Misafir

Lassa Lastikleri İçin Soru, Öneri ve İzlenimler

Bu konuda 132 ileti var

lassa nın yeni lastigi impetus revo hakkında bilgisi olan varmı arkadaslar?fiyat olarak michelin enery den daha ucuz.ancak bridgestone turanza dan daha iyi oldugunu soyluyor lastikçiler.

İletiyi paylaş


Link to post

Ben de Fiesta ya 195/50/15 lastik arıyorum herkes bir şey söylüyor ne alsam karar veremedim Daha önce turanza kullandım yol tutuşu iyiydi. Good year excellence'ın Turanza'dan daha daha kötü yol tutuşu var ama yol sesini çok azaltıyor. Turanza dan daha iyiyse alırım valla inşallah kullanan biri bulunur da iyi kötü bir şeyler söyler...

İletiyi paylaş


Link to post

conti premium contak 2 Çok memnunum. 10 kişiye sordum 9u bu lastiği önerdi. briedgestone 1 sene sonra sertleşip özelliğini kaybediyo. lassa olduğundan fazlasını yere basıyo fazla yakıyo böylece. conti derim başkada bişi demem

İletiyi paylaş


Link to post

mesela turanza çok ses alıyor içeri.Yol iyi tutsun sessiz olsun böyle lastik var mı acep???

İletiyi paylaş


Link to post

Lassa impetus 2 kullandım çok çabuk sertleşti. Bence alacaksanız tavsiyem conti veya michelin

İletiyi paylaş


Link to post

Biryerden buldum arkadaşın biri uğraşmış yazmış sağolsun işe yarar bir döküman bence....

Düşük Puan Daha İyi Neticeyi Gösterir

ADAC testleri

KURU YOL TUTUŞUNDA

Birinci

- Bridgestone Turanza ER300

İkinci

- Michelin Energy Saver

Üçüncü

- Continental PremiumContact2

ISLAK YOL TUTUŞUNDA

Birinci

- Vredestein Sportrac 3

İkinci

- Pirelli P6

- Continental PremiumContact2

- Maloya Futura Sport V

Üçüncü

- Yokohama C.drive

SESSİZLİKTE

Birinci

- Dunlop SP Sport Fastresponse

- Michelin Energy Saver

- Uniroyal rallye 550

İkinci

- Firestone Firehawk TZ200 FS

Üçüncü

- Yokohama C.drive

- Nokian V

YAKIT TÜKETİMİNDE

Birinci

- Michelin Energy Saver

İkinci

- BFGoodrich Profiler 2

Üçüncü

- Barum Bravuris 2

AŞINMADA

Birinci

- Michelin Energy Saver

İkinci

- Ceat Tornado

Üçüncü

- Wanli S1095

GENEL DE

İletiyi paylaş


Link to post

Pirelli p6 Kullanıyorum.yol sesi haricinde Memunum.

İletiyi paylaş


Link to post
ADAC'in testi bir yere kadar gösterir.

Cünkü yeni lastiklerle test yapiyorlar.

Lastik firmalari kendileri icin benchmark testleri yapiyor.

10bin, 20bin, 30bin km'ler de bakalim sonuc ne olacak diye.

Uzak dogu ve Michelin genelde 1 maks 2 yil sonra sertlesiyorlar.

Lastik yumusak gibi görünüyor bazilarinda ama yol tutmamaya basliyor.

+1. Bence Murat Bey'in söylediği testlerin sonucunu da göz önüne almak lazım. Tabi nerden bulabiliriz onu bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
1. Conti

2. Pirelli

3. Bridgestone

....

....

8. Mişlen.

Michelin'i bedava verseler takmam aracıma. Yol tutuşu berbat bir lastik (E3A Energy). Zamanında yaptım öyle bir hata. bir daha tövbe. Michelin diye bir marka yok benim için.

***

Arkadaşlar http://www.1010tires.com/ sitesine bir göz atın isterseniz. Lastiklerin kuru, ıslak, karlı zeminlerde ne kadar başarılı olduğu bilgisini veriyor.(marka marka)

tarihinde Sertan Semiz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Vredestein yıllardır çok iyi test sonuçları veriyor. Türkiye ye neden getirmezler anlamam. Kim teste bakarak lastik alıyor ki diye mi :D Nokian nın iyi olduğunu kim söylemiş, distribütörü haricinde? bir testte, son hız limitine varamadan parçalanmıştı.

İletiyi paylaş


Link to post
Michelin'i bedava verseler takmam aracıma. Yol tutuşu berbat bir lastik (E3A Energy). Zamanında yaptım öyle bir hata. bir daha tövbe. Michelin diye bir marka yok benim için.

***

Arkadaşlar http://www.1010tires.com/ sitesine bir göz atın isterseniz. Lastiklerin kuru, ıslak, karlı zeminlerde ne kadar başarılı olduğu bilgisini veriyor.(marka marka)

Ben de de michelin energy E3A serisi lastikler var..Kaliteli sağlam bir lastiğe benziyor ancak nedense ben de yol tutuşu hissetmiyorum..Virajlara girerken korkutuyor..Ya focusun yol tutuşu abartılıyor ya da neden bu lastikler olabilir emin değilim ancak 2. bir lastik alınca kıyaslama yapıp bir fikir edineceğim..

İletiyi paylaş


Link to post
Ben de de michelin energy E3A serisi lastikler var..Kaliteli sağlam bir lastiğe benziyor ancak nedense ben de yol tutuşu hissetmiyorum..Virajlara girerken korkutuyor..Ya focusun yol tutuşu abartılıyor ya da neden bu lastikler olabilir emin değilim ancak 2. bir lastik alınca kıyaslama yapıp bir fikir edineceğim..

Kesinlikle michelin'le alakalı diyebilirim.Sırf lastiklerin yolu tutmaması yüzünden kaza yapmıştım. Kazadan sonra aracın tüm fren sistemini kontrol ettirdim. Ve serviste görevli bir kaç kişi teste çıktı. Onlarda lastiklerin sorunlu dedi. (Lastikleri alalı 2 ay olmuştu)Doğru lastikleri aldığım bayiye gittim. Sorunu aktardım,bu model için buna benzer şikayetler var dedi. Lastik eksperi gelip inceleyecek dediler. Eksper gelene kadar aracımı şatmıştım. Bu sebeple dikkatli olun Akın bey.

Bende de Focus var. Lastikler sanırım bridgestone! (ömrünü doldurdu lastikler) buna rağmen yol tutuşu gayet başarılı. tek kusuru yol gürültüsünü çok alması. bridgestone tavsiye ediyorum diyemem. Yol tutuşu iyi olsa da gürültü çok alıyor. Michelin E3A'dan uzak durun arkadaşlar...

İletiyi paylaş


Link to post

bugun bi dergide revo nun testini gordum.dergiyi aldım aksam fırsat bulabilirsem okuyup burda sizlerlede paylasıcam.

İletiyi paylaş


Link to post

Hangi dergi?

İletiyi paylaş


Link to post

Eski aracımda Lassa ve sonrasında Pirelli vardı. Pirelli fena değildi ama araç kötüydü :)

Focusumu ilk aldığmda Bridgestone Potenza G3 vardı üzerinde; her Bridgestone gibi çok ses yapıyor ve sertleşme yapıyordu ama muhteşem yol tutuyordu. Michelin takılı olan başka bir Focus denedim ve Potenza G3'ü aradım doğrusu. Kafadan fazlasıyla kaymalar ve lastik yanaklarının sert virajlarda fazlaca yayılması hiç hoşuma gitmedi, birde ıslak zeminde fren mesafesi aşırı uzun kalıyordu (kaç kez yağmur yağıyorki demeyin, fren mesafesi her koşulda önemli benim kriter belirlemem için). Sonra biraz yumuşak olsun ama Michelin kadar değil dedim ve Michelin'e göre biraz daha sert olan Dunlop SP Sport aldım, İstediğim verimi alamadım ancak fiyatı çok uygun gelmişti şansıma + 2008 model japon otomobilleri bu lastik ile piyasaya sürdü bazı araçlarını. Bu lastiklerimin miladı dol sun yine Bridgestone'a döneceğim büyük ihtimalle ama bu sefer Potenza yerine başka bir modeli olabilir.

