İçeriğe Yönlendir

Dizelden Elektrikliye +1


Ü.Emre Kartal

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki
Ü.Emre Kartal yazdı:

Merhaba,

 

Aslında ikisi de tam değil. Yolbilgisayarı fazla gösteriyor, hatta hem a hem de b trip bilgilerini aynı anda sıfırlayın ikisinin arasında bile fark oluyor. 

 

Cihaz üzerinden gördüğünüz de değil, çünkü şarj kayıbı var. Yani 40 kw şarj etmiş görünüyor kabaca %15 civarı bir kayıp var. Yani aracın harcadığı daha az aslında. 

 

Ama maliyet sonuçta o şekilde hesaplamak cepten çıkacak olan için daha doğru :)


evet doğrudur ama ben cebime yansıyan şekli ile hesap yapmayı doğru buluyorum, diğeri hayali maliyet oluyor, reelde ödeyeceğimi baz almak daha mantıklı.

aracım 54 kw bu arada. sizde durum nasıl bu şekilde test yaptınız mı hiç?

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
ibrahim Tiryaki yazdı:


evet doğrudur ama ben cebime yansıyan şekli ile hesap yapmayı doğru buluyorum, diğeri hayali maliyet oluyor, reelde ödeyeceğimi baz almak daha mantıklı.

aracım 54 kw bu arada. sizde durum nasıl bu şekilde test yaptınız mı hiç?

 

Tam olarak sormak istediğinizi anlayamadım ama bataryalar aynı. 

 

Menzil olarakta benim biraz daha düşük olabilir (benim kullanımımdan kaynaklı) 

 

Ama genel olarak 350 km civarı yapıyorum, bataryayı kritik seviyeye getirmeden

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ibrahim Tiryaki yazdı:


evet doğrudur ama ben cebime yansıyan şekli ile hesap yapmayı doğru buluyorum, diğeri hayali maliyet oluyor, reelde ödeyeceğimi baz almak daha mantıklı.
 

 

Bu da değişken ama, hava sıcaklığı, batarya sıcaklığı vs bunlar değişkenlik gösteriyor. 

Bu sebeple ekranda ne yazıyorsa kabulet geç. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu da değişken ama, hava sıcaklığı, batarya sıcaklığı vs bunlar değişkenlik gösteriyor. 

Bu sebeple ekranda ne yazıyorsa kabulet geç. 


Mehmet bey alınan enerji üzerinden görmek daha mantıklı. Sıcaklık, hava sıcaklığı vs zaten onların somut hali aldığım enerji :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

lastik te aynı oranda hzılı aşınıyor bol tork ile 

yok böyle birşey. 2.5 senede 60 bin km oldu. eqc400 de silinen aşınan lastik filan yok. torkun hası var ölçecek olursak. tamamen saçma sapan kullanan, özellike hızlı gidip fren yapıp dönüşlerde aracı gözetmeyen sürücü ile ilgilidir o durum. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ü.Emre Kartal

Ufak bir menzil güncellemesi olsun;

 

%100'den %4'e toplam 328 km yaptı. %5 altına düşünce klima kapanıyormuş :) Tam eve gelince %4 oldu, o sebeple şarja takmadım artık. 

 

%4 varken 14 km menzil veriyordu. 

 

WLTP verisi 399 km. Ben pek özenerek kullanmıyorum. Makul ölçüde yola uygun kullanıyorum ve hava ciddi sıcak (37 ve üzeri gördüm hep kullanımda) Kullandığım mesafenin %80 i tek gidiş tek geliş dağ yolları (çok fazla iniş çıkış ve 80-90 km hızı görünce sevindiren cinsten) Klima hep açık şekilde olan bu.

 

Ek bilgi olarak yol bilgisayarında 22.6 kw/100 km ortalama görünüyor, mesafe 328 km. 

 

54 kw batarya ile 22.6 kw/100 km tüketim olsa 240 km yapar en fazla. Daha önce de şüpheleniyordum ama yol bilgisayarı çok hatalı gösteriyormuş bunu da net görmüş olduk. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...