Ali Darbaz 12 saat önce Paylaş 12 saat önce (düzenlendi) Aşağıda forumlardan ve tamir tavsiye sitelerinden özetlenmiştir: Benim gibi kavrama sorunu yaşayan ve sadece elektrikli sach marka aksiyoneri olan araçlara önerilir. Hidrolik sistemlerde tavsiye edilmez. Benim aracımda p1795 hatası nedeniyle yapıyorum 1. Kontağı kapatın. 2. Kaputu açın ve tüm kapıları ve pencereleri kapatın. 3. Motor bölmesinin sağ tarafındaki plastik akü kapağını çıkarın. 4. Akünün + pozitif terminalini (genellikle önde) klipsinden çıkarın, bunun için bir anahtar hazır bulundurun. 5. En az 5 dakika bekleyin ve kapıları vb. açmayın, belki kısa bir yürüyüşe çıkın. 6. Aküyü tekrar bağlayın, gösterge panelinde vites numarası yerine bir - işareti görmelisiniz. 7. Kontağı 2 konumuna getirin, gösterge panelinde sadece akü ve yağ lambası yanacaktır. 8. Fren pedalına basılı tutun, şanzıman kendini sıfırlarken tıklama ve hareket sesleri duyacaksınız. Tüm bu sesler durana kadar bekleyin. 9. Ayağınızı frenden çekin, kontağı kapatıp tekrar açın, her şey normale dönmüş olmalı. 1 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Bu iyi birşey değil. Bütün yol ayarı soğuk motor sıcak motor vites geçişleri ayarını sildi sistem. Fayda yerine zarar verdin bu paylaşımla millete. Bak ciddiyim, seni severim ama her otu boku yazmak her zaman fayda vermez umuma açık yerlerde 2 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Bu islem sonrasi kalibrasyon ihtiyaci duyulmuyor mu? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Servet Aydın yazdı: Bu iyi birşey değil. Bütün yol ayarı soğuk motor sıcak motor vites geçişleri ayarını sildi sistem. Fayda yerine zarar verdin bu paylaşımla millete. Bak ciddiyim, seni severim ama her otu boku yazmak her zaman fayda vermez umuma açık yerlerde Kendine de zarar veriyor ama kabullenmek istemiyor. Bazı şeyleri gerçekten bilmek lazım (eğitimini almak vs değil, aldığı eğitimi sindirip mantığını kavramaktan bahsediyorum) Alakalı/alakasız şeylerden yorum çıkarıp, teşhis koymak bana çok cesurca geliyor en yumuşak tabirle. 7/24 işi yapan bile net fikir veremezken üstelik Sinan Akgöl yazdı: Bu islem sonrasi kalibrasyon ihtiyaci duyulmuyor mu? Bu işlem belki de kavrama vs değiştiğinde yapılması gereken bir prosedürdür. Böyle olunca da sıfır sistem olduğundan kalibrasyon yapılmıyordur. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Ü.Emre Kartal yazdı: Kendine de zarar veriyor ama kabullenmek istemiyor. Bazı şeyleri gerçekten bilmek lazım (eğitimini almak vs değil, aldığı eğitimi sindirip mantığını kavramaktan bahsediyorum) Alakalı/alakasız şeylerden yorum çıkarıp, teşhis koymak bana çok cesurca geliyor en yumuşak tabirle. 7/24 işi yapan bile net fikir veremezken üstelik Bu işlem belki de kavrama vs değiştiğinde yapılması gereken bir prosedürdür. Böyle olunca da sıfır sistem olduğundan kalibrasyon yapılmıyordur. Otomatiklestirilmis manuel oldugu icin esasinda dediginiz gibi kavrama volan sonrasinda sistem sifirlanip kalibrasyon gerektirir diye dusundum hele ki psa ise. Selenoid valfi degisimi sonrasi tam otomatik al4 e bile kalibrasyon yaptirmistik. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Bu iyi birşey değil. Bütün yol ayarı soğuk motor sıcak motor vites geçişleri ayarını sildi sistem. Fayda yerine zarar verdin bu paylaşımla millete. Bak ciddiyim, seni severim ama her otu boku yazmak her zaman fayda vermez umuma açık yerlerde Ben bunu 2 defa uyguladım. Gayet başarı elde ettim. Burada anlatılmışlar. Bana sen demiştin Aküyü sök tak diye. https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=50125 3 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Sinan Akgöl yazdı: Otomatiklestirilmis manuel oldugu icin esasinda dediginiz gibi kavrama volan sonrasinda sistem sifirlanip kalibrasyon gerektirir diye dusundum hele ki psa ise. Selenoid valfi degisimi sonrasi tam otomatik al4 e bile kalibrasyon yaptirmistik. Ben de meraklıyımdır, kurcalarım vs vs. Ama bu "normal" veya "doğru" bir şey gibi hiç davranmadım. Bozulursa benim olan benimdir, ceremesini kendim çekerim. Ama paylaşınca üstelik alakasız şeylere bile bunu çözdü deyince birilerinin canı yanabilir. Birçok servis işleminde zaten prosedürün en başında koşulları ve yazar. Ama birçok kişi pas geçiyor 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Ali Darbaz yazdı: Ben bunu 2 defa uyguladım. Gayet başarı elde ettim. Burada anlatılmış Bana sen demiştin Aküyü sök tak diye. https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=50125 Bobin patladiginda bende focus 1 de check engine boyle sonduruyodum aku sok tak. Sen neden 2 kere sanzimani resetliyorsun ki Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Sinan Akgöl yazdı: Bobin patladiginda bende focus 1 de check engine boyle sonduruyodum aku sok tak. Sen neden 2 kere sanzimani resetliyorsun ki Arabanın debriyajını değişim sırasında servis moduna almadıkları için şanzıman kawrama p1795 hatası veriyor. Kavramının saati resetlenmemiş. O yüzden 3000 4000 km’de bir Sweet bite noktası yukarı çekiyor. Vites sarsıntıyla geçmeye başlıyor .Her 3000 4000 km de resetliyorum. Eski düzgün haline geri dönüyor. Birkaç ustaya gittim uğraşmadılar debriyaj ve aksiyoner yeniden değişecek dediler. 60.000 bin tl o topa giremem. 2 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 2 saat önce Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Tamam sen ustalar resetlememis belirtmissin tamam bi kere sen resetledin ustanin yapmadigini yaptin. Aksiyoner arizali sen 3 4kda bir manuel sistem resetliyorsun. Sonuc olarak senin ilk paylastigin yontemi senin gibi bir sorun yasayan kullanicinin yapmasi önermiyor olman lazim. Sen aksiyoner arizasi yuzunden resetliyorsun calisan sanzimani resetlemeye gerek yok. O ariza kodunu goren kullanicida aksiyoneri degistiricek. Gene diyorum şanzimanla cok oynuyorsun basina is acicaksin. 2 saat önce tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Sinan Akgöl yazdı: Yani kisaca senin ilk paylastigin yontemi senin gibi bir sorun yasayan kullanicinin yapmasi önermiyor olman lazim. Sen aksiyoner arizasi yuzunden resetliyorsun calisan sanzimani resetlemeye gerek yok. Arabası sağlam olan birinin aksiyonelinin neden resetlemek istediğini düşünemedim. Sweet bite ayarı lexia cihazında yaklaşık 45 dakika süren arabanın harici bir güç kaynağından beslenmesi gerektiği motor çalışmadan stop halde yapılan bir kalibrasyon. Türkiyede kendin yapmadığın sürece ustalar yanaşmıyor Bu da benim şanzıman logum. Ecu talebi ile şanzımanın talebi arasında 500 fark var. Sürdükce bu fark açılıyor. Önce sadece 2 nci vitesde yapıyor sonra 5 nci vitesde bile kavrama sarsılmaya başlıyor. Bunu yapmazsam otoban trafiğinde saate 30 km hızla gitmek dahi ızdırap oluyor. 2 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Iste Ali sen cozumu yazarken yasadigin problem sonrasi cozum diye soylememissin ki konuyu acarken bu sanzimana sahip psa grubu araclar sahiplerinin ki bilgilide olmayabilir merakli olabilir acemi olur dur ya bi sifirliyim bende dese sorun yasama ihtimali var. Ha yaptigin islemde gecici cozum sende demissin zaten. Debriyaj degisim sonrasi ustalarin yapmasi gereken seyi kullanici yapmasin. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Sinan Akgöl yazdı: Iste Ali sen cozumu yazarken yasadigin problem sonrasi cozum diye soylememissin ki konuyu acarken bu sanzimana sahip psa grubu araclar sahiplerinin ki bilgilide olmayabilir merakli olabilir acemi olur dur ya bi sifirliyim bende dese sorun yasama ihtimali var. Ha yaptigin islemde gecici cozum sende demissin zaten. Debriyaj degisim sonrasi ustalarin yapmasi gereken seyi kullanici yapmasin. Yukarı uyarı yazısı ekledim, araç sensodrive veya 2 xtronic yada bmp5 birçok ismi var bu şanzımanın kesinlikle hidrolik olmayan. İşte sıfır km hızda araç boşta ikenki durum. Debriyaj yeni olduğu için kalın baskı nedeniyle 2500 puan fark var. Aslında debriyaz 2,5 mm daha kalın, ama aksiyoner çok daha bitik bir debriyaj baskısı var sanıyor. Şu haliyle kalkışa çıksam araba zıp zıplar. 2 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Ali Darbaz yazdı: Ben bunu 2 defa uyguladım. Gayet başarı elde ettim. Burada anlatılmışlar. Bana sen demiştin Aküyü sök tak diye. https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=50125 Akü sök tak ile bu işlemin alakası nedir? Arıza kodu bile silinmez eğer geçici bir kod değilse, bırak kalibrasyonu vs. Bu işlem bildiğin servis prosedürü, adı üzerinde servis Belirli aralıklarla yapmak sadece bir şeyleri maskeler. Eminim araçta birçok parametre bu referansa göre şekilleniyordur, yani olmayanı oldurma gibi bir şey yapıp ön planı düzeltmek ile bu iş olmaz. Ortada sorun/kusur varsa çözümüne bakın. Olmadık yerde iş açar daha fazlasına katlanırsınız. Yapılan iş hatalıdır eksiktir, yapan yere götürürsünüz düzeltir veya düzeltilmiyorsa da oluruna bakılır. Yarım doktor candan yarım hoca imandan eder derler. Bazen işten anlamak yetmez, işi belirli prosedürde uygulamak lazım. Yani yetkili servislerde prosedür vardır, çok işten anlamayan biri bile olsa o şekilde yapar/yapmak zorundadır. Sanayideki işi iyi biliyordur ama yapmamayı tercih edebilir. Bir şey falan olur der, çalışıyorsa elleme der, canı o an istemezse yine yapmaz vs vs. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 40 dakika önce Paylaş 40 dakika önce Ali Darbaz yazdı: Ben bunu 2 defa uyguladım. Gayet başarı elde ettim. Burada anlatılmışlar. Bana sen demiştin Aküyü sök tak diye. https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=50125 Bozuk sistemin var. Ps şanzımanı ayarları yaklaşık 2 saati bulan işlemdir. İki tuşa basmayla olmaz. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 dakika önce Yazar Paylaş 31 dakika önce Servet Aydın yazdı: Bozuk sistemin var. Ps şanzımanı ayarları yaklaşık 2 saati bulan işlemdir. İki tuşa basmayla olmaz. İşte usta yanaşmıyor, iki saat makina bağlıycaksın akü zayıfsa işlem başa sarıyor diye kimse uğraşmıyor. Parasıyla bile yapmıyorlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts