İçeriğe Yönlendir

Aracım 18 Jantta Davlumbaza Sürtüyor


Uğur Can Uysal

Recommended Posts

Uğur Can Uysal

Merhaba iyi forumlar herkese. Jetta mk5 2010 aracıma 18 inch jant taktım 225/40/18 lastiklerle kullanıyorum. Normal sürüşte bir sorun yok fakat bagaja yük veya arka koltuklara biri oturursa kasis ve yüksek çukurlarda davlumbaza sürtüyor. Bunu nasıl çözebilirim başına gelen var mı acaba

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Jant et si uygun olmayabilir. Yay var mı araçta?

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Arka amortisör lastiklerinizi bir kontrol edin belki ezilmiştir, yenilerseniz az yükselir yada üst tarafa ek takoz atılır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

18 ne takılırsa takılsın sorunlu olur o araçta. Jantları değiştirmeniz daha sağlıklı olacaktır. 

En fazla 225/45/17 ye kadar sorunsuz kullanabilirsiniz, bunun üzerinde her ebat size masraf ve sıkıntı olarak dönecektir.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Orijinal ölçüsü ne ki bu aracın.. 

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Orijinal ölçüsü ne ki bu aracın.. 

 

 

Metin Uzunoğlu yazdı:

205/55r16 standart olmalı 

 

160-170 hp ler hariç geri kalanı 205/55/16 

Bendeki 225/45/17 orjinali. 

Üretici de zaten 17 üstünü tavsiye etmiyor esp sistemi tutarsızlık yaşayabilir diyor, takarsan esp nin düzgün çalışacağına garanti vermem diyor.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Çözüm için aracınızın opsiyon listesinde yer alan jant teknik ölçüleri ile mevcut jantınızı karşılaştırın, yay ve süspansiyon orjinal ise sorun %99 jantınızda. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çap olarak uyumlu görünüyor.. Muhtemelen jant ofset sorunudur. 

Yada aracın yayları kesik yada basıktır. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

jant gemişliği de artar 18 de, 17 ye göre, sınır ET değeri de kurtarmaz genelde

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bizde ET değeri pek bilinmez. Offset derken de jant genişliğini kasteder sanayi esnafı genelde.

 

jgen_480x480.jpg?v=1569226644

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

jant gemişliği de artar 18 de, 17 ye göre, sınır ET değeri de kurtarmaz genelde

Sonuç olarak jant sıkıntılı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Muhtemelen et değeri yanlış, lastik dışarıda kalıyor, yük binince sürtüyor. Et değeri aynı olursa 1 cm dışarı çıkıyor lastik. Bu durumda sürtmesi az ihtimal ama et 35 vs ise sürtmesinin sebebi budur. 

 

Lastik içeride kalsaydı çaresi vardı, spacer vs olurdu ama dışarıda ise jantı değiştirmek lazım. 

 

https://tiresize.com/wheel-offset-calculator/

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Her şekilde 18" o arabaya fazla ama.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Selim Bilgin yazdı:

Her şekilde 18" o arabaya fazla ama.

 

Fazla yakıt, ön arka takım sorunları ve konforsuzluk olarak geri dönüş olacak maalesef.

Yorum bağlantısı
Uğur Can Uysal
(düzenlendi)

Aracın orjinal ve önerilen lastiği 205/55/16 gerçekleri söylemek gerekirse görünüş amaçlı değiştirdim. Araç yükseklik olarak normal boyutunda fakat sürtme sorunu araç yüklü olursa 16 inch de bile yaşıyoruz.  Aracın arkası çok fazla salınım yapıyor herhangi birisi otursa bile dahi gözle görülür derecede aşağı çöküyor araba.  18 inch olan jantım da tekerlek dışarda durmuyor çamurlukla davlumbaz birleşimine sürtme yapıyor hatta davlumbazın birazını parçalamış durumda. Tam emin değilim ama çamurluğa sürttüğünü düşünmüyorum.

tarihinde Uğur Can Uysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Uğur Can Uysal yazdı:

Araç yükseklik olarak normal boyutunda fakat sürtme sorunu araç yüklü olursa 16 inch de bile yaşıyoruz.  Aracın arkası çok fazla salınım yapıyor herhangi birisi otursa bile dahi gözle görülür derecede aşağı çöküyor araba. 

 

Helezon yayları bitmiş. Büyük ihtimal ince yanak lastik ve jant bitirmiştir. Tr yollarında 45 yanaklı araç kullandım o bile kütür kütür ediyordu, 40 yanak lastik ile kullanmak safi zarar ziyan.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Jetta'nın süspansiyonu yumuşak, arkaya 2-3 kişi oturunca yüksek kasislerde sürtüyordu benimki de, başka bir arabada yaşamadım onu. Eğer düzgün setup isteniyorsa yay-amortisör işine filan girilecek ama cidden masraf ve emeğe değmez, hele 1.6 tdi ile. Satıp tsi Golf alıp onunla oynamak daha mantıklı, aftermarket parçası da daha bol.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...