Mehmet Ozyurek Pazartesi 09:18 Paylaş Pazartesi 09:18 Motorlu araç sigortaları kapsamında tam hasara ya da ağır hasara uğramış araçlar ile ilgili olarak SEDDK tarafından 25.04.2025 tarihinde yayınlanan ve 01.07.2025 tarihi itibariyle yürürlüğe girecek olan Motorlu Araç Sigortaları Kapsamında Tam Hasara ya da Ağır Hasara Uğramış Araçların Tespiti Hakkında Genelge kapsamında tam hasar ve ağır hasar süreçlerinde aşağıdaki değişiklikler olacaktır. • Tam hasar ve ağır hasar uygulamalarında hasar tespitinin levhaya kayıtlı sigorta eksperlerince yapılması zorunlu hale gelmiştir. • Aracın KDV dahil onarım masraflarının, zarar gören aracın rizikonun gerçekleştiği tarihteki rayiç değerini aşması durumunda ve aynı zamanda eksperin aracın onarım kabul etmez bir hale geldiği yönünde tespiti halinde araç Tam Hasar’a uğramış sayılacaktır. Bu değişiklik kaza tarihi 01.07.2025 ve sonrası olan tüm hasarları kapsayacaktır. • Aracın KDV dahil onarım masraflarının, zarar gören aracın rizikonun gerçekleştiği tarihteki rayiç değerinin %60’ını aştığının tespiti halinde araç Ağır Hasar’a uğramış sayılacaktır. Bu tür bir tespit halinde aracın onarımı konusunda süreç yürütme imkanı olmayacaktır. • Aracın KDV dahil onarım masraflarının, zarar gören aracın rizikonun gerçekleştiği tarihteki rayiç değerinin %60’ını aşmadığı durumda ise genelge ekindeki listede belirtilen parçalardan en az birinin hasarlı olması ve eksperin de aracın ağır hasara uğrayıp uğramadığı yönündeki tespiti ile ağır hasar değerlendirmesi yapılabilecektir. Başlangıç tarihi 01.07.2025 ve sonrası olan poliçelerle ilgili hasarlar genelge kapsamında işlem görecektir. Parça Listesi 1- Sağ/sol ön şasi kolu. 2- Sağ/sol arka şasi kolu. 3- Taban ile birlikte sağ/sol marşpiyel. 4- Tavan sacı. 5- Sağ/sol orta direk. 6- Ön göğüs sacı. 7- Tavan sacı ön/arka travers. 8- Elektrikli araç bataryası ve elektrikli araçlarda ana enerji hattı. 9- Hava yastıkları ve sürücü/yolcu emniyet sistemleri. 10- Ana elektrik tesisat ve elektronik sistem parçaları. 11- Kamyon ve çekici türündeki araçların sürücü kabini. 6 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazartesi 09:26 Yazar Paylaş Pazartesi 09:26 Buradan anladığımız kadarıyla.. Tam Hasar kaydı alan araçlar tekrar trafiğe çıkamayacak. Ben pert olsun istiyorum, onarım istemiyorum.. Yada ben onarım istiyorum tartışmaları son bulacak. Durum netlik kazanmış durumda. 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 11:52 Paylaş Pazartesi 11:52 Mehmet Ozyurek yazdı: Başlangıç tarihi 01.07.2025 ve sonrası olan poliçelerle ilgili hasarlar genelge kapsamında işlem görecektir. ertlenir nmi Yorum bağlantısı
Emrah Altun Pazartesi 12:12 Paylaş Pazartesi 12:12 Kasko fiyatlarına yansıması ne olacak. Kasko bitmek üzere bu ay bitmeden yaptırmak mantıklı mı sence @Mehmet Ozyurek abi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazartesi 12:13 Yazar Paylaş Pazartesi 12:13 Çağlar Bayur yazdı: ertlenir nmi Sanmıyorum.. Emrah Altun yazdı: Kasko fiyatlarına yansıması ne olacak. Kasko bitmek üzere bu ay bitmeden yaptırmak mantıklı mı sence @Mehmet Ozyurek abi? Kaskoyu olumsuz etkileyecek.. Ancak firmalar çoktan bunun tedbirini aldı.. Çünkü 4. ayda genelge yayınlardı.. 1 temmuzda yürürlüğe giriyor.. Bitiş tarihi temmuz olacağı için yeni yasadan kurtarmaz 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 12:21 Paylaş Pazartesi 12:21 Mehmet Ozyurek yazdı: 4- Tavan sacı. tavana saksı düşerse araba geri dönüşüm tesisinde parçalanmaya mı gidecek yani? ve hava yastığı açılmış ise? anlamadım listenin amacını 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazartesi 13:08 Yazar Paylaş Pazartesi 13:08 Çağlar Bayur yazdı: tavana saksı düşerse araba geri dönüşüm tesisinde parçalanmaya mı gidecek yani? ve hava yastığı açılmış ise? anlamadım listenin amacını Tavana saksı düşerde eksperin beyanı esas.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 13:10 Paylaş Pazartesi 13:10 Mehmet Ozyurek yazdı: Tavana saksı düşerde eksperin beyanı esas.. saksı ebatlar çizlegesi var mı 4 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Pazartesi 13:14 Paylaş Pazartesi 13:14 Çağlar Bayur yazdı: tavana saksı düşerse araba geri dönüşüm tesisinde parçalanmaya mı gidecek yani? ve hava yastığı açılmış ise? anlamadım listenin amacını e götürme yetkili servise böyelbir kuşku varsa. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazartesi 13:17 Paylaş Pazartesi 13:17 Buradan anladığım: Rayiç bedelin %1-%60 arasında listedeki parçalardan biri zarar görmesi durumunda eksper onayı ile ağır hasar %60-%99 arası hasarlarda ağır hasar %99 sonrasında ise tam hasar lı olarak araç sayılacak. Ancak trafiğe çıkıp çıkamayacakları konusunu göremedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazartesi 13:50 Yazar Paylaş Pazartesi 13:50 Sani Gerşon yazdı: Ancak trafiğe çıkıp çıkamayacakları konusunu göremedim. Yorum sadece.. Bence öyle olacak.. Yoksa ona da ağır hasar der geçerdi.. Genelgeyi bulayım.. Şurada genelge var.. https://seddk.gov.tr/upload/Duyurular/2025-12 Sayılı Genelge.pdf Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazartesi 15:27 Paylaş Pazartesi 15:27 Evet. Geçtiğimiz aylardaki yayınlanan taslağa göre onarım bedeli aracın değerini aşıyorsa yorumsuz tam hasarlı ve trafiğe tekrar çıkamayacak yazmışlardı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 15:46 Paylaş Pazartesi 15:46 Doğan Arşiray yazdı: e götürme yetkili servise böyelbir kuşku varsa. servis önemsiz, eksper kannaati önemli artık borusan düşünsün 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 saat önce Yazar Paylaş 13 saat önce Tam hasar halinde hurda belgesi alındıktan sonra ödeme yapılacak diyor.. https://sigortagazetesi.com/sigortada-hasarli-araclara-yonelik-yeni-uygulama-basliyor-iste-detaylar/ Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 6 saat önce Paylaş 6 saat önce 1-2 milyonluk araçlarda artık 500-600 bin tl hasar kaydı görebilcegiz artık yani. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts