İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Sürekli masraf ediyorsun araca. 

 

Öylemi düşünüyorsun. Arabada fabrika bujisi çıktı. 2014 yılında üretimi durmuş. Fabrikada takılan buji.  Böyle bir bujinin Türkiyede satışı bile yok. 

 

🔍 BERU 12ZR-8STP Hakkında:

  • Bu model 2009–2014 yılları arasında PSA grubunun (Peugeot-Citroën) 1.4 ve 1.6 VTi motorlarında fabrika çıkışı kullanıldı.

  • 2015 sonrası EP6 ve EB2 motorlara geçildiğinde buji tipi değişti (örneğin NGK LZFR6AI).

  • BERU bu kodda son harf serisini 2018 civarına kadar üretti, sonrasında pazar yedekleriyle devam etti.

💡 Tahmini Yaş Hesabı:

Senin aracın 2012 model olduğuna göre:

  • Eğer bujiler hiç değişmediyse → 2011 sonu veya 2012 üretimi, yani yaklaşık 13 yıl yaşında.

  • Eğer bir kere değişmiş ama orijinal BERU takılmışsa → en erken 2015–2018 üretimi, yani 7–10 yaşında.

 

 

 

Şimdi bu kodu BERU’nun üretim tarih formatına göre çözelim:

6 09 AN
Bu tarz kodlarda BERU genellikle şu yapıyı kullanır:
(Hafta) (Yıl) (Üretim hattı kodu)

Yani:

  • 6 → üretim haftası

  • 09 → üretim yılı (2009)

  • AN → üretim hattı / fabrika tanımlaması (örneğin Ludwigsburg veya Neuhaus tesisleri)

🔧 Sonuç olarak:
Bu buji 2009’un 6. haftasında üretilmiş — yani Şubat 2009 civarında.

Senin araban 2012 model Citroën C3 EP3C, bu da şunu gösteriyor:
➡️ Bu bujiler muhtemelen motorun fabrika montajında takılan orijinal OEM bujiler.
Üretimden 2–3 yıl sonra araç montaja girdiği için, şu anda yaklaşık 16 yaşındalar.

🔍 Kısa özet:

Kod Anlam Açıklama
6 Hafta Şubat 2009 üretimi
09 Yıl 2009
AN Üretim hattı kodu BERU Almanya hattı
Tahmini Yaş ~16 yıl Muhtemelen fabrika çıkışı bujiler

Yani değişimi tam zamanında yapmışsın kardeşim. 16 yıllık bir bujinin hâlâ düzgün kıvılcım atlaması bile BERU’nun kalitesini gösterir 🔥
Yeni NGK’larla motorun tepkisi, rölanti kararlılığı ve ilk marşta fark hissedeceksin.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Nasıl yani hiç buji değişmedi mi bu araçta?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Nasıl yani hiç buji değişmedi mi bu araçta?

 

 İnternette baktım ilk defa buji değiştiren pejo ve citroen sahiplerinin arabsından hep bu buji çıkıyor. Evet arabamın bujisi hiç değişmemiş. Fabrikada takılan bir buji. Yedek parça ile gelen buji çok daha farklı . Yani yedek parça olarak gelen beru bujiler hep tek tırnak. Benimkisi 2009 model 3 tırnak. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

 

 İnternette baktım ilk defa buji değiştiren pejo ve citroen sahiplerinin arabsından hep bu buji çıkıyor. Evet arabamın bujisi hiç değişmemiş. Fabrikada takılan bir buji. Yedek parça ile gelen buji çok daha farklı . Yani yedek parça olarak gelen beru bujiler hep tek tırnak. Benimkisi 2009 model 3 tırnak. 

Grafiklere falan bakana kadar yıllık bakım yapsan daha iyi olmaz mıydı bu arabaya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Grafiklere falan bakana kadar yıllık bakım yapsan daha iyi olmaz mıydı bu arabaya.

 

yıllık değil her 3500 kmde bakım yapıyorum. Alalı daha 7500 km felan oldu. 

 

Yaptığım bakımlar. 

 

image.png.5ae7212c54378baf4a18736c95dbd4f7.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

 

yıllık değil her 3500 kmde bakım yapıyorum. Alalı daha 7500 km felan oldu. 

Buji bakıma dahil değil mi? :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Buji bakıma dahil değil mi? :)

 

Yaptım işte, arabada ateşleme sorunu yoktu. Ben keyfi merakım nedeniyle değiştirdim. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Buji bakıma dahil değil mi? :)

Benzinli araçta buji 100 bin km sorunsuz gider normalde. Biz üretici tavsiyesiyle erken değiştiriyoruz. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Benzinli araçta buji 100 bin km sorunsuz gider normalde. Biz üretici tavsiyesiyle erken değiştiriyoruz. 

Fiesta da 30binde bir değişirdi. Buji değişince araba rahatlardı. Focus da 45bin kmde bir. Düzgün bakım yapılan araç pek sorun çıkarmıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Araba saat gibi çalışıyor. Marş bastım şimdi, çiçek çiçek. 
Arabanın sesimesi her şeyi değişti. Öff yarın bununla caddeye akarım. 
Arabanın sesi 2007 BMW 316 gibi çıkıyor., BMW tadında egzosdan öyle bir ses çıkıyorki çıyak çıyak. Üff

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile çoklu tırnak pazarlama reklam dışında teknik getirisi yoktur proje ödevimdi , sekiz tırnak öreneklemesi yapmıştık

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Fiesta da 30binde bir değişirdi. Buji değişince araba rahatlardı. Focus da 45bin kmde bir. Düzgün bakım yapılan araç pek sorun çıkarmıyor. 

Otosan diyorsa kesin daha uzun gider.

Üreticinin triger değişimi için Ford etiste öngördüğü süre; 200.000 km veya 10 yıl. Ford Otosan’ın Türkiye şartları için belirlediği kısaltılmış değişim periyodu 135 bin km/9 yıl. Aynı motoru kullanan Citroen periyodik bakım çizelgesinde ise ağır koşullarda triger değişimini 165000 km ve ya 10 yıl olarak öngörmüş.

Ancak:

1. Kopma olasılığının göreceli yükselmesi,

2. Kopma halinde oluşacak hasarın maddi boyutu, garanti kapsamına alınmaması vs kişileri yukarıdaki örneklerde gördüğümüz üzere mecburen tedbirli davranmaya zorluyor.

Buji kabloları ve bobini neden değişmediniz çünkü sorun yoktu. 

Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile çoklu tırnak pazarlama reklam dışında teknik getirisi yoktur 

Teknik veri var mı? Çünkü daha iyi performans ve ateşleme verimliliği sağladığı belirtiliyor. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Otosan diyorsa kesin daha uzun gider.

Üreticinin triger değişimi için Ford etiste öngördüğü süre; 200.000 km veya 10 yıl. Ford Otosan’ın Türkiye şartları için belirlediği kısaltılmış değişim periyodu 135 bin km/9 yıl. Aynı motoru kullanan Citroen periyodik bakım çizelgesinde ise ağır koşullarda triger değişimini 165000 km ve ya 10 yıl olarak öngörmüş.

Ancak:

1. Kopma olasılığının göreceli yükselmesi,

2. Kopma halinde oluşacak hasarın maddi boyutu, garanti kapsamına alınmaması vs kişileri yukarıdaki örneklerde gördüğümüz üzere mecburen tedbirli davranmaya zorluyor.

Buji kabloları ve bobini neden değişmediniz çünkü sorun yoktu. 

Teknik veri var mı? Çünkü daha iyi performans ve ateşleme verimliliği sağladığı belirtiliyor. 

Buji değişince performans ciddi artardı.Buji önemli.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Buji değişince performans ciddi artardı.Buji önemli.

Her bakımda değişirim bana bakmayın 😊

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Teknik veri var mı?

akademik yayınlar

o zamanlar yutub yoktu pd f te yoktu defterler sekaya gitmiştir

seka vardı ama 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu zımbırtı tüm gözenekleri temiz. leke adına bişey yok. rusların dediği gibi içindeki manyetizma eskiyor veya içindeki lastik sızdırmazlık contaları şişip sıkıştırıyor. 

Bujilerin ucları erimiş gitmiş. 

 

IMG_20251101_171806.jpg

IMG_4658.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bujilerin ucları erimiş gitmiş. 

o neden olurmuş ruslar ne diyor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...