İçeriğe Yönlendir

Otomatik Viteste Yaşadığım Sorun


Burak Yildirim

Recommended Posts

Burak Yildirim

Arkadaşlar tam otomatik i20 2023 model aracımız var. Başıma 2 kez geldi bu olay. P ye almadan el frenini çekip, kontağı kapatıp 30sn  araçtan inip bagaja gittim ve araç kilitlendi. Marş almıyor, fren aşırı sertleşti işin ilginci akü simgesi de yandı. Aracı P ye alıp kontağı çevirince  direkt çalıştı. Bu normal bir şey mi ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Normal durum, araç çalışsa idi şanzıman motor arasında bir şeyler patlardı.

Yorum bağlantısı
Burak Yildirim
Selçuk Bakış yazdı:

Normal durum, araç çalışsa idi şanzıman motor arasında bir şeyler patlardı.

 Nasıl yani hocam bu bir koruma özelliği mi ? Umarım bir şey olmamıştır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hatalı kullandığınızı açıkca yazmışsınız

 Arabayı teslim ederken size göstermiş olmaları gerekirdi. Test sürüşlerinde bana hep gösterdiler.

Yorum bağlantısı
Burak Yildirim
Ali Darbaz yazdı:

Hatalı kullandığınızı açıkca yazmışsınız

 Arabayı teslim ederken size göstermiş olmaları gerekirdi. Test sürüşlerinde bana hep gösterdiler.

Anladım hocan herhangi bir zararı olmamıştır umarım?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Yildirim yazdı:

Başıma 2 kez geldi bu olay. P ye almadan el frenini çekip, kontağı kapatıp 30sn  araçtan inip bagaja gittim

vites D de iken mi??

Yorum bağlantısı
Burak Yildirim
Çağlar Bayur yazdı:

vites D de iken mi??

evet d de iken durdurup el freni çekip kontak kapattım daha sonra marş almadı p ye aldığımda sorunsuz çalıştı. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

Nissan Qashqai boyle yapinca kendisi P'ye aliyor; ancak ben guvenmiyorum, her kosulda once N'ye alip el freni, sonra P'ye alip arabayi kapatiyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Yildirim yazdı:

evet d de iken durdurup el freni çekip kontak kapattım daha sonra marş almadı p ye aldığımda sorunsuz çalıştı. 

p de bırakıp inip gelince yarım kontakta d ye alırsanız da çalışmaz, yani p ye almadan inildiği için değil d de marşa basıldığı için çalışmadı normal

 

Burak Yildirim yazdı:

fren aşırı sertleşti i

motor çalışmaz ise fren sertleşir, tofaş ta olsa aynı marka fark etmez bunun d de stop edilmesi ile ilgisi yok

Burak Yildirim yazdı:

şin ilginci akü simgesi de yandı.

yarım kontak yapılan her açata o lamba yanar o da normal

Burak Yildirim yazdı:

Aracı P ye alıp kontağı çevirince  direkt çalıştı. Bu normal bir şey mi ?

otomatik vitesli arabada p ve n ye alınmayan vites harici motor çalışmaz normal

 

manuel vitesli arabada vites 2 de iken marşa basılır mı_?

Ali Darbaz yazdı:

Test sürüşlerinde bana hep gösterdiler.

ne dedile? marşa basmadan önce P ye alınmısaı lazım mı? N yi de söylediler mi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ne dedile? marşa basmadan önce P ye alınmısaı lazım mı? N yi de söylediler mi

 

frene bas el frenini çek N ye al ayağını frenden çek sonra P ye al 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Burak Yildirim yazdı:

 Nasıl yani hocam bu bir koruma özelliği mi ? Umarım bir şey olmamıştır.

Çalışmamış ki bir şey olmaz, Çağlar abi diğer herşeyi ayrıntılı yazmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

frene bas el frenini çek N ye al ayağını frenden çek sonra P ye al 

gagıldan gelen not. yok öyle bir kural. N de bırakırım stop ederim. ne olurmuş bi ara sor test sürüşünde iken, d bırakıp stop edersen zaten anahtar çıkmaz. öyle bırakıp gidemez

Yorum bağlantısı
Burak Yildirim
Çağlar Bayur yazdı:

gagıldan gelen not. yok öyle bir kural. N de bırakırım stop ederim. ne olurmuş bi ara sor test sürüşünde iken, d bırakıp stop edersen zaten anahtar çıkmaz. öyle bırakıp gidemez

Çağlar hocam peki bu önce N al el freni çek freni bırak sonra tekrar p al. Şanzımana yük binmesin olayının gerçeklik payı nedir ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Zararı olmaz yararı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Yildirim yazdı:

Çağlar hocam peki bu önce N al el freni çek freni bırak sonra tekrar p al. Şanzımana yük binmesin olayının gerçeklik payı nedir ?

o şanzımanları biz öldrümeden onlar bizi gömer bu kadar kasmaya gerek yok, manuel viteste mesela nasıl yapılıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Burak Yildirim yazdı:

Çağlar hocam peki bu önce N al el freni çek freni bırak sonra tekrar p al. Şanzımana yük binmesin olayının gerçeklik payı nedir ?

 

1 2 kere unuttum direk P ye aldım el frenini çektim. Daha sonra aracı çalıştırıp D ye alırken gelen Hönk sesi haşırt sesi gibi gelmişti ama şükür birşey olmadı 😅

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Çağlar Bayur yazdı:

gagıldan gelen not. yok öyle bir kural. N de bırakırım stop ederim. ne olurmuş bi ara sor test sürüşünde iken, d bırakıp stop edersen zaten anahtar çıkmaz. öyle bırakıp gidemez

2019 dsg tiguanda d konumundayken anahtar cikiyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Alışkanlık olarak ben de N'de el frenini çekip P'ye alıyorum ama şanzımanın dişlileriyle bir ilgisi yok bunun, direk P'ye alıp el frenini çekebilirsiniz. Hatta çekmeyedebilirsiniz. En fazla park dişlisini kırarsınız, P'de tutmaz araba kendini o kadar. Hele türbinli tam otomatik şanzımansa zaten bozmak için çaba sarfetmek lazım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

 

motor çalışmaz ise fren sertleşir, tofaş ta olsa aynı marka fark etmez

 


Emin miyiz :fiuw:

Metin Akbal yazdı:

 

D ye alırken gelen Hönk sesi haşırt sesi gibi gelmişti


Gizli özellik olabilir mi :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

otomatik viteste araç sadece n ve p de marş çevirmeye müsade eder. bir daha aracı d de bırakmayın stop ederken en azından n ye alın 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Emin miyiz :fiuw:

 

Benim bildiğim Çağlar abi buna "konumuz otomobiller, pilli cihazlar değil" diye cevap verir. :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

o şanzımanları biz öldrümeden onlar bizi gömer bu kadar kasmaya gerek yok, manuel viteste mesela nasıl yapılıyor?

manuelde eğimli yerde yükü şanzımana verirsen boşa atarken kola yüklenirsin, tak eder, hoş değil,  oto vitestedede dişliyi kitleyen pim sıkışır yine kola yüklenirsin, çıkınca tak diye kavrama yapar vurur, özelliklede tork konvertörlü sürekli basınç altında olan şanzımanda, dct de bendeki elektromekanik şanzımanda o vuruntu olmaz zira debriyaja basık bekler alet, bunda sadece kitleyen pim sıkışır, şanzımana zarar vermesi zordur ama pimi ve halatı zorlarsın, zamanla aşınma olur herhal ama hemen şak diye olmaz tabii...

 

yeni arabamız tam pilli, onda böyle sorunlar yok, durdun, S&S tuşuna bas direk in, P ye o alır zaten, şanzımanda yokki kitlesin :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Yildirim
Metin Akbal yazdı:

 

1 2 kere unuttum direk P ye aldım el frenini çektim. Daha sonra aracı çalıştırıp D ye alırken gelen Hönk sesi haşırt sesi gibi gelmişti ama şükür birşey olmadı 😅

Hocam ben yokuşta yapıyorum onu düz yolda direk p alıyorum herhangi bir ses vb bir şey olmuyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Burak Yildirim yazdı:

Hocam ben yokuşta yapıyorum onu düz yolda direk p alıyorum herhangi bir ses vb bir şey olmuyor.


bişe olmaz. Yokuşlu yerde P’de bırakın. El frenini çekmeyin. Ayağı frenden kaldırınca aracın 5cm kayıp durduğunu göreceksiniz. P kitleme mandalın boşluk payı. 
 

otomatik el frenininde p’ye alınca kendi çekiyor el frenini. Ayağı frenden çekince kayma yok. P mandalındaki boşluktan dolayı yük el frenini biniyor. 
 

Aracı d’de bırakın. Tekerin yükü şanzımana binsin. Ne kadar bir kuvvet binecek? Peki kırmızıda fırlarlen şanzımana binen yükten fazla mıdır? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Malımız var diye içine mi edek yani 😬

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...