İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Koray Demir yazdı:

Sistemde açık var o zaman 😄 ping engelleme gibi mesajlar bertaraf edilebiliyor.

Açık değil nasıl yazdıysak öyle ;) vakit buldukça değiştiriyorum. Beklenti yüksek olmasın özellikle kalıcı hafıza yok konular arası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

ben arabaya birşey mi oldu diye heyecanlı heyecanlı okudum,ama günlük tutmuş Ali arkadaşımız.:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

kalıcı hafıza yok konular arası.

bence var, Önder in pembe arabasını unutmamış mesela başka konuya yapıştırmış 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

bence var, Önder in pembe arabasını unutmamış mesela başka konuya yapıştırmış 

Hangi konu len o?  :kihkih:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

İlginç bir şekilde çok güzel yol tutmuş.

https://www.instagram.com/reel/DLCWhs3iAOa/?igsh=MWx5MmN5cGh2c2d3Nw==


Bu son kasanın bir eskisi. Bu şekilde sürmek için kafanın güzel olması lazım.  Bu cesaret nedir, trafikte ışığı farketmezde geçersem, playback yapıp kırmızımı yeşilmiydi bakıyorum. Ceza yemekten korkarım. Bunlar böyle şikayet edilmeden nasıl böyle sürüyor yada kormadan sürüyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabamın 130.000 km’deki yağ bakımını Kasım 2024’te yapmıştım. Bir süre kullandıktan sonra 3.000 km’yi geçtik ve bu noktada emme egzantrik faz ayarlayıcıya yağ basan elektrovalf, özellikle soğuk çalıştırmalarda P000A hatası vermeye başladı. Ancak bu hata arıza lambasını yakmıyordu.

Bu sorunun en uygun ve ekonomik çözüm yolunun motoru “engine flush” yapmak olduğunu bildiğimden, yağı değiştirmeye karar verdim. Motorumda zaten deterjan katkılı Liqui Moly TopTec 4200 vardı. Bu yağ, motorun içini temizleyip tortuları çözdüğü için muhtemelen biriken kirler elektrovalfin filtresinde toplanmıştı. Fakat bu filtrenin yerinden sökülmesi oldukça zahmetli olduğundan, Liqui Moly Engine Flush ürününü temin ettim.

Ürünü motor yağına ekleyip 15 dakika çalıştırdım. Çıkan yağın pütürlü ve kirli halini aşağıdaki videoda görebilirsiniz. Her ne kadar 4.000 km önce yağ değişimi yapmış olsam da işlemin ardından tekrar Liqui Moly 4200 yağını doldurarak bakımı tamamladım.

Maliyetlere gelirsek:

  • Yağ bakımına 1.000 TL,

  • Yaz başında aldığım motor yağı ve filtreye 2.400 TL,

  • Geçen seneden kalma Mann filtreye ise 280 TL ödemiştim.

Bir sonraki bakımda bu işlemleri yeniden uygulamayı planlıyorum.
Herkese hayırlı cumalar. 🌿

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile hiçbir katkı tamir malzemesi değilidr gagıldan gelenler için. bakım malzemesi denebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   3 kullanıcı

    • Enver Çatak
    • Ali Darbaz
    • Umut Taşlı
×
×
  • Yeni Oluştur...