Mustafa Tüfekçi 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 LPG baypas etmeden arızalı silindirin yakıt hattını ve enjektörleri tek tek test edebilirdiniz. Benzin enjektör sinyali ne durumda idi acaba. Basit bir obd ve LPG programı ile görülebilirdi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 Mustafa Tüfekçi yazdı: LPG baypas etmeden Mustafa Tüfekçi yazdı: Basit bir obd ve LPG programı ile görülebilirdi. yanıltma riski var teşhiste temiz tesisat ve pin kontrolü iyidir geri döndürmez 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 Enjektörlerin soketleri sökülecek be herbirine w5w dipsiz ampülün ayakları açılıp takılacak. Marşa basılınca hepsi sırayla yanmalı. Ne olduğu çıkar ortaya 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 1- önce akünün + yi çıkar 10 dakika bekle. sonra test et arıza hala var mı? var ise 2 -motor ısındıktan sonra cihaz ile zenginde mi fakirde mi çalışılıyor buna bakacaksın. Zengin yada fakir durumu var ise araç bir yerden hava alıyor mu ona bak. Yok ise eksoz sonraları ve mafi değiştir hala sorun var ise yada karışım oranında zengin fakir çıkmadı ise 3-Isıdan olacagina ben inanmıyorum Kesilme rastgele oluyor diyorsun burdan yola çıkarak soketleri tesisatı pek kurcalamaz idim. Çok kurcalamadan kriz geçirmeden sırası ile değiş Ekssntirik sensörü Krank sensörü sorun hala düzelmedi ise bir ekmek fırınına gir askıda ekmeğe 500 TL bırak Allah'ım bu belayı başımdan kaldır diye dua et 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 Ömer Faruk Fırat 23 yazdı: Arkadaşlar Allah aşkına birisi şuna cevap versin eksantrik sensörü sökük bir araba çalışır mı? Çalışır ama avans sesi yapar. Hafif ses değişikliği olduğu için dikkatli kulak vermeye anlaşılır bu fark 1 Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23 3 Mayıs 2024 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2024 Isıyla alakalı olduğuna eminim sabahları ilk 5-6 km hiç bir sorun yok. Araba 8-10 saat soğusun düzeliyor. Bu sorun yeni değil neredeyse iki yıldır var. Bu kış Elazığ da bir ay kullandım bir kere bile tekleme vs. olmadı motor ısısı yükselince yapıyor. Hep aynı enjektör değil sorun yaratan diyelim ki 1. Enjektör susuyor sonra düzeliyor sonra 5 enjektör yakıt gidermeyi kesiyor bir bakıyorum üç tane birden susmuş olay gözümün önünde cereyan ediyor. Bildiğiniz şunda sorun diyemiyorum. Ha birde araba teklerken kontağı kapatıyorum marş yapiyorum ilk 2-3 saniye araba teklemeden çalışıyor. Sonra yine teklemeye devam. Arkadaşlar lpg de hangi enjektörün çalışmadığını anlamak kolay bunun için cihaza falan ihtiyaç yok, enjektörün hortunu çekip bakıyorsunuz zaten çalışan enjektörde pıt pıt diye gaz geliyor. Lpg de tespit etmek kolay. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 Enjektör omajları ölçüldü mü? Misal 5 ohm olacağına olmuştur 3 ohm. Sağlam ecu da arıza verdirir. Aşırı akımdan dolayı. Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23 3 Mayıs 2024 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2024 Servet Aydın yazdı: Enjektör omajları ölçüldü mü? Misal 5 ohm olacağına olmuştur 3 ohm. Sağlam ecu da arıza verdirir. Aşırı akımdan dolayı. Hayır ölçülmedi ama başka bir ecu denedik sağlam olduğunu bildiğimiz onda da aynı durum değişmedi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 Aşırı alım hatası sonuçları olur sağlam ecu ile de zaten Lamba testini yap derim 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Aşırı alım hatası sonuçları olur sağlam ecu ile de zaten Lamba testini yap derim Soğuk hava sıcak hava öz kütlesi farklı. Egozsttan gitseler sonuç çıkacak belki de maf yada lambda ile bitecek olay . Mesala lambdalarin çoğunda ısıtma devresi