Ali Darbaz 3 Nisan Paylaş 3 Nisan (düzenlendi) Merhaba değerli dostlar, Yaklaşık 50 km sürüşten sonra bir şeyler yazmanın zamanı geldiğini düşünüyorum. Bunca süredir sadece iki konuya odaklandım EP3C 1,4 vti motoru ve 160 newtona kadar olan MAP şanzımanı ( Sensodrive yada EGT5 şanzımanın kodu) EP3c motor aslında ada ülkesi İngiltere'de üretilen Prens serisi bir Bmw & Psa ortak geliştirdiği bir motordur. Bmw N13 kodu ile kullanırken, Psa Ep3 kodu ile kullanmış. Motorun 2010 - 2013 arasında sadece 3 yıl üretilmiş. Bmw Vanos , Psa Alüminyum blok karışımı bir şey. Zaten sonrasında Püretech motorlar çıkıyor. Motor BSFC inanılmaz güzel. Sanırsın ki turbo dizel motor 2200 devirde resmen yakıtı kokluyor. Bu yakıtı koklama durumu 4000 devire kadar çıkıyor. Motor seri devirleniyor. Alışımız devir çeviripde gitmeyen dizel 1,3 multijet motorlara insan bir tuhaf oluyor tabi. Şanzımana gelirsek burada bir çok değişken faktör bir arada. Motor ne kadar iyi ise şanzıman o kadar kötü arabanın. Bu arabayı bilerek isteyerek EGT 5 olarak aldım. Öncelikle bunu tamamen belirteyim. Şanzıman tam bir kararsızlık abidesi. Acemi şoför gibi vites değişiyor. Bir kere gaza basmadan gitmiyor. Bu dualogic şanzımanın birebir aynısı hareket. İlk harekette pat diye kalkıyor. Geri geri gitmek çok korkutucu . Bu acemi arkadaşı neden satın aldığıma gelince şu videonun etkisi çok fazladır. İkinci sebeb ise 2001 yılında piyasaya çıkan Easytronik Dualogic gibi arabaların halen ama halen yollarda hatta 400 500 bin kmler devirdiği sahiplerinin alışınca çok rahat kullandığı tanık oldum. daha öncede bu şanzımanı sahip araçlar kullandım. neyle karşılaşacağımızı biliyordum. Tamiri kolay, tüketimi düşük, hanıma (kendime) Bmw m3 Csl almış gibi yola devam edeceğiz. Yakında araç üzerinde sürprizlerimle yola devam edeceğiz. 3 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 21 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Nisan Yazar Paylaş 3 Nisan Arabanın kaskosu @Mehmet Ozyurek tarafından yapıldı Alliance kaskom 12800 tl tutarken, Trafik 5393 tl tutmuş. Sensodrive hakkında bir alıntı Elektronik olarak kontrol edilen bir manuel şanzıman olan SensoDrive, elektronik olarak yönetilen debriyaj ve vites değiştirme işlevlerine sahiptir. Sonuç olarak, otomobilde debriyaj pedalı bulunmuyor ve mevcut olan vites kolunun da vites kutusuyla mekanik bağlantısı bulunmuyor. SensoDrive dişli kutusu, iki aktüatörü kontrol eden bir kontrol ünitesi tarafından yönetilir. Bir aktüatör vites değiştirirken, yüzey aşınma dengeleme sistemiyle donatılmış olan diğeri debriyajı açıp kapatıyor. Şanzıman kontrol ünitesi aynı zamanda motor kontrol ünitesiyle de diyalog halindedir. C3'ün multipleks elektrik sistemine (CAN ağı) bağlı olan şanzıman kontrol ünitesi, SensoDrive şanzımanla bağlantılı tüm fonksiyonları yönetir: çalıştırma, otomatik mod, güvenlik fonksiyonları, gösterge paneli ekranı. Herhangi bir işletim arızasını teşhis eder ve gerektiğinde düşük işletime geçer. Bu gelişmiş elektronik yönetim sistemi, verimli vites değişimi için gerekli tüm parametreleri hesaba katar: vites kolu, gaz pedalı, fren, motor ve vites kutusu devri, araç hızı, ABS, ESP, motor torku ve sıcaklığı. Bu şekilde, vites kutusu kontrol ünitesi her iki çalışma modunda da hız değiştirme emri aldığında, motorun güç akışını kısa süreliğine keser, debriyajı devreden çıkarır, vites değiştirir, debriyajı devreye alır ve gücün yeniden sağlanmasına izin verir. Bu işlemler, hızlanmadaki kesintiyi en aza indirmek için mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde sıralanır. Aracın çalıştırılması için vites kutusu kontrol ünitesi, gaz pedalı konumuna ve motor devrine uygun olarak debriyajı kapatır. Bu yüksek hassasiyetli servo sistemi ile sürücü, en zor durumlarda (geriye park etme, yokuşta kalkış) ve hızlı kalkışlarda otomobilin tam kontrolünü elinde tutar. Otomatik modda vitesler bilgisayar tarafından otomatik uyarlamalı vites değiştirme düzenlerine göre seçilir. Kontrol ünitesi, en uygun vites hızını tanımlamak için sürücünün davranışını ve rota tipini (yükselme, düşme, viraj) ve ayrıca araç yükünü ve yüzey tutuşunu analiz eder. SensoDrive şanzıman, PSA Peugeot Citroen'in otomatik adaptif şanzımanla edindiği deneyimin avantajlarından yararlanıyor. Çok sık vites değiştirmeyi önlemek için, hızlanma ve yavaşlama sırasında vites geçişleri farklı hızlarda gerçekleştirilir. ESP ile donatılmış C3 modellerinde SensoDrive şanzıman, vites geçişlerini başlatmak ve her durumda optimize edilmiş araç çalışması sağlamak için ESP'yi dikkate alır. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Nisan Yazar Paylaş 3 Nisan (düzenlendi) Fransızca : La BMP puis ETG pour efficient tronic gearbox est une boîte de vitesses robotisée du groupe PSA. BMP yani : boîte de vitesses robotisée Almancasıda : DirektSchaltGetriebe Bu şanzıman 4 kuşak ilerlemiş. Senso Drive en eskisi, sonra BMP çıkmış. 2013 yılında EGT son olarak EAT olarak devam etmiş . Bizimki BMP yani 2-tronic. 3 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Mankal 3 Nisan Paylaş 3 Nisan Hayırlı olsun Ali..Güzel araba.. Bayağı bir araştırmışsın belli.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Nisan Paylaş 3 Nisan Evren Erakçora yazdı: Çok sevimli tipi var, hayırlı olsun. Aynen ya.. Neredeen nereye.. Önder kendi tipsiz C5'inden sonra içindeki citroen kinini azaltabilmek için bu sevimli arabayı almış.. İtiraf etmişti bana.. 1 5 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Nisan Paylaş 3 Nisan Ali bu teknik analizlerini seviyor ve destekliyorum. Tebrik ederim seni 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 3 Nisan Paylaş 3 Nisan Ali hayırlı olsun, benim de çok merak ettiğim bir araç, ilerleyen dönemde tecrübelerini bekliyorum 8 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Nisan Yazar Paylaş 3 Nisan Önder Özcan yazdı: Ali hayırlı olsun, benim de çok merak ettiğim bir araç, ilerleyen dönemde tecrübelerini bekliyorum İngilizlerin "Egs ne kadar korkunç olabilirki" Forum başlıkları korku hikayeleri ile dolu... 😀 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Hayırlı olsun gülerek kullan. Şanzıman arabayı ilk alınınca nereden başımıza bela ettik diye düşünülüyor ama şanzımana alışınca çok seviliyor. Yine olsa yine alırım. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Yeni aracınız hayırlı olsun. Tecrübelerinizi ve paylaşımlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Ali bu şanzıman da robot yağı var ise değiştirmeni tavsiye ederim ama bunu yapacak usta bulmak zor Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Hayırlı olsun Ali Bey. Gerçekten sevimli bir araba. Kazasız sağlıklı günlerde kullanın... Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Guzel gunlerde saglik ve mutlulukla kullanin. Ayrica incelemeniz de sahane, emeginize saglik Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın Bu teknik veriler yetkili servislerde yok Benim de radarımda olan bir araç(her ne kadar nasıl sığacağımız konusunda fikrim olmasada) yalnız bu şanzıman beni tereddüte düşürmedi değil. Benim hanımın direksiyonunu baya geliştirmesi lazım ve şanzımandaki kararsızlık bizim işi zorlaştırır. Çünkü sitenin otoparkı baya eğimli ve manevra alanı dar. Vitesin yokuş aşağı geri gitmek istediğimizde tereddüte düşmemesi lazım. Yokuş kalkış desteği var mı? Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 4 Nisan Paylaş 4 Nisan İki tarafa tekrardan hayırlı olsun. Ali, biraz kullanın bakalım. BVA' dan sonra, Fransız şanzımanlarından uzak durma kararı aldım. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Doğan Arşiray yazdı: ikinci taraf kim ki? kaskocu mu? Benim eşimin arabasıydı, bir kaç gün önce Alinin oldu 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts