İçeriğe Yönlendir

Türkiye’de En Çok Bulunan Modeller Sıralaması


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Trafiğe kayıtlı otomobillerden alınan bir veriymiş. Emre Özpeynirci’nin haberi. 15 milyon kayıtlı araç var. %28’si 21 yaştan büyükmüş. Yaş ortalaması 14 imiş. 
 

Model Adet
Tofaş Şahin/Doğan/Kartal 820.962
Toyota Corolla 628.137
Renault R12-Toros 553.164
Renault Megane 538.121
Renault Clio 535.718
Fiat Egea 510.676
Opel Astra 448.849
Ford Focus 398.781
Renault Symbol 381.708
Renault R9-Broadway 351.183

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Trafiğe kayıtlı otomobillerden alınan bir veriymiş. Emre Özpeynirci’nin haberi. 15 milyon kayıtlı araç var. %28’si 21 yaştan büyükmüş. Yaş ortalaması 14 imiş. 
 

Model Adet
Tofaş Şahin/Doğan/Kartal 820.962
Toyota Corolla 628.137
Renault R12-Toros 553.164
Renault Megane 538.121
Renault Clio 535.718
Fiat Egea 510.676
Opel Astra 448.849
Ford Focus 398.781
Renault Symbol 381.708
Renault R9-Broadway 351.183

 

Bu durumda piyasayı tofaşlar ile fiatlar ele geçirmiş. Bazı markalar model isimlerini koruyor, mesela corolla toyotayı tanımamızdan beri var. Öte yandan fiatın her modele yeni isim verme gibi bir durumu var. Marea, linea, egea vs vs. Bazıları da arada değiştiriyor. Escort-focus gibi misalen. Ama bakınca 20 küsür yıldır focusu korumuş isim olarak. Bu da yanıltıcı oluyor. Mesela B segmentte linea ile onun devamı niteliğinde olan egeaların toplamı tabloyu alt üst edebilir. Aynısı ford tarafında escort + focus için de geçerli. Bir tarafta 50 yıllık model ile diğer tarafta 8 yıllık model karşılaştırılınca sonuçların böyle çıkması normal. Halef selef bakılabilir. 

Bu arada listede vag yok, her köşe başında vag var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu kadar çok Tofaş kaldı mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Ya arkadaş bu Tofaş nasıl iş modelini ilerletemedi? Şu an bile milyona yakın araç var o zamanlar da Beetle gibi ucuz değillerdi. Nereden baksan fabrikasının altın kaplama olması gerekmiyor mu? 
 

Düşün Togg öyle satıyor ki 2055’de hala 800.000 tane var yollarda. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

İnsan düşünmeden edemiyor...

2000 sonrası Doblo Connect gibi araçları eklesek tablo nasıl değişir ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Aytac Sakal yazdı:

İnsan düşünmeden edemiyor...

2000 sonrası Doblo Connect gibi araçları eklesek tablo nasıl değişir ?


liste 15 milyon olduğuna göre sadece otomobil segmenti olduğunu düşünüyorum çünkü 2023 sonunda 30 milyona yakın tescilli araç varmış

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yanlıştır bu liste 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


liste 15 milyon olduğuna göre sadece otomobil segmenti olduğunu düşünüyorum çünkü 2023 sonunda 30 milyona yakın tescilli araç varmış

Otomobil Ticari Mpv Suv komple tamamını alsak diye düşündüm.Doblo tarzı araçlar iyi satıyor talep görüyor ailelerde tercih ediyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Aytac Sakal yazdı:

Otomobil Ticari Mpv Suv komple tamamını alsak diye düşündüm.Doblo tarzı araçlar iyi satıyor talep görüyor ailelerde tercih ediyor.


mpv ve suv otomobil ruhsatlı zaten. Onlar sayılır. Doblolar yoktur bu listede. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Nereden baksan fabrikasının altın kaplama olması gerekmiyor mu? 

üretimden gelen karı yatırım ve temettü dağıtımına yönlendirmeden harcarsa firmalar batar, 2000 yılında 1000 dolar yatırım yapan dün 10 bin dolara ulaşmış mesela

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

üretimden gelen karı yatırım ve temettü dağıtımına yönlendirmeden harcarsa firmalar batar, 2000 yılında 1000 dolar yatırım yapan dün 10 bin dolara ulaşmış mesela

23 senelik dolar enflasyonu 1000 dolara 1880 dolar olacak şekilde. Yani net değer artışı 5 kattan fazla. Hiç fena değil. Daha iyisi önce ulusal sonra global bir firma ile olur muydu? Pekala olurdu. Yazık olmuş. :/ 

 

Düzenleme: Apple için aynı karşılaştırmayı yaptım, 1'e 180 veriyor neredeyse. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Apple için aynı karşılaştırmayı yaptım

tam denk olmaz, adamların kasasındaki ne yapacaklarını bilmedikleri nakit, tüm türkiyenin üretimine eşit idi , farklı dinamikler

vesile ile aynı dönemde bizde x280 olan firmalar da var ancak otomotivden değiller , orada başka dinamikler giriyor devreye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bir aracın trafiğe çıkabilmesi için hava yastığı şart diye EU bi regülasyon çıkarınca kuş serisinin de sonu gelecektir. (umarım)  

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

Bir aracın trafiğe çıkabilmesi için hava yastığı şart diye EU bi regülasyon çıkarınca kuş serisinin de sonu gelecektir. (umarım)  

zaten şarttır artık sene 2024, ancak trafikte gezenleri toplayıp öğütücüye gönderilmesini gerektirmez

öğütücüye gönderilecek ise, lakin cabrio poşe de 2.100 K ya satılması gerekir, tahtıravalli çift yönlü çalışır