Varsa çevrenizde aynı marka araç ve farklı marka lastikleri takılı olan otomobilleri bir deneyin. Kendinizin kullanma koşullarınıza (iklim-zemin şatları vb. gibi) göre kısmende olsa fikir sahibi olursunuz.

İletiyi paylaş


Link to post

testi autocar yapmıs ama zaman bulamadım okumak için daha

İletiyi paylaş


Link to post
***

Arkadaşlar http://www.1010tires.com/ sitesine bir göz atın isterseniz. Lastiklerin kuru, ıslak, karlı zeminlerde ne kadar başarılı olduğu bilgisini veriyor.(marka marka)

Bu konuyla ilgili olarak;

Arkadaşlar burdaki özellikle USA kaynaklı testler yanıltıcı olma olasılığı yüksek.

Ben bunun sadece teknik kısmına giricem,lobi,şu bu gibi konular ayrı.

Bir çoğunuzun bildiği gibi,Amerika yolları Avrupa yollarından farklıdır.

Bunlardan en önemli iki tanesi;

1-Zemin;

Oradaki yolların önemli bir kısmı,bizim bildiğimiz klasik asfalt gibi değildir,neredeyse betonumsu,hava alanı pisti gibi farklı bir yapıdadır.

2-Amerika daki yolların geneli,Avrupa yollaındaki gibi;

Dar,çok virajlı değildir.

Yani Amerikan yolları Avrupaya göre daha geniş,daha düz ve virajları daha geniş açıyla alınır.

Bu yüzdendirki,Amerika kaynaklı test yada kullanıcı yorumları,Avrupa yollarındaki sürücüler için yanıltıcı olabilir.

Bunu belirtmekte fayda var :D

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Merhaba arkadaşlar,2004 focus ghia için 195-60-15 lastik alacağım.bulunduğum ilde bir bayi lassa impetus için 105 tl,bridgestone er 300 için 130 tl fiyat verdi.ben bu forumu okuyuncaya kadar her markayı alabilirdim fakat şimdi bu ikisinden birini düşünüyorum.siz ne dersiniz? :D

C şıkkı Yani; Continental...

İletiyi paylaş


Link to post

dergiyi okumaya ancak zaman bulabildim.ama lastikle ilgili pek bişey yazmamıslar.kuru ve ıslak zeminde yol tutusu iyi diyip geciştirmişler.yazıların geri kalanı gittikleri yerler hakkında :) sonuc olarak hala bi fikrim yok lastik hakkında..tuna bey bahsettiginiz lassa impetus revo mu yoksa baska bi modelmi?revo için 120 ytl fiyat verdiler bana

İletiyi paylaş


Link to post

Cumartesi günü en son çıkan lassa impetus2 revo marka lastik aldım . Almayı düşünen arkadaşlar olursa lastikte ilk izlenimim baya bir sessiz yol tutuşu şimdilik gayet güzel(sonra ne olur göreceğiz.)

Yalnız şöyle birşeye dikkatimi çekti. Lastikler asimetrik desenli , kuru ve yağışlı yol yüzeyi için tasarlanmış. Lasklerin duruş şekli sırt desenleri aynı yöne dogru yani şöyle açıklayım yani yön şu şekil iki ön ve arka lastik olarak düşünürsek desen // // bu şekilde duruyor. sağ lastik kanalı suyu dışarı atarken diğeri aracın ortasına su tahliyesi yapıyor gibi. Lastik sırt deseni şu şekilde olması gerekmez mi? ( \\ //)

Diğer araçlaradaki lastiklerede baktım onlarda hep (örneğin: // // ) bu şekilde..

Biraz karışık oldu ama..

İletiyi paylaş


Link to post

Benim için bu lastik konusu tam bir muamma.Onbinlerce liralık arabalar alıp sonrasında yol tutuşumu iyi olsun ıslak kuru fren mesafesimi sessizmi olsun baloncuksuz mu az ekonomiği mi olsun yoksa bazı kriterlerden geçipte en iyileri olmasına rağmen verdiğiniz parayı haketmeyen bir lastikmi olsun.Hepsi ayrı bi uzmanlık konusu.Kullanıcı yorumlarında Continental yada Michelin denmiş.

