Murat Öngür Dün saat 16:18 Paylaş Dün saat 16:18 Merhaba Aracıma ocakta aldığım TRW marka arka baltalar 5. Bin km yapmadan bitti. Sizce neden çabuk bitmiş olabilir ? Kaliperleri aşırı sıkmaktan olabilir mi ? ( Araç elektikli el freni ). Aldığımız eski balatalar eski tarihli vs olabilir mi ? Öndeki balatalar valeo çok memnun olduğum için arkalara da yeni valeo aldım. Hiç ses yapmıyor tutuşu da iyi. Yorum bağlantısı
Cem Işık Dün saat 16:22 Paylaş Dün saat 16:22 Yokuş destek sistemi varsa aracınızda, arka balata çabuk biter normaldir. 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu Dün saat 16:28 Paylaş Dün saat 16:28 Mondeoda aynı öyle oldu Cem Işık yazdı: Yokuş destek sistemi varsa aracınızda, arka balata çabuk biter normaldir. Bencede bu önemli sebeplerden biri. Yorum bağlantısı
Murat Öngür Dün saat 18:42 Yazar Paylaş Dün saat 18:42 Cem Işık yazdı: Yokuş destek sistemi varsa aracınızda, arka balata çabuk biter normaldir. Yokuş destek sistemi , yokuş kalkış sistemi diyorsanız evet var ama bu kadar çabuk bitmesine şaşırdım. Eski aracımda Kia manuel onda da yokuş kalkış sistemi var di. Onda 15 bin km gitmişti. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Dün saat 19:05 Paylaş Dün saat 19:05 Murat Öngür yazdı: Merhaba Aracıma ocakta aldığım TRW marka arka baltalar 5. Bin km yapmadan bitti. Sizce neden çabuk bitmiş olabilir ? Kaliperleri aşırı sıkmaktan olabilir mi ? ( Araç elektikli el freni ). Aldığımız eski balatalar eski tarihli vs olabilir mi ? Öndeki balatalar valeo çok memnun olduğum için arkalara da yeni valeo aldım. Hiç ses yapmıyor tutuşu da iyi. valeye felan arkadaşa verdiniz mi arabayı. Le freni çekik yürümeye çalışmışlardır araba otomatik mi? Ya da el freni tam bırakmıyordur. Yorum bağlantısı
Murat Öngür Dün saat 20:21 Yazar Paylaş Dün saat 20:21 Mehmet Göktürk yazdı: valeye felan arkadaşa verdiniz mi arabayı. Le freni çekik yürümeye çalışmışlardır araba otomatik mi? Ya da el freni tam bırakmıyordur. Araba otomatık. El freni otomatik. Aslında benimde aklıma ilk o geldi ama bundan sonra iki kat dikkat edeceğim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 saat önce Paylaş 15 saat önce 5 bin km yapmadan bittiyse bir sorun vardır. yokuş kalkışla vs açıklanamaz ustaya önce böyle bir problem var kontrol etmesini isterdim Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Normal şartlar altında fren balatası 5000 km de bitemez, bir yerde bi sorun vardır(yokuş kalkıştan, elektrikli el freninden bağımsız). Otomatik-manuel, elektrikli el freni, yokuş kalkışlı araçlarım oldu, böyle bir durumla karşılaşmadım, görmedim, duymadım. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Opel marka aracımda daha önce el freni, indirmeme rağmen bir miktar takılı kalıyordu. Halat değiştirerek çözdük. Bence el freni tam bırakmadı. 5000 çok az. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Araç yoldan geldikten sonra jant göbeklerini elinizle kontrol edin. Normalde önler, arkalara göre daha sıcaktır. Arkalar önlere oranla sıcak ise bir sorun vardır. Çıkan balatalar düzensiz aşınma Çıkan balatalarda çatlama kırılma kopma Disk ya da, kampana yüzeylerinde dengesiz aşınma Ve bazı araçlarda, kampanalı disk vardır. Bunların da en büyük sorunu balata gergi yayıdır. Genelde hiç kontrol edilmez ve zamanla paslanır kilitlenir. Bu da erken balata bitmesine neden olur. Fren hortumlarında kırılma/bükülme, kaliper kilitlenmesi, kaliper pimlerinin kuruması/kilitlenmesi, hat/halat düzeneği ya da, gergi yayları kontrol edilmelidir. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: "kampanalı disk" ? Hocam, diskin içerisinde fren balatalarından bağımsız, el frenin kumanda ettiği kampana sistemi var. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: "kampanalı disk" ? el freni balatalari diskin icinde (gobek kisminda) oluyor bazi araclarda, zamanla gergi yaylari is yapiyor veyada takili kaliyor. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 13 saat önce Paylaş 13 saat önce elektronik el frenlerine uygun islem yapilmamis olabilir. bazi markalarda islemden once veya sonra yazilimsal mudahale gerekir ki piston balatayi olmasi gerektigi gibi itip ceksin Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Aynı araçta ön balatalam 20 binde bitmişti ama arka ondan uzun gitmişti, 5 binde bitmesi hiç normal değil. Kriko ile bir yanı kaldırıp tekerler rahat dönüyo mu elle kontrol edebilirsiniz, fikir verir. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Tamer Topaç yazdı: Araç yoldan geldikten sonra jant göbeklerini elinizle kontrol edin. Normalde önler, arkalara göre daha sıcaktır. Arkalar önlere oranla sıcak ise bir sorun vardır. Çıkan balatalar düzensiz aşınma Çıkan balatalarda çatlama kırılma kopma Disk ya da, kampana yüzeylerinde dengesiz aşınma Ve bazı araçlarda, kampanalı disk vardır. Bunların da en büyük sorunu balata gergi yayıdır. Genelde hiç kontrol edilmez ve zamanla paslanır kilitlenir. Bu da erken balata bitmesine neden olur. Fren hortumlarında kırılma/bükülme, kaliper kilitlenmesi, kaliper pimlerinin kuruması/kilitlenmesi, hat/halat düzeneği ya da, gergi yayları kontrol edilmelidir. Düzensiz aşınma vs yok diskler de dümdüz. Mehmet Göktürk yazdı: "kampanalı disk" ? Disk abi Mehmet Zincirkıran yazdı: Aynı araçta ön balatalam 20 binde bitmişti ama arka ondan uzun gitmişti, 5 binde bitmesi hiç normal değil. Kriko ile bir yanı kaldırıp tekerler rahat dönüyo mu elle kontrol edebilirsiniz, fikir verir. Kontrol edildi yenileri takılırken çok rahat dönüyor lastikler. Ama hatırlıyorum çabuk biten balatalar takılırken çok fazla sıkılmıştı kaliperler çift anahtarla sıktılar. Ondan olur mu bilemiyorum. Erdem Doğan yazdı: el freni balatalari diskin icinde (gobek kisminda) oluyor bazi araclarda, zamanla gergi yaylari is yapiyor veyada takili kaliyor. Gergin rayları uçları hepsi yaglandi bakımı yapıldı artık takip edeceğiz. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Tamer Topaç yazdı: Hocam, diskin içerisinde fren balatalarından bağımsız, el frenin kumanda ettiği kampana sistemi var. benim araç da diskin içerisinde böyle bir mekanizma yok. standart disk balata el freni direk kaliperler in üzerinde farklı bir mekanizmaya bağlı Yorum bağlantısı
Murat Öngür 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce benim aklıma gelen kaliperleri boyarken el freni mekanizmasına da boya geldi ise acaba tam açılmasını engellemiş olabilir mi ? ( şuan yağladık mekanizma düzgün çalışıyor ) Yorum bağlantısı
Recommended Posts