İçeriğe Yönlendir

22 Corsa F 1.2 75 HP Aracımız Kayış Koparttı


Alptuğ Acar

Recommended Posts

Alptuğ Acar

Selamlar,

2022 Opel Corsa 1.2 M/T Atmosferik aracımız bugün otoparktan çıkarken aniden stop etti ve çalışmadı, çekici ile özel servise götürdüm, marş basarken trigerin dönmediğini farkettik, usta büyük ihtimalle sekmanları da eğmiştir, rektefiye randuman vermiyor sandık motor koymamız gerekiyor dedi, Araç 86.000 KM' deydi, ben 80.000 KM'de aldım 5-6 ay kadar önce, 55.000'de triger kayışı değişmiş ancak ben aldığımda bakım yaptırdığımda araca uygun yağ koyulmamış trigerde pullaşma başlamış dendi, 6 bin KM sonra da maalesef ki kayış koparttı, araca 1.2 Turbolu olan motoru koysak çok uğraşır mıyız?

 

Pazartesi günü aracın üst kapağını açıp kontrol edeceğiz gömleklerde çizilme yoksa sekman üst kapak rektefiyeyle kurtarmayı deneyeceğiz, gömleklerde çizik varsa sandık motora gireceğiz maalesef ki, Peugeot, Citroen ve Opel de bu motorlar gerçekten başa bela 40.000 KM de bir kayış değişmesi gerekli ve işçilik dahil 17-18 bin TL civarında bu denli bakım maliyetleri çok mantıksız aracı almadan önce bunu maalesef ki fazla araştırmadık. Kayış konusuna çok dikkat edin turbolularda çok sıkıntı yaratmaktaymış.

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar
Evren Erakçora yazdı:

Geçmiş olsun. 

Sağolun hocam teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Daha 2 yaşında EB2FA motor nasıl kayış koparır. Dün eco tsi 1 litre vag motorunu  inceliyorlardı 380 bin yapmış. 80 binde pejolar nasıl kayış bozar anlamış değilim. Cruze kayışı 150 bin km 10 yılda değişiyor. Yeni arabanın 55 binde kayış değişmesi acayip absürd. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Garantisi yok muydu aracın?

Bir de triger kopunca gömlek ne alaka?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Sani Gerşon yazdı:

Garantisi yok muydu aracın?

Bir de triger kopunca gömlek ne alaka?

Pahalı diye dışarıda kayış değişmiş sanırım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun bile bile lades olmuş, turbolu motor koyma hayaliniz o araba kadar para harcartırır,

Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar
Ali Darbaz yazdı:

Daha 2 yaşında EB2FA motor nasıl kayış koparır. Dün eco tsi 1 litre vag motorunu  inceliyorlardı 380 bin yapmış. 80 binde pejolar nasıl kayış bozar anlamış değilim. Cruze kayışı 150 bin km 10 yılda değişiyor. Yeni arabanın 55 binde kayış değişmesi acayip absürd. 

Hocam normal şartlarda 40.000 KM'de bir değişmesi gerekliymiş, bu konu tüm PSA grubu 1.2 motorlarda böyleymiş sanırım.

 

Sani Gerşon yazdı:

Garantisi yok muydu aracın?

Bir de triger kopunca gömlek ne alaka?

Hocam sanırım piston sekmana vurduktan sonra gömlekte de hasar meydana geliyormuş, araç 2022 Nisan çıkışlı olduğu için garanti maalesef ki bitti.

 

Evren Erakçora yazdı:

Pahalı diye dışarıda kayış değişmiş sanırım. 

 

Hocam pahalı diye değişmiş ancak aracın bu kilometreye kadar yapılan yağ bakımlarında hiç uyumlu yağ kullanılmamış araca, HTC yağ kullanılması gerekliymiş ancak hep normal yağ koyulmuş bu da triger ömrünü ekstra azaltmış maalesef.

 

Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun bile bile lades olmuş, turbolu motor koyma hayaliniz o araba kadar para harcartırır,

Anladım çok teşekkür ederim bilgileriniz için hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Bu motoru ancak turbo lu olanı 3.5 sene kullandım.Evet bu motor yağ seçiyor malesef.PSA b712297 normunu sağlayan yağları kullanabilirsiniz.Mobil ve totalin yağları var uyumlu ben mobil kullandım.Kayış koparttığına emin misiniz? Benimde aracı ilk aldığımda başıma geldi malesef.Araç tekleyerek stop etti.Servis 3 sene önce 40 bin tl masraf olur dedi.Ben özel serviste çekici ücreti dahil 12 bin tl ye aracı yaptırdım.

Bende kayış kopmamıştı yağa karışan kayış parçaları motor yağ süzgecine takılmış ve yağlama kesintiye uğramıştı.Ama motorda bir hasar oluşmadı.ustam motoru komple kayış parçalarından temizledi ve iki kez yağ değişimi yaparak sorunu çözdü sağolsun.O günden sonra tüm  bakımlarda mobil-1 kullandım.ondan önceki 2 bakımda castrol kullanmıştık meğer castrolün uygunluğu yokmuş.Belkide o yüzden kayış bozuldu bilemiyorum. Ama motor yağ kapağını açınca kayışı görebiliyorsunuz.Bu motorun güzel yanı o.kendinizde ara ara kontrol edebilirsiniz yani.Kayış kopuksa oradan rahat görülür.

Geçmiş olsun şimdiden. Doğru yağ ile bu kayışlar 90-120 bin km arası rahat yapıyor.Ama yinede temkinli olup kontrolleri ihmal etmeyin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar
Ahmet Türedi yazdı:

Bu motoru ancak turbo lu olanı 3.5 sene kullandım.Evet bu motor yağ seçiyor malesef.PSA b712297 normunu sağlayan yağları kullanabilirsiniz.Mobil ve totalin yağları var uyumlu ben mobil kullandım.Kayış koparttığına emin misiniz? Benimde aracı ilk aldığımda başıma geldi malesef.Araç tekleyerek stop etti.Servis 3 sene önce 40 bin tl masraf olur dedi.Ben özel serviste çekici ücreti dahil 12 bin tl ye aracı yaptırdım.

Bende kayış kopmamıştı yağa karışan kayış parçaları motor yağ süzgecine takılmış ve yağlama kesintiye uğramıştı.Ama motorda bir hasar oluşmadı.ustam motoru komple kayış parçalarından temizledi ve iki kez yağ değişimi yaparak sorunu çözdü sağolsun.O günden sonra tüm  bakımlarda mobil-1 kullandım.ondan önceki 2 bakımda castrol kullanmıştık meğer castrolün uygunluğu yokmuş.Belkide o yüzden kayış bozuldu bilemiyorum. Ama motor yağ kapağını açınca kayışı görebiliyorsunuz.Bu motorun güzel yanı o.kendinizde ara ara kontrol edebilirsiniz yani.Kayış kopuksa oradan rahat görülür.

Geçmiş olsun şimdiden. Doğru yağ ile bu kayışlar 90-120 bin km arası rahat yapıyor.Ama yinede temkinli olup kontrolleri ihmal etmeyin.

 

Hocam selamlar, kıymetli bilgileriniz için çok teşekkür ederim, evet maalesef ki kayış koparttığına eminiz, kontrolü şu şekilde sağladık, yağ kapağını açıp marşa bastığımızda kasnak dönüyor ancak kayış maalesef dönmüyor boşta ve bol duruyor dişleri, işin enteresan yanı kayış üzerinde pullaşma ya da yıpranma olmaması, dediğiniz konu kayışın zamanla yıpranarak alt kısımda bulunan yağ süzgeçini tıkaması sonucu yaşanıyor, özel servisler temizleyerek çözüyor ancak yetkili servis hem temizliyor hem de yağ pompası değişimi yapıyor. Bildiğim kadarı ile 2024 2. çeyrekten sonra kayış yerine zincir koyulmuş ve İngiltere'de özel bir firma bu motorlar için zincir kiti üretiyor, PSA Grubuna bu sorundan kaynaklı pek çok dava açılmış Fransa'da da kayışın üretim malzemesini güncelleyerek yağda yıpranmaya daha dayanıklı bir kayışa geçilmiş ve araçlar geri çağrılarak parça güncellenmiş, ülkemizdeki yetkili servislere sorduğumuzda ise böyle bir uygulamanın burada olmadığını söylediler. Şans eseri sıradan bir sabah hiçbir sorun yokken kayışımız kopabilir ve sandık motor almamız gerekebilir yani. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Geçmiş olsun.

Kayış yağın içerisinde mi çalışıyor. Zincir değil de kayış?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Fatih Sarıkaya yazdı:

Geçmiş olsun.

Kayış yağın içerisinde mi çalışıyor. Zincir değil de kayış?

Evet.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

psa veya stellantis, bunu yakıt tasarrufu için yapmış bir de. yağın içinde daha düşük dirençle, daha verimli dönüyormuş kayış. dv4, dv6'yı falan yaparken bu kafalara girmemişler iyi ki. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
İlkay Başaran yazdı:

Evet.

Bende Fiestadan şikayet ediyordum boyuna kayış değiştirmek zorunda kalıyorum diye. Bir daha araba alırsam mutlaka zincirli olmasına dikkat edeceğim. Lakin Fietayı öpüp başıma koyayım. Fransızlar bu işi aşmış o zaman. Zoru başarmış adamlar. Bu kadar uğraşana kadar oraya zincir koymak daha mı zormuş, yoksa herkesten farklımı olmak istemişler. Küçük dilimi yuttum. Şaka etmiyorum, şuan öğrendim yağın içerisinde triger kayışı olduğunu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ep3c yağ yakıyor diye üzülüyorduk. Adamlar seviye atlamış. Kayış yağ ne alak diyor insan. 

Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

Citroen, opel, peugeot 1.2 araç alınırsa sıfır alinir yoksa uzak durulur gibi bir yaklasim var benim etrafimda ve gittigim sanayi eşrafinda. O yuzden hepsini es gecip stonic aldik hanima

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Direkt sandık motora yönelmeyin önce içini açsınlar bir baksınlar belki hasar az ve giderilebilecek durumdadır. 

Tamirci de sever eskisini çöpe at yenisini yerine tak kolay iş bol para.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Opel eski opel iken Gm ile çalışıyordu. Yine sorunlar vardı ama şuan ki ortaklıktan daha iyilerdi.

 

Baha Kanberoğlu yazdı:

Citroen, opel, peugeot 1.2 araç alınırsa sıfır alinir yoksa uzak durulur gibi bir yaklasim var benim etrafimda ve gittigim sanayi eşrafinda. O yuzden hepsini es gecip stonic aldik hanima

 

İkinci el her zaman kumar zaten de puretech ikinci eli hepten kumar. Bir de sanayide gazete bile okumayan ustaya denk gelirsen tamamdir. 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Sani Gerşon yazdı:

Garantisi yok muydu aracın?

Bir de triger kopunca gömlek ne alaka?

Onu bende anlamadım subap eğmiştir ama gömleği neden çizsin? Acaba kayış kopacak kadar parçalandı ve yağ basıncının düşmesine sebep oldu ondan dolayı da zarar verdi diye mi düşünülüyor bilemedim.🤷 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar
Fatih Sarıkaya yazdı:

Geçmiş olsun.

Kayış yağın içerisinde mi çalışıyor. Zincir değil de kayış?

 

Evet hocam bildiğiniz yağın içinde normal plastik kayış çalışıyor görselini de ekleyeyim;

 

peugeotcitreon_12_puretech_tim_1708473520_0392a6aa_progressive.jpg.e15bf83185ea96c2134d130fe28cc2ef.jpg

Ömer Sarıgül yazdı:

Direkt sandık motora yönelmeyin önce içini açsınlar bir baksınlar belki hasar az ve giderilebilecek durumdadır. 

Tamirci de sever eskisini çöpe at yenisini yerine tak kolay iş bol para.

 

Hocam şu şekilde normalde ben de o şekilde düşündüm ancak ustamın daha önce de birkaç defa karşılaştığı bir sorun olduğu için yaptığımız istişarede sandık motorun daha mantıklı olacağını düşündük, işçilik dahil 100.000 TL sıfır sandık motor, üst kapak açılması sübap değişimi revizyon ve işçilik + triger vs 50-60 bin TL bandında olacağı için sandığa yöneldik, üst kapağı söküp kontrol edeceğiz yine de eğer ki çözebilirsek tabi ki sadece üst kapakla halledeceğiz ancak o işlemin de çok fazla randıman vermediğini biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar
Baha Kanberoğlu yazdı:

Citroen, opel, peugeot 1.2 araç alınırsa sıfır alinir yoksa uzak durulur gibi bir yaklasim var benim etrafimda ve gittigim sanayi eşrafinda. O yuzden hepsini es gecip stonic aldik hanima

 

En çok sorun Peugeot 408'lerde yaşanıyormuş hocam hem turbolu oluşu hem araç ağırlığı kaynaklı çok daha erken sorun çıkartmaktaymış, normalde iX1 kullanıyorum şehir dışı yakıt tüketimi baya başarılı Corsa'nın aslında o yüzden tercih etmiştim ama bin pişman oldum. Clio 1.3 TCE tercih edecektik ama aynı sorunu birkaç arkadaşım da o motorda yaşayınca Clioyu elemiştik. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Alptuğ Acar yazdı:

 

Evet hocam bildiğiniz yağın içinde normal plastik kayış çalışıyor görselini de ekleyeyim;

 

peugeotcitreon_12_puretech_tim_1708473520_0392a6aa_progressive.jpg.e15bf83185ea96c2134d130fe28cc2ef.jpg

100.000 TL sıfır sandık motor

Bu fiyata gerçekten çok uygun ben 200 250 bandında sadece sandık motor olur düşünüyordum+ işçilik 👍

Hiç uğraşmaya gerek yok. normal bir aracın motor revizyonu için minimum 70bin fiyat almıştım yazın, 100 çok uygun 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Alptuğ Acar yazdı:

 

En çok sorun Peugeot 408'lerde yaşanıyormuş hocam hem turbolu oluşu hem araç ağırlığı kaynaklı çok daha erken sorun çıkartmaktaymış, normalde iX1 kullanıyorum şehir dışı yakıt tüketimi baya başarılı Corsa'nın aslında o yüzden tercih etmiştim ama bin pişman oldum. Clio 1.3 TCE tercih edecektik ama aynı sorunu birkaç arkadaşım da o motorda yaşayınca Clioyu elemiştik. 

Bu motorda triger kayış değil, zincir. Nasıl bir sorun yaşamış arkadaşınız?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Motorun gücü düşük, torku düşük, tüketim iddialı mı onu bilmedim

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kopan kayış ne kayışı? Geçmiş osun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...