İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

1.2 püretech. adamlar 4k çekmiş. Yağ pompası süzgeci tıkalı, Elektrovalfler tıkalı. Benim elektro valfinde bir tanesi karbon birikimi olabilir düşüncesine sahibim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

elektro valfinde bir tanesi karbon birikimi olabilir düşüncesine

bu elektrovalfften yağ mı geçiyor hava mı?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

bu elektrovalfften yağ mı geçiyor hava mı?

Size ne lazım? :crazy:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

Size ne lazım? :crazy:

naneli limonata , nane taze  olacak, bol buz, çalkalanmayacak karıştırılacak teşekkürler

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Valf zamanlamasını bugün tekrar test etmek istedim. Bu valfin 

 

Bu Emme egzantrik faz ayarlayıcının motor ısınırken durumu. Valf  sürekli aç kapa yapıyor. buda rölanti devrinde 10 15 devirlik dalgalanmalara sebep oluyor. 

 

image.png.ebd4ad6ae5cac80d2375a9f8c734ba9f.png

 

 

Buda egzos zamanlaması. 

 

image.png.5df5da07141a5b7c30778418c3a1ad7d.png

 

 

 

Emme egzantriği zamanlaması çok dalgalı bunun olsa olsa bir kirlilik sorunu veya faz ayarlayıcı sorunu olduğunu düşünüyorum. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir başka araç kullanıcısndan edindiğim emme egzantrik valfi verileri. 10w40 motor yağı ile elde edilen verilerdir. 

 

image.png.6e6ee846516e631b37b4f56b1b0ce784.png

 

 

Buda egzos egzantrik faz ayarı verisi. 

 

 

image.png.dc84cfc0574c42441f787b33926c5eab.png

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Dün bir sesin kaynağınıda tespit etmiş bulundum. Faz kaydırıcılarının çalışma prensibini kayda alırken klimayı aktif ettiğimde v kayışından gelen bilya cıvıltısı kesildi. Sesin kaynağının klima kompresörü kasnağı rulmanından geldiğini keşfettim. Kompresör kavradığında ses kesiliyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

sesini kesecek misin peki ? 

bir planın var mı?

 

Biraz daha böyle binerim. 5000 km sonra değiştircem. 

 

P000a hatasının ne zaman nasıl oluştuğunu buldum. Araba yatmaktan sanırım emme faz kaydırıcısı 120 derecede yani motor kapalı olduğunda ki konumunda takılı kalmış.. aslında fizikten takılı değil kalibrasyonu bozulmuş. Buda arıza kodu yazmış.  Normalde 120 derece de sadece motor kapalı iken geçer. Kontak açıp motor çalışınca 40 derecede kalır. Bu grafikte arıza düştüğü ama ait. Marş verilmiş ama 40 yerine 120de kalmış bunu default ayar kabul edip valf sürekli yağ basıp normalde 40 80 gidip gelecekken 120-160 faz ayarı vermeye çalışmış. Zaten 120 ötesi olmadığı için p000a hatası basmış.

 

Screenshot_2025-08-13-13-48-33-699_com.fap.c.fap.jpg

Arıza kaydını sildim. Arabayı çalıştırıp yüklendim. Varyatör düzgün çalışıyor. 

 

Marş müteakip varyatör açıları ECU talebiyle aynı. Böylece Arabanın o gün otobanda ışıkta beklerken neden stop ettiğinizde çözmüş olduk. O gün araba iki defa stop etmişti. Meğer emme takılı kalıyormuş. Arabayı otobanda bir süre sürdükten sonra şu ana kadar yani 4 aydır bu arıza oluşmadı. Ama p000a hatası beyinde kalmış oldu. 

 

Screenshot_2025-08-13-13-58-53-132_com.fap.c.fap.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Emin olmak adına Arabadaki barometrik atmosfer basıncı ölçeri çalışıyormu diye baktım. 1000 milibar ölçü veriyor. Şile yolunda rampalarda 990 milibar kadar çıkıp Deniz seviyesinde 1010 milibar iniyor. Buda doğru çalıştığını hösteriyor. 

 

1. Evde 1000 hPa →

Fark: 1013.25 − 1000 = 13.25 hPa

Yükseklik ≈ 13.25 × 8.3 ≈ 110 metre

 

 

2. Yolda 990 hPa →

Fark: 1013.25 − 990 = 23.25 hPa

Yükseklik ≈ 23.25 × 8.3 ≈ 193 metre

 

 

3. Yolda 1010 hPa →

Fark: 1013.25 − 1010 = 3.25 hPa

Yükseklik ≈ 3.25 × 8.3 ≈ 27 metre

 

Yani ECU hava yoğunluğu doğru ölçüyor. Burda sıkıntı yokmuş.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
Ali Darbaz yazdı:

Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. 
https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50

50lik casper var dükkanda 5 sene oldu inatla çalışmaya devam ediyor,kayışı kopuyor varyatör dağılıyor ama yine de işimiz görüyor bizim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Uzun yazdı:

50lik casper var dükkanda 5 sene oldu inatla çalışmaya devam ediyor,kayışı kopuyor varyatör dağılıyor ama yine de işimiz görüyor bizim.

 

Adam şirketten yol parası alıyor otobüse minibüse binmektense 2 kilometre 3 kilometre yolu bununla gider gelir işte .

Servisi kullansa onu indir bunu indir başkasının mahallesindeki trafiği bekle bugünlerde günlerde zaman çok kıymetli. Her gün 2 saatim beni yolda geçiyor. Evim yakın olsaydı düşünürdüm.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu ses bizim motorun zincir sesi imiş. 

 

Buda yağ pompası sesi imiş. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sesler motor dışarıda iken mi kayıt edilmiş arabaya takılı iken mi? ikisi de değişir, takılı ise bu mini cooper lardaki sesidir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Ümit Türk
×
×
  • Yeni Oluştur...