İçeriğe Yönlendir

Mokka, Ecosport veya Alternatif Öneriler


Onur Demir

Recommended Posts

Metin Akbal
Onur Demir yazdı:

Fazla yakıyormuş sanırım. Ondan olabilir. Tüpsüzünü de bulmak zor gibi. Mokka X değilde mokka bütçem dahilinde

 

Onur Demir yazdı:

mokka hakkında hiç yorum yok mu? 😔

 

Onur Demir yazdı:

Mokkada da elektronik sorunlar çok can sıkıyormuş gibi geliyor nedense

 

1.4T ve 1.6 CDTI muadillerinden 1 litre fazla yakar. Şanzıman tork konvertorlu bununda etkisi var. Her iki motorda ciddi keyifli. 1.4T yi Astra J de, 1.6 CDTI ı hem Astra J hem Mokka da denedim içeride dizel sesi neredeyse yok gibi. 1.6 CDTI ın sıkıntısı zincir degisimi maliyetli ve motor komple sökülüyor. Sökmeden değişen yerler de varmış. Dpf uyarısı verir birde. Başka sıkıntı duymadım görmedim şanzıman ve motor olarak. 1.4T de piston kırma mevzusu (piston ortadan ikiye ayrılmıyor segmanla alakalı bir durum var diye biliyorum) ile turbo manifold çatlama mevzusu var onunda yanlış yağ kullanımı ve turbo kullanımının nasil olacağının bilinmemesi (ısıtma soğutma vs). Elektronik arıza denk gelmedim. Konfor çok hoşuma gitti. Donanım olarakta gayet tatmin edici olabiliyor ön arka park sensörü far yağmur sensörü bixenon geri görüş model yılına göre bir çok markada olmuyor genelde.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

B hb ile B suv arasında aman aman fark olacağını düşünmüyorum pek.

Düzgün bir motor seçeneği ile sizin bütçeye egea cross grmiyor, yoksa yine iç hacim olarak gayet ferah araçtır. Biraz piyasa da garip şu sıralar.

Bayonun iç mekan nispeten iyi ama bütçe üzeri kalacaktır. i20 bakılabilir mesela suvdan vaz geçilebilirse. Hem srunsuz hem tam otomatik hemde piyasada tutuluyor, satmak istediğinizde elden çıkartmak kolay olur. Bütçeye uygun bulunabiliyorsa ki muhtemelen bulunur, egea 1.6 e-torq var, hb olanı alınabilir. Donanımı da iyidir motoru da. Şanzıman zaten aisin. Tamam suv değil ama enazından hem yeni hem ferah bir araç. 

 

1.0 ecosportlarda sandık motor taktıran çok. Soğutma kısmında sorun var diye hatırlıyorum. Trigeri de yağ içinde kayış. 

Opel 1.6 cdti güzel motor lakin triger değiştirmek için motor indiriliyor. İndirmeden değiştiriyoruz diyenler var ama ben opelin ehli ustaya sorduğumda sağı solu, plastik parçaları kırıyorlar, sökülmesi daha mantıklı demişti (bizim genel müdürde astra J vardı 1.6 cdti) Performansı gayet iyi, sesi rahatsız etmez, yakıt olarak şanzıman etkisi ile ortalamada 6-7 litre dolaylarında yakar.

Opel 1.4 T motorlar için, benzinle binecekseniz yakıtı atmosferikler kadar var neredeyse. TSİ gibi olmasını beklemeyin, sekman kırma sorunu var, bildiğim kadarı ile lpg takıldığında daha çok yaşanıyüor ama benzinli kullanımda yaşayanlar da var. Subap uzaması okudum forumlarda bu motor için. Birde manifold çatlatanlar var. Üstelik bu motor hiçte 1.4 turbo benzinli performansına sahip değil. 1.4 TSİ hem yakıt hem performans olarak ezer bunu. Sadece lpg takılabiliyor olması ve tork konvertörlü tam otomatik şanzıman ile kombine edilebliyor olması avantaj. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Arkadaşımda Mokka x vardı kullanmıştım 100k km üzeri kullanmıştı sıkıntı yaşamadan satıp togg almıştı. sadece yakıt sarfiyatının fazlalığından şikayet ediyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

otomatik değil diye mi küçük diye mi

 

Hocam mevcut araç otomatik ama sığmakta zorlanıyorum. Bacaklarım rahatsız son 1 yıldır. Taigo kullnırken kaybolan diz ağrılarım 2 aydır her gün clio kullanmamla tekrar ortaya çıktı.

 

C segment astra focus auris de kullanırken pek sorun yaşamıyorum. 

