İçeriğe Yönlendir

Suzuki Swift Hybrid Kullanan Var mı, Nasıldır?


Çağatay Özsoy

Recommended Posts

Çağatay Özsoy

Merhabalar, 

 

ikinci araç olarak 2021 Suzuki swift hybrid bakıyorum zaman zaman ama; 

 

1) ikinci elinin zayıflığı

 

2) hybrid sisteminin ilerde arızalanması 

 

nedenleri ile 50-60 daha fazla verip Micra 1.0 veya Skoda / ibiza  yada bi 30-40 daha verip Polo / Peugeot 208 bakıyorum. 2021 Suzuki swift hybrid kullaanan var mı forumda pek duymadım ama hibrit sistem arıza yapabilir mi ilerde, koltuk altındaki 10a batarya ile marş dinamosundan güç veriyorlarmış motorun güze ihtiyacı olduğunda

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağatay Özsoy yazdı:

Merhabalar, 

 

ikinci araç olarak 2021 Suzuki swift hybrid bakıyorum zaman zaman ama; 

 

1) ikinci elinin zayıflığı

 

2) hybrid sisteminin ilerde arızalanması 

 

nedenleri ile 50-60 daha fazla verip Micra 1.0 veya Skoda / ibiza  yada bi 30-40 daha verip Polo / Peugeot 208 bakıyorum. 2021 Suzuki swift hybrid kullaanan var mı forumda pek duymadım ama hibrit sistem arıza yapabilir mi ilerde, koltuk altındaki 10a batarya ile marş dinamosundan güç veriyorlarmış motorun güze ihtiyacı olduğunda

 


sadece suzuki değil, çoğu yeni araba benzer sistemlerle çalışıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Swift ler sorunsuz araçlar ancak ufak sınıfta çok tutulan araçlar değil. Onun yerine ufak turbo benzin motorlu bir araç almanız daha iyi olur bende. 1.0 Golfü geçen sene 1100 ye veriyorlardı. Sınıfındaki en konforlu araç bence. Polo filan da bakılabillir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

swift alınca ödenen rakamın üstü teknik fayda alnması beni cezbeder, suzuki 2. el satışı da gayet hızlıdır yavaş diyen kim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

şöyle yakışıklı bir sx4 olmadıktan sonra...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Çağlar Bayur yazdı:

swift alınca ödenen rakamın üstü teknik fayda alnması beni cezbeder, suzuki 2. el satışı da gayet hızlıdır yavaş diyen kim?

Ben

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Keskin yazdı:

Ben

he prd 24 saati geçince 38. saatte satılıyor heee

Doğan Arşiray yazdı:

şöyle yakışıklı bir sx4 olmadıktan sonra...

sarayım mı yanında 888 parçalık mp3 stick hediye

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

:) cd yokmu.

yeni teknoloci candır

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

1.2 80 HP candan bezdirebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Metin Akbal yazdı:

1.2 80 HP candan bezdirebilir.

1,25 82 hp fiesta tavsiye ederim, bezdirmez üstelik 4. Viteste çok güldürür. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

Aşağıda linte yabancı sitede Suzuki Swift Hybrid ilgili bir tartışma buldum, sanırım sıcaklık 5-8 derece arasınbdayken koltuk altındaki akü ortamla ısınıncaya kadar hibrit derreye girmiyormuş, ama arızadan kimse bahsetmemiş, ilerde konuyla ilgili araştırma yapan arkadaşlar için bilgi olsun

 

 

https://www.suzuki-forums.com/threads/hybrid-system-not-working.276549/?nested_view=1&sortby=oldest

 

 

Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
(düzenlendi)

Mild hybrid sistemleri bana start stop sistemiyle yelken modunun karışımı bir sistem gibi geliyor. Amaç her sene sıkılaşan emisyon normlarına eldeki içten yanmalı motorların uyumunu sağlayabilmek. Bu sistemin varolan ünitenin çekişine bir katkısı yok sadece ayağınızı gazdan çektiğinizde motoru kapatıyor ancak aracın sürüşünde gerekli elektronik sistemleri harici bir batarya üzerinden besliyor. Motor çalıştığında da varolan elektrik motoru ile bu bataryayı şarj ediyor. 48v küçük bir akü kullanılsa da ileride bu akülerin değişim maliyeti ne olacak o önemli. Yurt dışında 499,99 £ gibi fiyatlara satılıyor. Yetkili servis dışında değişiminin sağlanacağı yer bulmak çok zor şuanda. Kaldı ki başka üretici tarafından üretilen 48v türevi aküleri belki sistem tanımayacak. Firmalar sadece kendi ürettikleri parçaların kullanılması için elinden geleni yapıyor.

 

Suzuki swift özelinde ise 1.2 atmosferik motoru mild hybrid yapmışlar. Buda eldeki motoru emisyon normlarına uygun halde biraz daha kullanma çabası. 1.2 turbolu ya da çok özel bir teknoloji ile mild hybrid ile sekronize edilmiş tork eğrisi muazzam yakıt tüketimi çok az bir teknolojiye sahip ünite olmadığı için mild hybrid riskiyle almaya değmez.  Zaten Mild Hybrid araç alanlarda da aracın garantisi uzatabildiği kadar uzatıp garanti bittikten sonra aracı satma ya da iyiniyet garantisinden yararlanmak için yetkili serviste bakımlarını yaptırmaya devam ediyorlar. 

 

Evin ikinci aracı olacağı için garanti durumu bitmiş olan ya da uzatmak için sürekli yetkili serviste bakım yaptırmanız gereken, uzatılsa bile bir sorun çıktığında servisin ne kadar iyiniyetli olacağı birazda onların insafına kalacağı bir duruma girmektense başka araçlara bakabilirsiniz. Arkadaşım da 1.2 Suzuki switf ve 1.4 Hyundai i20 arasında kalmıştı. 1.4 otomatik i20 aldı. Ancak Suzuki Swift tasarım ve fiyatının uygunluğu konusunda sizi çok cezbettiyse 48V akünün değişim maliyetinin serviste ne olduğu ve bu araçlarda iyiniyet garantisi gibi bir sürecin olup olmadığı size maliyetinin ne olacağını bir Suzuki bayisinden öğrenerek satın alma maliyetinizle bu riski karşılaştırıp ona göre sağlıklı şekilde karar verebilirsiniz. 

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yiğit Özdemir yazdı:

48V akünün

48v akü var mı bunlarda? Bildiğim kadarıyla araç aküsü ile yürütüyorlardı ama, yanlış olabilirim tabii ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yiğit Özdemir yazdı:

Mild hybrid sistemleri bana start stop sistemiyle yelken modunun karışımı bir sistem gibi geliyor. Amaç her sene sıkılaşan emisyon normlarına eldeki içten yanmalı motorların uyumunu sağlayabilmek. Bu sistemin varolan ünitenin çekişine bir katkısı yok sadece ayağınızı gazdan çektiğinizde motoru kapatıyor ancak aracın sürüşünde gerekli elektronik sistemleri harici bir batarya üzerinden besliyor. Motor çalıştığında da varolan elektrik motoru ile bu bataryayı şarj ediyor. 48v küçük bir akü kullanılsa da ileride bu akülerin değişim maliyeti ne olacak o önemli. Yurt dışında 499,99 £ gibi fiyatlara satılıyor. Yetkili servis dışında değişiminin sağlanacağı yer bulmak çok zor şuanda. Kaldı ki başka üretici tarafından üretilen 48v türevi aküleri belki sistem tanımayacak. Firmalar sadece kendi ürettikleri parçaların kullanılması için elinden geleni yapıyor.

 

Suzuki swift özelinde ise 1.2 atmosferik motoru mild hybrid yapmışlar. Buda eldeki motoru emisyon normlarına uygun halde biraz daha kullanma çabası. 1.2 turbolu ya da çok özel bir teknoloji ile mild hybrid ile sekronize edilmiş tork eğrisi muazzam yakıt tüketimi çok az bir teknolojiye sahip ünite olmadığı için mild hybrid riskiyle almaya değmez.  Zaten Mild Hybrid araç alanlarda da aracın garantisi uzatabildiği kadar uzatıp garanti bittikten sonra aracı satma ya da iyiniyet garantisinden yararlanmak için yetkili serviste bakımlarını yaptırmaya devam ediyorlar. 

 

Evin ikinci aracı olacağı için garanti durumu bitmiş olan ya da uzatmak için sürekli yetkili serviste bakım yaptırmanız gereken, uzatılsa bile bir sorun çıktığında servisin ne kadar iyiniyetli olacağı birazda onların insafına kalacağı bir duruma girmektense başka araçlara bakabilirsiniz. Arkadaşım da 1.2 Suzuki switf ve 1.4 Hyundai i20 arasında kalmıştı. 1.4 otomatik i20 aldı. Ancak Suzuki Swift tasarım ve fiyatının uygunluğu konusunda sizi çok cezbettiyse 48V akünün değişim maliyetinin serviste ne olduğu ve bu araçlarda iyiniyet garantisi gibi bir sürecin olup olmadığı size maliyetinin ne olacağını bir Suzuki bayisinden öğrenerek satın alma maliyetinizle bu riski karşılaştırıp ona göre sağlıklı şekilde karar verebilirsiniz. 


Ayak gazda değilken motor kapalı, Frene basınca bile motoru çalıştırmak zorunda olan sistemler. Start stobun gelişmiş hali. Batarya en masumu. Start stop için envai çeşit abartılmış karmaşa var. Benim de tercih etmek istemediğim bir sistem. Mevcut mild hibritler ileride can yakacak biraz. 
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ayak gazda değilken motor kapalı, Frene basınca bile motoru çalıştırmak zorunda olan sistemler. Start stobun gelişmiş hali. Batarya en masumu. Start stop için envai çeşit abartılmış karmaşa var. Benim de tercih etmek istemediğim bir sistem. Mevcut mild hibritler ileride can yakacak biraz. 
 

 

bi tane kayış kasnak var ya yapma..  exceptionally low consumption demiş yazıda suzuki için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

bi tane kayış kasnak var ya yapma..  exceptionally low consumption demiş yazıda suzuki için.


klima, ısıtma, marş motoru, direksiyon, akü, alternatör, v kayış, emisyon için sıcak kalması istenen egzoz parçaları, vites, turbo soğutma, frende vakum basıncı için önlem, daha karışık kompleks bir beyin va çalışma sistemi. Hepsi start stop için daha fazla karmaşık yapıldı. 
 

tüm parçaları yoran sistem. Her arabasını seven kişi arabayı çalıştırınca düğmeden kapatıyor sistemi. 
 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sani Gerşon yazdı:

Para değilmiş valla, 450$ ebay'de

https://www.ebay.com/itm/333536189624

 

8-10 sene gidiyor bunlar. benim goccia elektrikli bisiklet bile 10 sene gitti daha yeni değiştim.

12V 36Wh  3Ah yapıyor. bu da 36V 12Ah aküler kadar olduğunu gösterir. Elektrikli bisiklet akülerinin büyük olanları kadar. fiyat gayet normal. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Göktürk yazdı:

8-10 sene gidiyor bunlar. benim goccia elektrikli bisiklet bile 10 sene gitti daha yeni değiştim.

12v36wh (3000mah) kapasite gözüküyor. 12v dedilerse, muhtemelen 3 tane 18650 batarya vardır bunlarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sani Gerşon yazdı:

12v36wh (3000mah) kapasite gözüküyor. 12v dedilerse, muhtemelen 3 tane 18650 batarya vardır bunlarda.

benim goccia 18650 den değildi. "pouch" denilen paketlerdendi. Bunların da 18650 olduğunu sanmam. 

Sani Gerşon yazdı:

12v36wh (3000mah) kapasite gözüküyor. 12v dedilerse, muhtemelen 3 tane 18650 batarya vardır bunlarda.

yanlış. 18650 12V değil ki.. :)
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

3 tane 18650 batarya

yok 9V luk bir pil varmış torpidoda

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

yok 9V luk bir pil varmış torpidoda

Valla hesap bunu gösteriyor. @Servet Aydın daha iyi bilgi verir illa ki.

Mehmet Göktürk yazdı:

 

yanlış. 18650 12V değil ki.. :)
 

3 adet seri bağlayınca ortalama 4v tan 12v etmiyor muyuz?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...