Çağlar Kaya 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Arkadaşlar merhaba, İnternette biraz araştırdığım kadarıyla, DSG ya da DCT gibi çift kavramalı şanzımanlarda 60.000 km’de yağ değişimi öneriliyor. Aracım da 60.000 km bakımına geldiği için servise götürdüm (şu an garantisi devam ediyor). Serviste şanzıman yağının da değiştirilmesini istedim, ancak ustalar şanzımanda herhangi bir sıkıntı yoksa yağ değişimini uygun görmediklerini ve tavsiye etmediklerini söylediler. İşin garip tarafı, daha önce birkaç kez yağ değişimi yaptıklarında, sonrasında titreme gibi sorunların ortaya çıktığını belirttiler. Bunu duyunca ben de tedirgin oldum ve yağ değişimini yaptırmadım. Ancak düşündüğümde, yağ değişimini şanzımanda bir sorun çıktıktan sonra yapmanın pek bir anlamı kalmıyor gibi geliyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların fikrini merak ediyorum. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Çağlar Kaya yazdı: İşin garip tarafı, daha önce birkaç kez yağ değişimi yaptıklarında, sonrasında titreme gibi sorunların ortaya çıktığını belirttiler. garip değil mümkün, ancak yüksek km lrde, yap içeriği zamanla bal gibi oluyor bazı şeyleri örtüyor, taze yağ girince o örtü kalkar yani yağ sebep değil sonuç, olmuşu ortaya çıkartabilir, 60 bin de bir şey olmamamlı 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Focus dizel powershiftlerin yağı her 45 binde değişiyor 45 binde değişmiş 80 binde ben aldım 90 binde değiştirdim 90 binden sonra 107500 km değiştirdim en son 130 bin km tekrar değiştirdim hiçbi sıkıntı yaratmadı maliyetli oluyor ama kafamda rahat Güncel km 142 bin 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Çağlar Bayur yazdı: garip değil mümkün, ancak yüksek km lrde, yap içeriği zamanla bal gibi oluyor bazı şeyleri örtüyor, taze yağ girince o örtü kalkar yani yağ sebep değil sonuç, olmuşu ortaya çıkartabilir, 60 bin de bir şey olmamamlı Vuruntu yoksa yağ değişimi sonrası Vuruntu başlayabilir mi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Mustafa Karahan yazdı: Vuruntu yoksa yağ değişimi sonrası Vuruntu başlayabilir mi Çağlar Abi' nin dediği durumlardan, yanlış yağ kullanımından, eksik/fazla yağ dolumundan olabilir. Hatta, değişmeyen filtre sonrası sorun da yaşanabilir. Ama bu durum biraz farklı. Bazı filtre değişimi için, komple şanzıman açılması gerekmektedir. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Çağlar Kaya yazdı: sonrasında titreme gibi sorunların ortaya çıktığını belirttiler Kavrama bitmiştir, yağlama hatası yapılmıştır, kalibre edilmemiştir ya da, psikolojiktir. Hyundai DCT yağ değişimi ve kalibrasyon yapılmalı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Mustafa Karahan yazdı: Vuruntu yoksa yağ değişimi sonrası Vuruntu başlayabilir mi başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır Tamer Topaç yazdı: Çağlar Abi' nin dediği durumlardan, yanlış yağ kullanımından, eksik/fazla yağ dolumundan olabilir. Hatta, değişmeyen filtre sonrası sorun da yaşanabilir. Ama bu durum biraz farklı. Bazı filtre değişimi için, komple şanzıman açılması gerekmektedir. o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Çağlar Bayur yazdı: başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı E tamam yine eski yağ alıp koyarız. 1 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Çağlar Bayur yazdı: başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı Yağ değişmeyince mekanik bozuluyor. Bozulmuş yağ da bozulan mekaniğin kusurunu örtüyor. Dal sarkar, kartal kaçar, havada yüzer böyle miydi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Tamer Topaç yazdı: Çağlar Abi' nin dediği durumlardan, yanlış yağ kullanımından, eksik/fazla yağ dolumundan olabilir. Hatta, değişmeyen filtre sonrası sorun da yaşanabilir. Ama bu durum biraz farklı. Bazı filtre değişimi için, komple şanzıman açılması gerekmektedir. Ben kendi aracımda yağ değişimi yaptırınca geçişler yumuşamıştı. Ama arkadaşın qashqaisi için yağ değişimi yaparsak Vuruntu başlar diye değiştirmek istememişlerdi. Çağlar Bayur yazdı: başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı O zaman ya hep değiştirelim ya da hiç dokunmayalım mı 😊 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Ben elantra dct nin yağını aracı alınca değiştirdim. 225k km de. Değişmeden önce sadece 200 km ve kısa mesafe kullanmıştım o yüzden fark var mı yok mu anlamadım ama değişince bir sorun olmadı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Nisan Paylaş 7 Nisan (düzenlendi) Mustafa Karahan yazdı: Ben kendi aracımda yağ değişimi yaptırınca geçişler yumuşamıştı. Ama arkadaşın qashqaisi için yağ değişimi yaparsak Vuruntu başlar diye değiştirmek istememişlerdi. O zaman ya hep değiştirelim ya da hiç dokunmayalım mı 😊 yok yani değişim sonrası sıkıntı çıkarsa ustayı dövmeyelim. 7 Nisan tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Önder Özcan yazdı: Ben elantra dct nin yağını aracı alınca değiştirdim. 225k km de. Değişmeden önce sadece 200 km ve kısa mesafe kullanmıştım o yüzden fark var mı yok mu anlamadım ama değişince bir sorun olmadı. Ali bilir Yorum bağlantısı
