Yalçın Aslan 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 (düzenlendi) 97 Monde 2.0 Ghia OV aracımın klima düğmesi arızalı yönlendirme yapmama izin vermiyor. Resimde gösterdiğim gibi arkadaki parçada problem var. Bu parçayı nereden bulabilirim. Yardım ederseniz sevinirim http://img87.imageshack.us/img87/1838/mond...imadmesish1.jpg 15 Şubat 2009 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Bütün olarak blabilirsiniz büyük ihtimalle. Ben yardımcı olabilirim. Salıya kadar haber verebilirim. Çıkma olarak bütün parça.. Yorum bağlantısı
Yalçın Aslan 15 Şubat 2009 Yazar Paylaş 15 Şubat 2009 (düzenlendi) çıkma olarak ankarada aldım çalışmadı geri iade etmek zorunda kaldım. Ebay'de bulabilirsiniz.. ebayda baktım parça noları uymuyor 15 Şubat 2009 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Örnek http://cgi.ebay.co.uk/MONDEO-MK2-HEATER-CO...%3A1|240%3A1318 Yorum bağlantısı
Yalçın Aslan 15 Şubat 2009 Yazar Paylaş 15 Şubat 2009 (düzenlendi) Örnek http://cgi.ebay.co.uk/MONDEO-MK2-HEATER-CO...%3A1|240%3A1318 mehmet bey ebayda dahil baya bir araştırdım. Tabi bu arada parçayı söküp dağıttım. bende şunu buldum. http://cgi.ebay.co.uk/MONDEO-HEATER-AIR-CO...bayphotohosting 15 Şubat 2009 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Yalçın Bey, Klimanın takılı kalması ile o parçanın arka tarafının hiç bir bağıntısı yok. Klimayı devreye alan switch, Indax yazan yerde. Okun geçtiği yerdeki dikdörtgen delikten dört tane var ve buralara tornavidayı soktuğunuzda kapak çıkıyor ve switch mekanizmasını görebiliyorsunuz. Parçanın arka tarafı fan hızlarının ve iç sirkülasyonun ayarlanmasını sağlıyor, yani havanın yönlendirmesi değil havanın dışarıdan yada aracın içerisinden alınmasını kontrol ediyor. Havanın ön cam, gövde, ayak gibi farklı bölgelere yönlendirilmesi soldaki anahtarla ilgili. Switch dışında klima anahtarının hiç bir yerini ellemeseydiniz iyi olurdu. Hava yönlendirme ile ilgili olarak öncelikle manifolddan vakum gelip gelmediğine bakınız. Vakum torpidonun arka kısmından siyah bir hortum anahtarların olduğu yere geliyor. Burada bir T ile ikiye ayrılarak bir tanesi hava yönlendirme anahtarına, bir tanesi klima-fan hızı anahtarına bağlanıyor. Her iki anahtarda da vakum olmalı. -Hava yönlendirme anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber sarı, gri, kırmızı, mavi , beyaz; -Klima anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber yeşil ve beyaz vakum hortumu bağlı olmalı. Araçta vakum olmadığı takdirde havalandırma sadece ön cama yönlenir, bunu araba çalışmıyorken kontağı 2 konumuna getirip havalandırmayı çalıştırarak görebilirsiniz. Araç çalıştığında manifolddan alınan vakum ile havalandırma anahtarının konumuna göre kapaklar hareket edip havayı belirlenen yere gönderir. Muhtemelen aracınızın içerisine vakum gelmiyor olabilir. Bunu torpido çekmecesini sökerek sol taraftaki siyah hortumu yerinden çıkararak kontrol edin. Bu hortumda vakum var ise ikinci adım anahtarı kontrol etmektir. Öncelikle vakum kontrolünü yapınız. Bu parçanın Türkiye Ford fiyatını öğrenmek bile istemem... 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Resimde gösterdiğiniz komutatörü ben 2-3 sene kadar önce 120 TL ya değiştirmiştim bilginiz olsun. Oto sanayi maslakta bir özel ford servisinde ama artık adını bile sölemek istemiyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 Öncelikle sorunu tam tarif edermisinz? Cama yönlendirme probleminde sağdaki düğmenin hiçbir işlevi yoktur? Yorum bağlantısı
