İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur

tasvir ediyor işte, ben 5 bloğu dumana boğarken cameram hazır değildi hali ile mesela tasvir için Aİ kullanabilirim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Update

+ bagajdaki ses yapan sandalyeleri eve attım.

+ bagaj havuzu artık su almıyor. Üçüncü stop onarımı su sızıntısını çözmüş. 

+ akü yatan araba için 12.57 volt çıktı. Obd ile bakınca 12.2 volt gösteriyor
 

IMG_4406.jpeg

IMG_4411.jpeg

IMG_4412.jpeg

IMG_4410.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arkadaşımın arabasının şanzıman aksiyoner sorunun çözümü 45000 tl indirim ile 37000 tl tutmuş… citroen c3 1.4 vti onun arabasıda

 

 

47282630-64c8-4ffd-ada6-a6100b711954 Copy.jpeg
 

c850b97c-38ef-4e10-b641-5059baad715c Copy.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba dün akşamki feci yağmurda hasta olmuş. Sabah marş bastım öksürmeye başladı. 

 

 

image.png.224b2971023feddf38b6e1e956c92179.png

 

 

Hemen obd verilerine baktım. Arabanın VTI valfi yapışmış, vanosa yağ basamıyor. 

 

 

 

image.png.6b541d33f4fee8d3ff3cac421ca0f6d9.png

 

Araba stop ettim tekrar marş bastım, Ecu valfe sonuna kadar açmış, ama vanos okadar yavaş fazı değiştiriyor ki vanosun eşitlenmesi 11 saniye sürmüş.

Bu şekilde yola çıkarsan otomatik şanzıman senin hayatının en kötü sürüş deneyimine götürüyor. Ecu baktı olmuyor VTI vanosu tamamen kapattı. her iki vanos tamamen kapandı. 

 

image.png.2f0eba176ffc6690446e7b83c9b39ba2.png

 

Bu şekilde motor yağı sıcaklığının 10  dereceden 20 dereceye ısınana kadar bekledim.  Her iki vanos kapalı halde sadece düm düz atmosferik modunda çalıştırdım. 

 

Araba ısınıca vanoslar tekrar aktif oldu ve yola düştüm. 

 

 

image.png.8736b6a3baa8397832ea7c0ed24c8d7e.png

 

 

Arabanın egzos tarafındaki elektrovalfi söküp temizleyip emme tarafına, Emme tarafındaki eski vanosu temizleyip yıkayıp egzos tarafına takmam gerekiyor. Ama bunu izah ettiğimde ustalar anlamıyor. Ben derdimi anlatamıyorum. Elimde bu parçayı sökecek alet malesef yok. Bu işi kime nerde yaptırabilrim bilmiyorum. Bu gün araştırmaya başlıyacam. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Egzostu söküp temizledim. O bile farketti . 
şimdi parmakla gösterdiğim tarafı nasıl sökceğimi bulmam lazım. 

 

 

IMG_4454.jpeg

IMG_4455.jpeg

IMG_4456.jpeg

IMG_4457.jpeg

IMG_4458.jpeg

65B5E218-B446-4F11-8F9F-5D72F36282BB.jpeg

3BD6B652-B85F-4557-B41F-11D7E21B016D.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Egzostu söküp temizledim. O bile farketti . 

plasebo etkisi, rezonanslı makinede bile temizlenmez okuyucusu içeride, yılların pişmiş kurumu yapışık orada

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

plasebo etkisi, rezonanslı makinede bile temizlenmez okuyucusu içeride, yılların pişmiş kurumu yapışık orada

 

Motor devrini 2000-3000 arasında dalgalandırdığımda Emme ve egzos arasındaki fark exelde gösteriyorum.  Ama zaten temiz çıktı. Ruslar bu selenoitlerin manyetizması zamanla bozulduğunu değişiminin şart olduğunu söyler. 

 

 

 

image.png.8070e8c1522669ef17da2d6d718f3ea7.png

IMG_4458-EDIT.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Ruslar bu selenoitlerin manyetizması zamanla bozulduğunu değişiminin şart olduğunu söyler. 

türkler de söyler zira teknik ülkeye bakmaz, 150 bini geçen hego değişir bende

bunda ki süre daha kısa olabilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

türkler de söyler zira teknik ülkeye bakmaz, 150 bini geçen hego değişir bende

bunda ki süre daha kısa olabilir

 

O zaman her ikisinde değişelim. O zamana kadar arabayı rölantide ısıtalım 25 dereceye kadar. çünkü derdim benim motorun ilk 25 derece ısınmasında oluşan sarsıntılar. bu sarsıntıyı kesmek için 5500 tl x 2 + işcilik 13000 tl lazım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

O zaman her ikisinde değişelim. O zamana kadar arabayı rölantide ısıtalım 25 dereceye kadar. çünkü derdim benim motorun ilk 25 derece ısınmasında oluşan sarsıntılar. bu sarsıntıyı kesmek için 5500 tl x 2 + işcilik 13000 tl lazım. 

o sarsıntı 13 e çözülcek ise iyi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...