İçeriğe Yönlendir

C5 Aircross 1.2 Hybrid yine 501…


Kemal Korkmaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Cihat Küçükay yazdı:

Plug in hibrit; pilini sürekli şarj etmeniz gerekli olan model. Tanımlaması PHEV diye geçer.

Mild hibrit; Toyota gibi, pilini kendi şarj eden model. Tanımlaması MHEV diye geçer.

Renegade MHEV diye biliyorum.

Gerçek hibrit Full Hibrit diye tanımlanır.


plugin hibriti şarj edebiliyoruz ama şarj etmeyince de hibrit oluyor abi. 
 

3 çeşit hibrit var aslında

 

PHEV (şarj edilebilir büyük pilli)

HEV (orta seviye pilli şarj edilmez)

MHEV (mini pilli şarj edilmez)

 

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor şu an. Mesela bu başlıktaki model bence HEV ile MHEV arasına konumlanıyor

 

bu arada toyota HEV hibrit. 


@Eren Gökmen

@Azad Mirzade

@Ali Gülmez

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Kemal Korkmaz yazdı:

Niğde ye az bi yukarıdan baktım…
 

 

 

IMG_0944.jpeg

buradan bir tarlam olsa :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


plugin hibriti şarj edebiliyoruz ama şarj etmeyince de hibrit oluyor abi. 
 

3 çeşit hibrit var aslında

 

PHEV (şarj edilebilir büyük pilli)

HEV (orta seviye pilli şarj edilmez)

MHEV (mini pilli şarj edilmez)

 

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor şu an. Mesela bu başlıktaki model bence HEV ile MHEV arasına konumlanıyor

 

bu arada toyota HEV hibrit. 


@Eren Gökmen

@Azad Mirzade

@Ali Gülmez

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor kısmına örnek verelim

 

psa grubu hibirtleri 1 km kadar motor kapalı gidebiliyor

reno clio hibrit

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor kısmına örnek verelim

 

psa grubu hibirtleri 1 km kadar motor kapalı gidebiliyor

reno clio hibrit


evet. İlk MHEV’ler start stopla eş değer gibi bir şey. 2 tane ekstra aküyle mhev araba yapıyorlardı. Tekere iletilen rakamsal güç neredeyse yok hükmündeydi. 
 

şimdi hem pili biraz büyüttüler. Hem tekere güç iletilmeye başlandı. Bu güç iletimini şanzımanla teker arasında bir elektrik motoruyla yapmaya başladılar. 
 

Toyota, honda ve hyundai HEV olarak geçiyor. Çünkü tüm sistemler araç motoru kapanınca çalışmaya devam ediyor. Psa’nın hibritinde frene basınca motor açılıyor. Çünkü fren sistemi tam elektrikliye uygun değil. Ama tekere güç de iletebiliyor. O yüzden ben MHEV ile HEV arasında konumlandırıyorum. 
 

bunlara ek olarak direksiyon, devirdaim, klima v kayışla çalışıp çalışmadığı da kategori etmek anlamında önemli. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


plugin hibriti şarj edebiliyoruz ama şarj etmeyince de hibrit oluyor abi. 
 

3 çeşit hibrit var aslında

 

PHEV (şarj edilebilir büyük pilli)

HEV (orta seviye pilli şarj edilmez)

MHEV (mini pilli şarj edilmez)

 

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor şu an. Mesela bu başlıktaki model bence HEV ile MHEV arasına konumlanıyor

 

bu arada toyota HEV hibrit. 


@Eren Gökmen

@Azad Mirzade

@Ali Gülmez

Bilgilendirme için teşekkürler. Zaten detayları için link vermiştim. Orada detayları yazıyor. Ben Toyota'nın hibridini beğeniyorum. Kayınçomda hibrit Auris var. Kullandım ve çok beğendim. Patronumda BMW hibrit IX serisi plug in hibrit var. Sürekli fişe takmak bana zul geliyor. Kullandıkça kendi şarj olsun, şehir içi dur kalklarda sadece elektrik motoru kullansın. Daha akılcı bence... 

Sani Gerşon yazdı:

Yazıda vurgu yoktur, özellikle yazdım yanlış anlamayın diye. Kafanızdaki soruları merak ettiğimden demiştim :)

Olumsuzladığınız tabii ki yok. Sizin için konuşmuyorum, Türk halkı neden bilmiyorum ama, hibrit otomobile, elektrikliye çok karşı. Gerçi otomobil Osmanlı'ya ilk geldiğinde sonu Sarayburnu'ndan denize olmuştu, o yüzden halkımızı gayet anlayabiliyorum.

Çağlar abi'nin dediği gibi, bu hibrit mild hibrit diye geçiyor. Ufacık bi batarya, sadece kalkışı desteklemek için kullanılıyor.

 

Kendi aracımdan örnek vermek gerekirse, Renegade ile 10LT yaktığım güzergahta şu an 6lt ile geziyorm. İnanılmaz trafikle, kısa ve rampalı bi güzergahım var.

 

Bataryaya gelince, 50bin km bu bataryalar için komedi bir rakam. Yapılan testlerde Tesla'ların bataryalarının yaklaşık 500bin km sonra öldüğü, 100bin km sonra ömürlerinin %10'unu kaybettiği kanıtlandı. Bununla beraber 8 yıl en kötü biçimde batarya ömrü veriliyor. Hibritlerde bu daha da uzun olmalı zira elektrikli araçlardaki gibi sürekli zorlamaya mazur kalmıyorlar. Hibritlerde zorlayınca içten yanmalı anında desteğe yetişiyor.

Arabayı fişe takmadığınız sürece sorun yok aslında :fiuw:

Kullanacağı arabayı cep telefonu gibi fişe takıp şarj etmek garip geliyor sanırım :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Azad Mirzade yazdı:

Hayırlı olsun öncelikle, bu hibritleri ikinci el olarak almak mantıklı mı? 

Sanmıyorum bir sıkıntı olacağını şimdilik gayet menmunum araçtan yakıt ve performansı çok iyi  batarya dolu olduğunda zorlamadan 5 km ye kadar gittim 

Ali Gülmez yazdı:

bu araç gerçek hibrit değil 

okul kısa mesafe ise toyota gibi gerçek hibrit bakmak lazım

Corolla Cross ile test sürüşü yaptım cok bi farkı yok erkan da belli ediyor zorlamadığın sürece hemen benzinli motor devreye girmiyor 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


plugin hibriti şarj edebiliyoruz ama şarj etmeyince de hibrit oluyor abi. 
 

3 çeşit hibrit var aslında

 

PHEV (şarj edilebilir büyük pilli)

HEV (orta seviye pilli şarj edilmez)

MHEV (mini pilli şarj edilmez)

 

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor şu an. Mesela bu başlıktaki model bence HEV ile MHEV arasına konumlanıyor

 

bu arada toyota HEV hibrit. 


@Eren Gökmen

@Azad Mirzade

@Ali Gülmez

Aynen doğru  ne HEV nede MHEV  tam arası gibi ....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Ali Gülmez yazdı:

HEV ile MHEV arasına modeller giriyor kısmına örnek verelim

 

psa grubu hibirtleri 1 km kadar motor kapalı gidebiliyor

reno clio hibrit

Zorlamadan tam dolu pil ile 4-5 km gidiyor Turbo motor olduğu için kalkışları da elektrik destekli olduğu için çok seri ...

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Doğan Arşiray yazdı:

buradan bir tarlam olsa :)

Arsa da olsa olur çok kıymetli yerler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Kemal Korkmaz yazdı:

Arsa da olsa olur çok kıymetli yerler...

para olsa... arsa daha iyi olurdu tabi.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
Sani Gerşon yazdı:

Yazıda vurgu yoktur, özellikle yazdım yanlış anlamayın diye. Kafanızdaki soruları merak ettiğimden demiştim :)

Olumsuzladığınız tabii ki yok. Sizin için konuşmuyorum, Türk halkı neden bilmiyorum ama, hibrit otomobile, elektrikliye çok karşı. Gerçi otomobil Osmanlı'ya ilk geldiğinde sonu Sarayburnu'ndan denize olmuştu, o yüzden halkımızı gayet anlayabiliyorum.

Çağlar abi'nin dediği gibi, bu hibrit mild hibrit diye geçiyor. Ufacık bi batarya, sadece kalkışı desteklemek için kullanılıyor.

 

Kendi aracımdan örnek vermek gerekirse, Renegade ile 10LT yaktığım güzergahta şu an 6lt ile geziyorm. İnanılmaz trafikle, kısa ve rampalı bi güzergahım var.

 

Bataryaya gelince, 50bin km bu bataryalar için komedi bir rakam. Yapılan testlerde Tesla'ların bataryalarının yaklaşık 500bin km sonra öldüğü, 100bin km sonra ömürlerinin %10'unu kaybettiği kanıtlandı. Bununla beraber 8 yıl en kötü biçimde batarya ömrü veriliyor. Hibritlerde bu daha da uzun olmalı zira elektrikli araçlardaki gibi sürekli zorlamaya mazur kalmıyorlar. Hibritlerde zorlayınca içten yanmalı anında desteğe yetişiyor.

 

Teşekkürler Sani, gerçi bizden sonra hayli aydınlatıcı bilgiler paylaşılmış, bunun da meğer pek çok çeşidi varmış. 

Bana lazım olan şey full hibrit onu anladım :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Azad Mirzade yazdı:

 

Teşekkürler Sani, gerçi bizden sonra hayli aydınlatıcı bilgiler paylaşılmış, bunun da meğer pek çok çeşidi varmış. 

Bana lazım olan şey full hibrit onu anladım :) 


size en güzel plugin hibrit. Byd’nin 80km elektrik menzilli 1.5 motorlu, toyota sistemi kopyala yapıştır arabası var. Ama 2 milyon. Günlük maks 50km yol yapan herkese lazım aslında. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...