Yalçın Aslan 16 Şubat 2009 Yazar Paylaş 16 Şubat 2009 (düzenlendi) Yalçın Bey,-Hava yönlendirme anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber sarı, gri, kırmızı, mavi , beyaz; -Klima anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber yeşil ve beyaz vakum hortumu bağlı olmalı. Araçta vakum olmadığı takdirde havalandırma sadece ön cama yönlenir, bunu araba çalışmıyorken kontağı 2 konumuna getirip havalandırmayı çalıştırarak görebilirsiniz. Araç çalıştığında manifolddan alınan vakum ile havalandırma anahtarının konumuna göre kapaklar hareket edip havayı belirlenen yere gönderir. Muhtemelen aracınızın içerisine vakum gelmiyor olabilir. Bunu torpido çekmecesini sökerek sol taraftaki siyah hortumu yerinden çıkararak kontrol edin. Bu hortumda vakum var ise ikinci adım anahtarı kontrol etmektir. Öncelikle vakum kontrolünü yapınız. Bu parçanın Türkiye Ford fiyatını öğrenmek bile istemem... söylediğiniz hatları inceledim vakum var o delikleri el ile kapattığımda yönlendirmeyi istediğim tarafa yapıyor. (-Hava yönlendirme anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber sarı, gri, kırmızı, mavi , beyaz; ) benim arızalı olarak söylediğim switch.e geçiyor vakum hortumlarının geçtiği yerin arka tarafında plastik bir parça ve küçük bir odacık var (keşke resimlerini tam çekseydim). sorun anladığım kadarıyla o odacıktaki plastik parçanın sızdırmazlık sağlamadığı yönünde. Öncelikle sorunu tam tarif edermisinz? Cama yönlendirme probleminde sağdaki düğmenin hiçbir işlevi yoktur? Çağlar bey benim tam sorunum (larım) 1- klimanında dahil olduğu düğme sanki klima düğmesi basılıymış gibi takılıyor. (yeşil lamba yanıyor.) 2- yönlendirme (ayağa, cama, ortama) alsamda fark etmiyor. sadece cama üflüyor. 16 Şubat 2009 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Şubat 2009 Paylaş 17 Şubat 2009 1. Klima kompresörü devreye giriyor mu? Her havalnadırma açışınızda 2. Bu sorunun kaynağı yazıldığı gibi vakum hortumlarından dır. (Siteye bak hortum renk-yer tarifi mükemmel hem de ezbere) Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 21 Şubat 2009 Paylaş 21 Şubat 2009 Mondeo nun gaz kelebeğini üzerinde temizliyorlar,benzin,tiner vs gibi sıvılarla..Üç gün sonra, Aaaa!! Kalorifer kumandası çalışmıyor!!! Yorum bağlantısı
Yalçın Aslan 21 Şubat 2009 Yazar Paylaş 21 Şubat 2009 (düzenlendi) 1. Klima kompresörü devreye giriyor mu? Her havalnadırma açışınızda2. Bu sorunun kaynağı yazıldığı gibi vakum hortumlarından dır. (Siteye bak hortum renk-yer tarifi mükemmel hem de ezbere) 1. klima kompresörü düğmeye bastığım zaman devreye giriyor. (fakat kapatsam bile klima düğmesi lambası titrek bir şekilde yanıp sönüyor. ama klima çalışmıyor.) 2. vakum hortumlarında vakum var ve ben o vakum deliklerini elle kontrol edip kapattığımda yönlendirmeler çalışıyor. 