Can Sezgin 27 Ekim 2024 Paylaş 27 Ekim 2024 Merhaba Ford Focus 1.6 MK1 Benzin 2005 model araca sahibim. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde yaşıyorum. Daha önceki konularıma bakıcak olursanız belli başlı problemler vardı Rölanti dalgalanması vs motor aşırı titreme zor çalışma gibi vs. Şimdi bunları eleyerek nereye ulaştığımı ve yaşadığım sorunu anlatacağım sizlere İlk önce youtube'a aracamın motorunun videosunu yükledim. ilk önce onu izlemenizi şiddelte tavsiye ederim. 1 Dakikadan uzun süre olduğu için oraya yükledim linkte bu şekilde LINK : VIDEO YUKLENMEDI YUKLENINDE GUNCELLEYECEGIM ! Şimdi Senaryomuz şu şekidle başlıyor tekleme sorunu bujı yağlanması ateşleme trafikte stop etmek vs gibi problemlerım vardı arabada bir ustama gittim Allah razı olsun ondan arabama arabası gibi baktı şimdi yapılan işlemleri söylüyorum Külbütor Kapağının contası değişti Gaz Kelebeği Sökülüp benzinle iyice temizlendi Motor Takozu değişti (Çok fazla ses ve titreme vardı şimdi çok rahatladı) Ateşleme Bobin Değişti 4 Buji kablosu değişti 10-40 Motul yağ koyuldu (500 KM once) 4 Hella Marka Bujı değişti V kayışı ve rulmanı Değişti Yani kısacası periyodik bakım olsun genel bir eskiyen parça olsun bir çoğu değişti ve Tekleme Gaza basınca gaz kesme stop etme çok titresimli çalışma gibi unsurlar giderili bu konuda memnumum fakat biraz para gitti ona üzülüyorum. çünkü giden para olsun ama psikolojim çok etkilendi abiler. Para verip sorun çıkartmakta ayrı dert tabi ki kimse 2005 model araban sıfır muamalesi beklemez fakat para veripte sorun yaşamakta istemez velhasılıkelam tüm bunları yaptık ustamla beraber otalama 10-15 bin tl arası param gitti açıkçası. bazı fotoğraf görüntüler var belki işine yarar yaramz ben yine koyarım gazkelebeği rölanti motoru vs sökülü halinin. Neyes ben bunları yaptırıdm geçen 2 gün önce abilerim fakat motorun o devir düşmesi düzelmedi ama çok aza indi bununda sebebi ustamın dediğine göre göre Subap kaçıyormuş zaten ben bunu duydum yıkıldım. Üst kapak açılıcak falan dedi ama gerek yok buna böyle bin buna hiç bişey olmaz dedi. Sonra gittim ben arabanı almaya arbaya bindim sanki sıfır araba almışım gibi motor çok rahatlamış tek bir titresim yok arabada çok mutlu oldum ilerliyorum biraz gaza yüklenmek istedim fakat arabda şimdi çekiş düşüklüğü başladı 3 vitesle çıakrkan bir yeri sanki 2 viteste çıkıyorum ya da düz yolda 5 vitese gazı açtığımda araba eskiden daha iyi ivleneiyordu gibi geliyor. bende şey düşdüm çünkü kendimi iyi hissetmem lazım motor takozu değişmeden önce işte çok sesli gürültülü takur tukur oluyordu şimdi pürüzleştiği için anlamıyorum gittiğin falan. Kendime bu yalanı uydurdum buna bir inanıyorum bir inanmiyorum. Neyse bunuda geçtim asıl can alıcı noktalardan birtanesi ise şıkırtı sesi(ustamın dediğine göre Subap sesi). Motorun takozu değiştiken sonramı artık bilmiyorum motordan sanki çakırtı şatırtı gibi seslerer çıkarmaya başladı ve dikkat etip hayatımı zehit ediyorum ne modum kalıyor ne de psiklojim sizlere bir video attım oan gidip bir incelerseniz abi mutlu olurum en azından bilen abilerimiz ustlalarımız bana bir yorum yapsın bu motorda şıkırtı sesi var mı yokmu var ise nedir nasıl olur motor blok patlarmı yok olur mu artık böyle devam mı edeyim. Bilemiyorum benim kendi ustam diyor ki Araban tamamdır buna daha fazla masraf etme bir müddet bin 6 ay 1 sene sonra bakarız çaresine ama boşuna masraf etme he ediceksende ortalama 30bin TL civarı para alırım dedi üst kapak açılıp subap itici bilmemne vs değişmi için. Bir ses var beni rahatsız ediyor arabaların yanından geçerken bana yank ıypaıyor o ses videoda ne kadar belli oldu ama emin değilim. kısaca hikayem böyel dostlarım abilerim bana yardımı olursanız mutlu olurum. Not - Arababam yağ yakmıyor su eksiltmiyor u baz alarak bunları söyledim. Aşağıda Gaz Kelebeği Rölanti Moturunun temizleme işlemindeki bazı fotoğraflar. Rölanti motorunu söküp benzin ile iyice temizlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ekim 2024 Paylaş 27 Ekim 2024 Can Sezgin yazdı: Daha önceki konularıma bakıcak olursanız Geçmiş olsun. Bu ilk mesajınız, daha önceki konularınız derken? 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 28 Ekim 2024 Paylaş 28 Ekim 2024 Arıza koduna baktırın. Şakırtı kaynağı motordaki mekanik bir ses mi yoksa aşırı yakıt hava karışımı nedeni ile vuruntu mu yapıyor belli olur. P0171 172 kodları veriyor ise emme hattına yoğunlaşın ++ Düzensiz hava girişi kontrolü + Pcv valfi değişmedi ise değişimi ++ TPS(kelebek) sensörü kontrolü Eğer tekleme subap kaynaklı ise arıza kodlarında P0300 301 302 vs görülebilir. Araç km si 200k üzeri subaplar hiç değişmedi ise bozulma evresine gitmiştir revizyon gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin 28 Ekim 2024 Paylaş 28 Ekim 2024 Ömer Sarıgül yazdı: Arıza koduna baktırın. Şakırtı kaynağı motordaki mekanik bir ses mi yoksa aşırı yakıt hava karışımı nedeni ile vuruntu mu yapıyor belli olur. P0171 172 kodları veriyor ise emme hattına yoğunlaşın ++ Düzensiz hava girişi kontrolü + Pcv valfi değişmedi ise değişimi ++ TPS(kelebek) sensörü kontrolü Eğer tekleme subap kaynaklı ise arıza kodlarında P0300 301 302 vs görülebilir. Araç km si 200k üzeri subaplar hiç değişmedi ise bozulma evresine gitmiştir revizyon gerekir. Sani Gerşon yazdı: Geçmiş olsun. Bu ilk mesajınız, daha önceki konularınız derken? Merhaba Konun sahibi benim. 2 farkli cihazda 2 farkli hesap acik kalmis. anlamadım neden 2 hesabım olduğunu neyse. Diğerine giriş yapamadığımdan buradan yazıyorum. Video yüklendi buradan konunun şıkırtı sesini inceleye bilirsiniz. Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 28 Ekim 2024 Paylaş 28 Ekim 2024 Bircan Sezgin yazdı: Merhaba Konun sahibi benim. 2 farkli cihazda 2 farkli hesap acik kalmis. anlamadım neden 2 hesabım olduğunu neyse. Diğerine giriş yapamadığımdan buradan yazıyorum. Video yüklendi buradan konunun şıkırtı sesini inceleye bilirsiniz. Bu şıkırtı sesi ile binilir mi boyle. Arıza kodu kontrolu sonrasi ust kapak actır baktir yaptirın. Yapılmayacak bir arızası oldugunu sanmam Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2024 Paylaş 28 Ekim 2024 motora ait arıza kodu okundu mu hiç? diye bir başlayalım, videoda aracı süremeyecek bir ses ben duymadım, lakin videolardan ses tayiini de oldukça yanıltır diye belirteyim vesile ile arızaya fal açılmaz, motoru indirip te arıza aranmaz, elle kolla bacakla burunla kolla arıza bulunmaz, Yorum bağlantısı
Can Sezgin 28 Ekim 2024 Yazar Paylaş 28 Ekim 2024 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: motora ait arıza kodu okundu mu hiç? diye bir başlayalım, videoda aracı süremeyecek bir ses ben duymadım, lakin videolardan ses tayiini de oldukça yanıltır diye belirteyim vesile ile arızaya fal açılmaz, motoru indirip te arıza aranmaz, elle kolla bacakla burunla kolla arıza bulunmaz, Ariza kodu olarak p103 ve Vuruntu sensoru hatasi aldim(kod numarasini hatirlamiyorum) motor rolanti dalganamasi yaptidindan vuruntu sensoru hatasi verir demislerdi! Fakat soyle bir durum var ben belki boyle biniyordum uzun zamandir motor kulagi atesleme vs degistigi icin sifir parcalar takildi bu sesi duymaya basladim sanki onceden bu ses yoktu. problem burada zaten. Hikayimin tamamini okursaniz cok mutlu olurum Aracim 174Bin KM de Ya da soyle bir teorim var 500 km hadi biraz daha abartalim 1000 Km once Dandik bir ustaya gittim ayak ustu Turk petrolleri 10-40 yag koydu fakat yag bidonu falan yoktu bir makenizma yapmis bompadan dolduruyordu bir bidona oradanda benim araca koydu yagin rengi falna temizdi acaba diyorum yanlis bir yag koydu. Da bu sikirti sesi geldi gibi gibi . 28 Ekim 2024 tarihinde Can Sezgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 28 Ekim 2024 Paylaş 28 Ekim 2024 Can Sezgin yazdı: Vuruntu sensoru hatasi aldim(kod numarasini hatirlamiyorum) motor rolanti dalganamasi yaptidindan vuruntu sensoru hatasi verir demislerdi! Böyle bir şey yok bu yanlış bilgi. Sensörü değiştirin. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2024 Paylaş 28 Ekim 2024 o yağı da bir değişin önce ve sonra doğru dürüst bir arıza teşhis cihazına bağlatın Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin 30 Ekim 2024 Paylaş 30 Ekim 2024 Tolgahan Doğru yazdı: Bu şıkırtı sesi ile binilir mi boyle. Arıza kodu kontrolu sonrasi ust kapak actır baktir yaptirın. Yapılmayacak bir arızası oldugunu sanmam Fiyat sordum iscilik 15 20 bin tl arasi dedi ortalam sana maliteti 30 40 bini bulur dedi usta gerek yok yaptirma boyle sur bin git dedi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 30 Ekim 2024 Paylaş 30 Ekim 2024 Üst kapak yapılmadan önce sensör arızaları giderilmeli yoksa düzen tutmaz yine. P0103 denmiş maf yüksek voltaj garip olan sizdeki maf sensör yeri hava filtre kazanı üstü emiş borusu üzerindeki yeri boş. Maf yoksa map sensörü vardır onun tesisatı kontrol edilmeli hata kodu onu mu gösteriyor araştırılmalı. Vuruntu sensörü hatası giderilmeli. Düz mantık üst kapak yapılıp düzelme beklemek bana garip geliyor. Arıza kodları önemsenmeli Yorum bağlantısı
Celal Aydın 4 Kasım 2024 Paylaş 4 Kasım 2024 Rölanti al ver yapmıyor videoda, dikkatle dinledim. Subaplık bir sorun görünmüyor, üst kapağı açtırmayın. Teyit için devir saatini rölantide iken kayda alabilir misiniz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts