İçeriğe Yönlendir

Cam Tavan Avantajları vs Dezavantajları?


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik


 

Alıntı

 

Moonroof

Bir spoiler moonroof, tamamen ya da bir miktar havalandırma için açılabilmesi ile yerleşik türe benzer. Ancak, açılınca döşeme ile tavan arasında konumlanmak yerine arabanın tavanının üzerinde kayar.


Pop-Up Sunroof

Havalandırmaya izin vermek için yukarıya doğru aralanabilen sunroof’lar pop-up sunroof olarak sınıflandırılırlar.


Cam Sunroof

Bunlar tamamıyla şeffaf ya da renkli bir katmana sahip camla kaplı sunroof’lardır.


Panoramik Sunroof

Panoramik sunrooflar, hem ön hem de arkadaki yolcuların otomobilin tavanı üzerindeki manzarayı görebilmeleri için kabin boyunca uzanırlar.

 

Kaynak: Koluman

 

 

Muhtemel bir araç değişimi arifesinde olduğum için, panoramik cam tavan konusunda eski aracım 2012 C-Max'tan kalan bazı çekincelerim mevcut. Kıymetli deneyim, tavsiye ve ufuk açıcı görüşlerinizden faydalanabilmek adına bu konuyu açmak istedim. Bugüne kadar bu konuda başlık açılmamış olmasına da şaşırdım açıkçası. :)

 

Konfor

2012 C-Max'imde cam tavan vardı. İlk fark ettiğim şey, direksiyona geçtikten sonra cam tavanın bana hiçbir görsellik sunmamasının farkına varmam oldu. Zira, keyfine varılacak seyir zevki, sürücünün görüş açısında değil gerisinde kalıyordu. Aydınlandım ve hayal kırıklığı yaşadım resmen. :) Anladım ki cam tavan, arka koltuk yolcuları içinmiş.

 

Isı Yalıtımı

Diğer bir dezavantaj olarak gördüğüm şey ise, Adana/İzmir gibi sıcak şehirlerde, perde kapalı olmasına rağmen, bir süre sonra resmen beynimin kaynadığını farketmem oldu. Mübalağa etmiyorum. Elimi başımın üzerine koyduğumda, başımın üzerindeki ısının dehşet verici olduğunu gördüm. Klima araç içindeki iklimi serinletse de, başınızın üzerine bir etki etmiyordu.

 

Güvenlik Riski

Diğer bir çekince de, kaza anında sürücü ve yolcu güvenliğine ne gibi riskler getirdiği konusu. "Takla atma halinde, kaza anında kaportayı delip geçmeyecek cisimler cam tavandan girebilir." yönünde yorumlar okudum ve tabi bunları ben de düşündüm. Kırılan camların tuz buz olması, her ne kadar azami derecede dikkat etsek ve günümüz donanımları buna müsade etmese de, sehven kemer takılmaması hâlinde araç içindekilerin tavandan fırlaması vb. durumlar insanı evhama düşürmüyor değil.

 

Sizlerin bu konulardaki düşüncelerinizi duymayı çok isterim. Artısı, eksisini geçiyor mu sizce? Bulunduğunuz şehrin iklimi tercihinizde belirleyici mi? Güvenlik unsuru her şeyin önünde mi? Mesela ben şu ana kadar panoramik cam tavanlı bir aracın Euro NCAP testini izlediğimi hatırlamıyorum. (Takribi son 5 yıldır hiçbir testi izlemedim, belki de vardır.) Düşüncelerinizi bekliyorum. Saygılar.

 

 

 

 

 

Sunroof kazaları ile alaklı ilginizi çekebilecek, Amerikan kaynaklı bazı istatistikî grafikler ve aydınlatıcı görseller:

 

CR-Exploding-Sun-Roofs-Brands-2-Models-w

 

CR-Exploding-Sun-Roofs2-1995-2017-web-12

 

CR-Exploding-Sunroof-Innovations-web-12-

 

CR-Exploding-Sunroof-stronger-web-1217

 

CR-Exploding-Sunroof-Kia-Sorento2-web-12

 

Görsel Kaynak: consumerreports

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1- illa ki araç eskiyince su akıtma krizleri yaşanır

2- Tavan yüksekliğinden az bi alçalma oluyor

3- otoban sesi artıyor. 

benim eski arabamda amerikada elle söküp bagaja koyuyorduk. alamadığım hayalimdeki arabada ise T-Top idi. bence en güzeli T-Top. 

image.png.57993e92ce5bb72731033434e72b692e.png

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

4- Aracın ağırlığı artıyor,

5- Ağırlık merkezi yükseliyor az da olsa. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kasko maliyeti de artıyor olmalı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Cam tavan uzun yolculuklarda (gündüz) perde de olsa ısıyı topladığı için pek iyi değil. Tabi burada benim iki aracımdaki perdeler tül perde şeklinde tam bir kapatma söz konusu olmuyor. Gece ise perde açılınca aydınlık anlamında rahat oluyor, araba daha ferah oluyor. Kışın da perde açık dolaşıyorum, ancak aracın ısınmasını geciktiriyor. Açılabilir cam tavan olduğu için sunroof gibi de kullanılabiliyor. Ama çok açıyor muyum ? Hayır. Cam tavan Bekir Bey'in dediği gibi özellikle yolcular için iyi. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Fındık büyüklüğündeki dolu için kaporta hasar görmez iken cevize mandalinaya portakala dönerse aracın pert olma ihtimali bile olur yağmur arabanın içine dolar falan.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

4- Aracın ağırlığı artıyor,

5- Ağırlık merkezi yükseliyor az da olsa. 

6-tıkırdıyor azizim.

H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Cam tavan uzun yolculuklarda (gündüz) perde de olsa ısıyı topladığı için pek iyi değil. Tabi burada benim iki aracımdaki perdeler tül perde şeklinde tam bir kapatma söz konusu olmuyor. Gece ise perde açılınca aydınlık anlamında rahat oluyor, araba daha ferah oluyor. Kışın da perde açık dolaşıyorum, ancak aracın ısınmasını geciktiriyor. Açılabilir cam tavan olduğu için sunroof gibi de kullanılabiliyor. Ama çok açıyor muyum ? Hayır. Cam tavan Bekir Bey'in dediği gibi özellikle yolcular için iyi. 

bence sunroof dahil gereksiz şeyler bunlar. sunroof açtığım 5 keredir tüm ömrü boyunca arabanın. en çok yumuşak iklimde keyfili olurdu herhalde. soğukta anlamsız sıcakta anlamsız.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Cam tavanda tül perdeyse yazın sıkıntı. Benim aracımda sert bir malzemeden oluşuyor bu yönden rahatım. Kışın perde açıkken soğuğu hissediyorum. En güzeli akşam ve ılıman havalarda. Öğle saatlerinde açmıyorum asla. Ama cam tavana alışınca, perde kapalıyken içerisi daralmış hissi veriyor

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Cam tavan Adana, Antalya gibi güneşi bol sıcak memleketlerde dezavantaj olduğu kesin. Güvenlik olarak tamamen şans. Kaza anında avantaj da olabilir dezavantaj da. Ankara da cam tavan bence sürüş keyfini arttırıyor. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Güvenlikle ilgili sorun endişeniz yersiz. Standardında sunroof ya da tam tavan olan araçlarda B sütunlarında ve tavan kuşaklarında ek güçlendirme parçaları var. SUVcuk lardaki bagaj demirlerinin metal olması tesadüf değil. Cam temperli değil lamine, tuzbuz olmaz, ön camınızdan bir farkı yok, bir şeyin onu delip geçmesi mevzusu zaten gereksiz tavandaki tenekeyi çok daha kolay delip geçer,

 

Ben alır mıyım, alAmam, Bodrum'un sıcağında eğer beyin çorbası içmek istersem çorbacıya giderim. Bir arkadaşım sıcaktan bezip yazın perdenin üstüne karton kestirmişti onu koyuyordu.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

cam tavansız araba kullanması çok sıkıcı oluyor alışınca

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mertol Kip yazdı:

 

Ben alır mıyım, alAmam, Bodrum'un sıcağında eğer beyin çorbası içmek istersem çorbacıya giderim. Bir arkadaşım sıcaktan bezip yazın perdenin üstüne karton kestirmişti onu koyuyordu.

Ben de Altınoluk’a yazlığa giderken perdenin üstüne güneşlik koyuyorum bazen. Klima çalışıyor olsa bile kafamı pişiyor. Acaba üzerine film mi çektirsem? 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Ben de Altınoluk’a yazlığa giderken perdenin üstüne güneşlik koyuyorum bazen. Klima çalışıyor olsa bile kafamı pişiyor. Acaba üzerine film mi çektirsem? 

xtrail vardı bende kocaman açılan bir sunroofu vardı. beynim yanıyordu kapağı olduğu halde.aynalı film çekmiştim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben şu ana kadar çok sevdim. Aşırı bir ferahlık katıyor. 
Güneşe park edeceksem perdeyi kapatıyorum. 
perdesi perde gibi değil tavan döşemesi gibi.  Kapatınca sıcağı keser gibi geliyor bana. 

Araç değiştirirsem. İmkanım olursa yine cam tavanlı alırım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lokman abi kaza yapınca cam tavandan çıkmıştı. Tavanda çökme yoktu. Büyük nimet gece yolculuğu için

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alp Turgay

T-top Targa vs gerçekci olmak gerekirse en muthiş çözüm degil çünkü fiziklsel olarak tepeyi çıkarıp aracı yarı cabrio yaparak sallıyorsunuz garajın bi noktasına paneli... yani...