21 Şubat 2009 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 21 Şubat 2009 Paylaş 21 Şubat 2009 ben bu düğmeyle çok uğraştım bence bu düğmede üretim hatası var düğmenin içini açtığımda iç ve dış hava seçimini yapmayı sağlıyan yeşil renkli küçüçük silikon bir dikdörtgen conta var bu conta sıcaklıklamı oluyor anlıyamadım eriyip özelliğini kaybediyor ve araç iç dış hava silikülasyonu yapmıyor ve dış hava pozizyonunda kalıyor bütün arabalarda bozuk ve bir çok kişi farkına varmıyor. ben 5 sene önce 95 milyona almıştım istanbuldan ve aldığım düğme bir ay çalışıp tekrar eskisi gibi oldu malesef o gün bu gündür çalışmıyor ve sadece dışarıdan hava alıyor iç dolaşım yapmıyor düğmeye vakum geliyor fakat düğmeden sonra cıkş hottumunda vakum cok yetersiz dış hava kapakcığına bağlı vakumu çektiremiyor . bence uğraşmayın derim Dediğiniz gibi bu yeşil conta oyun hamuru kıvamında üzerinde parmak izi bile kalıyor. Peki yeni taktırdığınız düğmeyi kullanmadan önce açmış mıydınız? Sağlam hali de acaba böylemiydi diye merak ediyorum. söylediğiniz hatları inceledim vakum var o delikleri el ile kapattığımda yönlendirmeyi istediğim tarafa yapıyor. (-Hava yönlendirme anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber sarı, gri, kırmızı, mavi , beyaz; ) benim arızalı olarak söylediğim switch.e geçiyor vakum hortumlarının geçtiği yerin arka tarafında plastik bir parça ve küçük bir odacık var (keşke resimlerini tam çekseydim). sorun anladığım kadarıyla o odacıktaki plastik parçanın sızdırmazlık sağlamadığı yönünde. Anladığım kadarı ile; 1- En sağdaki anahtarınızdaki klimanın led ışığı, 2- Ortadaki anahtarda, anahtar konumuna göre hareket ederek vakumu hortumlara yönlediren sızdırmaz parça (muhtemelen plastiktir) arızalı. Tekrar söylemek istediğim, en sağdaki anahtarınızın arka kısmı sağlamdır. Zaten o anahtara da sadece siyah, yeşil ve beyaz hortum bağlanıyor. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 havalandırma yönlendirmesi sorunu benimde başıma gelmişti nereye çevirirsen çevireyim sadece cama üflüyordu. usta ve ustacıkların bayağı bi uğarşından sonra sorunun switch in arkasındaki hortumların bağlantı noktasından hava kaçırdığını tespit ettik. zaten dikkatli dinleyince tıssss diye ses geliyordu. usta değişime luzum yok ben bunu sıkılarım filan desede ben çıkmacılardan bir tane switch alıp takmıştım. tabi ilginç olan bu bahsettiğim switch yönlendirme düğmesinin arkası değil klima düğmesinin arkasıydı. kabloların düğmeler arasıda uzantıları varmış. yani yönlendirme konusunda hortumlarda veya bağlantı noktalarında bir kaçak olabilir. parçacılarda bu parça parçacının o günkü ruh hali ile orantılı değişiyor. ben klima düğmesinin arkasını 30 tl ye almıştım ama ondan önceki 2 yer bana 70 ve 75 tl olarak son fiyat vermişlerdi. (tüm düğme aksamı) servise sorduğumda 190 tl di yanlış hatırlamıyosam. Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 25 Nisan 2009 Paylaş 25 Nisan 2009 ya benim de aynı sorun var...Hatta ben düğmeyi söktüm bişi bulamadım...(bu arada bilyası filan düştü.. ,şu an orda düğme yok. Yorum bağlantısı
Orçun Ural 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 (düzenlendi) herkese günaydın.şu fan sorunu dün akşam bende de oldu. şu an sadece cama üflüyor ve yönlendirme yapmama izin vermiyor..bana özellikle torpidoyu nasıl sökeceğimi ve bahsedilen hortumlara nasıl erişeceğimi anlatırsanız sevinirim.torpidoyu bir çok kez sömmeye çalıştım fakat bir türlü bulamadım.ayrıca dün biraz acelem vardı o yüzden yolda seyrederken oluştu bu sorun.hız vakumda bir sorun yaratmış olabilirmi. şimdiden teşekkürler iyi günler 11 Mayıs 2009 tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi Forumda h?zl? gitmeyin l Yorum bağlantısı
Yalçın Aslan 11 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 11 Mayıs 2009 (düzenlendi) herkese günaydın.şu fan sorunu dün akşam bende de oldu. şu an sadece cama üflüyor ve yönlendirme yapmama izin vermiyor..bana özellikle torpidoyu nasıl sökeceğimi ve bahsedilen hortumlara nasıl erişeceğimi anlatırsanız sevinirim.torpidoyu bir çok kez sömmeye çalıştım fakat bir türlü bulamadım.ayrıca dün biraz acelem vardı o yüzden yolda seyrederken oluştu bu sorun.hız vakumda bir sorun yaratmış olabilirmi. şimdiden teşekkürler iyi günler 1. ilk olarak araç teyp sökülecek sökmek için u şeklinde 2 veya 3 mm kalınlıgında bir tele ihtiyacın var şekildeki gibi (bayanların örgü şişlerinden olabilir.) bunu teybin yanındaki deliklere uyacak şekilde ayarla. bu deliklerden teli içeri doğru 1 kaç cm içeri yolla, yanlara dogru teli aç ve teybi dışarı çekmeye çalış. teybin enerjini kesecek olursan sana key kodu lazım olacak ona göre bunu da dikkate al 2. teyp çıktıktan sonra çıktığı kanalın bulunduğu yerdeki vidaları sök. 3. küllüğü çıkar orada da vida olacak onu da çıkar. (vitesi 1. ye al yani en geriye çektir OV araçlarda) 4. anti patinaj sistemi düğmelerinin olduğu yeri dışarı çek. gerisi senin el becerine kalıyor. ama ben sökme takmadan anlamam diyorsan kurcalama bunları çıkarırken özellikle teyp seni çok uğraştıracak, panele zarar vermemeye çalış. vakum konusuna gelince; kademe düğmesinin arkasında bulunan sistemde (3 tane vakum hortumunu hemen geçtiği yer) vakumu yönlendirmeye yarayan kısımda (küçük bir odacık) zamanla deforme olan bir parça var. nasıl bir şey onu bilemiyorum (çünkü bendekinde hiç bişi yoktu ). o parça 3 tane vakum hortumundan 2 sinin önünü kapatarak yönlendirmenin konumunu belirliyor benim tespitim bu şekilde (BU PARÇANIN NASIL BİR ŞEY OLDU 11 Mayıs 2009 tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Orçun Ural 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 çok teşekkür ederim yalçın bey hemen işe koyulup size dönüt vereceğim.ayrıca torpido gözünü nasıl sökeceğim konusunda da bilgilendirirseniz çok sevinirim Yorum bağlantısı
Mustafa Eski 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 Dediğiniz gibi bu yeşil conta oyun hamuru kıvamında üzerinde parmak izi bile kalıyor.Peki yeni taktırdığınız düğmeyi kullanmadan önce açmış mıydınız? Sağlam hali de acaba böylemiydi diye merak ediyorum. Anladığım kadarı ile; 1- En sağdaki anahtarınızdaki klimanın led ışığı, 2- Ortadaki anahtarda, anahtar konumuna göre hareket ederek vakumu hortumlara yönlediren sızdırmaz parça (muhtemelen plastiktir) arızalı. Tekrar söylemek istediğim, en sağdaki anahtarınızın arka kısmı sağlamdır. Zaten o anahtara da sadece siyah, yeşil ve beyaz hortum bağlanıyor. sanırım bu yeşil conta transitlerdede kullanılan kalorifer düğmesinin içindede var.transit düğmesini daha ucuza alıp contasını kullanabilirsiniz.emin olmamakla beraber sanırım böyle yapıldığını duymuştum.bir bilene danışın bence bu fikri. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 dönüt vereceğim. dönüt vermek.. ? Bu kelimeyi yeni mi uydurdular.. Edit.. Evet yeni uydurmuşlar... Yorum bağlantısı
Orçun Ural 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 mehmet abi dönüt vermek eğitim terminolojisinde kullanılan ve oldukça yagın bir kelime.: yabancı olmanız doğal olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 İlk defa duydum... Hakan bu ne.. ilk defa gördüm... Ben cahilmiyim neyim.. Yorum bağlantısı
Orçun Ural 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 Yalçın Bey,Klimanın takılı kalması ile o parçanın arka tarafının hiç bir bağıntısı yok. Klimayı devreye alan switch, Indax yazan yerde. Okun geçtiği yerdeki dikdörtgen delikten dört tane var ve buralara tornavidayı soktuğunuzda kapak çıkıyor ve switch mekanizmasını görebiliyorsunuz. Parçanın arka tarafı fan hızlarının ve iç sirkülasyonun ayarlanmasını sağlıyor, yani havanın yönlendirmesi değil havanın dışarıdan yada aracın içerisinden alınmasını kontrol ediyor. Havanın ön cam, gövde, ayak gibi farklı bölgelere yönlendirilmesi soldaki anahtarla ilgili. Switch dışında klima anahtarının hiç bir yerini ellemeseydiniz iyi olurdu. Hava yönlendirme ile ilgili olarak öncelikle manifolddan vakum gelip gelmediğine bakınız. Vakum torpidonun arka kısmından siyah bir hortum anahtarların olduğu yere geliyor. Burada bir T ile ikiye ayrılarak bir tanesi hava yönlendirme anahtarına, bir tanesi klima-fan hızı anahtarına bağlanıyor. Her iki anahtarda da vakum olmalı. -Hava yönlendirme anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber sarı, gri, kırmızı, mavi , beyaz; -Klima anahtarında ana vakum hortumu olan siyah ile beraber yeşil ve beyaz vakum hortumu bağlı olmalı. Araçta vakum olmadığı takdirde havalandırma sadece ön cama yönlenir, bunu araba çalışmıyorken kontağı 2 konumuna getirip havalandırmayı çalıştırarak görebilirsiniz. Araç çalıştığında manifolddan alınan vakum ile havalandırma anahtarının konumuna göre kapaklar hareket edip havayı belirlenen yere gönderir. Muhtemelen aracınızın içerisine vakum gelmiyor olabilir. Bunu torpido çekmecesini sökerek sol taraftaki siyah hortumu yerinden çıkararak kontrol edin. Bu hortumda vakum var ise ikinci adım anahtarı kontrol etmektir. Öncelikle vakum kontrolünü yapınız. Bu parçanın Türkiye Ford fiyatını öğrenmek bile istemem... :lol2: şimdi öcelikle torpidoyu nasıl sökeceğimi bilmiyorum bu konuda yardımınızı rica edecem.ikinci olarak olaki vakum yoksa bu vakumu sağlayan ekipman hangisi manifoldmu örneğin.biri bana şu torpidoyu sökmeyi öğretsin allah askına.bu sorun beni çileden cıkaracak..... Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 11 Mayıs 2009 Paylaş 11 Mayıs 2009 şimdi öcelikle torpidoyu nasıl sökeceğimi bilmiyorum bu konuda yardımınızı rica edecem.ikinci olarak olaki vakum yoksa bu vakumu sağlayan ekipman hangisi manifoldmu örneğin.biri bana şu torpidoyu sökmeyi öğretsin allah askına.bu sorun beni çileden cıkaracak..... Torpidoyu sökmek için torpidoyu açıp torpidonun eğimi yönünde kendinize doğru çekiyorsunuz. Geri kalan sökme işlemini Yalçın gayet güzel anlatmış. Büyük ihtimalle sizin de yeşil, silikon, dayanıksız, minik, sinir bozucu(söktüğünüzde anlarsınız) parçanızda deformasyon olmuştur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts