Ali Darbaz Pazar 13:57 Yazar Paylaş Pazar 13:57 Burda sağlam bir motorun Vanosu, motor çalıştıktan sonra 29 derecelik egzantrik açısı değişimi 1 saniyeden daha kısa sürüyor . Altaki ise benim araba. Merdiven gibi iniyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 14:04 Yazar Paylaş Pazar 14:04 Çağlar Bayur yazdı: bir valve arıza teşhisine 1000 saat harcarsan tükkanın olsa iflas ederdin Son 5 ayda, onlarca ustayla arabadan anlamayan müşteri profili ile konuştum. Arabamı gösterdim motoruna baktırdım. Alayı benden para çıkarma çalıştı. Hele birisi 250 bin tl masraf çıkardı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 14:48 Paylaş Pazar 14:48 Ali Darbaz yazdı: Hele birisi 250 bin tl masraf çıkardı. çıkarabilir, bazen ustalar müşteri arabayı bırakmasın diye yaparlar bunu, usta da seçebilir hakkıdır geçen hafta 1.4 opeli yaptıracak usta arıyordu birisi, kimse istememiş Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 19:07 Yazar Paylaş Pazar 19:07 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: çıkarabilir, bazen ustalar müşteri arabayı bırakmasın diye yaparlar bunu, usta da seçebilir hakkıdır geçen hafta 1.4 opeli yaptıracak usta arıyordu birisi, kimse istememiş Dün liftinde 1.2 EB motorlu citroen c3 cross'un yağ karterini söken ustaya kendi arabamı gösterip, telefonda valfin gerçek resminide gösterdiğim halde bana "ben vti motor yapmıyorum" "O selenoid valf nedir değiştiremem" gibi akla sığmayacak bir açıklama yapıp ben gönderdi. Arabamın sentesi kaçıktır onlar düzen tutmuyor gibisinden son derece gerçek dışı yorumla kendini korumaya aldı. ben daha ilk cümlesinden zaten yetkinliğini anlamıştım ve hiç uğraşmadım sadece yanında EB1.2 motor arabanın sahibine usta gibi görünmek için beni kullandı. Bu arada dayanıklılık konusunda Eb 1.2 ile Ep3 1.4 kıyas bile kabul edilemez. Pazar 19:16 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 saat önce Paylaş 18 saat önce Ali Darbaz yazdı: Arabamın sentesi kaçıktır onlar düzen tutmuyor gibisinden son derece gerçek dışı yorumla gerçek dışı olduğunu hangi argüman ile ispatlayacksın? bunu merak ettim. düşük ihtimal der motoru üretene bile sorsan. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 saat önce Yazar Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: gerçek dışı olduğunu hangi argüman ile ispatlayacksın? bunu merak ettim. düşük ihtimal der motoru üretene bile sorsan. 2 tane egzantrik sensörü var. Kaçık olsa uyarısı var söyler. 17 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Ali Darbaz yazdı: 2 tane egzantrik sensörü var. Kaçık olsa uyarısı var söyler. Her sensörün bir tolerans değeri var. Alt veya üst sınırda gezdiğinizde sistem uyarı vermez. Eğitiminiz tam olarak nedir bilmiyorum fakat bilgi olması amacıyla yazıyorum. Her sensörün alt üst limiti var. Bunun haricinde "şok limit" olarak tanımlanan bir limiti daha olur. Bu da anlık olarak çıkabileceği bir değerdir. Siz bu limiti de aşarsanız hata kodu alırsınız. Ancak bunun mantığı "rutin dışıdır ancak 1 kereden bir şey olmaz" şeklinde basitçe açıklanabilir. Ama sizde bu 1 değil hep ise, geçmiş olsun. Genel olarak uzmanlığınız, deneyiminiz olmayan birçok konuda "net" teşhisleriniz var. Bunu bir eleştiri olarak kabul edin, bilim dediğimiz olgu dahi %100 demez asla. Biraz kendi haline bırakmayı, gerçekten işi bu olan kişilere güvenmeyi deneyin. Yoksa