İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Araba yaptığım dünkü işlemlerin videosu.

 

 

 

Abi okada başlıkla baş edemiyorum. Hem daha önce açtıklarımın altına tartışmalar oluşuyor sonra kapatıyon. 

 

İyi de Ali :) 

Bize ne senin ne yediğinden :)
 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

İyi de Ali :) 

Bize ne senin ne yediğinden :)
 

 

Hoca nasıl kayıt dışı yürüyüş yapıyorsun dedi , Bende diyette kaçamak yaptığım için kayıt dışı dedim. :D Okadar açıklayıcı olmuyor mu 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

 

WhatsApp Image 2025-05-29 at 14.15.06.jpeg

sana böyle kibar ve sağlam bir telefon tutucu lazım. fazlasıyla işini görür. 

 

Ondan bende var, bi halta yaramıyor. Tutmuyor. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu radyatör yeni taklımış gibi, 

 

 

 

IMG_0727.jpg

IMG_0726.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Bu radyatör peteğinin iç yapısı bana çok basit geldi. Yukardan aşağı borular petekli yapısı aşırı basit. 

Basit mi? :)

 

O yüzeyi üretmek oldukça zor ve üretimde en fazla kayıpların verileceği proseslerden biri belkide. Mikro çatlaklar bile oluşsa o ürün banttan çıkamaz. 

 

Soğutma verimini artırmanın ve ihtiyaç duyulan alanın azaltılmasının en iyi yolu yüzey alanını artırmaktır. O da böyle oluyor. 

 

Bir mesajda eğilenleri düzeltmekten bahsediyordunuz, asla yapmayın. Mutlaka çatlayan olur üzülürsünüz. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Basit mi? :)

 

O yüzeyi üretmek oldukça zor ve üretimde en fazla kayıpların verileceği proseslerden biri belkide. Mikro çatlaklar bile oluşsa o ürün banttan çıkamaz. 

 

Soğutma verimini artırmanın ve ihtiyaç duyulan alanın azaltılmasının en iyi yolu yüzey alanını artırmaktır. O da böyle oluyor. 

 

Bir mesajda eğilenleri düzeltmekten bahsediyordunuz, asla yapmayın. Mutlaka çatlayan olur üzülürsünüz. 

 

Kondeser aşırı ince. Bende öyle düşündüm. 

Telefon ile makro çekince pekde sorun göremedim. 

 

IMG_0723.jpeg

IMG_0724.jpeg

IMG_0721.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Vay be, bu adam ankarada olmasa yarın gider değiştirirdim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Teklif verdim bakalım sonuç ne olacak. 

 

Screenshot_2025-05-06-10-13-20-323_com.sahibinden-edit.jpg

 

benim de bu ara captiva niyetim var ancak bazı problemleri can sıkıyor, mesela enjektörler samsunda ustası yok çorum bu işin piri. 2.0 dizel 150 lik alırsan konunun takipçisi olacağım, yaz ortasına doğru bitane de ben alırım fiyatına göre çok donanımlı güzel bi araba, samsun şehir içi benim güzergahımda 11 litre mazot yakıyor ama olsun. Bi dpf egr iptali bide enjektör revizyonu ile sorunsuz binilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

benim de bu ara captiva niyetim var ancak bazı problemleri can sıkıyor, mesela enjektörler samsunda ustası yok çorum bu işin piri. 2.0 dizel 150 lik alırsan konunun takipçisi olacağım, yaz ortasına doğru bitane de ben alırım fiyatına göre çok donanımlı güzel bi araba, samsun şehir içi benim güzergahımda 11 litre mazot yakıyor ama olsun. Bi dpf egr iptali bide enjektör revizyonu ile sorunsuz binilir. 

 

Yok adamla anlaşamadık. , bir daha fırsat gelirmi bilmiyom. Arabaya para harcamaya devam edersem bu senede satmam. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ebrar Tüfek yazdı:

 

benim de bu ara captiva niyetim var ancak bazı problemleri can sıkıyor, mesela enjektörler samsunda ustası yok çorum bu işin piri. 2.0 dizel 150 lik alırsan konunun takipçisi olacağım, yaz ortasına doğru bitane de ben alırım fiyatına göre çok donanımlı güzel bi araba, samsun şehir içi benim güzergahımda 11 litre mazot yakıyor ama olsun. Bi dpf egr iptali bide enjektör revizyonu ile sorunsuz binilir. 

Mehmet Göktürk hocamızın bir yakını Captiva satıyordu.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Yeter yazdı:

Mehmet Göktürk hocamızın bir yakını Captiva satıyordu.

 

Benim almama biraz daha var hocam, bayram çıksın yaz mevsimini bi görelim

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Yok adamla anlaşamadık. , bir daha fırsat gelirmi bilmiyom. Arabaya para harcamaya devam edersem bu senede satmam. 

 

Uyguna çok captiva var ama çoğu bitik, aslında bu balon piyasaya göre çok zamlanmadı, model yılı arızaları vs sebebi ile, bu dönemde mantıklı araba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

@Tamer Topaç AL4 şanzımanlara soğutucu takıyorlarmış. 

 

 

 

Evet, çok bahsettim

 

Ali Darbaz yazdı:

Hafta sonu seninle beraber Fenerbahçe topuk Yaylası’na çıkalım. Git gel 400 km. Otoban 200 TL. Yakıt 1330 TL. Hafta sonu kendini fenerbahçeli hissetmek için 2000 TL harcar mısın. Ben Galatasaraylıyım.

