İçeriğe Yönlendir

2004 Vito 112 CDI Otomatik Şanzıman Filtresi Hangi Sıklıkla Değiştirilmeli?


Anıl Görkem Polat
Çözüme git Tamer Topaç tarafından,

Recommended Posts

Anıl Görkem Polat

Selamlar, bir esnaf abimizde 112 cdi otomatik vito var. Kendisinin sosyal medya iletişimiyle arası olmadığı için benden araştırmamı istedi. Aracı 300bin km'de. En son 250bin km'de şanzıman yağını değiştirmiş fakat bugüne kadar şanzıman filtresini hiç değiştirmemiş. Viteslerle ilgili herhangi bir şikayeti yok fakat ne kadar süre değiştirmezsem sorun çıkarır ve her yağ değişiminde değiştirmeli miyim gibi soruların cevabını merak ediyor. Ben bildiğim kadarıyla en azından teorik olarak tıpkı motordaki gibi yağ değişimiyle filtrenin de değişmesinin iyi olacağını söyledim. Sizin de cevaplarınızı kendisine ileteceğim. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Ben olsaydim set olarak( şanziman yagi, filtre, conta) degisim yapardim. Kafam rahat binerdim...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şanzıman yağı periyodu belirtilmemişse 60-70 bin km’de bir değiştirilir. En başından beri hiç değişmemiş şanzımanın yağını çok geç km’lerde değiştirince beklenmeyen arızalar çıkma ihtimali vardır

Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat
Tevfik Işık yazdı:

Ben olsaydim set olarak( şanziman yagi, filtre, conta) degisim yapardim. Kafam rahat binerdim...

Teşekkürler Tevfik Bey, kendisine ileteceğim. Bütçesi de varsa bu şekilde yapar. Ben de sizle aynı şekil düşünüyorum.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şanzıman yağı periyodu belirtilmemişse 60-70 bin km’de bir değiştirilir. En başından beri hiç değişmemiş şanzımanın yağını çok geç km’lerde değiştirince beklenmeyen arızalar çıkma ihtimali vardır

Selam, yağ değişiminden sonra herhangi bir şikayeti olmadı. Kaygısı daha çok şanzıman parçalarının geleceği ile ilgili. Ben de kendisine Tevfik Bey'in cevabına yakın bir cevap vermiştim fakat biraz da bütçe meselesi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Hangi şanzıman var bilmiyorum ama bazı şanzımanlarda filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerekiyor. Daha önceki yağ değişiminde filtreyi değiştirmemişlerse bu sebepten olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat
Mustafa Arıkan yazdı:

Hangi şanzıman var bilmiyorum ama bazı şanzımanlarda filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerekiyor. Daha önceki yağ değişiminde filtreyi değiştirmemişlerse bu sebepten olabilir. 

Evet inmesi gerekiyor. Bu sebeple işçilik maliyeti de yüksek çıkıyor. Artık araç sahibinin kararı...

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bazen, doğru çalışan sisteme dokunulmaması gerekir.

 

Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat
Tamer Topaç yazdı:

Bazen, doğru çalışan sisteme dokunulmaması gerekir.

 

''No blood no foul'' diyorsunuz. Benim çok karşı olduğum bir servis felsefesi değildir fakat her zaman her sistem için de uygun değildir. Sonra olay çamurun içinde çalışan dişlilere döner.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Anıl Görkem Polat yazdı:

''No blood no foul'' diyorsunuz. Benim çok karşı olduğum bir servis felsefesi değildir fakat her zaman her sistem için de uygun değildir. Sonra olay çamurun içinde çalışan dişlilere döner.

Bu tip filtreler genelde çelik filtre denilen yapıdadır. Bazı Almanlar hariç. Bence şanzıman kodundan filtre tipini öğrenmeniz, sonrasında ise, ilerlemek uygun olacaktır. Düzenli yağ değişimi yapılan çelik filtreli şanzımanların, bir sorun olmadığı sürece sökülmesi bence pek uygun değil. 

Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat
Tamer Topaç yazdı:

Bu tip filtreler genelde çelik filtre denilen yapıdadır. Bazı Almanlar hariç. Bence şanzıman kodundan filtre tipini öğrenmeniz, sonrasında ise, ilerlemek uygun olacaktır. Düzenli yağ değişimi yapılan çelik filtreli şanzımanların, bir sorun olmadığı sürece sökülmesi bence pek uygun değil. 

 

Tamer Topaç yazdı:

Teşekkürler, gerekli araştırmayı yapacağım.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Tamer Topaç
Anıl Görkem Polat yazdı:

 

Teşekkürler, gerekli araştırmayı yapacağım.

 

Şanzıman ZF4HP20

Filtre 1019 000 067,073 4HP20.FIL21

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Anıl Görkem Polat
Tamer Topaç yazdı:

 

Şanzıman ZF4HP20

Filtre 1019 000 067,073 4HP20.FIL21

Teşekkürler. Evet birkaç gün önce şanzımanı kontrol ettik. Üzerinde 4HP20 yazıyordu. Dediğiniz gibi filtreyi değiştirmiyoruz. Yağ değişimiyle olayı sonlandıracağız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

 

Şanzıman ZF4HP20

Filtre 1019 000 067,073 4HP20.FIL21

alfa hangi modelde kullanmış o konuda bilgi var mı

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

alfa hangi modelde kullanmış o konuda bilgi var mı


Konu Alfa’ya nasıl geldi bilmiyorum ama 166 olsa gerek. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:


Konu Alfa’ya nasıl geldi bilmiyorum ama 166 olsa gerek. 

ZF4HP20 alfada da kullanılmış yazmakta belgem var :mangal:

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

ZF4HP20 alfada da kullanılmış yazmakta belgem var :mangal:

 

166 3.0 V6 Sportronic :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

166 3.0 V6 Sportronic :) 

türbinli değilmi bu tronic felan şaşırtıcı takı

vesile ile zamnında bir 166 hasar kaportaya gelmişti, araç bitti, sahibi geldi, köpürüyor, dedik ne oldu, yahu diyor 166 yanlış yapıştırmışsınız, bakıyoruz 166 yazısı düzgün, ohoo dedi bu 199 modeli....... siz daha modeli bilmiyorsunuz .... adam yıllarca 199 yazısı ile gezmiş, öyle de satın alınca......

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

türbinli değilmi bu tronic felan şaşırtıcı takı

vesile ile zamnında bir 166 hasar kaportaya gelmişti, araç bitti, sahibi geldi, köpürüyor, dedik ne oldu, yahu diyor 166 yanlış yapıştırmışsınız, bakıyoruz 166 yazısı düzgün, ohoo dedi bu 199 modeli....... siz daha modeli bilmiyorsunuz .... adam yıllarca 199 yazısı ile gezmiş, öyle de satın alınca......

 

 

Bir tane daha 1 bulup 911 yapsaydınız havası olurdu, o kadar bilmeyip 166 Alfa kullanmak garipmiş. :D 

 

Türbinli tabi, tronic'e gelmeden sport kısmı komik zaten, 4 ileri otomatikle neyin sportu olacaksa :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Selim Bilgin yazdı:

 

Bir tane daha 1 bulup 911 yapsaydınız havası olurdu, o kadar bilmeyip 166 Alfa kullanmak garipmiş. :D 

 

Türbinli tabi, tronic'e gelmeden sport kısmı komik zaten, 4 ileri otomatikle neyin sportu olacaksa :)

 

Çağlar Bayur yazdı:

türbinli değilmi bu tronic felan şaşırtıcı takı

vesile ile zamnında bir 166 hasar kaportaya gelmişti, araç bitti, sahibi geldi, köpürüyor, dedik ne oldu, yahu diyor 166 yanlış yapıştırmışsınız, bakıyoruz 166 yazısı düzgün, ohoo dedi bu 199 modeli....... siz daha modeli bilmiyorsunuz .... adam yıllarca 199 yazısı ile gezmiş, öyle de satın alınca......

 

ZF nin o dönemki pazarlamacıları çok iyi iş yapmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...