Ali Darbaz Pazartesi 18:24 Yazar Paylaş Pazartesi 18:24 1.2 püretech. adamlar 4k çekmiş. Yağ pompası süzgeci tıkalı, Elektrovalfler tıkalı. Benim elektro valfinde bir tanesi karbon birikimi olabilir düşüncesine sahibim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 18:33 Paylaş Pazartesi 18:33 Ali Darbaz yazdı: elektro valfinde bir tanesi karbon birikimi olabilir düşüncesine bu elektrovalfften yağ mı geçiyor hava mı? Yorum bağlantısı
Önder Özcan Pazartesi 18:46 Paylaş Pazartesi 18:46 Çağlar Bayur yazdı: bu elektrovalfften yağ mı geçiyor hava mı? Size ne lazım? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 19:03 Paylaş Pazartesi 19:03 Önder Özcan yazdı: Size ne lazım? naneli limonata , nane taze olacak, bol buz, çalkalanmayacak karıştırılacak teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 19:13 Yazar Paylaş Pazartesi 19:13 (düzenlendi) Valf zamanlamasını bugün tekrar test etmek istedim. Bu valfin Bu Emme egzantrik faz ayarlayıcının motor ısınırken durumu. Valf sürekli aç kapa yapıyor. buda rölanti devrinde 10 15 devirlik dalgalanmalara sebep oluyor. Buda egzos zamanlaması. Emme egzantriği zamanlaması çok dalgalı bunun olsa olsa bir kirlilik sorunu veya faz ayarlayıcı sorunu olduğunu düşünüyorum. Pazartesi 19:27 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 19:44 Yazar Paylaş Pazartesi 19:44 Bir başka araç kullanıcısndan edindiğim emme egzantrik valfi verileri. 10w40 motor yağı ile elde edilen verilerdir. Buda egzos egzantrik faz ayarı verisi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Dün saat 09:31 Yazar Paylaş Dün saat 09:31 (düzenlendi) Dün bir sesin kaynağınıda tespit etmiş bulundum. Faz kaydırıcılarının çalışma prensibini kayda alırken klimayı aktif ettiğimde v kayışından gelen bilya cıvıltısı kesildi. Sesin kaynağının klima kompresörü kasnağı rulmanından geldiğini keşfettim. Kompresör kavradığında ses kesiliyor. Dün saat 09:58 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 10 saat önce Paylaş 10 saat önce sesini kesecek misin peki ? bir planın var mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 saat önce Yazar Paylaş 10 saat önce (düzenlendi) Ümit Türk yazdı: sesini kesecek misin peki ? bir planın var mı? Biraz daha böyle binerim. 5000 km sonra değiştircem. P000a hatasının ne zaman nasıl oluştuğunu buldum. Araba yatmaktan sanırım emme faz kaydırıcısı 120 derecede yani motor kapalı olduğunda ki konumunda takılı kalmış.. aslında fizikten takılı değil kalibrasyonu bozulmuş. Buda arıza kodu yazmış. Normalde 120 derece de sadece motor kapalı iken geçer. Kontak açıp motor çalışınca 40 derecede kalır. Bu grafikte arıza düştüğü ama ait. Marş verilmiş ama 40 yerine 120de kalmış bunu default ayar kabul edip valf sürekli yağ basıp normalde 40 80 gidip gelecekken 120-160 faz ayarı vermeye çalışmış. Zaten 120 ötesi olmadığı için p000a hatası basmış. Arıza kaydını sildim. Arabayı çalıştırıp yüklendim. Varyatör düzgün çalışıyor. Marş müteakip varyatör açıları ECU talebiyle aynı. Böylece Arabanın o gün otobanda ışıkta beklerken neden stop ettiğinizde çözmüş olduk. O gün araba iki defa stop etmişti. Meğer emme takılı kalıyormuş. Arabayı otobanda bir süre sürdükten sonra şu ana kadar yani 4 aydır bu arıza oluşmadı. Ama p000a hatası beyinde kalmış oldu. 10 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce (düzenlendi) Emin olmak adına Arabadaki barometrik atmosfer basıncı ölçeri çalışıyormu diye baktım. 1000 milibar ölçü veriyor. Şile yolunda rampalarda 990 milibar kadar çıkıp Deniz seviyesinde 1010 milibar iniyor. Buda doğru çalıştığını hösteriyor. 1. Evde 1000 hPa → Fark: 1013.25 − 1000 = 13.25 hPa Yükseklik ≈ 13.25 × 8.3 ≈ 110 metre 2. Yolda 990 hPa → Fark: 1013.25 − 990 = 23.25 hPa Yükseklik ≈ 23.25 × 8.3 ≈ 193 metre 3. Yolda 1010 hPa → Fark: 1013.25 − 1010 = 3.25 hPa Yükseklik ≈ 3.25 × 8.3 ≈ 27 metre Yani ECU hava yoğunluğu doğru ölçüyor. Burda sıkıntı yokmuş. 9 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 saat önce Yazar Paylaş 8 saat önce Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Ali Darbaz yazdı: Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50 Çan Çin çon almayın, aldırtmayın. Yorum bağlantısı
Fatih Uzun 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Ali Darbaz yazdı: Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50 50lik casper var dükkanda 5 sene oldu inatla çalışmaya devam ediyor,kayışı kopuyor varyatör dağılıyor ama yine de işimiz görüyor bizim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 saat önce Yazar Paylaş 5 saat önce Fatih Uzun yazdı: 50lik casper var dükkanda 5 sene oldu inatla çalışmaya devam ediyor,kayışı kopuyor varyatör dağılıyor ama yine de işimiz görüyor bizim. Adam şirketten yol parası alıyor otobüse minibüse binmektense 2 kilometre 3 kilometre yolu bununla gider gelir işte . Servisi kullansa onu indir bunu indir başkasının mahallesindeki trafiği bekle bugünlerde günlerde zaman çok kıymetli. Her gün 2 saatim beni yolda geçiyor. Evim yakın olsaydı düşünürdüm. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Bu ses bizim motorun zincir sesi imiş. Buda yağ pompası sesi imiş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 51 dakika önce Paylaş 51 dakika önce sesler motor dışarıda iken mi kayıt edilmiş arabaya takılı iken mi? ikisi de değişir, takılı ise bu mini cooper lardaki sesidir Yorum bağlantısı
Recommended Posts