 

Auris istiyordum ama ev halkı kesin olarak veto etti 

 

Mecbur ufak ama yüksek bir tercih yapacağım. 

 

Clio üzerinde bir miktar kredi olması satarken kapatma zorunluluğu doğuruyor. Haliyle bütçem düşük bu sebepten.

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Murat Sahın yazdı:

B hb ile B suv arasında aman aman fark olacağını düşünmüyorum pek.

Düzgün bir motor seçeneği ile sizin bütçeye egea cross grmiyor, yoksa yine iç hacim olarak gayet ferah araçtır. Biraz piyasa da garip şu sıralar.

Bayonun iç mekan nispeten iyi ama bütçe üzeri kalacaktır. i20 bakılabilir mesela suvdan vaz geçilebilirse. Hem srunsuz hem tam otomatik hemde piyasada tutuluyor, satmak istediğinizde elden çıkartmak kolay olur. Bütçeye uygun bulunabiliyorsa ki muhtemelen bulunur, egea 1.6 e-torq var, hb olanı alınabilir. Donanımı da iyidir motoru da. Şanzıman zaten aisin. Tamam suv değil ama enazından hem yeni hem ferah bir araç. 

 

1.0 ecosportlarda sandık motor taktıran çok. Soğutma kısmında sorun var diye hatırlıyorum. Trigeri de yağ içinde kayış. 

Opel 1.6 cdti güzel motor lakin triger değiştirmek için motor indiriliyor. İndirmeden değiştiriyoruz diyenler var ama ben opelin ehli ustaya sorduğumda sağı solu, plastik parçaları kırıyorlar, sökülmesi daha mantıklı demişti (bizim genel müdürde astra J vardı 1.6 cdti) Performansı gayet iyi, sesi rahatsız etmez, yakıt olarak şanzıman etkisi ile ortalamada 6-7 litre dolaylarında yakar.

Opel 1.4 T motorlar için, benzinle binecekseniz yakıtı atmosferikler kadar var neredeyse. TSİ gibi olmasını beklemeyin, sekman kırma sorunu var, bildiğim kadarı ile lpg takıldığında daha çok yaşanıyüor ama benzinli kullanımda yaşayanlar da var. Subap uzaması okudum forumlarda bu motor için. Birde manifold çatlatanlar var. Üstelik bu motor hiçte 1.4 turbo benzinli performansına sahip değil. 1.4 TSİ hem yakıt hem performans olarak ezer bunu. Sadece lpg takılabiliyor olması ve tork konvertörlü tam otomatik şanzıman ile kombine edilebliyor olması avantaj. 

Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.

Araç büyüklüğü ile ilgili sorunum yok clio gayet yeterli bir araç. Alçak oturma pozisyonu artık bana göre değil. 

Göstermeden sorunumu anlatamıyorum maalesef bacaklarımı uzatınca tam uzunluk yetmiyor yarım kalıyor ve dizlerime yük biniyor.

Kendime doğru dizlerimi çektiğimde direksiyonla kapı arasında sıkışıyor.

 

Doktorun dediğine göre dizlerim 90derecede kalacak şekilde oturmaya özen göstermeliymişim. 

 

Ya caravelle alıcam en sonunda 🤣

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Metin Akbal yazdı:

 

 

 

1.4T ve 1.6 CDTI muadillerinden 1 litre fazla yakar. Şanzıman tork konvertorlu bununda etkisi var. Her iki motorda ciddi keyifli. 1.4T yi Astra J de, 1.6 CDTI ı hem Astra J hem Mokka da denedim içeride dizel sesi neredeyse yok gibi. 1.6 CDTI ın sıkıntısı zincir degisimi maliyetli ve motor komple sökülüyor. Sökmeden değişen yerler de varmış. Dpf uyarısı verir birde. Başka sıkıntı duymadım görmedim şanzıman ve motor olarak. 1.4T de piston kırma mevzusu (piston ortadan ikiye ayrılmıyor segmanla alakalı bir durum var diye biliyorum) ile turbo manifold çatlama mevzusu var onunda yanlış yağ kullanımı ve turbo kullanımının nasil olacağının bilinmemesi (ısıtma soğutma vs). Elektronik arıza denk gelmedim. Konfor çok hoşuma gitti. Donanım olarakta gayet tatmin edici olabiliyor ön arka park sensörü far yağmur sensörü bixenon geri görüş model yılına göre bir çok markada olmuyor genelde.

Teşekkür ederim bilgiler için. Lpg li araç kesinlikle tercih etmicem. Dizel yada 1.4t benzinli olarak tercih edicem muhtemelen. 

Donanım olarak fena değil evet. Dizel zincir değişim periyodu nedir? Kaç km vs?

 

 

Clioyu şirkette bırakıp şirketteki diğer araç 1.4T astra J ile  yazın tatile gitmiştim 2bin km kullandım. Bel ve bacak ağrım olmamıştı. Uzun yolda çorlu marmaris 5.5- 6lt civarı ortalamam vardı. Ama 1 hafta sahile git gel markete oraya buraya git gel yaparken yakıt rahatsız etmişti açıkçası. 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arabayı genellikle sen kullanacaksan ev halkının fikirleri ikinci planda kalmalı.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Bence araba falan alma, Arabayı Ceyda kullansın sen sağ tarafta yayılmaya devam et. Bedava şoför misss :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mertol Kip yazdı:

Bence araba falan alma, Arabayı Ceyda kullansın sen sağ tarafta yayılmaya devam et. Bedava şoför misss :)

Aha kimler varmış burda 🤣

Abii son dakkaya kadar bekle dedin ya işte geçtik o kısmı. 

 

İlan açtım clioya kısmet bakalım 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

arabayı genellikle sen kullanacaksan ev halkının fikirleri ikinci planda kalmalı.

işte son kalan yiğitlerden

  • Mutlu 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Onur Demir yazdı:

Abi son dakkaya kadar bekle dedin ya işte geçtik o kısmı. 

 

İlan açtım clioya kısmet bakalım 

Hayırlısı olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Onur Demir yazdı:

Dizel zincir değişim periyodu nedir? Kaç km vs?

 

Genelde ses yapmaya başlar öyle değişir. 150 200 bin km de değişenleri gördüm. Mokka B suv olmasina rağmen çok stabil bir araç tok duruyor ve aygır bir görüntüsü de var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Onur 3 yıl Ecosport kullandık ST line En full versiyonuydu. Çok memnunduk herhangi bir sıkıntı hissetmedik. 

Sağlam bir şanzımanı var. Tepkileri fena değil. 1.0 motor bu araç için gayet yeterli.

18" janlar çok güzel duruyor ama biraz sert kalıyor. Yol tutuş çok iyi. Bagaj kapağı bazen iyi bazen kötü. Yana doğru açılması küçük poşet ve olduğunda çok pratik oluyor. Tam yüklemeler için arkada boşluk bırakmak gerekiyor.

Yakıt fakirlere göre fazla olabilir. Bence benzinli otomatik bir araç için fena değil. 

Fiyat olarak da emsallerine göre ikinci elde alınabilir ama satarken de biraz bekletebilir.

Fusion'da çok tutulmuyordu zamanında ama biliyorsun yıllarca kullandık. Şimdi çok kıymetli. Ecosport da bu tip bir araba.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

Üstelik bu motor hiçte 1.4 turbo benzinli performansına sahip değil. 1.4 TSİ hem yakıt hem performans olarak ezer bunu.

 

Dur yahu naptın sende. 1.4T 140 hp den bahsediyoruz. Tamam TSI kadar ilk iki vites canlı değil ama TSI gibi de belli bir hızdan sonra da nazlı değil. 3. vites ve sonrası güzel uzuyor. Yakıt olarak TSI , drag olarak TSI,  roll olarak 1.4T, fiyat olarak 1.4T, şanzıman olarak 1.4T,  LPG uyumu 1.4T.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Dur yahu naptın sende. 1.4T 140 hp den bahsediyoruz. Tamam TSI kadar ilk iki vites canlı değil ama TSI gibi de belli bir hızdan sonra da nazlı değil. 3. vites ve sonrası güzel uzuyor. Yakıt olarak TSI drag olarak TSI roll olarak 1.4T fiyat olarak 1.4T şanzıman olarak 1.4T LPG uyumu 1.4T.

Uzun süreli tecrüben var mı 1.4T konusunda? Şanzımanı ve aşırı beslemesi sebebi ile ben düşünüyorum ama.lpg.ile binebilirim ancak. Ne dersin?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

Uzun süreli tecrüben var mı 1.4T konusunda? Şanzımanı ve aşırı beslemesi sebebi ile ben düşünüyorum ama.lpg.ile binebilirim ancak. Ne dersin?

 

Şu an güncel olarak sıralı LPG uygulanabilen turbo motorlar 1.4T, 1.3 TCE, 1.0 TCE motorlar. Direk enjeksiyon hepsine uyguluyor BRC Maestro ama.kit 40 50 binlerden bahsediliyor.

 

Benim radarimda 1.4T Mokka X var. LPG uygulanır şanzımanla alakalı sorun görmedim DSG gibi değil. Ha şu var gruplarda Active Select ile alakalı bir sorun görmedim okumadım. 1.4T de turbo manifold çatlaması ile segman kırma olayı mevcut.

 

1.0 TCE nin tadını aldım beni çok tatmin etti. 1.4T uzun süreli kullanmadım ama kullandığım Astra J de ovv dedirtti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

öğrencimdeki 1.4t turbo astrada yağ soğutucu delinmesi olmuştu. motor suyuna yağ karışmıştı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Hüseyin Sönmez yazdı:

Onur 3 yıl Ecosport kullandık ST line En full versiyonuydu. Çok memnunduk herhangi bir sıkıntı hissetmedik. 

Sağlam bir şanzımanı var. Tepkileri fena değil. 1.0 motor bu araç için gayet yeterli.

18" janlar çok güzel duruyor ama biraz sert kalıyor. Yol tutuş çok iyi. Bagaj kapağı bazen iyi bazen kötü. Yana doğru açılması küçük poşet ve olduğunda çok pratik oluyor. Tam yüklemeler için arkada boşluk bırakmak gerekiyor.

Yakıt fakirlere göre fazla olabilir. Bence benzinli otomatik bir araç için fena değil. 

Fiyat olarak da emsallerine göre ikinci elde alınabilir ama satarken de biraz bekletebilir.

Fusion'da çok tutulmuyordu zamanında ama biliyorsun yıllarca kullandık. Şimdi çok kıymetli. Ecosport da bu tip bir araba.

Fusionu ben severdim kullanırken, lpgye bağlı sorunlar yaşayana kadar memnuniyetim hep sürmüştü.

Ecosport düşünmeye iten şey; 2018 model olması donanım ve ford alışkanlığı. 

Görüntüsü görece güzel mesela ben beğeniyorum.

Hızla gazla pek işim olmaz sürati sevmem. Bagaj kapağını dert edeceğimi de sanmıyorum. Ecosport Aynı model ve şartlardaki mokka X lerden 100k falan daha uygun bir araç. Hala radarımda bakalım.

Metin Akbal yazdı:

 

Şu an güncel olarak sıralı LPG uygulanabilen turbo motorlar 1.4T, 1.3 TCE, 1.0 TCE motorlar. Direk enjeksiyon hepsine uyguluyor BRC Maestro ama.kit 40 50 binlerden bahsediliyor.

 

Benim radarimda 1.4T Mokka X var. LPG uygulanır şanzımanla alakalı sorun görmedim DSG gibi değil. Ha şu var gruplarda Active Select ile alakalı bir sorun görmedim okumadım. 1.4T de turbo manifold çatlaması ile segman kırma olayı mevcut.

 

1.0 TCE nin tadını aldım beni çok tatmin etti. 1.4T uzun süreli kullanmadım ama kullandığım Astra J de ovv dedirtti.

1.4T tabiki 1.3tce performansı vermiyor ama küçümsenmeyecek bir gidişi var. 

Mehmet Göktürk yazdı:

öğrencimdeki 1.4t turbo astrada yağ soğutucu delinmesi olmuştu. motor suyuna yağ karışmıştı. 

Yorumlardan okuduğum kadarı ile her marka ve modelin belli sorunlarını yaşayan/gören olmuş. 

Biraz şans ve bakımla alakalı gibi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Demir

2018 civic dizel elegance teklifi geldi bizim buralardan.

138bin km kafa kafaya takaslayalım diyor.

Sol arka çamurluk ve bagaj boyalı sadece diyor.

 

Dizel civic mi varmış haberim bile yoktu.

 

 

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Eğer düşünürsen ve biraz daha üste çıkabilirsen Kia Sportage

KM verisi 100k üstünde temiz olur dersen Egea Cross

Genişlikte seni üzmez Mitsubishi Eclipse

 

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Cihat Küçükay yazdı:

Eğer düşünürsen ve biraz daha üste çıkabilirsen Kia Sportage

KM verisi 100k üstünde temiz olur dersen Egea Cross

Genişlikte seni üzmez Mitsubishi Eclipse

 

Şimdilik üzerine nakit koyma şansım yok maalesef. 

Egea cross dün kullandım. Kesinlikle en son tercihim olur muhtemelen. Koltukları ve konforu bana göre değilmiş.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
(düzenlendi)
Onur Demir yazdı:

Şimdilik üzerine nakit koyma şansım yok maalesef. 

Egea cross dün kullandım. Kesinlikle en son tercihim olur muhtemelen. Koltukları ve konforu bana göre değilmiş.

 

 

Km takıntısı yoksa temiz bir Kia Sportage 1.6 T-GDI bakabilirsin. Motoru ve iç mekanı iyidir.

Mitsubishi Eclipse'de yazdım, çünkü ben zamanında kullanmıştım ve çok beğenmiştim ama fiyatta anlaşamamıştık. Ama piyasada pek aranan bir model değildir.

Sedan olur dersen Skoda Superb, Octavia, Toyota Corolla gibi araçlara bakabilirsin.

tarihinde Cihat Küçükay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

tüm bu konuşulanlara bakınca koltuğa minder vs bi değişim ile mevcut araca devam edip dişinizi sıksanız daha az araç kullansanız olmaz mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

tüm bu konuşulanlara bakınca koltuğa minder vs bi değişim ile mevcut araca devam edip dişinizi sıksanız daha az araç kullansanız olmaz mı?

Düşündüm hocam ama dediğim gibi baldıra destek yapınca direksiyon ve kapı arasına sıkışıyor dizim. 

İlk bakışta normal konumu normal gibi görünüyor ancak 1 yıldan fazla şirkette aynı aracı kullanınca merdiven çıkamaz hale gelmiştim. Sonrasında şirket aracı değiştirip taigo almış ve normale dönmüştüm. Şimdi işten ayrılıp evdeki tek araç olan clioya mecbur kalınca dizlerim yine kendini hatırlattı.

Daha az kullanma konusu işe girdiğimde belki ama haftada 3 akşam ve haftasonları antrenman için öyle yada böyle kullanmam gerekiyor. İçinde bulunduğum mevcut durumda tüm ulaşımımı bu araç ile yapıyorum. Sadece sabah yada akşam oğlanı okula götür getir işleminde bile kullanmış oluyorum.

 

Ayrıca tekne , araba vb yatırımlarım için kredi ödemelerimi sıfırlamam lazım. Mecburi bir sektör değişimi yapacağımdan dolayı mali durumum hakkında 1-2 sene ek bir ödeme yapmadan devam etmek istiyorum. 

 

 

 

 

Yeşil araç taigo. Çok geniş bir araç olmamasına rağmen dizim o konumdayken direksiyona değmiyor. 

 

Ama diğer fotoda clioda koltuk tabana yakın olduğundan dolayı düz uzatmam gerekiyor ve tam uzatacak yerim yok. Dizimi çekince de direksiyona değiyor.

IMG-20240516-WA0002.jpg

IMG20240509150930.jpg

tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi
Yazım hatası
Yorum bağlantısı
Onur Demir

Tekirdağ Skoda bayiinde bir Ecosport ilanı girdi. hazır bulmuşken gidip bir bakmak istedim. malum daha aracın içerisine bile daha önceden oturmamıştım. 

Aracın ilanı

 

2021 model style paket. araç tertemiz güzel kullanılmış.

 

koltuğu falan istediğim konumda ayarladım ve evet oturma pozisyonu taigodaki gibi gayet iyi geldi. 

aracı beğendik gayet güzel ve yeterli. (donanım fakiri ama geri görüş ve arka park sensörü olması yeterli gibi)

Clio satılana kadar durursa değerlendirebiliriz.

 

Ama açıkçası aklım bu araçta

 

Çerkezköyde daha uygun fiyatli ST Line var ama km 96binde ve hor kullanılmış gibi geldi gözüme. Bu araç

 

biri 2021 style diğeri 2018 ST Line. 

 

Clioda icon ve touch arasında trim sesleri iç mekan kaliyesi vb. ciddi farklar var.

yani şöyle anlatayım ; 2023 model joy yada touch donanımdansa birine 2020 icon öneririm veya tercih ederim.

 

Ecosportta da bu şekilde midir acaba?

 

Ek soru; Fordda piyasaya giren araçların ilk yılında bazı kronikleri oluyor ve sonraki yıllarda özellikle makyajla düzeltiliyordu. 

aşağıdaki mesajdaki sorunlar belirli bir yıl için geçerli olan şeyler mi? 

pimpirikli adamım bakım aksatmam ilgilenirim araçla. 

 

Aytac Sakal yazdı:

Ecosport 1,0 motorlarda soğutma sistemi kaynaklı sorunlar olabiliyor Araştırma yaparsanız örrneklere rastlayabilirsiniz.Akrabamız bu sorunu 1,0 Ecosport ile yaşadı Münferit sandık ama değilmiş.Ford soğutma hattında iyileştirme yapmış ama ne zaman açıkçası bilmiyorum.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...