Hafta sonu beni bulamazsın. Fenerbahçe' liyim zaten.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Ali Darbaz yazdı:

Hafta sonu seninle beraber Fenerbahçe topuk Yaylası’na çıkalım. Git gel 400 km. Otoban 200 TL. Yakıt 1330 TL. Hafta sonu kendini fenerbahçeli hissetmek için 2000 TL harcar mısın. Ben Galatasaraylıyım.

bizim dükkandaki iveco ile aynı yakıyor :crazy:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Evet, çok bahsettim

 

Hafta sonu beni bulamazsın. Fenerbahçe' liyim zaten.


topuk yaylası hyundai i10 1.0 ile tırmanmıştım.

Çok heyecanlı bir heyecanlı olmuştu. Akü bitmişti

Screenshot_2019-11-09-15-28-59-919_com.miui.compass_Original.png

IMG_20191109_154545 Copy.jpeg

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:


topuk yaylası hyundai i10 1.0 ile tırmanmıştım.

Çok heyecanlı bir heyecanlı olmuştu. Akü bitmişti

Screenshot_2019-11-09-15-28-59-919_com.miui.compass_Original.png

 

 

Anternatörde mi sıkıntı vardı yoksa, üreticide mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğuzkan Işık yazdı:

bizim dükkandaki iveco ile aynı yakıyor :crazy:

Yakıt hesabını bol kepçe yaptım o yüzden öyle yakıt verimliliği tekniklerini kullanırsam 1000 TL altına inerim kesin.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

 

Anternatörde mi sıkıntı vardı yoksa, üreticide mi?


Ufak bir kavram karmaşası yaşıyoruz. Ben akü bitti dediğimde araba artık aküden beslenerek rampa tırmanmıyor. Alternatör full şarja geçiyor. Aküden bitti kasıt bitti burada alternatörü ne kadar gaza bassam da devredışı kalmıyor olmasıydı. Yani yolda kalma durumu yok. Rampayı çıkarken akünün sana vermiş olduğu bir tolerans var. Bu tolerans %85 ile %75 arasında bir oran. Rampayı tırmanırken motorun alternatörü kapatıp bu yüzde onluk kısmı harcıyor. Yüzde onluk kısım bitince yerine geri koyması gerekiyor. Ne kadar güce ihtiyacın olsa da, dip gaz bas 15 volt ile şarj devam ediyor. Bunu çok rahat hissediyorsun. En bariz örneği klimayı açtığında olan etkiye denk. Araba 90 newton tork 63 beygir olduğu için en ufak güç kaybını hissediyorsun.

 

Ben akü bitti dediğimde insanlar akünün bittiğini sanıyor. Aslında ben akü bitti dediğimde yukarıda açıklamasını yaptım durumdan bahsediyorum. Herkesi kendim gibi istatistikçi zannediyorum. O yüzden bir şey yazdigimda çok büyük bir problemmiş gibi anlıyorlar. Olay bundan ibaret

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bu konuya girince artık sadece resimlere bakıyorum, eski alışkanlık.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Topuk yaylasını hep daha güçlü bir araba ile tırmanma uktesi içimde var. Şimdi elimin altında pedashiftli 95 beygir 135 nm torklu canavar var. 
 

Elbette! Aşağıda, 2014 Hyundai i10 1.0 LPG ile 2012 Citroën C3 1.4 VTi BVM (senin aracın) için güç-ağırlık oranı karşılaştırma tablosu yer alıyor:

Özellik 2014 Hyundai i10 1.0 LPG 2012 Citroën C3 1.4 VTi BVM
Motor Hacmi 998 cc 1397 cc
Motor Tipi 3 silindir, atmosferik 4 silindir, VTi (atmosferik)
Yakıt Tipi LPG (fabrika çıkışlı değil) Benzin
Maksimum Güç 66 HP (49 kW) @ 5500 rpm 95 HP (70 kW) @ 6000 rpm
Maksimum Tork ~90 Nm @ 3500 rpm 135 Nm @ 4000 rpm
Boş Ağırlık (yaklaşık) 933 kg 1055 kg
Güç / Ağırlık Oranı (HP/kg) 0.0707 0.0900
Güç / Ağırlık Oranı (kW/ton) 52.5 kW/ton 66.3 kW/ton
0-100 km/s Hızlanma (yaklaşık) 14.9 sn 10.9 sn

Yorum:

  • Citroën C3 1.4 VTi, Hyundai i10 1.0'a kıyasla hem daha güçlü hem de daha iyi bir güç/ağırlık oranına sahip.

  • Bu fark günlük kullanımda C3’ün özellikle rampalarda, sollamalarda ve klima açıkken daha rahat hareket etmesini sağlar.

  • Hyundai i10 ise daha hafif, şehir içi kullanımı ve park kolaylığı ile öne çıkar.

Eğer istersen LPG'li kullanımda performans kaybını da hesaba katan ayrı bir tablo yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

LPG'li kullanımda performans kaybını da hesaba katan

lpg ile 8 ps ilave güç alınır , teknik olarak

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

lpg ile 8 ps ilave güç alınır , teknik olarak


fabrika verisi var 3 hp daha az üretir. Torkuda 95 nmden 89nm düşer

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


fabrika verisi var 3 hp daha az üretir. Torkuda 95 nmden 89nm düşer

bizim hoca ilk ders bir tavsiye vermişti hiç unutmam, çocuklar broşür mühendisi olmayın derdi, o zamanlar anlamamıştık

88 sene sonra mustang ler de bir sorun oluşmuştu o söz aklıma geldi, sorunu çözmüştük, amerikadan saha sorumlusu geldi türkish kave ilkram ettik çok sevmişti. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bizim hoca ilk ders bir tavsiye vermişti hiç unutmam, çocuklar broşür mühendisi olmayın derdi, o zamanlar anlamamıştık


Abi arabayı beş sene kullandım. Benzindeki fark ile lpg arasındaki farkı en iyi hissedecek kişi benim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...