Ali Darbaz Dün saat 20:03 Yazar Paylaş Dün saat 20:03 İşte c3 havalandırmasındaki hali. Vantuzlu ve yapışkanlı olanlar hep düştü. Geriye son çare bu oldu. Telefon ağva yolunda iki defa aşırı ısındı navigasyon kapandı. Acil eylem planı olarak bu yolu seçtim. Yorum bağlantısı
Metin Mankal Dün saat 21:01 Paylaş Dün saat 21:01 Ali Darbaz yazdı: Bu vuruntu blok çatlatabilir. Debriyajdan blok çatlatan hiç duymadım Ali. Nasıl oluyo bu iş bi açıklasan. Kısa ama.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 saat önce Yazar Paylaş 23 saat önce (düzenlendi) Metin Mankal yazdı: Debriyajdan blok çatlatan hiç duymadım Ali. Nasıl oluyo bu iş bi açıklasan. Kısa ama.. Temel malzeme bilimi hocam yada Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile Mekanik (Mukavemet) Mühendisliği. Literatürde yorgunluk çatlağı deniyor. Titreşimin uzun dönem etkileri malzemenin yorulmasına sebeb olur. https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Yorulma# Örnek bir olay. 23 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Ali Darbaz yazdı: Temel malzeme bilimi hocam yada Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile Mekanik (Mukavemet) Mühendisliği. Literatürde yorgunluk çatlağı deniyor. Titreşimin uzun dönem etkileri malzemenin yorulmasına sebeb olur. https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Yorulma# Örnek bir olay. Sizin mantıkla bakarsak egzoz titreşimi motor ve şanzımanı bitiriyor. Akslarda oluşan vibrasyonlar yine öyle... Her masada uzmanlığınız ve bilginiz olmak zorunda değil Hatta olmasın da mümkünse. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Ali Darbaz yazdı: Merhaba değerli arkadaşlar. Arabanın 2 defa radyatör patlaması sonucunda bende paranoya oluştuğunu biliyorsunuz. Saf suyun ısı iletimini öğrendik, Antifreeze ile öğrendik. Şimdi son olrak bu soğutma oranını en ideal karışımıda öğrendik. Şimdi yeni bir bomba daha öğrendik. Saf Su + Antifreeze ısı çekme kapasitesini daha ne kadar yükseltirim diye sordum. Yapay ustam bana bunu koy %10 ek ısı çekme sağlarmış. bunun etkisi motordaki saf su oranına bağlı. Vaat ettiği başarı 10 litre suya 500 ml konulması durumunda 15 derecelik düşüş alınabiliyor. kondenserle ilgili problem şu, araba fanı hareket halinde durunca klima basıncı düşüyor. 80 km hızla kondensere vuran hava yetersiz. Rahat 1 bar eksik hizmet ediyor. araba durunca yada yavaşladığında soğutma performansı artıyor. Bunun en büyük sebebi hareket halinde pasif soğutma yani önden gelen hava ile soğutmanın yeterli olmaması. Klimayı high yapınca arabanın içi fan açtığı için soğuyor. Klimanın gazla sıkıntısı yok tabi ben klima gazınıda doldurtacağım. Arabanın hareket halinde fan açma ilkesi basınç sensörü 7.7 barda fan açmak üzerine. Hareket halinde 7.4 bar basınçta sabit kalıyor. Bu nedenledr fan felan açmıyor. 7.4 çok kötü bir değer değil. Ama neden daha iyisi olmasın. hava alıklarından bakınca kondenserin çok kirli olduğu ve her tarafı yamukluk peteklerle dolu olduğu görğlmekte. Örgü iğnesi alıp ızgaradan girip hepsini düzelteceğim. Neden uğraşıyorum çümkü yapacak bi işim yok. Çok boş zamanım var. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Rusya dan arabamın vin kod çözümünü istemiştim. Bugün mail geldi. Elbette! Aşağıda, Citroën C3 aracınıza ait VIN numarasına (VF7SC8FP0BW597713) göre çözümleme sonucunda elde edilen tüm donanım, ekipman ve teknik özellikleri madde madde Türkçe olarak listeliyorum: Genel Bilgiler: Model: Citroën C3 (A51) Şasi No (VIN): VF7SC8FP0BW597713 DAM Kodu: 1267881 Kasa: 5 kapılı sedan (Hatchback) Donanım Seviyesi: Orta Motor: EP3C (1.4 VTi, benzinli, enjeksiyonlu) Şanzıman: 5 ileri otomatikleştirilmiş manuel (controlled manual gearbox) Üretim Yeri (Kod): 81 Üretim Yılı: 2011 (Model yılı "02" ile belirtilmiş) Ülke Tipi: İsrail tipi (IL) Renk: Banquise Beyazı (Kod: EWP), metalik olmayan boya İç Döşeme: W&W FYBER G111 + OMNI F942 '3M' Döşeme Renk Kodu: FZ Donanım ve Özellikler: Güvenlik & Fren Sistemi: ABS fren sistemi (TEVES MK70) Sürücü ve yolcu için önden hava yastığı Ön yan hava yastığı (tekli) Arka 3 noktalı emniyet kemerleri (3 adet) Sürücü kemeri için uyarı sistemi (görsel + sesli) Arka çocuk kilidi (manuel) Sürücü diz hava yastığı yok ESP (Elektronik denge programı) yok Motor & Şanzıman: Motor tipi: EP (1.4 VTi) Enjeksiyon sistemi: Bosch 5 ileri manuel kontrollü şanzıman (MA5/N) Diferansiyel oranı: 13x59 Yağ-su karışımı ısı değiştirici (yağ radyatörü) yok Elektrik & Aydınlatma: Alternatör: 120 Amper Farlar: Manuel açma/kapama Ön sis farları İç aydınlatma: Ön kapılar ve tavanda aydınlatma Motor bölmesi ve torpido için ses yalıtımı mevcut Kapı eşiği ışığı yok Geri görüş aynası: Gündüz/gece ayarlı, elektro-kromatik değil Dış ayna: Gövde rengi, ısıtmasız Silecek suyu ısıtıcısı ve far yıkama yok Konfor & İç Mekan: Klima: Kontrollü hava girişli klima (manuel) FM radyo + saat + sıcaklık göstergesi (hafızasız) Radyo uzaktan kumandası mevcut Torpido aydınlatması mevcut Halı kaplama: Ön yolcu ve tünel halısı Halı paspas yok Ön kol dayama yok Arka kol dayama yok Ön koltuklar: Ayarlanabilir başlık Arka koltuklar: Tek minder, ayrı sırtlıklar, 3 adet ayarlanabilir başlık Koltuk ısıtma yok Güneşlik: Işıksız, hem sürücü hem yolcu tarafında Elektrikli arka cam yok Sunroof yok Navigasyon sistemi yok CD-ROM ve navigasyon ekranı yok Kabin ısıtıcısı yok Dış Görünüm & Gövde: Tamponlar gövde renginde Dış kapı kolları gövde renginde Arka cam: Isıtmalı, temperli Ön cam: Lamine cam Yan camlar: Normal, renkli değil Egzoz ucu süslemeli Arka bagaj zemini halı kaplı Alt motor koruma muhafazası yok Lastik & Jantlar: Jant: Alaşım jant (1 takım) Yedek lastik: Çelik jant + standart lastik Jant boyutu: 6 inç Jant kapakları yok Elektronik & Ekstralar: BSI + COM 2005 (4 pozisyonlu halka) Hırsızlık alarmı yok Cigar çakmağı yok Ek yardımcı vakum sistemi yok Acil durum yardım kiti yok Anti-şok bijon somunu yok Yakıt deposu: 50 litre Yakıt tüketimi: Normal optimizasyon Yakıt tipi: Benzin Partikül filtresi: 3 bileşenli Rhodyum + Platin katalizör Polen filtresi mevcut Su seviyesi sensörü (dizel için) yok Özelleştirilmiş Donanımlar: Krom cam çerçeve süslemeleri Vites topuzu krom detaylı Kısa tip tavan anteni Koku difüzörü (hava aroması) Hız sabitleyici (cruise control) yok Hız sınırlayıcı yok İstersen bu listeyi PDF olarak oluşturabilir veya belirli bölümlerini görsel ya da tablo halinde sunabilirim. Yardımcı olmamı ister misin? 15 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce (düzenlendi) Buda ruscası Chat gpt ve Translate tamamını eksiksiz çeviremedi. Artık evde bunu düzenleyip okunur hale getircem Номер шасси VF7SC8FP0BW597713 Модель C3 (A51) DAM 12678 81 Заводской код 81 ТИП ПРОДУКТА PASSENGER CAR ТОРГОВЫЙ ЗНАК/ТИП КОМПОНЕНТА CITROEN КУЗОВ 5 DOOR SALOON УРОВЕНЬ ОТДЕЛКИ MEDIUM MEDIUM ДВИГАТЕЛЬ INJECTION EP3C КОРОБКА ПЕРЕДАЧ CONTROLLED MANUAL GEARBOX 5 GEARS ТИП СТРАНЫ (IL) ISRAEL СПЕЦИАЛЬНЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ STANDARD МОДЕЛЬНЫЙ ГОД MAJOR INDEX ""02"" ТИП КРАСКИ NON-METALLIC PAINT ЦВЕТ КУЗОВА EWP — BANQUISE WHITE PAINT ТИП ВНУТРЕННЕЙ ОТДЕЛКИ W&W FYBER G111 + OMNI F942 '3M' ЦВЕТ ОБИВКИ ""FZ"" Комплектация: ABS WITH ABS BRAKES АДАПТАЦИЯ ОТДЕЛКИ GEAR LEVER KNOB CHROME INSERT АНТЕННА SHORT ROOF AERIAL АРОМАТИЗАТОР ВОЗДУХА В САЛОНЕ WITH FRAGRANCE DIFFUSER БАМПЕР BODY COLOUR FRONT/REAR BUMPER БАТАРЕЯ BATTERY L2 400 БОКОВОЙ МОЛДИНГ (РАЗМЕРЫ) PLASTIC SIDE SILL БОКОВОЙ МОЛДИНГ (ТИП) WITHOUT LATERAL PROTECTORS БОРТОВАЯ СИСТЕМА САМОДИАГНОСТИКИ EOBD ""EOBD"" AUTO-DIAGNOSTIC WITHOUT ACCELEROMETER ВАРИАНТЫ КОНФИГУРАЦИИ СИСТЕМЫ ВПРЫСКА MOUNTING BOSCH ВАРИАНТЫ КОНФИГУРАЦИИ ТОРМОЗНОЙ СИСТЕМЫ ABS TEVES MK70 ВЕНТИЛЯТОР 1 100W AERO 2-SPEED FAN ВЕРХНЯЯ КОНСОЛЬ WITHOUT ROOF CONSOLE ВЕЩЕВОЙ ОТСЕК ПОД СИДЕНЬЕМ WITHOUT UNDER SEAT STORAGE ВКЛЮЧЕНИЕ ОСВЕЩЕНИЯ MANUAL SWITCHING ON OF LIGHTS ВНЕШНИЙ ВИД НАРУЖНОГО ЗЕРКАЛА ЗАДНЕГО ВИДА BODY COLOUR EXT MIRROR+CHROME EFFECT MIRROR BASE ВНУТРЕННЕЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА NON-ELECTROCHROMATIC DAY-NIGHT INTERIOR MIRROR ВОЗДУШНЫЙ ФИЛЬТР DUST FILTRATION STANDARD AIR INLET ВСПОМОГАТЕЛЬНЫЙ БЛОК УПРАВЛЕНИЯ BSI + COM 2005 4-POSITION RING ВЫКЛЮЧАТЕЛЬ НА ПЕРЕДНЕЙ ПАНЕЛИ WITHOUT FRONT BUMPER PLUG ГАЙКА "АНТИВОР" WITHOUT ANTI-THEFT NUTS ГЕНЕРАТОР ПЕРЕМЕННОГО ТОКА ALTERNATOR 120 AMP ГРАДАЦИЯ НА СПИДОМЕТРЕ SPEED GRADUATION IN KM/H ГРУЗОВАЯ ПЛАТФОРМА W/O BOOT TIDY ДАТЧИК ВОДЫ В ФИЛЬТРЕ ОЧИСТКИ ДИЗЕЛЬНОГО ТОПЛИВА WITHOUT DIESEL FILTER WATER DETECTOR ДВИГАТЕЛЬ (ТИП) EP TYPE ENGINE ДЕКОРАТИВНЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ КОЛЕС (СТИЛЬ) WITHOUT WHEEL CAP ДЕКОРАТИВНЫЙ ЭЛЕМЕНТ СТЕКЛА CHROME WINDOW TRIM ДИНАМИК 4 FR SPEAKERS (2 TW + 2 FR) + 2 RR SPEAKERS ДИНАМИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ПОДДЕРЖАНИЯ УСТОЙЧИВОСТИ WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM ДИСК CD-ROM ДЛЯ НАВИГАЦИОННОЙ СИСТЕМЫ WITHOUT CD ROM FOR NAVIGATION ДИСПЛЕЙ DISPAY (RADIO+CLOCK+AND OR T°, CD) WITHOUT MEMORY ДИФФЕРЕНЦИАЛ (КОРОБКА ПЕРЕДАЧ) DIFFERENTIAL 77 ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ВАКУУМНОЕ УСТРОЙСТВО WITHOUT ADDITIONAL VACUUM DEVICE ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ НАРУЖНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ BODY COLOUR EXT HANDLE ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ РАЗЪЕМ ДЛЯ ПОДКЛЮЧЕНИЯ АУДИОУСТРОЙСТВА 1 JACK SOCKET ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ РЕЗЕРВУАР WITHOUT ADDITIONAL RESERVOIR ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ ЭКРАН (ПОД ДВИГАТЕЛЕМ) W/O ENGINE UNDERSHELDING ДОРОЖНЫЕ УСЛОВИЯ GOOD TERRAIN ДРУГИЕ НАКЛЕЙКИ, РАЗНОЕ " WITHOUT FULLER BADGE ЕМКОСТЬ ТОПЛИВНОГО БАКА 50-LITRE FUEL TANK ЗАДНЕЕ СИДЕНЬЕ REAR BENCH SEAT SINGLE CUSHION SEPARATE SEAT BACKS ЗАДНИЙ РЕМЕНЬ БЕЗОПАСНОСТИ REAR 3-POINT 3 INERTIA REEL SEAT BELT ЗАДНИЙ СТАБИЛИЗАТОР ПОПЕРЕЧНОЙ УСТОЙЧИВОСТИ WITHOUT REAR ANTI-ROLL BAR ЗАПАСНОЕ КОЛЕСО STEEL WHEEL + STANDARD TYRE ЗАЩИТА ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ WITHOUT CAB PROTECTION PANEL ЗАЩИТНАЯ ЗАЩЕЛКА ДЛЯ БЕЗОПАСНОСТИ ДЕТЕЙ MANUAL REAR CHILD LOCK ЗВУКОИЗОЛЯЦИЯ МОТОРНОГО ОТСЕКА UNDERBONNET + BULKHEAD SOUNDPROOFING ЗЕРКАЛО НА ПРОТИВОСОЛНЕЧНОМ КОЗЫРЬКЕ DRIVER+PASSENGER WITHOUT LIGHTING ЗНАК АВАРИЙНОЙ ОСТАНОВКИ WARNING TRIANGLE CONDITIONNING ИЗМЕРЕНИЕ ЗАРЯДА АККУМУЛЯТОРНОЙ БАТАРЕИ WITH BATTERY CHARGE MEASUREMENT ИНДИКАТОРЫ (ТИП) VISUAL AND AUDIBLE INDICATORS FRONT DRIVER SEAT BELTS КАТАЛИТИЧЕСКИЙ НЕЙТРАЛИЗАТОР 3-COMPONENT RHODIUM+PLATINUM FILTER CATALYSER КЛИМАТ (ТЕМПЕРАТУРА ОКРУЖАЮЩЕГО ВОЗДУХА) HOT COUNTRIES КЛИМАТИЧЕСКАЯ УСТАНОВКА AIR CONDITIONING WITH CONTROLLED AIR INTAKE КОВРИК В КАБИНЕ FRONT PASSENGER COMPARTMENT + TUNNEL CARPET КОЛЕСА 6"" RIM ROAD WHEELS КОЛЕСО (ТИП) ALLOY WHEEL ASSEMBLY 1 КОМПЛЕКТ КЛЮЧЕЙ 1 HF PLIP KEY + 1 SINGLE MAIN KEY КОМПЛЕКТ ОБОРУДОВАНИЯ WITHOUT DRIVING SCHOOL EQUIPMENT PACK КОНДИЦИОНЕР (КОМПРЕССОР) EXTERNAL VARIABLE COMPRESSOR WITH CLUTCH КОРОБКА ПЕРЕДАЧ (ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ) BVM MA5 / N КРЕПЛЕНИЕ ПОДГОЛОВНИКА ЗАДНЕГО СИДЕНЬЯ MOUNT 3 REAR HEAD-REST КРОНШТЕЙН ПЕДАЛИ (ТИП) PEDAL STANDARD КРУИЗ-КОНТРОЛЬ WITHOUT SPEED CONTROL КРЫШКА ДЛЯ БАГАЖА SHELF ЛЮК WITHOUT SUN ROOF МАСЛЯНЫЙ РАДИАТОР WITHOUT OIL-WATER DISTR CHAMB МОДЕЛЬНЫЙ РЯД C3 (A51) МОНИТОРИНГ СКОРОСТИ WITHOUT SPEED CHECK НАГРЕВАТЕЛЬНЫЙ ЭЛЕМЕНТ NON HEATED SEAT НАПОЛЬНЫЙ КОВРИК W/O CARPETMAT НАРУЖНОЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА (РАДИУС СО СТОРОНЫ ВОДИТЕЛЯ) CURVED EXTERIOR MIRROR GLASS НАРУЖНОЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА (С ПОДОГРЕВОМ) NON HEATED DOOR MIRROR ОБОРУДОВАНИЕ ДЛЯ ЧРЕЗВЫЧАЙНЫХ СИТУАЦИЙ W/O HELP EQUIPMENT ОБОРУДОВАНИЕ ПАНЕЛИ ПРИБОРОВ LION GREY CAPPING ОКНО (ТИП) LAMINATED WINDSCREEN + TOUGHENED REAR SCREEN ОКНО ИЗМЕНЕНИЙ 3RD WINDOW 2009 / BEFORE 3RD WINDOW 2011 ОКНО ИЗМЕНЕНИЙ 1ST WINDOW 2011/BEFORE 1ST WINDOW 2013 ОПТИМИЗИРОВАННЫЙ РАСХОД ТОПЛИВА NORMAL FUEL CONSUMPTION OPTIMISATION ОРГАНЫ УПРАВЛЕНИЯ РАДИОСИСТЕМОЙ REMOTE RADIO CONTROL ОСВЕЩЕНИЕ ГРУЗОВОЙ ПЛАТФОРМЫ GLOVE-BOX LIGHTING ОСВЕЩЕНИЕ ПРОСТРАНСТВА ДЛЯ НОГ WITHOUT DOOR SILL LIGHTING ОТДЕЛКА БАМПЕРА BUMPER WITHOUT STRIP ОТДЕЛКА ВЫХЛОПНОЙ ТРУБЫ WITH EXHAUST OUTLET EMBELLISHER ОТДЕЛКА ГРУЗОВОЙ ПЛАТФОРМЫ BOOT CARPET MAT ОТДЕЛОЧНАЯ НАКЛАДКА (САМОКЛЕЯЩАЯСЯ) MATT BLACK REAR SURROUND TRIM ПАНЕЛЬ ИНСТРУМЕНТОВ (ХАРАКТЕРИСТИКИ) 210 KM/H 130 M/H BLACK BACKGR PERM LIGHTING BLC ПЕРЕДАТОЧНОЕ ОТНОШЕНИЕ ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧИ REAR AXLE HYPOID GEARSET 13 X 59 ПЕРЕДНИЙ ПРОТИВОСОЛНЕЧНЫЙ КОЗЫРЕК DRIVER + PASSENGER SUN VISOR WITHOUT INSCRIPTION ПЕРЕДНИЙ РЕМЕНЬ БЕЗОПАСНОСТИ RETRACTOR ALARM DRIVER'S S/BELT ПЕРЕДНИЙ СТАБИЛИЗАТОР ПОПЕРЕЧНОЙ УСТОЙЧИВОСТИ FRONT ANTI-ROLL BAR DIAM 22 ПЕРЕДНЯЯ БОКОВАЯ ПОДУШКА БЕЗОПАСНОСТИ SINGLE FRONT SIDE AIRBAG ПЕРЕДНЯЯ ПРОТИВОТУМАННАЯ ФАРА FRONT FOG LIGHTS ПЛАФОН DOORS + FR COURTESY LIGHT REMOTE CONTROL ПОВОРОТНЫЙ КУЛАК 72 DIAMETER WHEEL HUB CARRIER ПОГОДНЫЕ УСЛОВИЯ DUSTY ATMOSPHERE ПОДВЕСКА NORMAL SUSPENSION ПОДГОЛОВНИК ЗАДНЕГО СИДЕНЬЯ REAR HEADREST ADJUSTABLE ПОДГОЛОВНИК ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ FRONT HEADREST ADJUSTABLE ПОДЛОКОТНИК ЗАДНЕГО СИДЕНЬЯ WITHOUT RR SEAT ARMREST ПОДЛОКОТНИК ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ ASSEMBLY WITHOUT FRONT ELBOW REST ПОДОГРЕВАТЕЛЬ САЛОНА WITHOUT PASSENGER COMPARTMENT HEATER ПОДОГРЕВ ГАЗОВОГО ТРАКТА КАРТЕРА W/O HEATER CASING GAS CIRCUIT ПОДУШКА БЕЗОПАСНОСТИ ВОДИТЕЛЯ В ОБЛАСТИ КОЛЕН WITHOUT DRIVER'S KNEE AIRBAG ПОЛ ЗАДНЕГО ГРУЗОВОГО ОТСЕКА WITHOUT REAR LOAD FLOOR ПОЛОЖЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ДВИЖЕНИЯ LEFT-HAND DRIVE ПРИКУРИВАТЕЛЬ WITHOUT CIGAR-LIGHTER ПРОТИВОУГОННАЯ СИГНАЛИЗАЦИЯ WITHOUT THEFT PROTECTION ALARM ПЫЛЕВОЙ ФИЛЬТР WITH POLLEN FILTER РАБОЧАЯ ЧАСТОТА ПУЛЬТА ДИСТАНЦИОННОГО УПРАВЛЕНИЯ ЦЕНТРАЛЬНЫМ ЗАМКОМ LOCKING REMOTE CONTROL FREQUENCY 433.92 MHZ HETERODYNE РАДИОПРИЕМНИК ""RD4/MP3"" RDS COMPACT DISC AUDIO SYSTEM РАДИОТЮНЕР MONO RADIO TUNER РАЗМЕР ШИН/ДИСКОВ 15 INCH TYRE FITMENT РАЗМЕРЫ ЗАДНИХ ТОРМОЗНЫХ МЕХАНИЗМОВ 9-INCH REAR DRUM (DIAMETER 228) РАЗМЕРЫ ПЕРЕДНИХ ДИСКОВ FRONT DISC DIAMETER 266 THICKNESS 22 РАЗНООБРАЗНЫЕ ЛАМПЫ ОСВЕЩЕНИЯ САЛОНА W/O MAP READING LAMP РАЗЪЕМ ДЛЯ ПОДКЛЮЧЕНИЯ НАУШНИКОВ РАДИОТЕЛЕФОНА SINGLE ACCESSORY SOCKET РЕГУЛИРОВКА ВЫСОТЫ ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ СО СТОРОНЫ ПАССАЖИРА WITHOUT FRONT PASSENGER SEAT HEIGHT ADJUSTMENT РЕГУЛИРОВКА ВЫСОТЫ СИДЕНЬЯ ВОДИТЕЛЯ PARALLEL DRV HEIGHT ADJ РУЛЕВОЕ КОЛЕСО LEATHER STEERINGWHEEL САЖЕВЫЙ ФИЛЬТР WITHOUT PARTICLE FILTER СИСТЕМА STOP AND START WITHOUT STOP AND START СИСТЕМА БУКСИРОВКИ WITHOUT TOWBAR СИСТЕМА ДЕАКТИВАЦИИ ПОДУШЕК БЕЗОПАСНОСТИ MANUAL AIRBAG DEACTIVATION СИСТЕМА КОНДИЦИОНИРОВАНИЯ ВОЗДУХА AUTOMATIC AIR CONDITIONING СИСТЕМА ОБНАРУЖЕНИЯ ПРЕПЯТСТВИЙ WITHOUT OBSTACLE DETECTOR СИСТЕМА ПОДАЧИ ТОПЛИВА INJECTION PRIM СПЕЦИАЛЬНОЕ ОСВЕЩЕНИЕ WITHOUT PARTICULAR LIGHT СПУТНИКОВАЯ НАВИГАЦИОННАЯ СИСТЕМА WITHOUT NAVIGATION SYSTEM СТАНДАРТ ПО ВЫБРОСАМ ОТРАБОТАВШИХ ГАЗОВ В АТМОСФЕРУ (ДВИГАТЕЛЬ) EURO 5 L6 UPPER ENGINE EMISSION CONTROL СТАРТЕР STARTER MOTOR CL 3 СТЕКЛО (ВНЕШНИЙ ВИД) TINTED + DARK-TINTED WINDOW GLASS СТЕКЛООЧИСТИТЕЛЬ ВЕТРОВОГО СТЕКЛА FRONT WIPER BLADE W/O RAIN SENSOR СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ДВЕРИ СО СТОРОНЫ ВОДИТЕЛЯ SEQUENTIAL DRIVER'S ELECTRIC WINDOW СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ДВЕРИ СО СТОРОНЫ ПАССАЖИРА NON SEQUENTIAL FRONT PASSENGER'S ELECTRIC WINDOW СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ЗАДНЕЙ ДВЕРИ MAN CTRL REAR WINDOW LIFTER СТИЛЬ КОЛЕС 15 INCH PATRICK WHEEL СТОРОНА ДВИЖЕНИЯ DRIVING ON THE RIGHT-HAND SIDE СЦЕПЛЕНИЕ HYDRAULIC CLUTCH ТАБЛИЧКА С НОМЕРОМ VIN EUROPEAN UNION CONSTRUCTOR'S PLATE + NRE ТЕЛЕКОММУНИКАЦИОННЫЙ БЛОК WITHOUT TELEMATIC UNIT ТЕЛЕФОННЫЙ КОМПЛЕКТ "СВОБОДНЫЕ РУКИ" WITHOUT HANDS-FREE TELEPHONE KIT ТЕХНИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА ДЛЯ ЗАЩИТЫ ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЫ TECHNICAL VEHICLE EMISSION CONTROL EURO 5 ТИП КОРОБКИ ПЕРЕДАЧ GEARBOX MA PILOTE ТИП ТОПЛИВА PETROL TYPE FUEL ТИП ТОРМОЗА VENTILATED FRONT DISCS/REAR DRUMS ТОПЛИВНЫЙ БАК FUEL TANK WITHOUT LOCATING TAB ТОПЛИВО UNLEADED PETROL 95 QUALITY A/B/E/E+ ТОЧКИ КРЕПЛЕНИЯ СИДЕНЬЯ ДЛЯ ДЕТЕЙ WITH CHILD SEAT MOUNTING WITH RR ISO УДАЛЕНИЕ ТОПЛИВНЫХ ПАРОВ CONTROLLED PETROL VAPOUR RECUPERATION УКАЗАТЕЛЬ УРОВНЯ МАСЛА STD OIL LEVEL INDICATOR УПРАВЛЕНИЕ ДВЕРЬМИ ИЗ САЛОНА (ВНЕШНИЙ ВИД) CHROME FINISH INSIDE DOOR HANDLE УПРАВЛЕНИЕ СИСТЕМОЙ БЛОКИРОВКИ SIMPLE CENTRAL LOCKING УСТРОЙСТВО СИСТЕМЫ КОНТРОЛЯ ЗА СОДЕРЖАНИЕМ ВЫБРОСОВ WITHOUT ANTI-POLLUTION DEVICE ФАРЫ ЗАДНЕГО ХОДА WITH 1 REVERSING LAMP ФИЛЬТР ТОПЛИВНОГО БАКА RESERVOIR FILTER EXTERIOR ФУНКЦИЯ НАРУЖНОГО ЗЕРКАЛА ЗАДНЕГО ВИДА EXT MIRROR MANUAL-FOLD BACK ХЛАДАГЕНТ WITHOUT REFRIGERANT LIQUID ХРАНЕНИЕ ГРУЗА (ДРУГОЕ) SOLID SEAT BACK STORAGE POCKET ШИНЫ (КАЧЕСТВО) STANDARD QUALITY TYRE ШИНЫ (МАРКА) BRIGESTONE TYRE ШИНЫ (ТИП, РАЗМЕР) 185/65 R15 88H NON REINFORCED TYRE ШУМОИЗОЛЯЦИЯ WITH ACOUSTIC IMPROVEMENT ЭКВАЛАЙЗЕР, УСИЛИТЕЛЬ WITHOUT EQUALISER AMPLIFIER ЭКРАН ДНИЩА ENGINE UNDERTRAY PLASTIC PROTECTION ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЬ СИСТЕМЫ ОХЛАЖДЕНИЯ 16 THICK RADIATOR — 16 DM2 BRAZED ALU WITHOUT MEC 14 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 saat önce Paylaş 14 saat önce rusçası iyi oldu. Türkçemiz zayıf biraz. Kiril alfabesi daha kolay. 1 8 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Yazar Paylaş 13 saat önce Şimdiden bulduklarım. ARABA İSRAİL İÇİN ÜRETİLMİŞ. Arabada 16 dm2 ince radyatör kullanılmış. Bendeki radyatör orjinal yani hiç bir şekilde değişim yapılmamış. Aslında araba israil konfigürasyonu olduğu için Soğutma sitemi ona göre yapılmış. Arabada 100 w iki kademe fan var. Buda Tr tipi değil israil tipi fan var. Bütün Büyü söndü anlıyacağınız. Arabanın soğutma sistemi İsraile göre. İsrail sıcak olmasına rağmen . Araba EURO 5 L6 UPPER ENGINE EMISSION CONTROL normuna uygun yapılmış. VAy anam Vay babam. Hadi hayırlı olsun hepinize. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 13 saat önce Paylaş 13 saat önce 250 bin km manuel araç kullandım debriyaj aksiyoner diye bir parça olduğunu ilk defa duyuyorum aynı şey varyatör için de geçerli Bence bir sonrasında japon araç al böylece ne kadar sorunsuzlar doğru mu efsane mi anlamış oluruz. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Selçuk Keleş yazdı: 250 bin km manuel araç kullandım debriyaj aksiyoner diye bir parça olduğunu ilk defa duyuyorum aynı şey varyatör için de geçerli Bence bir sonrasında japon araç al böylece ne kadar sorunsuzlar doğru mu efsane mi anlamış oluruz. Daha dur Euro 5 L6 upper engine emission control normlarını ibranice okuyacağız.. Bu arada Ali hocam, menfeze tutturulan telefon tutucuda, telefonun menfeze olan uzaklığı arttıkça her bir titreşimde telefon düşmeye çok daha kolay yaklaşıyor. Bazen basit bir ugreen telefon tutucu en güzeli olabiliyor hatırlatayım. 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Yazar Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Emre Şimşek yazdı: Daha dur Euro 5 L6 upper engine emission control normlarını ibranice okuyacağız.. Bu arada Ali hocam, menfeze tutturulan telefon tutucuda, telefonun menfeze olan uzaklığı arttıkça her bir titreşimde telefon düşmeye çok daha kolay yaklaşıyor. Bazen basit bir ugreen telefon tutucu en güzeli olabiliyor hatırlatayım. Valla L6 ne olduğunu araştıryom halen bulamadım valla. L6 hafif araba kodu imiş. 12 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 saat önce Yazar Paylaş 12 saat önce Öğle tatilinde eksik tespitine devam ederlim . BODY COLOUR EXT MIRROR+CHROME EFFECT MIRROR BASE bunlardan bir tanesi eksik. Sİyah takılmış. ALTERNATOR 120 AMP . 120 lik alternatör koymuşlar. WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM arabada esp yok W/O ENGINE UNDERSHELDING Arabanın motor koruma yok КОНДИЦИОНЕР (КОМПРЕССОР) EXTERNAL VARIABLE COMPRESSOR WITH CLUTCH Yuuh arabada Variable Kompresör var. НАРУЖНОЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА (С ПОДОГРЕВОМ) NON HEATED DOOR MIRROR Dış Dikiz aynaları ısıtmalı değil ПРОТИВОУГОННАЯ СИГНАЛИЗАЦИЯ WITHOUT THEFT PROTECTION ALARM Arabada Alarm yokmuş СТЕКЛО (ВНЕШНИЙ ВИД) TINTED + DARK-TINTED WINDOW GLASS Arabanın camları filmli imiş. Neden bunu farketmedim ТОПЛИВО UNLEADED PETROL 95 QUALITY A/B/E/E+ 95 oktan benzine göre yapılmış. Neyse , çokda şey etmemek lazım. İsraile giden gemiden Bayraktar otomotv iki üç tanede Türkiyede indirmiş anlamadığım kadarı ile. Arabanın şase koduyla citroen marketimden radyatör istedim . Arabanın üzerinde olan mevcut radyatörün linkini attılar. Şimdi Tr için üretilen bir Citroen c3 vin kodu aldım. Gelmesini bekliyorum bilgilerinin. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Emre Şimşek yazdı: ibranice Elleme, çevirsin çevirsin dursun המכונית הזו שייכת לעלי. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 saat önce Yazar Paylaş 11 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: çakmaklık yok mu arabanda? çakmak yok çakmaklık var. Çeviri hatası I 11 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 saat önce Yazar Paylaş 11 saat önce @Çağlar Bayur AGE 2 ne anlama geliyormuş öğrendik abi. Ürün kataloğunda Age 2 olan parçalar benim arabaya uygun oluyormuş. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce Olaya bak ya Rus arabalarında 140 w 2 kademe Fan var. Üstüne radyatörleri Üstünede 21 dm2 radyatör koymuşlar. Manyakmı lan bunlar. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Ali Darbaz yazdı: Rus Hala Rusya' da mısın? Alışkanlık yapar tabi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce Tamer Topaç yazdı: Hala Rusya' da mısın? Alışkanlık yapar tabi. rusyaya giden arabaların şaselerine baktım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce (düzenlendi) Merhaba kızın kur saati gelene kadar sıkıldım. Arabaya 1 litre daha saf su eklemeye karar verdim. Biraz kullanıp tekrar ölçüm yapacağım. Bu sefer hava tahliye kısmını da açtım motor çalışırken tahliyeden su gelirken ben de saf su ile besledim. Klimayı da test ettim fabrika verisi 14 bar değerini gördüğünde mutlu oldum. Gaz dolumumasraf’dan yırttık. Suyu olması gereken seviyeye indirdim. Havasını da almış olmayı öğrendik. Bana bir cesaret geldi Sonuç yüzde 47.5 antifriz var arabada. 6 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Harika, şimdi antifriz oranına göre üç farklı durumda: Isı çekme kapasitesi (spesifik ısı kapasitesi) Viskozite (akıcılık) gibi temel özelliklerin nasıl değiştiğini tablo halinde verelim. 📊 Antifriz Oranına Göre Soğutucu Özellikleri Antifriz Oranı Donma Noktası (°C) Kaynama Noktası (°C) Isı Kapasitesi (J/g·K) Viskozite (cP, 25°C) %70 −55 °C ~112 °C ~2.9 ~5.5 %58 −45 °C ~108 °C ~3.2 ~4.5 %47.5 −30 °C ~105 °C ~3.6 ~3.8 🧪 Açıklamalar: ✅ Isı Kapasitesi (Spesifik ısı kapasitesi): Su: ~4.18 J/g·K Saf etilen glikol: ~2.4 J/g·K Karışımda glikol arttıkça ısıyı taşıma kapasitesi düşer. Bu, motorun ısısını çekme verimliliğini doğrudan etkiler. → %47.5'te motoru soğutma kapasitesi en iyi seviyeye yaklaşır. 🛢️ Viskozite (Akışkanlık): Su: ~1.0 cP (çok akışkan) Glikol: ~16 cP (çok yoğun) Karışım arttıkça kalınlaşır, pompa zorlanabilir. → %70 oranı kışın iyi korusa da viskozite yüksek olduğu için pompa, termostat ve dar kanallarda verim düşer. 🔍 Sonuç ve Tavsiye: Oran Avantaj Dezavantaj %70 Maksimum donmaya karşı koruma Düşük ısı çekme, yüksek viskozite (pompa zorlanır) %58 Dengeli koruma (kışlık hazır karışımlar buna yakındır) Isı taşıma %100 suya göre hâlâ düşüktür %47.5 İdeal ısı çekme + makul donma koruması Çok soğuk (-30°C altı) iklimler için sınırlı İsrail tipi sıcak iklim için şu anda ulaştığın %47.5 oranı, maksimum ısı taşıma ve minimum pompa yükü açısından en ideal oranlardan biridir. İstersen bu tabloyu PDF ya da grafik olarak da sunabilirim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce ilginç bir şekilde 3500 -4000 devir arasında duyduğum micro zırıltı sesi ortadan kalkmış. Bu beni mutlu etti. Muhtemelen daha önceki su yüklenmelerinde havası tam alınmamış ve su pompasının orda bir kavitason sesi oluşturıyordu. Belkide soğutma sıvısının visvozitesi pompayı zorluyordu, belli devir aralığında renezansa sokuyordu. Geçti artık bilemeyiz. Yarından itibaren condenser tamirine başlıyoruz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 saat önce Paylaş 5 saat önce altı bir yere sürtündü mü geçen ki doğa keşfi sırasında? Ali Darbaz yazdı: micro zırıltı sesi ortadan kalkmış. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 saat önce Yazar Paylaş 5 saat önce Çağlar Bayur yazdı: altı bir yere sürtündü mü geçen ki doğa keşfi sırasında? Micro zırıltı arabayı aldığımdan beri var. Araba yerden yüksek aldığımdan beri hiç sürtmedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts