450-MPS6  -  AWF8F35 TG-81SD 480 

2.0 TDCİ 5 silindir 6 AWTF-80SC 450 

2.0 TDCİ 4 silindir MHD 8 AWF8F35 TG-81SC 650 

 

ZF (ZF6-HP) bu şanzıman ise bonus. Bazı 2.0 T benzinli motorlarda kullanılmış.

 

Volvo 2.5 T 5 silindir ve üzeri motorlar ile Okyanus ötesi ülkeler klasman dışı :kihkih:

 

 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Yasin Karatekin
Tamer Topaç yazdı:

O yıllarda üretilen Volvolar, EcoBoost , TDCİ, ZF (ZF6-HP), AİSİN ve Powershift kombinasyonludur. Tüm şanzıman tiplerinde isim Volvo' ya özgü Geartronic' tir. Benzinli motorlar (T2-3-4-5-6), Dizel motorlar ise, (D-D2-3-4-5) harfleri ile konumlandırılmış. Aynı motorda farklı şanzıman kombinasyonları getirtilmiş durumda ve açıkçası hangi modelde hangi kombinasyon çok net değil.

Örneğin S60 1,6 TDCİ ünitelerde Powershift' in ıslak (6DCT450-MPS6) ve kuru (6DCT250-DPS6) kavramalı şanzımanları birlikte kullanılmıştır. O kadar çok farklı kombinasyon var ki, aynı üretim bandında dahi farklı kombinasyonların olduğu bilinmekte.

Bildiğim ya da bildiğimi düşündüğüm birkaç kombinasyonu aşağıya yazıyorum.

 

Ford ile Volvo arasındaki arıza oranı farkı, Volvo' ların satış grafiğinin Ford' a göre daha az olması ya da, iki markanın kullanıcı kitlesi olabilir. 

 

1.5 EcoBoost 6DCT450-MPS6  -  6DCT250-DPS6  -  AWF8F35 TG-81SD 480  

1.6 EcoBoost 6DCT450-MPS6  -  6DCT250-DPS6 

2.0 EcoBoost 6DCT450-MPS6  -  AWTF-80SC 450  -  AWF8F35 TG-81SD 480

2.0 EcoBoost 4 silindir MHD 8 AWF8F35 TG-81SC 650 

1.5 TDCİ 6DCT450-MPS6

1.6 TDCİ 6DCT450-MPS6  -  6DCT250-DPS6

2.0 TDCİ 4 silindir 6DCT450-MPS6  -  AWF8F35 TG-81SD 480 

2.0 TDCİ 5 silindir 6 AWTF-80SC 450 

2.0 TDCİ 4 silindir MHD 8 AWF8F35 TG-81SC 650 

 

ZF (ZF6-HP) bu şanzıman ise bonus. Bazı 2.0 T benzinli motorlarda kullanılmış.

 

Volvo 2.5 T 5 silindir ve üzeri motorlar ile Okyanus ötesi ülkeler klasman dışı :kihkih:

 

 

Hocam bilgilendirme için teşekkürler. Tam olarak vermek istediğiniz mesajı anlayamadım. Uzak durun mu demek istediniz?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)
Yasin Karatekin yazdı:

Hocam bilgilendirme için teşekkürler. Tam olarak vermek istediğiniz mesajı anlayamadım. Uzak durun mu demek istediniz?

Bilmiyorum ki. Bence üreten, pazarlayan, satan da bilmiyordu :kihkih:. Adamlar, üretim sayısı kadar kombinasyon yapmışlar. Hele bir de donanımları var ki, evlere şenlik.

Volvo' yu severim (XC60 2.0 TDCİ 4 silindir MHD 8 AWF8F35 TG-81SC 650 kullanıyorum). Çinliler satın alınca, eski havasına getirmeyi amaçladılar ve başardılar.

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...