Önder Özcan 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Tamer Topaç yazdı: Ali bilir Elantra yav, Ceğ3 değil. Şimdiki aracım. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Önder Özcan yazdı: Elantra yav, Ceğ3 değil. Şimdiki aracım. Sat işte 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Mayıs Paylaş 12 Mayıs (düzenlendi) yağ değişimi iyidir, hele araç düşük km deyse düzenli değişim şanzımanı korur, hiçbir yağ ömürlük değildir: Yeri gelmişken birazda bildiğim kadar bilgi vereyim, her dct de aynı değildir bu gözle bakmayın, dct çift kavrama falan diyip geçiyoruz ama bu iş öyle değil, bunlarında sorunsuz uzun ömülüleri var, DCT leri sınıflarsak; 1-en kötü tipi sorunlu ve kısa ömürlü kuru kavrama olanlar 2-hidrolik sistemli vites geçişi olanlar, yani mekatroniği olanlar, DSG gibi olanlar, kısa ömürlüdür sorun çıkarma riski kurudan iyidir ama hala sorunludur ve daha sık bakım ister 3-elektro mekanik ıslak kavrama olanlar; bunlar en iyisidir, başka bir konumdadır, zor bozarsınız ve çok uzun ömürlüdürler, ısınmaz şişmez vs. alacaksanız şidettle bu tip şanzıman öneririm, 7 ve üstü vitesli yağlı çoklu diskli elektro mekanik tip olanları gözü kapalı alabilirsiniz... Bu tip şanzımanı tork konvertörülülerle çok rahat yarıştırırsın, neredeyse aynı sağlamlıkta ve aynı ömürde olan ama daha hızlı olan yağlı diskli kavramalı DCT lerde, ki ben buna ben çift kavrama değil tam otormatik gözüyle bakıyorum çünki farklılar Bunlarda mekatronik falan yok, yüksek yağ basıncıda yok, hidrolik atf yağıda kullanmaz, normal motor yağına yakın bir yağ kullanır, basınç çok düşüktür ve anlık gerekir, bu sebeblede ısınmaz sıkışık trafikte şişmez, bozulması çok zordur ki bu arada atlamadan tork konvertörlü şanzımanlardada benzer yağlı kavrama diskleri bulunur, çoğu kişi bundan habersizdir, bunların görevi konvertörü kitlemektir, çoklu diskli hidrolik güçle çalışan kavramadır, buna konvertör kitleme tertibatı, Lockup tı sanırım, derler, sadece tork konvertörü kavramayı yapıyor diye düşünmeyin, bundada balata var yani, o kavramalarda biter ve değişimi gerekir, işte bu değişim ömrü dediğim tip dct lerlerdede yakındır, bu sebeble aynı kefeye çok rahat koyarım uzun ömürde, ayrıca bu tip dct ler hem hafif hem hızlı ve konforlu hemde çok düşük güç gerektiren, yapısı nerdeyse manuel şanzıman gibi olan, elektrik motor destekli geçişe sahip şanzımanlardır... sonuç olarak ne olursa olsun, yağ değişimi iyidir, üreticinin dediği ömrün yarısında değişmek ki genelde 60.000 km gibi oluyor sanırım, en garantisidir, değişin başınız ağrımasın. 12 Mayıs tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Mayıs Paylaş 12 Mayıs Kendine sarmaktan fırsat kalmıyordur zaten Yorum bağlantısı
Mertol Kip 13 Mayıs Paylaş 13 Mayıs Ali Cihangiroğlu yazdı: Kendine sarmaktan fırsat kalmıyordur zaten Yaprak sarması olsa da yesek. Kuş üzümlü şöyle... Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Mayıs Paylaş 13 Mayıs Mertol Kip yazdı: Yaprak sarması olsa da yesek. Kuş üzümlü şöyle... Çam fıstığı da olsun içinde. Sonra yolda denk gelen ne kadar dct varsa yağını değiştirir Ali abi 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 13 Mayıs Paylaş 13 Mayıs Ulen ikinizde Balıkesirdesiniz. Hadi benim bahanem var size ne oluyor? 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Mayıs Paylaş 13 Mayıs İlkay Başaran yazdı: Çam fıstığı da olsun içinde. Sonra yolda denk gelen ne kadar dct varsa yağını değiştirir Ali abi İstediğin o olsun, ister senin orada ister burada yeriz, arabayıda getir, şanzıman yağıda değişiriz, motor yağıda, işçilik beleş, değiştir ömürlük kullan yada sepet yapıp Kozak yaylaya motorla gidipmi yapsak, manzaralı gezmeli Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Mayıs Paylaş 13 Mayıs Ali Cihangiroğlu yazdı: İstediğin o olsun, ister senin orada ister burada yeriz, arabayıda getir, şanzıman yağıda değişiriz, motor yağıda, işçilik beleş, değiştir ömürlük kullan yada sepet yapıp Kozak yaylaya motorla gidipmi yapsak, manzaralı gezmeli Manuel benim araba. Retro sert erkek stili. 3 pedal var. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts