İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

İşte c3 havalandırmasındaki hali. Vantuzlu ve yapışkanlı olanlar hep düştü. Geriye son çare bu oldu. Telefon ağva yolunda iki defa aşırı ısındı navigasyon kapandı. Acil eylem planı olarak bu yolu seçtim.

 

 

IMG_0693.jpeg

IMG_0699.jpeg

IMG_0695.jpeg

Yorum bağlantısı
Metin Mankal
Ali Darbaz yazdı:

Bu vuruntu blok çatlatabilir. 

Debriyajdan blok çatlatan hiç duymadım Ali. Nasıl oluyo bu iş bi açıklasan. Kısa ama..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Metin Mankal yazdı:

Debriyajdan blok çatlatan hiç duymadım Ali. Nasıl oluyo bu iş bi açıklasan. Kısa ama..

 

Temel malzeme bilimi hocam yada Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile Mekanik (Mukavemet) Mühendisliği. Literatürde yorgunluk çatlağı deniyor. Titreşimin uzun dönem etkileri malzemenin yorulmasına sebeb olur. 

 

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Yorulma#

 

Örnek bir olay. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

 

Temel malzeme bilimi hocam yada Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile Mekanik (Mukavemet) Mühendisliği. Literatürde yorgunluk çatlağı deniyor. Titreşimin uzun dönem etkileri malzemenin yorulmasına sebeb olur. 

 

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Yorulma#

 

Örnek bir olay. 

 

Sizin mantıkla bakarsak egzoz titreşimi motor ve şanzımanı bitiriyor. 

 

Akslarda oluşan vibrasyonlar yine öyle...

 

Her masada uzmanlığınız ve bilginiz olmak zorunda değil :) Hatta olmasın da mümkünse. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Darbaz yazdı:

 

Merhaba değerli arkadaşlar. Arabanın 2 defa radyatör patlaması sonucunda bende paranoya oluştuğunu biliyorsunuz. 

Saf suyun ısı iletimini öğrendik, Antifreeze ile öğrendik. Şimdi son olrak bu soğutma oranını en ideal karışımıda öğrendik. 

Şimdi yeni bir bomba daha öğrendik. Saf Su + Antifreeze ısı çekme kapasitesini daha ne kadar yükseltirim diye sordum. 

Yapay ustam bana bunu koy %10 ek ısı çekme sağlarmış. 

 

image.png.d40b747c5a368bf2adc8f0a35220355f.png


bunun etkisi motordaki saf su oranına bağlı. Vaat ettiği başarı 10 litre suya 500 ml konulması durumunda 15 derecelik düşüş alınabiliyor. 
kondenserle ilgili problem şu, araba fanı hareket halinde durunca klima basıncı düşüyor. 80 km hızla kondensere vuran hava yetersiz. Rahat 1 bar eksik hizmet ediyor. 
araba durunca yada yavaşladığında soğutma performansı artıyor. Bunun en büyük sebebi hareket halinde pasif soğutma yani önden gelen hava ile soğutmanın yeterli olmaması. Klimayı high yapınca arabanın içi fan açtığı için soğuyor. Klimanın gazla sıkıntısı yok tabi ben klima gazınıda doldurtacağım. Arabanın hareket halinde fan açma ilkesi basınç sensörü 7.7 barda fan açmak üzerine. Hareket halinde 7.4 bar basınçta sabit kalıyor. Bu nedenledr fan felan açmıyor. 7.4 çok kötü bir değer değil. Ama neden daha iyisi olmasın. 
 

hava alıklarından bakınca kondenserin çok kirli olduğu ve her tarafı yamukluk peteklerle dolu olduğu görğlmekte. Örgü iğnesi alıp ızgaradan girip hepsini düzelteceğim. 
 

Neden uğraşıyorum çümkü yapacak bi işim yok. Çok boş zamanım var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Rusya dan arabamın vin kod çözümünü istemiştim. Bugün mail geldi. 

 

Elbette! Aşağıda, Citroën C3 aracınıza ait VIN numarasına (VF7SC8FP0BW597713) göre çözümleme sonucunda elde edilen tüm donanım, ekipman ve teknik özellikleri madde madde Türkçe olarak listeliyorum:


Genel Bilgiler:

  • Model: Citroën C3 (A51)
  • Şasi No (VIN): VF7SC8FP0BW597713
  • DAM Kodu: 1267881
  • Kasa: 5 kapılı sedan (Hatchback)
  • Donanım Seviyesi: Orta
  • Motor: EP3C (1.4 VTi, benzinli, enjeksiyonlu)
  • Şanzıman: 5 ileri otomatikleştirilmiş manuel (controlled manual gearbox)
  • Üretim Yeri (Kod): 81
  • Üretim Yılı: 2011 (Model yılı "02" ile belirtilmiş)
  • Ülke Tipi: İsrail tipi (IL)
  • Renk: Banquise Beyazı (Kod: EWP), metalik olmayan boya
  • İç Döşeme: W&W FYBER G111 + OMNI F942 '3M'
  • Döşeme Renk Kodu: FZ

Donanım ve Özellikler:

Güvenlik & Fren Sistemi:

  • ABS fren sistemi (TEVES MK70)
  • Sürücü ve yolcu için önden hava yastığı
  • Ön yan hava yastığı (tekli)
  • Arka 3 noktalı emniyet kemerleri (3 adet)
  • Sürücü kemeri için uyarı sistemi (görsel + sesli)
  • Arka çocuk kilidi (manuel)
  • Sürücü diz hava yastığı yok
  • ESP (Elektronik denge programı) yok

Motor & Şanzıman:

  • Motor tipi: EP (1.4 VTi)
  • Enjeksiyon sistemi: Bosch
  • 5 ileri manuel kontrollü şanzıman (MA5/N)
  • Diferansiyel oranı: 13x59
  • Yağ-su karışımı ısı değiştirici (yağ radyatörü) yok

Elektrik & Aydınlatma:

  • Alternatör: 120 Amper
  • Farlar: Manuel açma/kapama
  • Ön sis farları
  • İç aydınlatma: Ön kapılar ve tavanda aydınlatma
  • Motor bölmesi ve torpido için ses yalıtımı mevcut
  • Kapı eşiği ışığı yok
  • Geri görüş aynası: Gündüz/gece ayarlı, elektro-kromatik değil
  • Dış ayna: Gövde rengi, ısıtmasız
  • Silecek suyu ısıtıcısı ve far yıkama yok

Konfor & İç Mekan:

  • Klima: Kontrollü hava girişli klima (manuel)
  • FM radyo + saat + sıcaklık göstergesi (hafızasız)
  • Radyo uzaktan kumandası mevcut
  • Torpido aydınlatması mevcut
  • Halı kaplama: Ön yolcu ve tünel halısı
  • Halı paspas yok
  • Ön kol dayama yok
  • Arka kol dayama yok
  • Ön koltuklar: Ayarlanabilir başlık
  • Arka koltuklar: Tek minder, ayrı sırtlıklar, 3 adet ayarlanabilir başlık
  • Koltuk ısıtma yok
  • Güneşlik: Işıksız, hem sürücü hem yolcu tarafında
  • Elektrikli arka cam yok
  • Sunroof yok
  • Navigasyon sistemi yok
  • CD-ROM ve navigasyon ekranı yok
  • Kabin ısıtıcısı yok

Dış Görünüm & Gövde:

  • Tamponlar gövde renginde
  • Dış kapı kolları gövde renginde
  • Arka cam: Isıtmalı, temperli
  • Ön cam: Lamine cam
  • Yan camlar: Normal, renkli değil
  • Egzoz ucu süslemeli
  • Arka bagaj zemini halı kaplı
  • Alt motor koruma muhafazası yok

Lastik & Jantlar:

  • Jant: Alaşım jant (1 takım)
  • Yedek lastik: Çelik jant + standart lastik
  • Jant boyutu: 6 inç
  • Jant kapakları yok

Elektronik & Ekstralar:

  • BSI + COM 2005 (4 pozisyonlu halka)
  • Hırsızlık alarmı yok
  • Cigar çakmağı yok
  • Ek yardımcı vakum sistemi yok
  • Acil durum yardım kiti yok
  • Anti-şok bijon somunu yok
  • Yakıt deposu: 50 litre
  • Yakıt tüketimi: Normal optimizasyon
  • Yakıt tipi: Benzin
  • Partikül filtresi: 3 bileşenli Rhodyum + Platin katalizör
  • Polen filtresi mevcut
  • Su seviyesi sensörü (dizel için) yok

Özelleştirilmiş Donanımlar:

  • Krom cam çerçeve süslemeleri
  • Vites topuzu krom detaylı
  • Kısa tip tavan anteni
  • Koku difüzörü (hava aroması)
  • Hız sabitleyici (cruise control) yok
  • Hız sınırlayıcı yok

İstersen bu listeyi PDF olarak oluşturabilir veya belirli bölümlerini görsel ya da tablo halinde sunabilirim. Yardımcı olmamı ister misin?

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Buda ruscası 

Chat gpt ve Translate tamamını eksiksiz çeviremedi. Artık evde bunu düzenleyip okunur hale getircem 

 

 

Номер шасси VF7SC8FP0BW597713
Модель C3 (A51)
DAM 12678 81
Заводской код 81
ТИП ПРОДУКТА PASSENGER CAR
ТОРГОВЫЙ ЗНАК/ТИП КОМПОНЕНТА CITROEN
КУЗОВ 5 DOOR SALOON
УРОВЕНЬ ОТДЕЛКИ MEDIUM MEDIUM
ДВИГАТЕЛЬ INJECTION EP3C
КОРОБКА ПЕРЕДАЧ CONTROLLED MANUAL GEARBOX 5 GEARS
ТИП СТРАНЫ (IL) ISRAEL
СПЕЦИАЛЬНЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ STANDARD
МОДЕЛЬНЫЙ ГОД MAJOR INDEX ""02""
ТИП КРАСКИ NON-METALLIC PAINT
ЦВЕТ КУЗОВА EWP — BANQUISE WHITE PAINT
ТИП ВНУТРЕННЕЙ ОТДЕЛКИ W&W FYBER G111 + OMNI F942 '3M'
ЦВЕТ ОБИВКИ ""FZ""

Комплектация:

ABS WITH ABS BRAKES
АДАПТАЦИЯ ОТДЕЛКИ GEAR LEVER KNOB CHROME INSERT
АНТЕННА SHORT ROOF AERIAL
АРОМАТИЗАТОР ВОЗДУХА В САЛОНЕ WITH FRAGRANCE DIFFUSER
БАМПЕР BODY COLOUR FRONT/REAR BUMPER
БАТАРЕЯ BATTERY L2 400
БОКОВОЙ МОЛДИНГ (РАЗМЕРЫ) PLASTIC SIDE SILL
БОКОВОЙ МОЛДИНГ (ТИП) WITHOUT LATERAL PROTECTORS
БОРТОВАЯ СИСТЕМА САМОДИАГНОСТИКИ EOBD ""EOBD"" AUTO-DIAGNOSTIC WITHOUT ACCELEROMETER
ВАРИАНТЫ КОНФИГУРАЦИИ СИСТЕМЫ ВПРЫСКА MOUNTING BOSCH
ВАРИАНТЫ КОНФИГУРАЦИИ ТОРМОЗНОЙ СИСТЕМЫ ABS TEVES MK70
ВЕНТИЛЯТОР 1 100W AERO 2-SPEED FAN
ВЕРХНЯЯ КОНСОЛЬ WITHOUT ROOF CONSOLE
ВЕЩЕВОЙ ОТСЕК ПОД СИДЕНЬЕМ WITHOUT UNDER SEAT STORAGE
ВКЛЮЧЕНИЕ ОСВЕЩЕНИЯ MANUAL SWITCHING ON OF LIGHTS
ВНЕШНИЙ ВИД НАРУЖНОГО ЗЕРКАЛА ЗАДНЕГО ВИДА BODY COLOUR EXT MIRROR+CHROME EFFECT MIRROR BASE
ВНУТРЕННЕЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА NON-ELECTROCHROMATIC DAY-NIGHT INTERIOR MIRROR
ВОЗДУШНЫЙ ФИЛЬТР DUST FILTRATION STANDARD AIR INLET
ВСПОМОГАТЕЛЬНЫЙ БЛОК УПРАВЛЕНИЯ BSI + COM 2005 4-POSITION RING
ВЫКЛЮЧАТЕЛЬ НА ПЕРЕДНЕЙ ПАНЕЛИ WITHOUT FRONT BUMPER PLUG
ГАЙКА "АНТИВОР" WITHOUT ANTI-THEFT NUTS
ГЕНЕРАТОР ПЕРЕМЕННОГО ТОКА ALTERNATOR 120 AMP
ГРАДАЦИЯ НА СПИДОМЕТРЕ SPEED GRADUATION IN KM/H
ГРУЗОВАЯ ПЛАТФОРМА W/O BOOT TIDY
ДАТЧИК ВОДЫ В ФИЛЬТРЕ ОЧИСТКИ ДИЗЕЛЬНОГО ТОПЛИВА WITHOUT DIESEL FILTER WATER DETECTOR
ДВИГАТЕЛЬ (ТИП) EP TYPE ENGINE
ДЕКОРАТИВНЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ КОЛЕС (СТИЛЬ) WITHOUT WHEEL CAP
ДЕКОРАТИВНЫЙ ЭЛЕМЕНТ СТЕКЛА CHROME WINDOW TRIM
ДИНАМИК 4 FR SPEAKERS (2 TW + 2 FR) + 2 RR SPEAKERS
ДИНАМИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ПОДДЕРЖАНИЯ УСТОЙЧИВОСТИ WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM
ДИСК CD-ROM ДЛЯ НАВИГАЦИОННОЙ СИСТЕМЫ WITHOUT CD ROM FOR NAVIGATION
ДИСПЛЕЙ DISPAY (RADIO+CLOCK+AND OR T°, CD) WITHOUT MEMORY
ДИФФЕРЕНЦИАЛ (КОРОБКА ПЕРЕДАЧ) DIFFERENTIAL 77
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ВАКУУМНОЕ УСТРОЙСТВО WITHOUT ADDITIONAL VACUUM DEVICE
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ НАРУЖНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ BODY COLOUR EXT HANDLE
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ РАЗЪЕМ ДЛЯ ПОДКЛЮЧЕНИЯ АУДИОУСТРОЙСТВА 1 JACK SOCKET
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ РЕЗЕРВУАР WITHOUT ADDITIONAL RESERVOIR
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ ЭКРАН (ПОД ДВИГАТЕЛЕМ) W/O ENGINE UNDERSHELDING
ДОРОЖНЫЕ УСЛОВИЯ GOOD TERRAIN
ДРУГИЕ НАКЛЕЙКИ, РАЗНОЕ " WITHOUT FULLER BADGE
ЕМКОСТЬ ТОПЛИВНОГО БАКА 50-LITRE FUEL TANK
ЗАДНЕЕ СИДЕНЬЕ REAR BENCH SEAT SINGLE CUSHION SEPARATE SEAT BACKS
ЗАДНИЙ РЕМЕНЬ БЕЗОПАСНОСТИ REAR 3-POINT 3 INERTIA REEL SEAT BELT
ЗАДНИЙ СТАБИЛИЗАТОР ПОПЕРЕЧНОЙ УСТОЙЧИВОСТИ WITHOUT REAR ANTI-ROLL BAR
ЗАПАСНОЕ КОЛЕСО STEEL WHEEL + STANDARD TYRE
ЗАЩИТА ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ WITHOUT CAB PROTECTION PANEL
ЗАЩИТНАЯ ЗАЩЕЛКА ДЛЯ БЕЗОПАСНОСТИ ДЕТЕЙ MANUAL REAR CHILD LOCK
ЗВУКОИЗОЛЯЦИЯ МОТОРНОГО ОТСЕКА UNDERBONNET + BULKHEAD SOUNDPROOFING
ЗЕРКАЛО НА ПРОТИВОСОЛНЕЧНОМ КОЗЫРЬКЕ DRIVER+PASSENGER WITHOUT LIGHTING
ЗНАК АВАРИЙНОЙ ОСТАНОВКИ WARNING TRIANGLE CONDITIONNING
ИЗМЕРЕНИЕ ЗАРЯДА АККУМУЛЯТОРНОЙ БАТАРЕИ WITH BATTERY CHARGE MEASUREMENT
ИНДИКАТОРЫ (ТИП) VISUAL AND AUDIBLE INDICATORS FRONT DRIVER SEAT BELTS
КАТАЛИТИЧЕСКИЙ НЕЙТРАЛИЗАТОР 3-COMPONENT RHODIUM+PLATINUM FILTER CATALYSER
КЛИМАТ (ТЕМПЕРАТУРА ОКРУЖАЮЩЕГО ВОЗДУХА) HOT COUNTRIES
КЛИМАТИЧЕСКАЯ УСТАНОВКА AIR CONDITIONING WITH CONTROLLED AIR INTAKE
КОВРИК В КАБИНЕ FRONT PASSENGER COMPARTMENT + TUNNEL CARPET
КОЛЕСА 6"" RIM ROAD WHEELS
КОЛЕСО (ТИП) ALLOY WHEEL ASSEMBLY 1
КОМПЛЕКТ КЛЮЧЕЙ 1 HF PLIP KEY + 1 SINGLE MAIN KEY
КОМПЛЕКТ ОБОРУДОВАНИЯ WITHOUT DRIVING SCHOOL EQUIPMENT PACK
КОНДИЦИОНЕР (КОМПРЕССОР) EXTERNAL VARIABLE COMPRESSOR WITH CLUTCH
КОРОБКА ПЕРЕДАЧ (ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ) BVM MA5 / N
КРЕПЛЕНИЕ ПОДГОЛОВНИКА ЗАДНЕГО СИДЕНЬЯ MOUNT 3 REAR HEAD-REST
КРОНШТЕЙН ПЕДАЛИ (ТИП) PEDAL STANDARD
КРУИЗ-КОНТРОЛЬ WITHOUT SPEED CONTROL
КРЫШКА ДЛЯ БАГАЖА SHELF
ЛЮК WITHOUT SUN ROOF
МАСЛЯНЫЙ РАДИАТОР WITHOUT OIL-WATER DISTR CHAMB
МОДЕЛЬНЫЙ РЯД C3 (A51)
МОНИТОРИНГ СКОРОСТИ WITHOUT SPEED CHECK
НАГРЕВАТЕЛЬНЫЙ ЭЛЕМЕНТ NON HEATED SEAT
НАПОЛЬНЫЙ КОВРИК W/O CARPETMAT
НАРУЖНОЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА (РАДИУС СО СТОРОНЫ ВОДИТЕЛЯ) CURVED EXTERIOR MIRROR GLASS
НАРУЖНОЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА (С ПОДОГРЕВОМ) NON HEATED DOOR MIRROR
ОБОРУДОВАНИЕ ДЛЯ ЧРЕЗВЫЧАЙНЫХ СИТУАЦИЙ W/O HELP EQUIPMENT
ОБОРУДОВАНИЕ ПАНЕЛИ ПРИБОРОВ LION GREY CAPPING
ОКНО (ТИП) LAMINATED WINDSCREEN + TOUGHENED REAR SCREEN
ОКНО ИЗМЕНЕНИЙ 3RD WINDOW 2009 / BEFORE 3RD WINDOW 2011
ОКНО ИЗМЕНЕНИЙ 1ST WINDOW 2011/BEFORE 1ST WINDOW 2013
ОПТИМИЗИРОВАННЫЙ РАСХОД ТОПЛИВА NORMAL FUEL CONSUMPTION OPTIMISATION
ОРГАНЫ УПРАВЛЕНИЯ РАДИОСИСТЕМОЙ REMOTE RADIO CONTROL
ОСВЕЩЕНИЕ ГРУЗОВОЙ ПЛАТФОРМЫ GLOVE-BOX LIGHTING
ОСВЕЩЕНИЕ ПРОСТРАНСТВА ДЛЯ НОГ WITHOUT DOOR SILL LIGHTING
ОТДЕЛКА БАМПЕРА BUMPER WITHOUT STRIP
ОТДЕЛКА ВЫХЛОПНОЙ ТРУБЫ WITH EXHAUST OUTLET EMBELLISHER
ОТДЕЛКА ГРУЗОВОЙ ПЛАТФОРМЫ BOOT CARPET MAT
ОТДЕЛОЧНАЯ НАКЛАДКА (САМОКЛЕЯЩАЯСЯ) MATT BLACK REAR SURROUND TRIM
ПАНЕЛЬ ИНСТРУМЕНТОВ (ХАРАКТЕРИСТИКИ) 210 KM/H 130 M/H BLACK BACKGR PERM LIGHTING BLC
ПЕРЕДАТОЧНОЕ ОТНОШЕНИЕ ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧИ REAR AXLE HYPOID GEARSET 13 X 59
ПЕРЕДНИЙ ПРОТИВОСОЛНЕЧНЫЙ КОЗЫРЕК DRIVER + PASSENGER SUN VISOR WITHOUT INSCRIPTION
ПЕРЕДНИЙ РЕМЕНЬ БЕЗОПАСНОСТИ RETRACTOR ALARM DRIVER'S S/BELT
ПЕРЕДНИЙ СТАБИЛИЗАТОР ПОПЕРЕЧНОЙ УСТОЙЧИВОСТИ FRONT ANTI-ROLL BAR DIAM 22
ПЕРЕДНЯЯ БОКОВАЯ ПОДУШКА БЕЗОПАСНОСТИ SINGLE FRONT SIDE AIRBAG
ПЕРЕДНЯЯ ПРОТИВОТУМАННАЯ ФАРА FRONT FOG LIGHTS
ПЛАФОН DOORS + FR COURTESY LIGHT REMOTE CONTROL
ПОВОРОТНЫЙ КУЛАК 72 DIAMETER WHEEL HUB CARRIER
ПОГОДНЫЕ УСЛОВИЯ DUSTY ATMOSPHERE
ПОДВЕСКА NORMAL SUSPENSION
ПОДГОЛОВНИК ЗАДНЕГО СИДЕНЬЯ REAR HEADREST ADJUSTABLE
ПОДГОЛОВНИК ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ FRONT HEADREST ADJUSTABLE
ПОДЛОКОТНИК ЗАДНЕГО СИДЕНЬЯ WITHOUT RR SEAT ARMREST
ПОДЛОКОТНИК ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ ASSEMBLY WITHOUT FRONT ELBOW REST
ПОДОГРЕВАТЕЛЬ САЛОНА WITHOUT PASSENGER COMPARTMENT HEATER
ПОДОГРЕВ ГАЗОВОГО ТРАКТА КАРТЕРА W/O HEATER CASING GAS CIRCUIT
ПОДУШКА БЕЗОПАСНОСТИ ВОДИТЕЛЯ В ОБЛАСТИ КОЛЕН WITHOUT DRIVER'S KNEE AIRBAG
ПОЛ ЗАДНЕГО ГРУЗОВОГО ОТСЕКА WITHOUT REAR LOAD FLOOR
ПОЛОЖЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ДВИЖЕНИЯ LEFT-HAND DRIVE
ПРИКУРИВАТЕЛЬ WITHOUT CIGAR-LIGHTER
ПРОТИВОУГОННАЯ СИГНАЛИЗАЦИЯ WITHOUT THEFT PROTECTION ALARM
ПЫЛЕВОЙ ФИЛЬТР WITH POLLEN FILTER
РАБОЧАЯ ЧАСТОТА ПУЛЬТА ДИСТАНЦИОННОГО УПРАВЛЕНИЯ ЦЕНТРАЛЬНЫМ ЗАМКОМ LOCKING REMOTE CONTROL FREQUENCY 433.92 MHZ HETERODYNE
РАДИОПРИЕМНИК ""RD4/MP3"" RDS COMPACT DISC AUDIO SYSTEM
РАДИОТЮНЕР MONO RADIO TUNER
РАЗМЕР ШИН/ДИСКОВ 15 INCH TYRE FITMENT
РАЗМЕРЫ ЗАДНИХ ТОРМОЗНЫХ МЕХАНИЗМОВ 9-INCH REAR DRUM (DIAMETER 228)
РАЗМЕРЫ ПЕРЕДНИХ ДИСКОВ FRONT DISC DIAMETER 266 THICKNESS 22
РАЗНООБРАЗНЫЕ ЛАМПЫ ОСВЕЩЕНИЯ САЛОНА W/O MAP READING LAMP
РАЗЪЕМ ДЛЯ ПОДКЛЮЧЕНИЯ НАУШНИКОВ РАДИОТЕЛЕФОНА SINGLE ACCESSORY SOCKET
РЕГУЛИРОВКА ВЫСОТЫ ПЕРЕДНЕГО СИДЕНЬЯ СО СТОРОНЫ ПАССАЖИРА WITHOUT FRONT PASSENGER SEAT HEIGHT ADJUSTMENT
РЕГУЛИРОВКА ВЫСОТЫ СИДЕНЬЯ ВОДИТЕЛЯ PARALLEL DRV HEIGHT ADJ
РУЛЕВОЕ КОЛЕСО LEATHER STEERINGWHEEL
САЖЕВЫЙ ФИЛЬТР WITHOUT PARTICLE FILTER
СИСТЕМА STOP AND START WITHOUT STOP AND START
СИСТЕМА БУКСИРОВКИ WITHOUT TOWBAR
СИСТЕМА ДЕАКТИВАЦИИ ПОДУШЕК БЕЗОПАСНОСТИ MANUAL AIRBAG DEACTIVATION
СИСТЕМА КОНДИЦИОНИРОВАНИЯ ВОЗДУХА AUTOMATIC AIR CONDITIONING
СИСТЕМА ОБНАРУЖЕНИЯ ПРЕПЯТСТВИЙ WITHOUT OBSTACLE DETECTOR
СИСТЕМА ПОДАЧИ ТОПЛИВА INJECTION PRIM
СПЕЦИАЛЬНОЕ ОСВЕЩЕНИЕ WITHOUT PARTICULAR LIGHT
СПУТНИКОВАЯ НАВИГАЦИОННАЯ СИСТЕМА WITHOUT NAVIGATION SYSTEM
СТАНДАРТ ПО ВЫБРОСАМ ОТРАБОТАВШИХ ГАЗОВ В АТМОСФЕРУ (ДВИГАТЕЛЬ) EURO 5 L6 UPPER ENGINE EMISSION CONTROL
СТАРТЕР STARTER MOTOR CL 3
СТЕКЛО (ВНЕШНИЙ ВИД) TINTED + DARK-TINTED WINDOW GLASS
СТЕКЛООЧИСТИТЕЛЬ ВЕТРОВОГО СТЕКЛА FRONT WIPER BLADE W/O RAIN SENSOR
СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ДВЕРИ СО СТОРОНЫ ВОДИТЕЛЯ SEQUENTIAL DRIVER'S ELECTRIC WINDOW
СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ДВЕРИ СО СТОРОНЫ ПАССАЖИРА NON SEQUENTIAL FRONT PASSENGER'S ELECTRIC WINDOW
СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ЗАДНЕЙ ДВЕРИ MAN CTRL REAR WINDOW LIFTER
СТИЛЬ КОЛЕС 15 INCH PATRICK WHEEL
СТОРОНА ДВИЖЕНИЯ DRIVING ON THE RIGHT-HAND SIDE
СЦЕПЛЕНИЕ HYDRAULIC CLUTCH
ТАБЛИЧКА С НОМЕРОМ VIN EUROPEAN UNION CONSTRUCTOR'S PLATE + NRE
ТЕЛЕКОММУНИКАЦИОННЫЙ БЛОК WITHOUT TELEMATIC UNIT
ТЕЛЕФОННЫЙ КОМПЛЕКТ "СВОБОДНЫЕ РУКИ" WITHOUT HANDS-FREE TELEPHONE KIT
ТЕХНИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА ДЛЯ ЗАЩИТЫ ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЫ TECHNICAL VEHICLE EMISSION CONTROL EURO 5
ТИП КОРОБКИ ПЕРЕДАЧ GEARBOX MA PILOTE
ТИП ТОПЛИВА PETROL TYPE FUEL
ТИП ТОРМОЗА VENTILATED FRONT DISCS/REAR DRUMS
ТОПЛИВНЫЙ БАК FUEL TANK WITHOUT LOCATING TAB
ТОПЛИВО UNLEADED PETROL 95 QUALITY A/B/E/E+
ТОЧКИ КРЕПЛЕНИЯ СИДЕНЬЯ ДЛЯ ДЕТЕЙ WITH CHILD SEAT MOUNTING WITH RR ISO
УДАЛЕНИЕ ТОПЛИВНЫХ ПАРОВ CONTROLLED PETROL VAPOUR RECUPERATION
УКАЗАТЕЛЬ УРОВНЯ МАСЛА STD OIL LEVEL INDICATOR
УПРАВЛЕНИЕ ДВЕРЬМИ ИЗ САЛОНА (ВНЕШНИЙ ВИД) CHROME FINISH INSIDE DOOR HANDLE
УПРАВЛЕНИЕ СИСТЕМОЙ БЛОКИРОВКИ SIMPLE CENTRAL LOCKING
УСТРОЙСТВО СИСТЕМЫ КОНТРОЛЯ ЗА СОДЕРЖАНИЕМ ВЫБРОСОВ WITHOUT ANTI-POLLUTION DEVICE
ФАРЫ ЗАДНЕГО ХОДА WITH 1 REVERSING LAMP
ФИЛЬТР ТОПЛИВНОГО БАКА RESERVOIR FILTER EXTERIOR
ФУНКЦИЯ НАРУЖНОГО ЗЕРКАЛА ЗАДНЕГО ВИДА EXT MIRROR MANUAL-FOLD BACK
ХЛАДАГЕНТ WITHOUT REFRIGERANT LIQUID
ХРАНЕНИЕ ГРУЗА (ДРУГОЕ) SOLID SEAT BACK STORAGE POCKET
ШИНЫ (КАЧЕСТВО) STANDARD QUALITY TYRE
ШИНЫ (МАРКА) BRIGESTONE TYRE
ШИНЫ (ТИП, РАЗМЕР) 185/65 R15 88H NON REINFORCED TYRE
ШУМОИЗОЛЯЦИЯ WITH ACOUSTIC IMPROVEMENT
ЭКВАЛАЙЗЕР, УСИЛИТЕЛЬ WITHOUT EQUALISER AMPLIFIER
ЭКРАН ДНИЩА ENGINE UNDERTRAY PLASTIC PROTECTION
ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЬ СИСТЕМЫ ОХЛАЖДЕНИЯ 16 THICK RADIATOR — 16 DM2 BRAZED ALU WITHOUT MEC

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

rusçası iyi oldu. Türkçemiz zayıf biraz. Kiril alfabesi daha kolay.

  • Beğen 1
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdiden bulduklarım. 

ARABA İSRAİL İÇİN ÜRETİLMİŞ. 

Arabada 16 dm2 ince radyatör kullanılmış. Bendeki radyatör orjinal yani hiç bir şekilde değişim yapılmamış. Aslında araba israil konfigürasyonu olduğu için Soğutma sitemi ona göre yapılmış. Arabada 100 w iki kademe fan var. Buda Tr tipi değil israil tipi fan var.  Bütün Büyü söndü anlıyacağınız. Arabanın soğutma sistemi İsraile göre. İsrail sıcak olmasına rağmen .

Araba  EURO 5 L6 UPPER ENGINE EMISSION CONTROL normuna uygun yapılmış. VAy anam Vay babam. Hadi hayırlı olsun hepinize. 

 

image.png.f0b215884ec03296fa43477c9861fec1.png 

 

 

 

image.png

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

250 bin km manuel araç kullandım debriyaj aksiyoner diye bir parça olduğunu ilk defa duyuyorum aynı şey varyatör için de geçerli :) 
Bence bir sonrasında japon araç al böylece ne kadar sorunsuzlar doğru mu efsane mi anlamış oluruz. :) 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Selçuk Keleş yazdı:

250 bin km manuel araç kullandım debriyaj aksiyoner diye bir parça olduğunu ilk defa duyuyorum aynı şey varyatör için de geçerli :) 
Bence bir sonrasında japon araç al böylece ne kadar sorunsuzlar doğru mu efsane mi anlamış oluruz. :) 

Daha dur Euro 5 L6 upper engine emission control normlarını ibranice okuyacağız..

Bu arada Ali hocam, menfeze tutturulan telefon tutucuda, telefonun menfeze olan uzaklığı arttıkça her bir titreşimde telefon düşmeye çok daha kolay yaklaşıyor. Bazen basit bir ugreen telefon tutucu en güzeli olabiliyor hatırlatayım.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Daha dur Euro 5 L6 upper engine emission control normlarını ibranice okuyacağız..

Bu arada Ali hocam, menfeze tutturulan telefon tutucuda, telefonun menfeze olan uzaklığı arttıkça her bir titreşimde telefon düşmeye çok daha kolay yaklaşıyor. Bazen basit bir ugreen telefon tutucu en güzeli olabiliyor hatırlatayım.

 

Valla L6 ne olduğunu araştıryom halen bulamadım valla. 

L6 hafif araba kodu imiş. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Öğle tatilinde eksik tespitine devam ederlim .

BODY COLOUR EXT MIRROR+CHROME EFFECT MIRROR BASE bunlardan bir tanesi eksik. Sİyah takılmış.

ALTERNATOR 120 AMP . 120 lik alternatör koymuşlar. 

WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM arabada esp yok :( 

W/O ENGINE UNDERSHELDING Arabanın motor koruma  yok :(

КОНДИЦИОНЕР (КОМПРЕССОР) EXTERNAL VARIABLE COMPRESSOR WITH CLUTCH Yuuh arabada Variable Kompresör var.  :)

НАРУЖНОЕ ЗЕРКАЛО ЗАДНЕГО ВИДА (С ПОДОГРЕВОМ) NON HEATED DOOR MIRROR Dış Dikiz aynaları ısıtmalı değil :(

ПРОТИВОУГОННАЯ СИГНАЛИЗАЦИЯ WITHOUT THEFT PROTECTION ALARM Arabada Alarm yokmuş :(

СТЕКЛО (ВНЕШНИЙ ВИД) TINTED + DARK-TINTED WINDOW GLASS Arabanın camları filmli imiş. Neden bunu farketmedim :)

ТОПЛИВО UNLEADED PETROL 95 QUALITY A/B/E/E+ 95 oktan benzine göre yapılmış. 

 

Neyse , çokda şey etmemek lazım. İsraile giden gemiden Bayraktar otomotv iki üç tanede Türkiyede indirmiş anlamadığım kadarı ile. Arabanın şase koduyla citroen marketimden radyatör istedim . Arabanın üzerinde olan mevcut radyatörün linkini attılar. 

