Ali Darbaz Pazartesi 18:24 Yazar Paylaş Pazartesi 18:24 1.2 püretech. adamlar 4k çekmiş. Yağ pompası süzgeci tıkalı, Elektrovalfler tıkalı. Benim elektro valfinde bir tanesi karbon birikimi olabilir düşüncesine sahibim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 18:33 Paylaş Pazartesi 18:33 Ali Darbaz yazdı: elektro valfinde bir tanesi karbon birikimi olabilir düşüncesine bu elektrovalfften yağ mı geçiyor hava mı? Yorum bağlantısı
Önder Özcan Pazartesi 18:46 Paylaş Pazartesi 18:46 Çağlar Bayur yazdı: bu elektrovalfften yağ mı geçiyor hava mı? Size ne lazım? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 19:03 Paylaş Pazartesi 19:03 Önder Özcan yazdı: Size ne lazım? naneli limonata , nane taze olacak, bol buz, çalkalanmayacak karıştırılacak teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 19:13 Yazar Paylaş Pazartesi 19:13 (düzenlendi) Valf zamanlamasını bugün tekrar test etmek istedim. Bu valfin Bu Emme egzantrik faz ayarlayıcının motor ısınırken durumu. Valf sürekli aç kapa yapıyor. buda rölanti devrinde 10 15 devirlik dalgalanmalara sebep oluyor. Buda egzos zamanlaması. Emme egzantriği zamanlaması çok dalgalı bunun olsa olsa bir kirlilik sorunu veya faz ayarlayıcı sorunu olduğunu düşünüyorum. Pazartesi 19:27 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 19:44 Yazar Paylaş Pazartesi 19:44 Bir başka araç kullanıcısndan edindiğim emme egzantrik valfi verileri. 10w40 motor yağı ile elde edilen verilerdir. Buda egzos egzantrik faz ayarı verisi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Salı 09:31 Yazar Paylaş Salı 09:31 (düzenlendi) Dün bir sesin kaynağınıda tespit etmiş bulundum. Faz kaydırıcılarının çalışma prensibini kayda alırken klimayı aktif ettiğimde v kayışından gelen bilya cıvıltısı kesildi. Sesin kaynağının klima kompresörü kasnağı rulmanından geldiğini keşfettim. Kompresör kavradığında ses kesiliyor. Salı 09:58 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk Çarşamba 10:38 Paylaş Çarşamba 10:38 sesini kesecek misin peki ? bir planın var mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Çarşamba 10:55 Yazar Paylaş Çarşamba 10:55 (düzenlendi) Ümit Türk yazdı: sesini kesecek misin peki ? bir planın var mı? Biraz daha böyle binerim. 5000 km sonra değiştircem. P000a hatasının ne zaman nasıl oluştuğunu buldum. Araba yatmaktan sanırım emme faz kaydırıcısı 120 derecede yani motor kapalı olduğunda ki konumunda takılı kalmış.. aslında fizikten takılı değil kalibrasyonu bozulmuş. Buda arıza kodu yazmış. Normalde 120 derece de sadece motor kapalı iken geçer. Kontak açıp motor çalışınca 40 derecede kalır. Bu grafikte arıza düştüğü ama ait. Marş verilmiş ama 40 yerine 120de kalmış bunu default ayar kabul edip valf sürekli yağ basıp normalde 40 80 gidip gelecekken 120-160 faz ayarı vermeye çalışmış. Zaten 120 ötesi olmadığı için p000a hatası basmış. Arıza kaydını sildim. Arabayı çalıştırıp yüklendim. Varyatör düzgün çalışıyor. Marş müteakip varyatör açıları ECU talebiyle aynı. Böylece Arabanın o gün otobanda ışıkta beklerken neden stop ettiğinizde çözmüş olduk. O gün araba iki defa stop etmişti. Meğer emme takılı kalıyormuş. Arabayı otobanda bir süre sürdükten sonra şu ana kadar yani 4 aydır bu arıza oluşmadı. Ama p000a hatası beyinde kalmış oldu. Çarşamba 11:03 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Çarşamba 11:45 Yazar Paylaş Çarşamba 11:45 (düzenlendi) Emin olmak adına Arabadaki barometrik atmosfer basıncı ölçeri çalışıyormu diye baktım. 1000 milibar ölçü veriyor. Şile yolunda rampalarda 990 milibar kadar çıkıp Deniz seviyesinde 1010 milibar iniyor. Buda doğru çalıştığını hösteriyor. 1. Evde 1000 hPa → Fark: 1013.25 − 1000 = 13.25 hPa Yükseklik ≈ 13.25 × 8.3 ≈ 110 metre 2. Yolda 990 hPa → Fark: 1013.25 − 990 = 23.25 hPa Yükseklik ≈ 23.25 × 8.3 ≈ 193 metre 3. Yolda 1010 hPa → Fark: 1013.25 − 1010 = 3.25 hPa Yükseklik ≈ 3.25 × 8.3 ≈ 27 metre Yani ECU hava yoğunluğu doğru ölçüyor. Burda sıkıntı yokmuş. Çarşamba 11:45 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Çarşamba 12:50 Yazar Paylaş Çarşamba 12:50 Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık Çarşamba 13:12 Paylaş Çarşamba 13:12 Ali Darbaz yazdı: Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50 Çan Çin çon almayın, aldırtmayın. Yorum bağlantısı