var doğru ölçüm için. Sıcak motor soğuk motor olayı egzost ısınınca 3 Mayıs 2024 tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Mayıs 2024 Paylaş 3 Mayıs 2024 Lamba dediğim ampül testi. Ve hatta sıcak hava tabancası ile soğuk motor testi de yapılabilir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 4 Mayıs 2024 Paylaş 4 Mayıs 2024 (düzenlendi) Ömer Faruk Fırat 23 yazdı: Isıyla alakalı olduğuna eminim sabahları ilk 5-6 km hiç bir sorun yok. Araba 8-10 saat soğusun düzeliyor. Bu sorun yeni değil neredeyse iki yıldır var. Bu kış Elazığ da bir ay kullandım bir kere bile tekleme vs. olmadı motor ısısı yükselince yapıyor. Hep aynı enjektör değil sorun yaratan diyelim ki 1. Enjektör susuyor sonra düzeliyor sonra 5 enjektör yakıt gidermeyi kesiyor bir bakıyorum üç tane birden susmuş olay gözümün önünde cereyan ediyor. Bildiğiniz şunda sorun diyemiyorum. Ha birde araba teklerken kontağı kapatıyorum marş yapiyorum ilk 2-3 saniye araba teklemeden çalışıyor. Sonra yine teklemeye devam. Arkadaşlar lpg de hangi enjektörün çalışmadığını anlamak kolay bunun için cihaza falan ihtiyaç yok, enjektörün hortunu çekip bakıyorsunuz zaten çalışan enjektörde pıt pıt diye gaz geliyor. Lpg de tespit etmek kolay. 5 dk da motor o kadar ısınamaz belkide elektronik bir devrede çatlak lehim var akım geçince ısınıp genleşip akımı kesiyor. 4 Mayıs 2024 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 2 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Mayıs 2024 Paylaş 4 Mayıs 2024 Bence bu sorunu başka bir şey tetikliyor. Mesela araç ilk çalıştığında bazı verileri görmezden gelip çalışıyor. Sonra ısındıkça veya zaman geçince sensörlerden gelen verileri işlemeye başlıyor ve kendince bazı önlemler alıyor. öncelikle lpg sigortasını çıkarın. bu araca bilgisayar bağlanıyor mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Mayıs 2024 Paylaş 4 Mayıs 2024 Ömer Faruk Fırat 23 yazdı: ama başka bir ecu denedik immoyu nasıl kodladı ecu denerken? Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23 5 Mayıs 2024 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2024 Çağlar Bayur yazdı: immoyu nasıl kodladı ecu denerken? Anahtarı benim anahtara yaklaştırdı ve çalıştırdık Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bence bu sorunu başka bir şey tetikliyor. Mesela araç ilk çalıştığında bazı verileri görmezden gelip çalışıyor. Sonra ısındıkça veya zaman geçince sensörlerden gelen verileri işlemeye başlıyor ve kendince bazı önlemler alıyor. öncelikle lpg sigortasını çıkarın. bu araca bilgisayar bağlanıyor mu? Lpg tesisatını ayırdık ama sorun düzelmedi. Adamlar arabayı dükkana sokmuyor ki bilgisayara bağlamak şöyle dursun. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Fırat 23 6 Mayıs 2024 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2024 Ali Darbaz yazdı: Lpg sökülse düzelir belki. Söktük düzelmedi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mayıs 2024 Paylaş 6 Mayıs 2024 Beyne giren soketlerde sorun vardır.. Bir şekilde tesisat sorunu olma ihtimali yüksek bence.. Yorum bağlantısı
Gökalp Öztürk 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Merhaba, eğer sorunu çözemediyseniz yüksek ihtimalle sebebi benzin regülatöründen (geri dönüş valfi) kaynaklıdır. Aynı aracı kullanıyorum ve yaklaşık 1 senedir bu sorunu çözmeye çalıştım. Yüksek basınç sebebiyle bu regülatör hasar alabiliyor. Isındığında zor çalışma ve çekiş gücünde düşüş yaratabiliyor. Uzun süre tamir edilmezse marş motoru arızalanabilir, enjektörleri tıkayabilir ve piston odalarını kirletebilir. Isındıktan sonra marşa bastığınızda siyah duman görüyorsanız ve egzoz kafasında siyah partiküller oluşuyorsa sorun tam olarak bu parça. Parça arıza durumuna geçtiğinde benzin geri depoya dönmediği ve içinde benzini içinde tuttuğu için marş esnasında kontrolsüz biçimde enjektörlerden içeri püskürtülüyor ve zengin karışım durumu oluşturuyor. Parça benzin kütüğüne bağlı. Kafasındaki hortumu çektiğinizde benzin geliyorsa parça arızalıdır. Parçayı Amerika veya Çin menşeili alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz. Değiştirdikten sonra bujileri ve buji odalarını temizlemenizde de fayda var. Parça numarası F4SE-9C968-AA. 2 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bence bu sorunu başka bir şey tetikliyor. Mesela araç ilk çalıştığında bazı verileri görmezden gelip çalışıyor. Sonra ısındıkça veya zaman geçince sensörlerden gelen verileri işlemeye başlıyor ve kendince bazı önlemler alıyor. öncelikle lpg sigortasını çıkarın. bu araca bilgisayar bağlanıyor mu? Mesela oksijen sensoru. Sadece isininca calisir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Gökalp Öztürk yazdı: Merhaba, eğer sorunu çözemediyseniz yüksek ihtimalle sebebi benzin regülatöründen (geri dönüş valfi) kaynaklıdır. Aynı aracı kullanıyorum ve yaklaşık 1 senedir bu sorunu çözmeye çalıştım. Yüksek basınç sebebiyle bu regülatör hasar alabiliyor. Isındığında zor çalışma ve çekiş gücünde düşüş yaratabiliyor. Uzun süre tamir edilmezse marş motoru arızalanabilir, enjektörleri tıkayabilir ve piston odalarını kirletebilir. Isındıktan sonra marşa bastığınızda siyah duman görüyorsanız ve egzoz kafasında siyah partiküller oluşuyorsa sorun tam olarak bu parça. Parça arıza durumuna geçtiğinde benzin geri depoya dönmediği ve içinde benzini içinde tuttuğu için marş esnasında kontrolsüz biçimde enjektörlerden içeri püskürtülüyor ve zengin karışım durumu oluşturuyor. Parça benzin kütüğüne bağlı. Kafasındaki hortumu çektiğinizde benzin geliyorsa parça arızalıdır. Parçayı Amerika veya Çin menşeili alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz. Değiştirdikten sonra bujileri ve buji odalarını temizlemenizde de fayda var. Parça numarası F4SE-9C968-AA. Mondeoyu görmek isteriz 1 Yorum bağlantısı
Gökalp Öztürk 5 saat önce Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Mondeoyu görmek isteriz Ben de göstermeyi çok isterim ama bu aralar fazla göze geliyoruz.😁 125 binde manuel tabiri caizse "naked" versiyonu. O dönem ülkemize gönderilen, bayiden çıkmış, EGR bulunmayan boş versiyonu sayılır. Arıza bilgi ekranı bile bulunmuyor. Sahibiyle bile hafta sonları görüşüyor sadece.😁 Ayrıca aynı aracın 2 tane otomatik versiyonu abim ve babamda var. Seneler oldu çok tecrübe kazandırdı. 5 saat önce tarihinde Gökalp Öztürk tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Gökalp Öztürk yazdı: Ayrıca aynı aracın 2 tane otomatik versiyonu abim ve babamda var. Seneler oldu çok tecrübe kazandırdı. Biz de piyasadan bir anda kayboldu diyorduk.. Hepsi sizdeymiş.. Maşallah 1 1 Yorum bağlantısı
Gökalp Öztürk 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Biz de piyasadan bir anda kayboldu diyorduk.. Hepsi sizdeymiş.. Maşallah Çok teşekkür ederim. Muhtemelen V6 sayısı fazla özellikle liman şehirlerinde. Ama bakımlılarını satılıkta görmek çok zor. Bir çoğu bizim gibi garajlarda muhafaza ediyor diye düşünüyorum. Büyükşehirlerde yürütmek mümkün. Diğer şehirlerde usta kaputu açınca deccal görmüşe dönebilir o sebeple motoru dinlemeyi bilmek ve motor üzerinde el yatkınlığının olması gerekiyor. Ayrıca sağlam bi parça çeyizi yapmak lazım zira parçaları ülkemizde zor bulunuyor ve bulunsa da çok pahalı. Onun dışında kolay arıza veren bir araç değil. Ayrıca motor sesi ve kullanımı çok keyifli, bazı şeyler satın alınamıyor.😁 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts