İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV 2.0 TDCI - Geç Çalışma, Tekleme, P0090 Yakıt Basınç Regulatör Arızası.


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Bu konu hakkında ileride birilerinin işine yarar diye paylaşıyorum. Bilgi paylaştıkça çoğalır.

 

Arabam bir gün aniden! (Buraya dikkat) zor marş basmaya başladı. Tabi aniden diyorum ama yağ değişimi ve travers burçlarının değişiminden sonra.

Neyse bende acaba dedim sahte yağa mı denk geldik noldu yağı kontrol ettim sıkıntı yok. Aküden şüphelendim, gittim doğruca akücüye. Akücü dediki akü sağlam. İyi dedim abi döndüm geri.

 

Youtube da bir video denk geldim aynı ben gibi sorun. O videoya bakarak kızdırma bujilerini ve yakıt içinde hava var mı yok mu kontrol ettim bir sıkıntı görünmüyor. Bahsettiğim videoda sorun marş motoruydu.

Ustama sordum o da marş motorudur dedi. Marş motorunu söktürdük kömürleri bitmiş. Revize ettirdik, iyi dedim sorunu bulduk.

Ertesi sabah gene aynı sorun. Ancak bu sorun bazen oluyor bazen de olmuyor. Hatta bazen hiç marş basmıyor.

 

Ben de yakıt filtresindendir falan diye erteleyerek yola devam ediyorum tabi. Bu arada araba bazen silkeleme yapmaya başladı. Yani böyle rolanti oynamıyor ama sanki mazot yetmez gibi oluyor kafa sallıyor. Belli devirlerde. Ben de arabanın hava giriş sensörlerini vs. temizledim hepsini. Sorun düzelmedi.

 

2 gün önce sabah çocuğu spora götürürken araba bu sefer ciddi kafa sallamaya başladı. Bu arada yakıt azdı arabada onu da söyleyeyim. 100 km lik yakıt kalmış. Sonra pat diye motor durdu ve olduğumuz yerde kaldık. Ekranda Motor Arızası yazıyor. Heralde dedim yakıt bitti ancak yakıtın bitmemesi lazım en az 7-8 lt yakıtım olmalı. OBD portundan arabaya bağlandım, arızaya baktım;

 

P0090 Yakıt Basınç Regulatör Devresi Açık Devre

 

Diye bir arıza. Haydaa dedim al başına iş. Arızayı sildim, marş bastım araba çalıştı. Hemen gittim benzinliğe yakıt aldım. Araba orda da çalıştı. Ustayı aradım dedi Pazartesi getir ama bana getirmeden önce bir pompacıya git. Pompacıya gittim baktı bir sorun yok dedi. Baktı derken gözle baktı, ben de ona güvenmediğim için üstelemedim. O gün gayet güzel arabayı sürdüm, ama sabah çalışmayacağını biliyorum.

 

Sabah marş bastım, yok. Araba çalışmıyor. Yine aynı hata, motor arızası vs. Sıvadım kolları giriştim arabaya. Tabi arkadaşlara da soruyorum @Sezgin Yılmaz ve Babasıyla da konuştuk. Önce Aküyü söktüm. Şüphelendiğimiz yerler Rail Müşürü. Bir de pompa üzerindeki regulatör. Aküyü söktükten sonra sigortaları tek tek kontrol ettim, oksitlenenleri zımparaladım. Aküyü geri taktım marş bastım, ı ıh. Gene çalışmıyor.

 

ForScan ile arabaya laptop ile tekrar bağlandım ve bazı değerlere baktım. Yakıt basıncı var, marş motoru da arabayı 200 rpm le çeviriyor, diğer sensör değerleri de düzgün mantıken çalışması lazım ama yok.

 

Ne yapacam edecem derken, arabanın yakıt borusu üzerinde bir tane sibop var, ona basarsanız hava yapıyor ve mazot geri kaçıyor normalde orası hava almak için kullanılıyor ama pompa tarzı birşeyle sanırım. Ben de nası olsa çalışmıyor diye ona bastım ve yakıtın geri gittiğini gördüm. Yani araba hava yapmış oldu.

 

Tekrar marşa basınca bu sefer araba silkelendi biraz ve çalışacak gibi oldu. Tekrar bastım çalıştı 1 sn sonra durdu. bi daha yaptım gene aynı. 3. de çalıştı ama gürültülü çalışıyor bir süre sonra düzene girdi.

 

Ertesi sabah arabayı götürdüm ustaya, tabi o sabah gene geç marş aldı araba. Başka bir pompacıya gittik, adam sağolsun derdimi güzelce dinledi ve ben arıza kodunu söyleyince elini pompaya gelen kabloya attı ve çekiştirince araba duracak gibi oldu. Dedi senin sorunun elektrikçi, pompalık bişey yok. Abi dedim Allah razı olsun.

 

Elektrikçiye gittik, orda da baktık o kabloyu elleyince araba stop bile etti ki bu çok tehlikeli bir durum yani virajda falan da başına gelebilir uçar gidersin. Kabloyu sıyırdık kontrol ettik, soketinin bozuk olduğunu anladık. Pompaya alttan giren bir soket daha var o bozulmuş. Soketi değiştirince araba düzeldi.

 

Bu sabah denedim tek marşta hemen çalışıyor, silkeleme falan da gitti. Normal haline döndü. Aniden bu sorunun olma sebebi de muhtemelen biz traversi aşağı alınca oradaki kabloları falan da sökmüştük heralde kablolar aşağı sarktı ve bu sorunu oluşturdu.

 

Masraf: 500 TL

Stres: Paha biçilemez :S

  • Beğen 19
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Harun Kocaçalışkan yazdı:

P0090 Yakıt Basınç Regulatör Devresi Açık Devre

 

Pc arızayı söylemiş zaten, pompa elektriği kesiliyor diye.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Pc arızayı söylemiş zaten, pompa elektriği kesiliyor diye.

Kesilmesine kesiliyo da bir sürü sebebi olabiliyomuş bunun işte ben nokta atışı aklıma gelmedi kablo diye. Pompacı dedi böyle hata alırsan kabloya bak dedi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Ama şanslısın, çabuk çözülmüş.

Normalde motor yerinden çıkartılmış olması gerekiyordu :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Ama şanslısın, çabuk çözülmüş.

Normalde motor yerinden çıkartılmış olması gerekiyordu :D 

 

Az kaldıydı pompa, enjektör diye gidecektik :D

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

saç baş yoldurur, iyi ki esnaf bir pompacıya rastlanmış sevindirici

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Aniden bu sorunun olma sebebi de muhtemelen biz traversi aşağı alınca oradaki kabloları falan da sökmüştük heralde kablolar aşağı sarktı ve bu sorunu oluşturdu.

konunun püfü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Piyasada sağlam usta bulmak zor iken, enjektörcü bulmak aman aman.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun ucuz atlatılmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem

Zamanında benzer bir arıza T4 Transporterda başıma gelmişti. Özellikle yağmurlu havada araç tekleyerek ilerliyor ve acayip kara duman atıyordu. Bir kaç usta gezdim, enjektör temizleyici falan koyduk depoya çözüm olmadı. Pompa sökülecek pompacı bakacak dediler kalsın dedim. Sonra eski ustama gidip gösterdim, arıza kaydı pompayı işaret ediyor ama öncelikle elektrikçiye bi göster dedi. Elektrikçiye gittim, enjektörlere giden kabloların izolesi sıyrılmış. Elektrikçi bantla güzelce sardı ve sorun çözülmüştü.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

"circuit open" açık demek, devrede devamlılık yok demek zaten. kopuk kablo gibi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun. Birinin bozduğunu bi başkası düzeltiyor, ceremesi size kalıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Harun hocam çok geçmiş olsun. Bu tür arızalar saç baş yolduruyor. Geçen sene benim başıma gelmişti senin tavsiyenle mazot filtresini değiştirince o gün bugündür tık demeden çalışıyor çok şükür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Mk4 elektirik tesisatı zayıf yapılmış bence, Galaxyde de birkaç benzer sorun yaşamıştım.

Yalnız kasapların da hakkını yememek lazım.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Mustafa Yanar yazdı:

Mk4 elektirik tesisatı zayıf yapılmış bence, Galaxyde de birkaç benzer sorun yaşamıştım.

Yalnız kasapların da hakkını yememek lazım.

Ben arabayi ilk alinca motor tesisatini gorunce bu nasil bir tesisat diye soylendiydim. Rus forumlarinda falan Mk4 Mondeo alırken önce elektrik tesisatına bakın diyorlar. Kabloları ve soketleri acayip 2. kalite. Nerde mk3 tesisati nerde bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Geçmiş olsun motor revize ettirmeden arızayı bulan şanslı insanlardan birisin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Geçmiş olsun. Biraz işten anlayınca sanayinin kucağına düşmeden çözebilmek çok güzel bir şey.

Yoksa insafsız birine denk gelsen pompa enjektör komple girerdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Ben, o meşhur akıllı vidayı atınca, nereye bakılacağı belliydi. Tesisat baya bi elden geçip düzeltildiği için kafam rahat :D 

Sizin ki gerçekten can sıkıcı bir durum, gelmiş geçmiş olsun Harun bey :flowers:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Özden

Geçmiş olsun, çözülmesi sevindirici. Bu tür arızaları tespit etmesi cidden zor olabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Mk4 da bir ariza var ise once elektiriksel kisimlara bakiyoruz artik 😀 benimde 5 ay once basima gelmisti sanziman  servis gerekli tarzi vitesler degisirken araba ileri geri geliyor stop etme vs bir suru olay , allahtan iyi  ustalara denk geldim  sanzimanciya goturdum senin sorun mekanik yâda elektronik dedi, mekanige gittim 2 3 kablo demeti sase yapiyormus kablolari izole edip teste ciktigimizda arabada ariza gitmisti 500 liraya sorun cozuldu ama sanziman mi motor mu inecek stresi anlatilamaz . @Harun Kocaçalışkan ile mondeo mk4 konusunda yasanabilecek tum arizalari teker teker yasayip tecrube ediyoruz yakinda haynes manuel tarzinda bir kitap yapabiliriz mk4 e ozel 😀,  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...