İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Koray Demir yazdı:

Sistemde açık var o zaman 😄 ping engelleme gibi mesajlar bertaraf edilebiliyor.

Açık değil nasıl yazdıysak öyle ;) vakit buldukça değiştiriyorum. Beklenti yüksek olmasın özellikle kalıcı hafıza yok konular arası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

ben arabaya birşey mi oldu diye heyecanlı heyecanlı okudum,ama günlük tutmuş Ali arkadaşımız.:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

kalıcı hafıza yok konular arası.

bence var, Önder in pembe arabasını unutmamış mesela başka konuya yapıştırmış 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

bence var, Önder in pembe arabasını unutmamış mesela başka konuya yapıştırmış 

Hangi konu len o?  :kihkih:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

İlginç bir şekilde çok güzel yol tutmuş.

https://www.instagram.com/reel/DLCWhs3iAOa/?igsh=MWx5MmN5cGh2c2d3Nw==


Bu son kasanın bir eskisi. Bu şekilde sürmek için kafanın güzel olması lazım.  Bu cesaret nedir, trafikte ışığı farketmezde geçersem, playback yapıp kırmızımı yeşilmiydi bakıyorum. Ceza yemekten korkarım. Bunlar böyle şikayet edilmeden nasıl böyle sürüyor yada kormadan sürüyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabamın 130.000 km’deki yağ bakımını Kasım 2024’te yapmıştım. Bir süre kullandıktan sonra 3.000 km’yi geçtik ve bu noktada emme egzantrik faz ayarlayıcıya yağ basan elektrovalf, özellikle soğuk çalıştırmalarda P000A hatası vermeye başladı. Ancak bu hata arıza lambasını yakmıyordu.

Bu sorunun en uygun ve ekonomik çözüm yolunun motoru “engine flush” yapmak olduğunu bildiğimden, yağı değiştirmeye karar verdim. Motorumda zaten deterjan katkılı Liqui Moly TopTec 4200 vardı. Bu yağ, motorun içini temizleyip tortuları çözdüğü için muhtemelen biriken kirler elektrovalfin filtresinde toplanmıştı. Fakat bu filtrenin yerinden sökülmesi oldukça zahmetli olduğundan, Liqui Moly Engine Flush ürününü temin ettim.

Ürünü motor yağına ekleyip 15 dakika çalıştırdım. Çıkan yağın pütürlü ve kirli halini aşağıdaki videoda görebilirsiniz. Her ne kadar 4.000 km önce yağ değişimi yapmış olsam da işlemin ardından tekrar Liqui Moly 4200 yağını doldurarak bakımı tamamladım.

Maliyetlere gelirsek:

  • Yağ bakımına 1.000 TL,

  • Yaz başında aldığım motor yağı ve filtreye 2.400 TL,

  • Geçen seneden kalma Mann filtreye ise 280 TL ödemiştim.

Bir sonraki bakımda bu işlemleri yeniden uygulamayı planlıyorum.
Herkese hayırlı cumalar. 🌿

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile hiçbir katkı tamir malzemesi değilidr gagıldan gelenler için. bakım malzemesi denebilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile hiçbir katkı tamir malzemesi değilidr gagıldan gelenler için. bakım malzemesi denebilir. 

Bi arkadaşım ayda bir hafta recachipi söker stok kullanırdı. Neden dedim motor toplasın kendini dedi. Oy kullanıyor bu arkadaş. 

  • Mutlu 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Bi arkadaşım ayda bir hafta recachipi söker stok kullanırdı. Neden dedim motor toplasın kendini dedi. Oy kullanıyor bu arkadaş. 

windowss u aç deyince perdaya yönelmiyorsa iyi 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

windowss u aç deyince perdaya yönelmiyorsa iyi 

Cama yönelmesi lazım tuzak soru olmuş :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yağ filitresi bir motorun en önemli parçalarından biridir. Özellikle ucuz yağ filitreleri "tıkanır". Bu nedenle yağ hareketi kısıtlanır yağ basıncı düşer. 

Bence sık yağ değiştirip filtreyi mutlaka değiştirmek ve doğru filitre ile değiştirmek en önemli konudur. motorun temizlenmesi ne derecede faydalıdır tartışılır. Bazen temizlenmemesi daha uzun ömür anlamına da gelebilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba  bugün motorun öncesi ve sonrası Ecu yağ basıncı talebi ve motorun gerçek yağ basıncı değerlerini inceleyeceğiz. 

 

Bu 4000 kmdeki motor yağının yağ basıncı.. Not : Motor yağ sıcaklıkları neredeyse aynı ve her iki kayıttada 100 saniyelik sekans baz alınmıştır. 

Turuncu Çizgi  Ecu tarafından yağ pompasın ve yağ valfinden talep ettiği yağ basıncı 

Mavi Çizgi Ecu tarafından sensörlerce ölçülen yağ basıncı . Görüldüğü gibi motor yağ basıncı istenilen ayarda tutmakta zorlanıyor.

 

image.png.246490b5fd84d149c86f3a36b79c5e7c.png

 

 

Buda 4000 km sonra engin flush sonrası , yeni motor yağı ve yeni filtreden sonraki yağ basıncı arz talep grafiği. Neredeyse Ecu talebi karşılanıyor. Talep ile Arz neredeyse pararlel ilerliyor. 

Arabanın sürüşünde ise oldukca yumuşak ve sesiz bir çalışma ile sonuçlanıyor. 14 km sonunda P000A hatası halen çıkmadı. 

 

 

image.png.8ca1b7f3d59c11c77df7ebfc463b1664.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

yatay eksen ne düşey eksen ne?

 

Dikey milibar, yatay saniye. 

Çağlar Bayur yazdı:

yani yağ basıncın düşmüş???

 

Ecu öyle istediği için yağ basıncı düşmüş. Turuncu çizgi ne hükmetiyse yağ elektro valfi o kadar açıyor.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şu an içindeki yağ aşırı ince ise ana kol yatak elden gider benden söylemesi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

şu an içindeki yağ aşırı ince ise ana kol yatak elden gider benden söylemesi

 

Motor yağı  Toptech 4200 5w30. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Dikey milibar, yatay saniye. 

 

Ecu öyle istediği için yağ basıncı düşmüş. Turuncu çizgi ne hükmetiyse yağ elektro valfi o kadar açıyor.  

Devir kaç

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...