İçeriğe Yönlendir

Clio 2


Ahmet Karslıoğlu

Recommended Posts

Ahmet Karslıoğlu

Selamın aleyküm abiler 2001 1.4 clio aldım 8 valf rna olan kullanan varmı aramızda araç nasıldır?? 

Şunuda anladım her araca sorunlu diyolar bundan önce escort vardı sattım kurtuldum, bu seferde Clionun kronik sorunu var diyolar bi kişi yokki arabam çok iyi memnunum diyen😅

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Pek kronik bir sorunu duymadım ben.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

2008 yılında aynı motor aynı paketin sembol olanını bir kaç yıl kullandık. O dönem araç yeniydi, biz hiç sorun yaşamadık. Sadece yol tutuşu çok kötüydü, clio olanlar nispeten daha iyi ama yine de yol tutuş kötü. Tabi bunca yıl sonra durumu nasıldır onu bilemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Karslıoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Pek kronik bir sorunu duymadım ben.

8 valflerde blok çatlatma diyolar

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Bence alınmış arabaya sonradan nasıldır sorusu sormayın.Binin kafanıza yatmazsa değisirsiniz. 

Çünkü herkes hersey hakkında fikir sahibi.

Memnun olup yıllarca binenler var etrafımda 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ahmet Karslıoğlu yazdı:

8 valflerde blok çatlatma diyolar

Hiç duymadım. 30 sene her modelde kullandığı motor. 

1.4 energy dedikleri motor. Broadwayda bile kullanıldı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

ben 2000 modelini 2 sene kullandım bir sorun yaşamadım motordan yana. ama sanırım yağ kanalında çatlama olabiliyormuş dışarıdan bir bakır boru çekiyorlardı bloktan üst kapağa denk gelmiştim.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Hayırlı Olsun...

Ben 2007 model 1,4 8 Valf modelini 3,5 yıl kullandım.Arkadaşlar belirtmiş zaten iyi yol tutan bir araç değildir Fren dozajına alışmak gerekiyor ilaveten Lpg varsa Dur Kalklarda Hararete meyillidir.

Ekonomik araçlardır Parçası ucuz ve kolayca bulunur motor hacmine göre az yakan sağlam araçlardır.Sedanların Bagaj hacmi yine sınıfına göre geniştir.

Ben memnundum keşke Lpg bulaşmasaydım Virajlara dikkatli girmenizi tavsiye ederim araç limitlerini kavradıktan alıştıktan sonra oda sorun olmaktan çıkıyor.

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Aytac Sakal yazdı:

Hayırlı Olsun...

Ben 2007 model 1,4 8 Valf modelini 3,5 yıl kullandım.Arkadaşlar belirtmiş zaten iyi yol tutan bir araç değildir Fren dozajına alışmak gerekiyor ilaveten Lpg varsa Dur Kalklarda Hararete meyillidir.

Ekonomik araçlardır Parçası ucuz ve kolayca bulunur motor hacmine göre az yakan sağlam araçlardır.Sedanların Bagaj hacmi yine sınıfına göre geniştir.

Ben memnundum keşke Lpg bulaşmasaydım Virajlara dikkatli girmenizi tavsiye ederim araç limitlerini kavradıktan alıştıktan sonra oda sorun olmaktan çıkıyor.

 

Abi ben benzinli binmiştim. Tofaşktan sonra almıştık, Tofaşkın lpg ile yaktığına çok yakındı benzin ile yürütme gideri :) Sanayiye de uğramıyordu bakım harici. Ama yanlamıyordu, o yüzden satıldı :D 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Abi ben benzinli binmiştim. Tofaşktan sonra almıştık, Tofaşkın lpg ile yaktığına çok yakındı benzin ile yürütme gideri :) Sanayiye de uğramıyordu bakım harici. Ama yanlamıyordu, o yüzden satıldı :D 

Yok muydu 2 tane tepsi 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Aracınız hayırlı olsun. Bende de 2001 1.4 16v otomatik rxt var. Bu benim 2. Cliom.

Araçlarda tabiki yaşa bağlı problemler olmakta. Clioların genelinde kalorifer radyatörüne bağlı ısıtmama ve araç içine su kaçırma problemi bulunuyor. Çözümü ise torpidonun tamamen sökülüp kalorifer radyatörünün değişmesidir. 

Dışarıdan su alma problemleri olabiliyor. Bunun çözümü, ön camın altındaki altındaki plastik ızgarası sökülüp su tahliye kanallarını temizlemek ve direksiyon milinin kabine girdiği yeri ve etrafını kontrol etmek gerekiyor. Ayrıca arka tampon altında kalan havalandırma menfezleriden de yaştan ötürü su alabiliyor.

Eğer LPG varsa rölanti dalganması problemini yaşarsınız. 

Bazı araçlarda direksiyon sistemlerinde problemler olabiliyor.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Murat Sahın yazdı:

Abi ben benzinli binmiştim. Tofaşktan sonra almıştık, Tofaşkın lpg ile yaktığına çok yakındı benzin ile yürütme gideri :) Sanayiye de uğramıyordu bakım harici. Ama yanlamıyordu, o yüzden satıldı :D 

Ben benzinde kullandım 2,5 yıl en ufak sorun yaşamadım.10k bakımda usta külbütör kapağıydı sanırım onu söküp bakardı tertemiz yağ görürdük altın rengi motor saat gibiydi.Lpg kiti arabayı mahvetti sübap vurma Hararet ateşleme arızaları ne yapsam kesmedim.

Yazın dur kalkta kaloriferi açar giderdim :).

Lpg olmasa satmazdık ucuza verdik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

Yok muydu 2 tane tepsi 

 

Yoktu. Ama arazi aracı niyetine kullanmaya müsaitti, öyle de kullanıyorduk. Balık, av, piknik, mangal, her yere gider çıkardı. Garip şekilde yerde kar varken en rahat hareket ettiğim araçtı. Öyle yerlere girerdik ki durduğu yerde devrilecek mi acaba diye endişe ederdim :D Bir kere alt takımdan bir tek parçasını bile değiştirmedik. Şahinle aynı yerlere gidince ayda bir ön takım yaptırıyordum :D 

 

Aytac Sakal yazdı:

Ben benzinde kullandım 2,5 yıl en ufak sorun yaşamadım.10k bakımda usta külbütör kapağıydı sanırım onu söküp bakardı tertemiz yağ görürdük altın rengi motor saat gibiydi.Lpg kiti arabayı mahvetti sübap vurma Hararet ateşleme arızaları ne yapsam kesmedim.

Yazın dur kalkta kaloriferi açar giderdim :).

Lpg olmasa satmazdık ucuza verdik.

 

Abi lpg uyumlu diyorlardı ama bizim usta sorunu bitmez, böyle binin deyince, yakıtı da o dönem şartlarında (2008-2010 arası) üzmediği için biz taktırmamıştık. 

Evren Barış Özbek yazdı:

Aracınız hayırlı olsun. Bende de 2001 1.4 16v otomatik rxt var. Bu benim 2. Cliom.

Araçlarda tabiki yaşa bağlı problemler olmakta. Clioların genelinde kalorifer radyatörüne bağlı ısıtmama ve araç içine su kaçırma problemi bulunuyor. Çözümü ise torpidonun tamamen sökülüp kalorifer radyatörünün değişmesidir. 

Dışarıdan su alma problemleri olabiliyor. Bunun çözümü, ön camın altındaki altındaki plastik ızgarası sökülüp su tahliye kanallarını temizlemek ve direksiyon milinin kabine girdiği yeri ve etrafını kontrol etmek gerekiyor. Ayrıca arka tampon altında kalan havalandırma menfezleriden de yaştan ötürü su alabiliyor.

Eğer LPG varsa rölanti dalganması problemini yaşarsınız. 

Bazı araçlarda direksiyon sistemlerinde problemler olabiliyor.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. 

 

Abi bu kadar yıl sonra geçmişi bilinmeyen her araç bunlara gebedir zaten. 

Bizde şöyle bir sıkıntı var, 25 yıllık araç alıyoruz bilmem kaçıncı sahibinden, nasıl binildi, nasıl bakıldı belli olmayan araç arıza yapınca kronik diyoruz millet olarak. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Murat Sahın yazdı:

Abi lpg uyumlu diyorlardı ama bizim usta sorunu bitmez, böyle binin deyince, yakıtı da o dönem şartlarında (2008-2010 arası) üzmediği için biz taktırmamıştık. 

Belki uyumlu kıt vardır ben yerli üretim uyumlu olan dediklerini seçtim sonuç fiyasko 🙂.

İmkan varsa Benzin devam hiç sorun çıkarmaz sübap sesi duymazsın 🙂.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...