 

Şimdi Tr için üretilen bir Citroen c3 vin kodu aldım. Gelmesini bekliyorum bilgilerinin. 
 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Emre Şimşek yazdı:

ibranice

 

Elleme, çevirsin çevirsin dursun :crazy:

 

המכונית הזו שייכת לעלי.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

çakmaklık yok mu arabanda? 


çakmak yok çakmaklık  var. Çeviri hatası I

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Çağlar Bayur AGE 2  ne anlama geliyormuş öğrendik abi. Ürün kataloğunda Age 2 olan parçalar benim arabaya uygun oluyormuş. 

 

image.png.c08d187012cad467b6091424bf5d54de.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Olaya bak ya Rus arabalarında 140 w 2 kademe Fan var. Üstüne radyatörleri Üstünede 21 dm2 radyatör koymuşlar. Manyakmı lan bunlar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

Rus

Hala Rusya' da mısın? Alışkanlık yapar tabi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Hala Rusya' da mısın? Alışkanlık yapar tabi.


rusyaya giden arabaların şaselerine baktım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba kızın kur saati gelene kadar sıkıldım. Arabaya 1 litre daha saf su eklemeye karar verdim. Biraz kullanıp tekrar ölçüm yapacağım. Bu sefer hava tahliye kısmını da açtım motor çalışırken tahliyeden su gelirken ben de saf su ile besledim. Klimayı da test ettim fabrika verisi 14 bar değerini gördüğünde mutlu oldum. 
 

Gaz dolumumasraf’dan yırttık. Suyu olması gereken seviyeye indirdim. Havasını da almış olmayı öğrendik. Bana bir cesaret geldi

 

Sonuç yüzde 47.5 antifriz var arabada. 

 

IMG_0709.jpeg

IMG_0706.jpeg

IMG_0704.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

 

Harika, şimdi antifriz oranına göre üç farklı durumda:

  • Isı çekme kapasitesi (spesifik ısı kapasitesi)
  • Viskozite (akıcılık)
    gibi temel özelliklerin nasıl değiştiğini tablo halinde verelim.

📊 Antifriz Oranına Göre Soğutucu Özellikleri

Antifriz Oranı Donma Noktası (°C) Kaynama Noktası (°C) Isı Kapasitesi (J/g·K) Viskozite (cP, 25°C)
%70 −55 °C ~112 °C ~2.9 ~5.5
%58 −45 °C ~108 °C ~3.2 ~4.5
%47.5 −30 °C ~105 °C ~3.6 ~3.8

🧪 Açıklamalar:

Isı Kapasitesi (Spesifik ısı kapasitesi):

  • Su: ~4.18 J/g·K
  • Saf etilen glikol: ~2.4 J/g·K
  • Karışımda glikol arttıkça ısıyı taşıma kapasitesi düşer.
  • Bu, motorun ısısını çekme verimliliğini doğrudan etkiler.
    → %47.5'te motoru soğutma kapasitesi en iyi seviyeye yaklaşır.

🛢️ Viskozite (Akışkanlık):

  • Su: ~1.0 cP (çok akışkan)
  • Glikol: ~16 cP (çok yoğun)
  • Karışım arttıkça kalınlaşır, pompa zorlanabilir.
    → %70 oranı kışın iyi korusa da viskozite yüksek olduğu için pompa, termostat ve dar kanallarda verim düşer.

🔍 Sonuç ve Tavsiye:

Oran Avantaj Dezavantaj
%70 Maksimum donmaya karşı koruma Düşük ısı çekme, yüksek viskozite (pompa zorlanır)
%58 Dengeli koruma (kışlık hazır karışımlar buna yakındır) Isı taşıma %100 suya göre hâlâ düşüktür
%47.5 İdeal ısı çekme + makul donma koruması Çok soğuk (-30°C altı) iklimler için sınırlı

İsrail tipi sıcak iklim için şu anda ulaştığın %47.5 oranı, maksimum ısı taşıma ve minimum pompa yükü açısından en ideal oranlardan biridir.

İstersen bu tabloyu PDF ya da grafik olarak da sunabilirim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz


ilginç bir şekilde 3500 -4000 devir arasında duyduğum micro zırıltı sesi ortadan kalkmış. Bu beni mutlu etti. Muhtemelen daha önceki su yüklenmelerinde havası tam alınmamış ve su pompasının orda bir kavitason sesi oluşturıyordu. Belkide soğutma sıvısının visvozitesi pompayı zorluyordu, belli devir aralığında renezansa sokuyordu. Geçti artık bilemeyiz. Yarından itibaren condenser tamirine başlıyoruz. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

altı bir yere sürtündü mü geçen ki doğa keşfi sırasında?

Ali Darbaz yazdı:

micro zırıltı sesi ortadan kalkmış.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

altı bir yere sürtündü mü geçen ki doğa keşfi sırasında?

 

 

Micro zırıltı arabayı aldığımdan beri var. Araba yerden yüksek aldığımdan beri hiç sürtmedim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...