İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2.5 V6 Isınınca Yakıt Kesiliyor


Ömer Faruk Fırat 23

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

LPG baypas etmeden arızalı silindirin yakıt hattını ve enjektörleri tek tek test edebilirdiniz.

 

Benzin enjektör sinyali ne durumda idi acaba.

 

Basit bir obd ve LPG programı ile görülebilirdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

LPG baypas etmeden

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Basit bir obd ve LPG programı ile görülebilirdi.

yanıltma riski var teşhiste temiz tesisat ve pin kontrolü iyidir geri döndürmez

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Enjektörlerin soketleri sökülecek be herbirine w5w dipsiz ampülün ayakları açılıp takılacak. Marşa basılınca hepsi sırayla yanmalı. Ne olduğu çıkar ortaya

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

 

 

1- önce akünün + yi çıkar 10 dakika bekle. 

sonra test et arıza hala var mı?

var ise 

2 -motor ısındıktan sonra cihaz ile zenginde mi fakirde mi çalışılıyor buna bakacaksın. Zengin yada fakir durumu var ise araç bir yerden hava alıyor mu ona bak. Yok ise eksoz sonraları ve mafi değiştir

hala sorun var ise yada karışım oranında zengin fakir çıkmadı ise

3-Isıdan olacagina ben inanmıyorum 

 Kesilme rastgele oluyor diyorsun burdan yola çıkarak soketleri tesisatı pek kurcalamaz idim. 

Çok kurcalamadan kriz geçirmeden sırası ile değiş 

Ekssntirik sensörü 

Krank sensörü

 

sorun hala düzelmedi ise bir ekmek fırınına gir askıda ekmeğe 500 TL bırak Allah'ım bu belayı başımdan kaldır diye dua et :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Ömer Faruk Fırat 23 yazdı:

 

Arkadaşlar Allah aşkına birisi şuna cevap versin eksantrik sensörü sökük bir araba çalışır mı? 

Çalışır ama avans sesi yapar. Hafif ses değişikliği olduğu için dikkatli kulak vermeye anlaşılır bu fark

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23

Isıyla alakalı olduğuna eminim sabahları ilk 5-6 km hiç bir sorun yok. Araba 8-10 saat soğusun düzeliyor. Bu sorun yeni değil neredeyse iki yıldır var. Bu kış Elazığ da bir ay kullandım bir kere bile tekleme vs. olmadı motor ısısı yükselince yapıyor. Hep aynı enjektör değil sorun yaratan  diyelim ki 1. Enjektör susuyor sonra düzeliyor  sonra 5 enjektör yakıt gidermeyi kesiyor bir bakıyorum üç tane birden susmuş  olay gözümün önünde cereyan ediyor. Bildiğiniz şunda sorun diyemiyorum.  Ha birde araba teklerken kontağı kapatıyorum marş yapiyorum ilk 2-3 saniye araba teklemeden çalışıyor. Sonra yine teklemeye devam. Arkadaşlar lpg de hangi enjektörün çalışmadığını anlamak kolay bunun için cihaza falan ihtiyaç yok, enjektörün hortunu çekip bakıyorsunuz zaten çalışan enjektörde pıt pıt diye gaz geliyor. Lpg de tespit etmek kolay. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Enjektör omajları ölçüldü mü? Misal 5 ohm olacağına olmuştur 3 ohm. Sağlam ecu da arıza verdirir. Aşırı akımdan dolayı. 

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23
Servet Aydın yazdı:

Enjektör omajları ölçüldü mü? Misal 5 ohm olacağına olmuştur 3 ohm. Sağlam ecu da arıza verdirir. Aşırı akımdan dolayı. 

Hayır ölçülmedi ama başka bir ecu denedik sağlam olduğunu bildiğimiz onda da aynı durum değişmedi

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aşırı alım hatası sonuçları olur sağlam ecu ile de zaten

Lamba testini yap derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Aşırı alım hatası sonuçları olur sağlam ecu ile de zaten

Lamba testini yap derim

Soğuk hava sıcak hava öz kütlesi farklı. Egozsttan gitseler sonuç çıkacak :) belki de maf yada lambda ile bitecek olay . Mesala lambdalarin çoğunda ısıtma devresi var doğru ölçüm için. Sıcak motor soğuk motor olayı egzost ısınınca :)

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lamba dediğim ampül testi. Ve hatta sıcak hava tabancası ile soğuk motor testi de yapılabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Ömer Faruk Fırat 23 yazdı:

Isıyla alakalı olduğuna eminim sabahları ilk 5-6 km hiç bir sorun yok. Araba 8-10 saat soğusun düzeliyor. Bu sorun yeni değil neredeyse iki yıldır var. Bu kış Elazığ da bir ay kullandım bir kere bile tekleme vs. olmadı motor ısısı yükselince yapıyor. Hep aynı enjektör değil sorun yaratan  diyelim ki 1. Enjektör susuyor sonra düzeliyor  sonra 5 enjektör yakıt gidermeyi kesiyor bir bakıyorum üç tane birden susmuş  olay gözümün önünde cereyan ediyor. Bildiğiniz şunda sorun diyemiyorum.  Ha birde araba teklerken kontağı kapatıyorum marş yapiyorum ilk 2-3 saniye araba teklemeden çalışıyor. Sonra yine teklemeye devam. Arkadaşlar lpg de hangi enjektörün çalışmadığını anlamak kolay bunun için cihaza falan ihtiyaç yok, enjektörün hortunu çekip bakıyorsunuz zaten çalışan enjektörde pıt pıt diye gaz geliyor. Lpg de tespit etmek kolay. 

5 dk da motor o kadar ısınamaz belkide elektronik bir devrede çatlak lehim var akım geçince ısınıp genleşip akımı kesiyor.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bence bu sorunu başka bir şey tetikliyor. 
 

Mesela araç ilk çalıştığında bazı verileri görmezden gelip çalışıyor. Sonra ısındıkça veya zaman geçince sensörlerden gelen verileri işlemeye başlıyor ve kendince bazı önlemler alıyor. 
 

öncelikle lpg sigortasını çıkarın.
 

bu araca bilgisayar bağlanıyor mu?
 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ömer Faruk Fırat 23 yazdı:

ama başka bir ecu denedik

immoyu nasıl kodladı ecu denerken?

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23
Çağlar Bayur yazdı:

immoyu nasıl kodladı ecu denerken?

Anahtarı benim anahtara yaklaştırdı ve çalıştırdık

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bence bu sorunu başka bir şey tetikliyor. 
 

Mesela araç ilk çalıştığında bazı verileri görmezden gelip çalışıyor. Sonra ısındıkça veya zaman geçince sensörlerden gelen verileri işlemeye başlıyor ve kendince bazı önlemler alıyor. 
 

öncelikle lpg sigortasını çıkarın.
 

bu araca bilgisayar bağlanıyor mu?
 

Lpg tesisatını ayırdık ama sorun düzelmedi. Adamlar arabayı dükkana sokmuyor ki bilgisayara bağlamak şöyle dursun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23
Ali Darbaz yazdı:

Lpg sökülse düzelir belki. 

Söktük düzelmedi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Beyne giren soketlerde sorun vardır.. 

Bir şekilde tesisat sorunu olma ihtimali yüksek bence.. 

 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Gökalp Öztürk

Merhaba, eğer sorunu çözemediyseniz yüksek ihtimalle sebebi benzin regülatöründen (geri dönüş valfi) kaynaklıdır.

 

Aynı aracı kullanıyorum ve yaklaşık 1 senedir bu sorunu çözmeye çalıştım. Yüksek basınç sebebiyle bu regülatör hasar alabiliyor. Isındığında zor çalışma ve çekiş gücünde düşüş yaratabiliyor. Uzun süre tamir edilmezse marş motoru arızalanabilir, enjektörleri tıkayabilir ve piston odalarını kirletebilir. Isındıktan sonra marşa bastığınızda siyah duman görüyorsanız ve egzoz kafasında siyah partiküller oluşuyorsa sorun tam olarak bu parça. Parça arıza durumuna geçtiğinde benzin geri depoya dönmediği ve içinde benzini içinde tuttuğu için marş esnasında kontrolsüz biçimde enjektörlerden içeri püskürtülüyor ve zengin karışım durumu oluşturuyor. Parça benzin kütüğüne bağlı. Kafasındaki hortumu çektiğinizde benzin geliyorsa parça arızalıdır. Parçayı Amerika veya Çin menşeili alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz. Değiştirdikten sonra bujileri ve buji odalarını temizlemenizde de fayda var.

 

Parça numarası F4SE-9C968-AA.

Ekran görüntüsü 2025-09-03 110051.png

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bence bu sorunu başka bir şey tetikliyor. 
 

Mesela araç ilk çalıştığında bazı verileri görmezden gelip çalışıyor. Sonra ısındıkça veya zaman geçince sensörlerden gelen verileri işlemeye başlıyor ve kendince bazı önlemler alıyor. 
 

öncelikle lpg sigortasını çıkarın.
 

bu araca bilgisayar bağlanıyor mu?
 

Mesela oksijen sensoru. Sadece isininca calisir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gökalp Öztürk yazdı:

Merhaba, eğer sorunu çözemediyseniz yüksek ihtimalle sebebi benzin regülatöründen (geri dönüş valfi) kaynaklıdır.

 

Aynı aracı kullanıyorum ve yaklaşık 1 senedir bu sorunu çözmeye çalıştım. Yüksek basınç sebebiyle bu regülatör hasar alabiliyor. Isındığında zor çalışma ve çekiş gücünde düşüş yaratabiliyor. Uzun süre tamir edilmezse marş motoru arızalanabilir, enjektörleri tıkayabilir ve piston odalarını kirletebilir. Isındıktan sonra marşa bastığınızda siyah duman görüyorsanız ve egzoz kafasında siyah partiküller oluşuyorsa sorun tam olarak bu parça. Parça arıza durumuna geçtiğinde benzin geri depoya dönmediği ve içinde benzini içinde tuttuğu için marş esnasında kontrolsüz biçimde enjektörlerden içeri püskürtülüyor ve zengin karışım durumu oluşturuyor. Parça benzin kütüğüne bağlı. Kafasındaki hortumu çektiğinizde benzin geliyorsa parça arızalıdır. Parçayı Amerika veya Çin menşeili alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz. Değiştirdikten sonra bujileri ve buji odalarını temizlemenizde de fayda var.

 

Parça numarası F4SE-9C968-AA.

Ekran görüntüsü 2025-09-03 110051.png

 

Mondeoyu görmek isteriz 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Gökalp Öztürk
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Mondeoyu görmek isteriz 

Ben de göstermeyi çok isterim ama bu aralar fazla göze geliyoruz.😁 125 binde manuel tabiri caizse "naked" versiyonu. O dönem ülkemize gönderilen, bayiden çıkmış, EGR bulunmayan boş versiyonu sayılır. Arıza bilgi ekranı bile bulunmuyor. Sahibiyle bile hafta sonları görüşüyor sadece.😁

 

Ayrıca aynı aracın 2 tane otomatik versiyonu abim ve babamda var. Seneler oldu çok tecrübe kazandırdı.

tarihinde Gökalp Öztürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gökalp Öztürk yazdı:

 

Ayrıca aynı aracın 2 tane otomatik versiyonu abim ve babamda var. Seneler oldu çok tecrübe kazandırdı.

 

Biz de piyasadan bir anda kayboldu diyorduk.. Hepsi sizdeymiş.. Maşallah :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Gökalp Öztürk
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Biz de piyasadan bir anda kayboldu diyorduk.. Hepsi sizdeymiş.. Maşallah :) 

Çok teşekkür ederim. Muhtemelen V6 sayısı fazla özellikle liman şehirlerinde. Ama bakımlılarını satılıkta görmek çok zor. Bir çoğu bizim gibi garajlarda muhafaza ediyor diye düşünüyorum. Büyükşehirlerde yürütmek mümkün. Diğer şehirlerde usta kaputu açınca deccal görmüşe dönebilir o sebeple motoru dinlemeyi bilmek ve motor üzerinde el yatkınlığının olması gerekiyor. Ayrıca sağlam bi parça çeyizi yapmak lazım zira parçaları ülkemizde zor bulunuyor ve bulunsa da çok pahalı. Onun dışında kolay arıza veren bir araç değil. Ayrıca motor sesi ve kullanımı çok keyifli, bazı şeyler satın alınamıyor.😁

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...