En iyisi çok istiyorsanız cabrio araç alınabilir, tabi onun belaları ayrı. Demir tavan olmalı tenteler hep eskiyor. G37 misali bi şey iyi gider cabrio'ya...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

Bodrum gibi aşırı sıcak iklimler için çok sıkıntılı, şirkete cam tavanlı bmw x3 almıştık patron yazın gölge yere bırakıcam diye uğraşırdı güneşte cehennem gibi yanıyor derdi, klimanın içeri soğutması da çok zaman alıyormuş, bide en önemlisi güvenlik allah göstemesin kaza anında ne kadar dayanacak.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alp Turgay

Üst segment araçlarda bu düşündügünüz kadar sorun degil günümüzde emin olun. Mesela bi yeni NB Miata ile ters döndünüz uçuk bi kaza yaparak, IIHS belli bi seneden sonra roll over bar koymaya başladı, bi sürü modelde var bu yükseliyor araç ciddi kazayı fark ettiginde koltuk üstünden mi ne bi bar öyle bi şey. Ve sizin kafanızın kırılmasını engelliyor. Yani premium cabrio'lar düşündügünüz kadar tehlikeli degil.

Ama külüstür cabrio olur eski amerikan aracı Saab vs. emin olun kafanız ikiye ayrılır...

İlk postda belirtildigi üzere, araçlar o bahsedilen 1960 Thunderbird'den bu yana cam tavanlar çok saglamlaştı camlar kırılsa bile külüstür 50 senelik varoş evi camı gibi kırlmıyor. Örnekler alakasız zaten, 60 model Thunderbird'e binen adam üst tavan camından mı korkucak korka korka? Araba zaten tabiri caizi ile çelik yıgını ve kol gibi tampon var, bir hız yapamaz o kadar külüstür t-bird, iki yapsada yapacagı kaza komik bi şey olur, üç gerçekten ölüm kalım kazası olursa zaten airbag denen şeyden haberi olmadıgından direk ölürsünüz. büyük ihtimal. Ki zaten günümüzde otobanlarda 1960 Thunderbird highway speed ulaşık göreni tebrik ederim. Hepsi müze gibi galerilerde yatıyor. :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Cam tavan candır.

Bir önceki aracım C-Max te perde çok inceydi ve yazın tam sıcaklarda bunaltıyordu, klima geç soğutuyordu.

Şimdiki aracımda kalın perde var, tavan döşemesi gibi. Şu an gayet konforlu. Yağmurda veya gece yolculuklarında açıyorum, çocuklar seviyor.

İmkanlar dahilinde yine cam tavan alırım.

Aşırı ferah oluyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Arkadaş ben daha cam tavan, sunroof'a kavuşamadan kötülemeye başlandı meret :)

 

Anladığım şu, zenginseniz dert etmeyin zaten garajınız var aracınız da premium her türlü serin ve güvenli.

Ama bizim gibi garipseniz çok da şeyapmayın zaten sıcak bölgede yaşıyorum içimden geçer sıcak..

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Açıkcası bende son 8 aracımda sunroof ve cam tavan türevlerini kullandım.

Avantajlı yönü aracı daha premium gösteriyor.Bence en büyük özelliğide bu.

İç mekan daha ferah duruyor.Ve araçta şuda olsaydı keşke demiyorsunuz bence başka hiç bir avantajı yok.

Dezavantajı ise yazın perde akşamları hariç hep kapalı duruyor.

Perde kapalı iken beyimin piştiğini hatırlamıyorum bunda c-max ve şuan kullandığım opel grandland da dahil.İkisininde perdesi benzer ince yapıda.

Sunroof olan araçlar bencede daha güvenli hem perdesi kalın hemde cam boşluğu daha küçük kaza anında daha güvenli hissi yaratıyor.

Bende araç takla atarsa sonuç ne olur hep kafamda soru işareti oluyor.Allah göstermesin.

Şuanki aracımda perde sıkışıtığı için açamıyorum en büyük dezavantajı birde bu boşa masraf ve yaptıracak yer bulmak aracı yapılması için bırakmak hepsi sorun.O yüzden yaptıramadım neredeyse geçen yazdan beri perdem kapalı duruyor.Gıcık oluyorum. :) 

Perde kapalı konumda iken camlar açık hızlı seyehatlerde perde dalgalanarak kızaktan çıkabiliyormuş nedeni bu.Tavanın sökülüp perdenin tekrar kızağına yerleştirilmesi gerekiyor. 

Perdeli arkadaşlar için bir tavsiye olarak bunuda belirtmiş olayım.Cam açık gidilecek ise perdeninde tam açık hale getirilmesi gerekiyor.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yazın sıcakta açılmıyor ama kışın çok açıyorum. Kar veya yağmur varsa zaten süper. Kışın güneş varsa sera etkisi ile içerisi çok daha hızlı ısınıyor. Kapalı havalarda iç mekanı ferahlatıyor, sürücüyü bile. Arkadakileri söylemiyorum bile. Geceleri her zaman açılabilir.

 

Yazın güneşe park büyük sıkıntı ama yağmurlu havada verdiği zevk süper. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Coğrafi koşula göre iyidir değildir denebilir ancak camın dayanımı zar gibi metalden çok daha iyi olduğu da bir gerçek

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Keyiflidir, ben seviyorum. Bazı markalarda uygun olmayan perde/jaluzi gibi ince malzemelerden dolayı sıcak havalarda eziyete dönebilir. 

6 ayda bir kızak ve su tahliye bakımı/kontrolü faydalıdır. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...