İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:


abi hız sınırlayıcıyı acil durumda devre dışı bırakmak için kickdown basarsın, araç limitörden çıkar hızlanır. Normal manual arabalarda kickdown gaz pedalı yok. Ama bende var.

Kickdown gaz pedalı nedir bilmiyorum ama sanırım tamgazdan sonraki tık yapan kademeyi diyorsun. O benim kullandığım potansiyometreli gazı olan tüm araçlarda vardı şimdikinde de var. O kademeyi de basmış olursan hız limitleyiciyi devre dışı bırakır. Manuel bu arada.

Hemde gaz kelebeğini öyle hızlı açıyor ki karbüratörlü gibi oluyor araba.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Kickdown gaz pedalı nedir bilmiyorum ama sanırım tamgazdan sonraki tık yapan kademeyi diyorsun. O benim kullandığım potansiyometreli gazı olan tüm araçlarda vardı şimdikinde de var. O kademeyi de basmış olursan hız limitleyiciyi devre dışı bırakır. Manuel bu arada.

Hemde gaz kelebeğini öyle hızlı açıyor ki karbüratörlü gibi oluyor araba.

 

 

Ep6 motorlarda gaz kelebeğ yok.

Onun yerine %5 %15 %65 olarak 3 kademe açılan plastik bir vana vardır. Gaz pedalının verdiği komutla motora güç veren 3 numaralı egzantriğe bağlı 8 tane emme valfi vardır. Sen Gaza basınca valf motoru , emilen hava miktarını artırabilir veya kısabilir.  BMW buna Valvetronik yani valf kumandalı bir nevi gaz kelebeğidir. 8 valfin 8 ise gaz kelebeği gibi çalışır.

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...