Marka bazında karşılaştırmaları doğru bulmuyorum.Bence lastik kullanıcının vazgeçip vazgeçemediklerini belirledikten sonra markanın aksine modelleri değerlendirmesi gerekiyor.

Forumdan anladığım ve içime en çok sinen model continental Sport Contact olmasına rağmen aracımın sert süspansiyonlu ve yol sesini alması sebebiyle vazgeçtim.

Genel olarak lastik seçiminde kullacı yorumlarında yapılan hatalar bir markanın üst modeliyle diğerinin altı karşılaştırılmış ve yanlış sonuca gidilmiş.Üstünde durduğum iki model arasında da bu sebeble kararsızım.Mesela Michelin energy saver ından bahsedilerek bu markaya kötü izlenimi verilmiş.Şuan michelin exalto üzerine yoğunlaştım.Sonuçları paylaşırım.

Saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Cumartesi günü en son çıkan lassa impetus2 revo marka lastik aldım . Almayı düşünen arkadaşlar olursa lastikte ilk izlenimim baya bir sessiz yol tutuşu şimdilik gayet güzel(sonra ne olur göreceğiz.)

Yalnız şöyle birşeye dikkatimi çekti. Lastikler asimetrik desenli , kuru ve yağışlı yol yüzeyi için tasarlanmış. Lasklerin duruş şekli sırt desenleri aynı yöne dogru yani şöyle açıklayım yani yön şu şekil iki ön ve arka lastik olarak düşünürsek desen // // bu şekilde duruyor. sağ lastik kanalı suyu dışarı atarken diğeri aracın ortasına su tahliyesi yapıyor gibi. Lastik sırt deseni şu şekilde olması gerekmez mi? ( \\ //)

Diğer araçlaradaki lastiklerede baktım onlarda hep (örneğin: // // ) bu şekilde..

Biraz karışık oldu ama..

:p Evet baya bi karışık olmuş :)

Asimetrik lastiklerde ilk etapta öyle görünür,yani evet,suyun içeri toplanması mantığı.

Fakat buna pek takılmayın.

Çünkü suyun %70-80 nini ana kanallar tahliye eder.

Şimdi direk marka-model merkezli konuşmak istemiyorum,ama kabaca mantık budur.

Zaten lastiği almışssınız,hayırlı olsun kazasız belasız...

İletiyi paylaş


Link to post

Lastiklerden çok memnunum suan için bir sıkıntı yok.Araç baya bi yumuşadı tıkırtılar kesildi gibi.

Sırf bunun için sokakta gezerken özellikle yeni alınmış bir kaç araç görmüştüm ilçede , çıkıp onların lastikleride gizlice kontrol ettim :) Ama onlardaki lastiklerde benzeri yani asimetrik ama sırt desen yönü aynı tarafa. Ama hala aklımda bence ters olması lazım gibi.. Biri sağa desenli iken diğeri sola olması gerekir gibi..

İletiyi paylaş


Link to post
Lastiklerden çok memnunum suan için bir sıkıntı yok.Araç baya bi yumuşadı tıkırtılar kesildi gibi.

Sırf bunun için sokakta gezerken özellikle yeni alınmış bir kaç araç görmüştüm ilçede , çıkıp onların lastikleride gizlice kontrol ettim :) Ama onlardaki lastiklerde benzeri yani asimetrik ama sırt desen yönü aynı tarafa. Ama hala aklımda bence ters olması lazım gibi.. Biri sağa desenli iken diğeri sola olması gerekir gibi..

Abi lastiği ters çevirip takarsın biri sağa desenli olur diğeri sola desenli olur eğer desen diyosan :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post

Yok öylede olmaz. İç dış diyorsan tamamen ters oluyor. Ama tüm araçlarda bu şekilde takılmış. Yani sorun yok gibi.Ancak dediğim gibi tanıtım reklamına bakınca kanallar suyu dışa tahliye ediyor ancak du şekilde tahliye yönü diğer lastikte araç ortası şeklinde oluyor, :)

İletiyi paylaş


Link to post