Fatih Uzun Çarşamba 13:59 Paylaş Çarşamba 13:59 Ali Darbaz yazdı: Personel bundan almış karta taksitle çok güzel bişi. Motoru 20 bin km dayanır mı bunların. https://www.mondialmotor.com.tr/model/turismo-50 50lik casper var dükkanda 5 sene oldu inatla çalışmaya devam ediyor,kayışı kopuyor varyatör dağılıyor ama yine de işimiz görüyor bizim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Çarşamba 15:49 Yazar Paylaş Çarşamba 15:49 Fatih Uzun yazdı: 50lik casper var dükkanda 5 sene oldu inatla çalışmaya devam ediyor,kayışı kopuyor varyatör dağılıyor ama yine de işimiz görüyor bizim. Adam şirketten yol parası alıyor otobüse minibüse binmektense 2 kilometre 3 kilometre yolu bununla gider gelir işte . Servisi kullansa onu indir bunu indir başkasının mahallesindeki trafiği bekle bugünlerde günlerde zaman çok kıymetli. Her gün 2 saatim beni yolda geçiyor. Evim yakın olsaydı düşünürdüm. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Çarşamba 20:15 Yazar Paylaş Çarşamba 20:15 Bu ses bizim motorun zincir sesi imiş. Buda yağ pompası sesi imiş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 20:32 Paylaş Çarşamba 20:32 sesler motor dışarıda iken mi kayıt edilmiş arabaya takılı iken mi? ikisi de değişir, takılı ise bu mini cooper lardaki sesidir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Perşembe 06:31 Yazar Paylaş Perşembe 06:31 Bu bilgi doğru ise hayatımı yeniden yapılandırma gerekecek Senin verilerine göre en iyi zaman, 22:30 – 23:00 arasında yatağa girmek. Bunun nedeni: Karaciğer yenilenmesi en yoğun olarak gece 23:00 – 03:00 arasında gerçekleşiyor. Bu saatlerde uyuyor olmak, yağlanma gerilemesine ve detoksa yardımcı olur. Kan şekeri dengesi biyolojik ritme çok bağlı; gece geç yatmak insülin duyarlılığını bozuyor. 7,5–8 saat uyku hedeflersen, bu saatte yatarsan sabah 06:30 – 07:00 civarı dinç uyanırsın. Bunu neden hiç bir doktor demez ki.. Karaciğer Yenilenmesi ve Detoks (23:00 – 03:00): Karaciğerin detoksifikasyon süreci, circadian ritme (vücudun biyolojik saati) bağlı olarak gece daha aktif hale gelir. Araştırmalar, karaciğerin metabolik işlevlerinin, özellikle glikojen depolama, yağ metabolizması ve toksin atımı gibi süreçlerinin gece saatlerinde yoğunlaştığını gösteriyor. 23:00-03:00 arası uyku, bu süreçlerin verimli çalışmasına katkıda bulunabilir. Ancak, bu saatler kişiden kişiye biraz değişebilir ve "detoks" terimi bazen popüler medyada abartılı kullanılabiliyor. Karaciğer, gün boyunca da detoks yapar, ama uyku sırasında bu süreç daha optimize çalışır. Yorum bağlantısı
Koray Demir Perşembe 08:32 Paylaş Perşembe 08:32 Yapay zeka tüm hayatını ele geçirmiş durumda farkında değilsin. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Perşembe 10:24 Yazar Paylaş Perşembe 10:24 Çağlar Bayur yazdı: tatile çık , ama tatil gibi olsun Tatile çıkamam, nöbetlerim başladı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 saat önce Yazar Paylaş 12 saat önce Resimdeki hava kutusu için satıcı 3800 tl istedi. Hiç gerek yok. Bana sadece filtremin konduğu, altı boş parça lazım. Onuda çıkmacıda buluruz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce @Koray Demir şanzımanın acemilik yaptığı olur ama abartılmıştır. Gazdan ayak çekme o tür şeyler gerek yok. Polonezköy Beykoz otoban gezerken silkeleme varmı izle istersen. Yorum bağlantısı
Koray Demir 9 dakika önce Paylaş 9 dakika önce Opel 1.4 lerde vardı sürekli arıza veriyordu. Tam otomatiklere göre vasat. Ama en azından tasarruflu. Geri geri yokuş çıkma videosu var mı? Yorum bağlantısı
Recommended Posts