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

820bin tofaş yürüyor mu? 40 sene oluyor neredeyse. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Çağlar Bayur yazdı:

zaten şarttır artık sene 2024, ancak trafikte gezenleri toplayıp öğütücüye gönderilmesini gerektirmez

öğütücüye gönderilecek ise, lakin cabrio poşe de 2.100 K ya satılması gerekir, tahtıravalli çift yönlü çalışır

 

Eyt, kkm diye güzellikler yapılıyor, azıcık sosyal devlet ilkesi olan birileri gelirse ederini sahiplerine ödeyip geri dönüşüme yollatır. Haberi duyan sıraya girer zaten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağrı Alaf yazdı:

Ya arkadaş bu Tofaş nasıl iş modelini ilerletemedi? Şu an bile milyona yakın araç var o zamanlar da Beetle gibi ucuz değillerdi. Nereden baksan fabrikasının altın kaplama olması gerekmiyor mu? 
 

Düşün Togg öyle satıyor ki 2055’de hala 800.000 tane var yollarda. 

 

Senelerdir koç grubudur nahumdur diye vuruyorlar zaten kendileri de bezgin. İnan Kıraç pişman birçok geçmişteki hatasına. Şahsi sohbet etme olanağım olmuştu 2001 de kendi söyledi. 

Süleyman Can yazdı:

Bir aracın trafiğe çıkabilmesi için hava yastığı şart diye EU bi regülasyon çıkarınca kuş serisinin de sonu gelecektir. (umarım)  

Niye umuryorsunuz? Nesi kötü? O şahin bugün yüzbinlerce insanın ayağını yerden kesiyor. Parçası köy bakkalında bulunuyor. Parası olsa zaten adam binmez şahine.

 

Regülasyon çıkarup devlet toplattırırsa bilemem otomobil lobisinin iteklemesi ile. Avrupada bile eski araçlar klasiktir şartları sağlıyorsa geçer. 

İşin demokrasi boyutu da var. Ben aracı alırken 20 sene sonra trafiğe çıkamazsın denilecek denmedi bana.

kazanılmış haktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Evren Erakçora yazdı:

820bin tofaş yürüyor mu? 40 sene oluyor neredeyse. 

 

Parçaları birleştire birleştire Tofaş yapıyorlar. O şekilde 820bin herhalde 😊

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ülkede ciddi bir kırsal kesim kasaba var. Buralarda tofaş serisi yaygın. Zengin olanların altında pikaplar türemiş. Diğerleri için tofaş kuş el ayak traktörden sonra.

Bunun yerine ne gelir çok zor. Umarım birşey gelir. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mehmet Göktürk yazdı:

Ülkede ciddi bir kırsal kesim kasaba var. Buralarda tofaş serisi yaygın. Zengin olanların altında pikaplar türemiş. Diğerleri için tofaş kuş el ayak traktörden sonra.

Bunun yerine ne gelir çok zor. Umarım birşey gelir. 

 

Kırsal kesimde çiftçinin garajda Passat'ı duruyor günlük işleri için Toros, Şahin, Broadway...vs kullanıyor. Bayramda gezerken biniyor Passat'a.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bu ülkeye ucuz fiyata klima abs 2 airbagli araba üretecek baba yiğitler lazım. bi sedan bi hb model, fabrikasyon lpgli sedanı 1.6, hb olanı 1.4. Togg satışlarını ikiye katlar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu listede en başarılısı egea. Diğerleri 80’li yıllardan beri varken egea son 8 senedir var ve listede kendine yer bulmuş. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Mehmet Göktürk yazdı:

Niye umuryorsunuz? Nesi kötü? O şahin bugün yüzbinlerce insanın ayağını yerden kesiyor. Parçası köy bakkalında bulunuyor. Parası olsa zaten adam binmez şahine.

 

Övülen özellikler ülkenin pakistan olma yolunda kararlı ilerleyişine katkı sağlıyor. Ucuza daha iyisine binsin desek?

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Avrupada bile eski araçlar klasiktir şartları sağlıyorsa geçer. 

İşin demokrasi boyutu da var. Ben aracı alırken 20 sene sonra trafiğe çıkamazsın denilecek denmedi bana.

kazanılmış haktır. 

 

Avrupa'da eski araçlar klasik kategorisinde tadımlık binilen arabalar biz de evin arabası rolünde. Kuşların yaşı 25i geçti bu arada, her 20 yaşındaki araba da aynı tenekelikte değil. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

Bu ülkeye ucuz fiyata klima abs 2 airbagli araba üretecek baba yiğitler lazım. bi sedan bi hb model, fabrikasyon lpgli sedanı 1.6, hb olanı 1.4. Togg satışlarını ikiye katlar. 


ucuzdan kasıt günün parasıyla 500 bin liraysa, hint arabası çıkar o fiyata. Otomobiller yüksek kârla satılmıyor zaten. Taliant ve egea zaten bahsettiğin kıstasta. Vergi çok yüksek bizde. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Süleyman Can yazdı:

 

Övülen özellikler ülkenin pakistan olma yolunda kararlı ilerleyişine katkı sağlıyor. Ucuza daha iyisine binsin desek?

 

 

Avrupa'da eski araçlar klasik kategorisinde tadımlık binilen arabalar biz de evin arabası rolünde. Kuşların yaşı 25i geçti bu arada, her 20 yaşındaki araba da aynı tenekelikte değil. 

 

gelir seviyesi artarsa yasağa felan gerek yok. binerler. 

 

eski araçlara binen var gözlemliyorum. Amerikada da olabiliyor. Bizim land rover grubunda 70-80 model araçları günlük işe kullananlar var. Yani bu bir "hak" meselesi. Yoksa tabi yeni araca binebiliyorsa biner.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...