gereksiz harcama, stres ve mağduriyet ile daha da mağdur olursunuz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Ü.Emre Kartal yazdı: Her sensörün bir tolerans değeri var. Alt veya üst sınırda gezdiğinizde sistem uyarı vermez. Eğitiminiz tam olarak nedir bilmiyorum fakat bilgi olması amacıyla yazıyorum. Her sensörün alt üst limiti var. Bunun haricinde "şok limit" olarak tanımlanan bir limiti daha olur. Bu da anlık olarak çıkabileceği bir değerdir. Siz bu limiti de aşarsanız hata kodu alırsınız. Ancak bunun mantığı "rutin dışıdır ancak 1 kereden bir şey olmaz" şeklinde basitçe açıklanabilir. Ama sizde bu 1 değil hep ise, geçmiş olsun. Genel olarak uzmanlığınız, deneyiminiz olmayan birçok konuda "net" teşhisleriniz var. Bunu bir eleştiri olarak kabul edin, bilim dediğimiz olgu dahi %100 demez asla. Biraz kendi haline bırakmayı, gerçekten işi bu olan kişilere güvenmeyi deneyin. Yoksa gereksiz harcama, stres ve mağduriyet ile daha da mağdur olursunuz. Ben her zaman toleranslarıda hesaba katarım. Bu nedenle 100,000 yüzbin üzeri ep3c ecu logunu monitoring ettim. P000A hatasını alıyorum ve bunun ne kadar kötü olduğunu izleyebiliyorum. Motor yağı 25 derece altında kırmızı valf zamanlama geçikmelerini dikkatlice takip ederim. Araba motor yağı ısındığında sorun ortadan kalkıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Ali Darbaz yazdı: 2 tane egzantrik sensörü var. Kaçık olsa uyarısı var söyler. araba sürüş videosu gibi yüreğim hopladı bende bu cesaret yok Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Hatta ani gaz pedalı tepkilerindeki haraketleride incelerim. Ani gaz pedalı hareketinde 1,5 saniyelik geçikmelere kadar incelerim. Test bencmarkın bir çok farklı koşulu denerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce forum neyse de yutubdan insatadan felan gelen oılur yanına sıkıntı çıakrtır aman diyeyim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: araba sürüş videosu gibi yüreğim hopladı bende bu cesaret yok Motor zincirim uzamış olsa, egzos tarafı faz tutmaz. İki varyatör iptal olduğunda 122 derecede her ikiside kilitli kalmaz. Timing Chain 1 santim uzamış olsa vti iki vti valfi kapalı iken 120 derece tutamazdık. Maksimum 120 derece daha fazlası yok. 16 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Ali Darbaz yazdı: Motor zincirim uzamış hiç uzamış zincir ilr sıfır zinciri üst üste koyup ölçtün mü Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Çağlar Bayur yazdı: hiç uzamış zincir ilr sıfır zinciri üst üste koyup ölçtün mü 310 bin kmde bu kadar uzamış. Ben henuz zincir değişimi yapılan 150 bin km altı bir ep3c duymadım. 4000 km de benim arabamın vanos ve zincirleri Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Ali Darbaz yazdı: bu kadar uzamış. yani uzamamış, zaten zincir uzamaz kopar, 2 mt de 2mm. ye uzadı da denmez. lahmacun mu bu vesile ile fotoyu sen mi çektin? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: yani uzamamış, zaten zincir uzamaz kopar, 2 mt de 2mm. ye uzadı da denmez. lahmacun mu bu Benim kafayı taktığım henuz paylaşmadığım iyice inclediğim bir parçam daha var. Yağ pompası geri dönüş basıncının %81 oranında çalışıyor olması. Bunun referansı normalde %95. Sıfır km arabada ise %99. Genelde %70 ve altından sonra kusur aranıyor. Yağ pompası valfinin açıklık oranının düşmesinin çeşitli sebepleri var. İçerde kartere dökülen sızdırma yapmaması gerek bazı hidrolik kaçaklar var anlamına geliyor. ben o %14 lük tolerans kaybınında peşindeyim. Pompa yağ basıncının gayet iyi tutuyor ama %99 neden olmasın. 136 bin kmde olan araba için gayet iyi diyor ruslar. Milletin arabası %50 lere kadar düşüyormuş. 15 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Ali Darbaz yazdı: hidrolik kaçaklar var anlamına geliyor. yoksa tıkanıklık var anlamına mı geliyor? zinciri çözüdk mü yağa geldik? uzadı denen kavehane sohbetidir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce Çağlar Bayur yazdı: yoksa tıkanıklık var anlamına mı geliyor? zinciri çözüdk mü yağa geldik? uzadı denen kavehane sohbetidir P000a hatasını çözünce bir miktar iyileşmesini bekliyorum. Kullandığım yağdan kaynaklanıyor olma ihtimali bile var. Bmw LL04 onaylı Motor yağı kullanıyorum. Arabanın talebinden %30 daha kalın bir yağ. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Ali Darbaz yazdı: Timing Chain 1 santim uzamış olsa 1 cm mi? 10 mm yani? Öyle bir boşluk olacak ve çalışacak, problem çıkarmayacak öyle mi? Çok değil 3-4 mm dahi fark olsa zamanlamayı kaydırır, ses yapar ve ısrar edip kullanırsanız sonu malum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Yazar Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Ü.Emre Kartal yazdı: 1 cm mi? 10 mm yani? Öyle bir boşluk olacak ve çalışacak, problem çıkarmayacak öyle mi? Çok değil 3-4 mm dahi fark olsa zamanlamayı kaydırır, ses yapar ve ısrar edip kullanırsanız sonu malum. 1 cm afaki söyledim. 150 bin altı zinciri sorun çıkaran hiç duymadım. 650 bin kmde hiç rektifiye olmamış prince motorlar var. Direk enjeksiyonlu tph ile atmosferik olanları çok karıştırıyor ustalar. Haftasonu sözde citroen Ustanın biri motora bakıp tph bu diyenide gördüm. Turbolu ve turbosuz motoru ilk bakışta ayıramayan adamlar gördü bu gözler. Tekrar ediyor gibi oluyor, benim arabamın tüm verileri son derece şeffatır. İsteyene 100 bin exel logunu şimdi atarım. Yağ basıncı parametrelerinden tutun, hava kütle ölçer verlerine kadar hatta 33 sütünu inceledm. Buji dwel time değerlerinde yakıt püskürtme verilerine kadar tüm verileri collect ediyorum. Hatta bu veriler ne anlam geldiğini anlaman içinde yağ basınç sisteminden soğutma sistemine kadar tüm servis çalışma kitaplarını okudum. Exele bakınca çalışması ilgili makaledeki verileri analiz edebiliyorum. Valvetronik ve vanos sisteminin nasıl çalıştığını okudum inceledim karşılaştırdım. Tüm bunlar bana bir hobi olarak geliyor ve bundan keyif alıyorum. Enson yağ pompasının tüm çalışma şemasının 7 sayfalık dökümanını bulup incelediğim sayfadan bir kesit. Yağ basıncı 3000 mbara yaklaştıkca K boşluğu yağ ile dolup L yayının gerilimini yener ve mili iterek ana tahrik milinden dişliyi iterek pompalama alanını kısar. Şu an bu kısma maksimum ekonomi modu olan %99 neden değil. Yağ K boşluğunu % 99 itecek kadar neden mili itmiyor bunu araştırıyorum. Bende maksimum %95 kadar ancak rölantide çıkıyor. 80km sabit hızda %81 ortalama ile çalışıyor. Ama bu demek değilki yağ basıncı düşük. Ecu istediği yağ basıncını fazlasıyla iyi kontrol ediyor. Ben çok uc bir noktaya dolaşıma sokulan yağın sadece %81 oranında geri dönüyor. Kalan %14 iç kayıplardan kartere dökülüyor. İçerde bir yerlerde bu vanos mesela B hattından geri gelip K boşluğunu dolduramıyor. Ruslar çok kalın yağ geçip motor yağ sıcaklığını 90 derecede sabitleyerek %99 yapabiliyor . Ben ise 105 derece sıcaklıkta 5w30 yağ ile %99 a ulaşmak istiyorum. 12 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Ali Darbaz yazdı: Ben ise 105 derece sıcaklıkta 5w30 yağ ile %99 a ulaşmak istiyorum. ben de sorunsuz üretim alfa romeo otomatik isterim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 saat önce Yazar Paylaş 12 saat önce Çağlar Bayur yazdı: ben de sorunsuz üretim alfa romeo otomatik isterim Arabaya taktığım ucuz yağ filtre kütüğü üzerindeki yağ basınç ölçerin anlık veri ölçümünde hata yaptığı konusunda büyük şüphelerim var. Ali Darbaz yazdı: Arabaya taktığım ucuz yağ filtre kütüğü üzerindeki yağ basınç ölçerin anlık veri ölçümünde hata yaptığı konusunda büyük şüphelerim var. Yanlış, arşivime baktım yağ soğutucu 9 kasımda takılmış. 30 ekim fap loglarına baktım. Eski yağ basınç sensörüde aynı şekilde ölçüyor. O zamandan bu zamana hiç bir şey değişmemiş. Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Çağlar Bayur yazdı: ben de sorunsuz üretim alfa romeo otomatik isterim Şunun güzelliğine bakın hele 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Benim hayatta tecrübe ettiğim şeylerden biride bir konuda bilgi sahibi olmak her zaman avantaj sağlar bu kesin. Ama her zaman doğru sonuca varmanızı sağlamaz. Tecrübe ve yaşanmışlık olay örgüsünün tamamına bakabilmek sorun çözmede daha avantajlıdır. Bu konuda bir sürü teknik veriye bakmışsınız yağın 100 derece deki viskozite fakına, pompa geri dönüşüne falan filan ama bu kadar detaya girmek genelde göz önündeki basit bir arızayı kaçırmanıza neden olur. Malzeme bilgisi bence bu kadar teknik bilgiden daha iyidir. Çalışan bir sistemin genel çalışma prensibini bildikten sonra hangi parçanın daha kolay bozulabileceğini hangisinin çalışma ömrünün ne kadar olduğu bilip buna göre hareket etmek bence çok fazla veriyi yorumlamaktan daha iyidir. Örnek amaçlı söylüyorum belki de bu kadar emekten sonra sorun basit bir yan sanayi yağ filtresinden kaynaklanmakta. Basit düşünmekte fayda var bence. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Hüseyin Koç yazdı: Benim hayatta tecrübe ettiğim şeylerden biride bir konuda bilgi sahibi olmak her zaman avantaj sağlar bu kesin. Ama her zaman doğru sonuca varmanızı sağlamaz. Tecrübe ve yaşanmışlık olay örgüsünün tamamına bakabilmek sorun çözmede daha avantajlıdır. Bu konuda bir sürü teknik veriye bakmışsınız yağın 100 derece deki viskozite fakına, pompa geri dönüşüne falan filan ama bu kadar detaya girmek genelde göz önündeki basit bir arızayı kaçırmanıza neden olur. Malzeme bilgisi bence bu kadar teknik bilgiden daha iyidir. Çalışan bir sistemin genel çalışma prensibini bildikten sonra hangi parçanın daha kolay bozulabileceğini hangisinin çalışma ömrünün ne kadar olduğu bilip buna göre hareket etmek bence çok fazla veriyi yorumlamaktan daha iyidir. Örnek amaçlı söylüyorum belki de bu kadar emekten sonra sorun basit bir yan sanayi yağ filtresinden kaynaklanmakta. Basit düşünmekte fayda var bence. her 3500 km de yağ değişimi yaptım eurorepar filtron ve man filtre denedim. 2 farklı yağ kütüğü loglarımda var. Değerler aynı. elimde 117000 km de bir başka c3 verisi var. Onun değerleri valf dönüşü benim arabadan 2-3 puan yüksek. Tepki hızı biraz daha yüksek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts