İçeriğe Yönlendir

2006 Lpgli Fiesta 2. Viteste Bazen Stop Ediyor


Ferit Gür

Recommended Posts

Ferit Gür

Dostlar merhaba, uzuun süredir bulamadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum. 275bindeki 2006 model prins teknomax kiti takılı aracım var (önceden atiker varken de aynı sorunum vardı). Araba ikinci vitesteyken yavaşladığımda ve debryaja basıp boşa almak isterken arada stop ediyor. Arada diyorum çünkü bazen günde iki kere olurken bazen de iki ay olmuyor.
Parça değişimleri; krank sensörü, hız sensörü, oksijen sensörü bank1, egzantrik mili sensörü, akü, 250bindeyken (2.5sene önce) motor piston subap segman komple yenilendi. Geçen kasımda benzin pompası bozulmuştu o değişti (sadece içi değişti).

Yapılan kontroller; krank sensör soketi kontrolü, egzantrik sensör soketi kontrolü, oksijen sensörü bank 1 soketi kontrolü, gaz kelebeği ve map sensör temizliği, lpg için afr ayarı, Enjektör temizliği ve contalarının değişimi. 
forscanla taradığımda (elm wifi cihazı kullanıyorum) oksijen sensörü voltajı 0.2-0.8 arası dalgalanıyor. Çok az zengin karışım var ama tolerans sınırları içinde. Bu sorunu lpgde de yaptı benzinde de. Hata kodu veya arıza ışığı yok (bi ara bank1 low voltage hatası veriyordu ama artık vermiyor). Emme manifoldu ve çevresine balata spreyi sıktım. Motor sesi çoook az değişiyor ya da bana öyle geldi. Rölantide normalde oynama yok yakıtı yüksek değil, çekişi iyi. Stop ettiğini gösterge ışıklarının yanmasından ve direksiyonun sertleşmesinden anlıyorum yani tekleme silkeleme filan yok. Yalnız hemen tekrar çalıştırmak istediğimde zorlanarak çalışıyor. Ford ustasına soruyorum lpgciye git diyor lpgciye gidiyorum bir sorun yok diyor. Elektrik kaçağı var mı diye kontrol ettim o da yok (araba çalışmazken 0,07amper gösteriyor bütün sigortalarını ve rölelerini çekerek deneme yaptım 0.00a olmadı (bu arada atık sigortası da yok). Bunlar ve daha bir sürü şey yapılmasına rağmen çözüm bulamadım başına gelen veya şurdan olabilir diyen ustalarımdan yardım bekliyorum. Car scannerdan aldığım sslerinin bazılarını ekliyorum forscanda da aynı verileri gözlemledim

IMG_8952.png

IMG_8953.png

IMG_8951.png

IMG_8950.png

IMG_8949.png

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Motor bölmesinde 70A lik ECU rölesi var benim focus 1 de onun kontakları arktan dolayı yanmıştı, anlamsız yerlerde aniden motor stop ediyordu. Değiştim sorun düzeldi. 

O rölenin bozulduğunu ısınma yaptığından bulmuştum.

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

Motor bölmesinde 70A lik ECU rölesi var benim focus 1 de onun kontakları arktan dolayı yanmıştı, anlamsız yerlerde aniden motor stop ediyordu. Değiştim sorun düzeldi. 

O rölenin bozulduğunu ısınma yaptığından bulmuştum.

Oraya bakmadım valla hiç, seninki de sadece ikinci viteste mi stop ediyordu

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Ferit Gür yazdı:

Oraya bakmadım valla hiç, seninki de sadece ikinci viteste mi stop ediyordu

Seyir halinde aniden benzin bitmiş hava yapmış gibi stop ediyor geç çalışıyordu. Vitesle ilgili değildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

Seyir halinde aniden benzin bitmiş hava yapmış gibi stop ediyor geç çalışıyordu. Vitesle ilgili değildi.

Yarın orayı da bi kontrol edeyim bakalım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Röleyi bulup plastik korumasını çıkarın kontaklarda yanma varsa kara olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

Seyir halinde aniden benzin bitmiş hava yapmış gibi stop ediyor geç çalışıyordu. Vitesle ilgili değildi.

Hocam dayanamadım inip baktım herhangi bir ark, erime, oksitlenme belirtisi göremedim tertemiz duruyor (bendeki 40 ampermiş)

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Röle sağlam o zaman eleyebilirsiniz 👍

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Ferit Gür yazdı:

Motor sesi çoook az değişiyor ya da bana öyle geldi.

Bundan da emin olun bence. Az birşey bile değişiyor ise vakum kaybı vardır. Emme manifold contalarına bakın. Enjektörlerin alt oringleri kaçak yapmıştı bende onlara termal sıvı conta sürmüştüm kaçaklar için. Pcv valfiniz yenilenmemiş ise değiştirin.

Pcv eskiyince ortasındaki karbon klape küçülüyor fazla hava çekiyor 

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

Bundan da emin olun bence. Az birşey bile değişiyor ise vakum kaybı vardır. Emme manifold contalarına bakın. Enjektörlerin alt oringleri kaçak yapmıştı bende onlara termal sıvı conta sürmüştüm kaçaklar için. Pcv valfiniz yenilenmemiş ise değiştirin.

Pcv eskiyince ortasındaki karbon klape küçülüyor fazla hava çekiyor 

Bugün ford ustasına söyledim o da kontrolsüz hava alsa mutlaka hissedilir rölanti sabit durmaz dedi motor yapılırken özellikle sormadım ama manifold contaları değişmiştir diye tahmin ediyorum. Enjektör testi de yapılmıştı sorun yok dendi. Pcv hortumunu daha önce çıkarmıştım herhangi bir yırtık yarılma deforme vs yok oldukça sağlam görünüyor ama valfi ters tarafta kaldığı için onu sökemedim ayrıca netten araştırmıştım valfin bozuk olması rölantiyi epey dalgalandırıyormuş. Onun testi nasıl yapılır kendim yapabilirmiyim ustalara ağız eğmek istemiyorum her gittiğimde doğru dürüst anlayıp dinlemeden o değişecek bu değişecek deyip sinirimi bozuyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

ABS kablosu bile stop ettiriyor.

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

ABS kablosu bile stop ettiriyor.

Absli değil benimki 

tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

TPS bozuktur. üzerine tornavidanın tersiyle tıklayınca rölanti dalgalanıyormu bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Doğan Arşiray yazdı:

TPS bozuktur. üzerine tornavidanın tersiyle tıklayınca rölanti dalgalanıyormu bakmak lazım.

Temizliğini yapmıştım o kadar kirli de değildi soketleri vs hepsini spreyle temizlemiştim. Rölantide %3 küsür açılıyor. Netten verilerine baktım normal aralıkta ama dediğiniz şeyi denemedim. Peki debriyaj müşürü de böyle bir sorun yaratır mı (sadece ikinci viteste stop etmesi)? Bir anormallik sezmedim ama arıza belirtileri neler bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ferit Gür yazdı:

Temizliğini yapmıştım o kadar kirli de değildi soketleri vs hepsini spreyle temizlemiştim. Rölantide %3 küsür açılıyor. Netten verilerine baktım normal aralıkta ama dediğiniz şeyi denemedim. Peki debriyaj müşürü de böyle bir sorun yaratır mı (sadece ikinci viteste stop etmesi)? Bir anormallik sezmedim ama arıza belirtileri neler bilmiyorum

temizleyebileceğimiz birşey değil. içinde fırçalı motordaki gibi metal ayaklar ve karbon bir yol var. aşınıp bozuluyor.

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

temizleyebileceğimiz birşey değil. içinde fırçalı motordaki gibi metal ayaklar ve karbon bir yol var. aşınıp bozuluyor.

Tps dediğiniz boğaz kelebeği üzerindeki parça mı? Onu hiç sökmedim yerinden. Boğaz kelebeğini komple söküp temizlemiştim

tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
(düzenlendi)

Tekrar merhaba, dün yine boğaz kelebeği ve map sensörünü temizledim çok bir şey yoktu gerçi ama bir de sıfırlama yaptım ecuya yakıt haritasını baştan oluştursun. Yalnız dikkatimi çeken bir şey var emme manifold içinde yağ vardı. Öyle çamur gibi siyah vs değil bildiğin sarımsı motor yağı ince bir tabaka halinde, motor 250bindeyken komple yapıldı, şu an 270 binde performans sorunu ya da yağ eksiltmesi yok duman da atmıyor aklıma pcv valfi geldi hortumunu kontrol ettim bi sorun yok. Araştırdığım kadarıyla valfin açık kalmasıyla yağ buharı manifold içine dolabiliyormuş ve stop etmelere sebep olabiliyormuş. Değiştirmek istiyorum ama yeri çok dar emme manifoldunu sökmeden valfi çıkarmanın yolu var mı? Çekince çıkar mı yoksa vidalı mı onu soracaktım

 

https://www.yokyokotoyedekparca.com/urun/focus-fiesta-karter-havalandirma-subap?srsltid=AfmBOopV-j378sh1HbqpQjAWbEIMkBI7-Ak0Iu7MGyVgJMfhS_qJQrUZtcI Bunu sordum satıcıya, uyacağını söyledi. Ama orjinali bu: https://www.otomert.com.tr/fiesta-benzinli-karter-havalandirma-subapi-2002-2008-orijinal-pmu8676

 

yansanayi sıkıntı çıkarır mı sonuçta basit tek yönlü bir valf. Orjinaline benzeyen yansanayi aliexpresste de var olmazsa onu da alabilirim

tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ferit Gür yazdı:

Tps dediğiniz boğaz kelebeği üzerindeki parça mı? Onu hiç sökmedim yerinden. Boğaz kelebeğini komple söküp temizlemiştim

kelebeğin açıklık derecesini ölçer. değişen direnç değerleri var. o bozulunca saçma açılardaymış gibi gösteriyor. 4 eski arabada yaşadım tam olarak aynı sorunu. onu değiştirmenizi öneririm başka pahalı bir işe girmeden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

kelebeğin açıklık derecesini ölçer. değişen direnç değerleri var. o bozulunca saçma açılardaymış gibi gösteriyor. 4 eski arabada yaşadım tam olarak aynı sorunu. onu değiştirmenizi öneririm başka pahalı bir işe girmeden.

Listeye onu da ekledim hocam ama sadece o kısmı bulmak zor, komple boğaz kelebeğiyle birlikte satılıyor. Mondeolarınki şekil olarak birebir aynı uyar mı bilemedim direnç değerleri farklı olmaz heralde

 

tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Ferit Gür orijinal pcv olsa iyi olur ama uçuk fiyat çekerler. Ben diğerinden almıştım zamanında focusta sorun çıkarmadı. Yinede sokmusken vakum kaçağı olabilecek yerlere bakin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

@Ferit Gür orijinal pcv olsa iyi olur ama uçuk fiyat çekerler. Ben diğerinden almıştım zamanında focusta sorun çıkarmadı. Yinede sokmusken vakum kaçağı olabilecek yerlere bakin

Manifoldu sökmek zorunda kalırsam zaten bütün contalarını değiştiririm, çatlak delik kontrolü de yaparım ama nasıl sökülür hiç bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ferit Gür yazdı:

Listeye onu da ekledim hocam ama sadece o kısmı bulmak zor, komple boğaz kelebeğiyle birlikte satılıyor. Mondeolarınki şekil olarak birebir aynı uyar mı bilemedim direnç değerleri farklı olmaz heralde

 

bence aynı jenerasyn bir araç ise uyar. o parçaların kendi kodu olur kıyaslayamazmısınız?

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Doğan Arşiray yazdı:

bence aynı jenerasyn bir araç ise uyar. o parçaların kendi kodu olur kıyaslayamazmısınız?

Dün söktüğümde baktım komple gaz kelebeğiyle satılıyor bir yerde gördüm sadece o da 6bin liraydı sanırım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...