Ahmet İhsan Akşen 22 Ağustos 2017 Paylaş 22 Ağustos 2017 Merhaba abilerim, 3 sene önce aldığımda 102 binde triger, geçen sene 135 binde fren hidroliği ve ön fren balatası değişti, 140 binde de periyodik bakım yapıldı (mazot filtresi değişmedi değişecek bu bakımda) . Şimdi senesi geldi ama başka şikayetlerimde var size danışmak istedim. 1. Yüksek hızda direksiyon titriyor, fren yapınca bariz titriyor.2. Rolentide araç sallanıyor, Klimayı açınca masaj yapıyor. Stop edince seni üstünden atıyor.3. Baskı balata hiç değişmedi (önceki sahibi değişse kağıtları olurdu sanırım, ampül değişim kağıdı bile var) çok nadir devir hız senkronu kayıyor gibi geliyor, bu yaz 5 kişi klima açık olunca kalkışta stop etti birkaç defa, el freni çekilip kalkma testi yapınca stop ediyor ama değişim zamanı geldimi anlamadım.4. Ön cam çatlakti yürümeye başladı kasko anlaşmalı yeremi yaptırmalı fark verip yetkili servise mi?5. Bir sıkıntı yok aslında ama ısıtma bujilerini de değiştirmek istiyorum. Esas sorun şu, bu şikayetlerin hepsini nerede yaptırmalı İstanbul'da. Geçen bakımı İzmir de özel serviste yaptırdım pişman oldum yanlış yağ mevzusu midemi bulandırdı, Krank kasnağı ve termostat değişti yan sanayi aklım onlarda hep. Yetkili serviste epey yüklü bir fatura çıkacak biliyorum ama değer mi sizce. Yada orjinal parçalari alıp sanayiye mı gitmeli (motor takozlari falan değişecek büyük ihtimal). Yorum bağlantısı
Olgu Erhan 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 Yüksek hızda direksiyon titreme eski lastiklerden yada rot balanstan olur. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 Yuksek hizda titreme lastikten balanstan yapst. Frende titreme diskler yamulmustur genelde torna ile kurtarilirsa tornalanir olmazsa degisir. Stop ediyorsa baskida problem henuz yoktur ama ustanin gormesinde fayda var. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 90km hıza kadar olan direksiyondaki titreme ön tekerler balansdan 90km den sonraki hızlarda olan titreme arka tekerlerdeki balans bozukluğundan yapar.Normal asfaltta firen yapınca titriyorsa disklerden kaynaklanır.Torna yapılacak gibi ise torna yapılır.Torna yapan usta tornadan sonra bir süre daha idare eder derse torna yaptırmaya değmez,değişmesi daha makbul.Diskler ısındıkdan sonra sulardan kaçınmak uzun yolda mümkün mertebe aracı yıkatmamak lazım.Motorun haddinden fazla sallanması motor kulaklarına işaret olabilir.El fireni testinde stop etmeden en azından aracı ileri hareket ettirmeli diye biliyorum.Ben balatayı değiştirdikten sonra el freni çekili unuttuğumda aracı hareket ettiriyordu öncesinde çok zorluyordu.Birde debriyajın kavramasına bakın nerede kavrıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 Ahmet abi parça konusunda da usta konusunda da yardım etmeye çalışırım tanıdıklarım var Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 23 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2017 Cevaplar için teşekkürler ama esas sorun dediğim gibi bunları nerede yaptırayım? Yetkili serviste yaş indirimi falan oluyordu yokmu öyle bir kampanya acaba. Ahmet abi parça konusunda da usta konusunda da yardım etmeye çalışırım tanıdıklarım var [emoji3]Ne gün boşsun abi Yorum bağlantısı
Fırat Önal 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 Hocam serviste çok para tutar demeden önce fiyat al. Life kart ile epeyce indirim oluyor. Ben geçen bakımı serviste yaptırdım. dışarıdan ucuza geldi. Tabi dışarıda orjinal olmayan parça takarlarsa daha ucuza geliyordu. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 9 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Merhaba abilerim, 3 sene önce aldığımda 102 binde triger, geçen sene 135 binde fren hidroliği ve ön fren balatası değişti, 140 binde de periyodik bakım yapıldı (mazot filtresi değişmedi değişecek bu bakımda) . Şimdi senesi geldi ama başka şikayetlerimde var size danışmak istedim. 1. Yüksek hızda direksiyon titriyor, fren yapınca bariz titriyor. 2. Rolentide araç sallanıyor, Klimayı açınca masaj yapıyor. Stop edince seni üstünden atıyor. 3. Baskı balata hiç değişmedi (önceki sahibi değişse kağıtları olurdu sanırım, ampül değişim kağıdı bile var) çok nadir devir hız senkronu kayıyor gibi geliyor, bu yaz 5 kişi klima açık olunca kalkışta stop etti birkaç defa, el freni çekilip kalkma testi yapınca stop ediyor ama değişim zamanı geldimi anlamadım. 4. Ön cam çatlakti yürümeye başladı kasko anlaşmalı yeremi yaptırmalı fark verip yetkili servise mi? 5. Bir sıkıntı yok aslında ama ısıtma bujilerini de değiştirmek istiyorum. Esas sorun şu, bu şikayetlerin hepsini nerede yaptırmalı İstanbul'da. Geçen bakımı İzmir de özel serviste yaptırdım pişman oldum yanlış yağ mevzusu midemi bulandırdı, Krank kasnağı ve termostat değişti yan sanayi aklım onlarda hep. Yetkili serviste epey yüklü bir fatura çıkacak biliyorum ama değer mi sizce. Yada orjinal parçalari alıp sanayiye mı gitmeli (motor takozlari falan değişecek büyük ihtimal). Merhaba, 1- Balans ayarı ve disk balata dğeişimi. Yamuk disk genelde balatayı de düzensiz aşındırır. Bir süre sonra yine diski yamultur düzensiz aşınan balata. 2- Motor şanzıman kulakları kontrol edilmeli. Kızdırma bujilerine bakılmalı. Bu km'ler genelde sorun çıkartıyorlar. 3- Muhtemelen değişime gerek yok. 4- Isıtmalı değil ise kasko anlaşmalı yer iyidir. 5- Bunu yazmıştım zaten. İstanbul'dasınız, mutlaka No Name'e uğrayın. Onlar başka sıkıntı varsa da bakarlar, çözerler. Piyasadan farklı rakam değildirler (tabii ki yetkiliden ucuz) ama nokta atışı çözüm sunarlar sizlere. Parça markalarını ne söylerseniz onu alırlar, yağ ne isterseniz onu koyarlar. Aklınız kalmaz böylelikle. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 (düzenlendi) Ben bakımlarımı Kartal sanayide Mekanik Ford özel servisine yaptırıyorum(yetkili servisten ayrılan ustalar), focusun trigerden kızdırma bujisine vs burada yaptırdım sorun yaşamadım. S maxin de triger devirdaim vs değiştirttim. Tavsiye ederim, ilgili ustalar, parçanı yağını kendin de alıp gidebilirsin, oradan da bakabilirsin. *Kızdırma bujilerinin üçü çıkmıştı bende biri kalmıştı, zorlamadık. Bence biran önce değiştirmekte fayda var. *Debriyajı ustaya bir göster, mümkünse ileri bir aya bırak, baskı+balata+bilya+volan derken 1500 tl yi bulacak hepsi aynı aya gelmesin. *Ben focusta kale ve delphi fren balataları kullandım, ses ve performans sorunum olmadı(zorlamadan kullanırım). 4 disk 4 balata tek seferde tak kurtul kafan rahat eder. 23 Ağustos 2017 tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 24 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2017 Teşekkür ederim cevaplar için, kısmen giderdik bazı sıkıntıları ama eksikler ve kafama takılanlar var tabi.1. Ön diskkeler meyle marka Alman malı diskler ile değişti, balans yapıldı sıkıntı kalmadı.2. Usta kulaklarda sıkıntı yok dedi, volan yapıyordur dedi.3. Baskı sıkıntı yok dedi, sıkıntı verince volan ile birlikte değişecek.4. Dolu furyası geçsin bakacağız bu işe, ısıtma şart değil ama Atermik cam çok istiyorum, fark vererek olursa o şekilde halledeceğim.5. Bujide sıkıntı olsa uyarı verir dedi, bilgisayara bağlayıp baktı sıkıntı yok dedi, hala değiştiresim var ama iyice kaynamasin diye .MalzemelerMotor yağı fmy 5-30 75 liraYağ filtresi 15 liraHava filtresi 15 liraPolen filtresi (karbonlu) 20 lira Yakıtı filtresi (ufi) 110 liraMeyle ön disk 170 liraKale arka balata 50 liraToplam 450 verdim.Sonradan her yeri kırık olan Radyatör alt plastiğinide aldım 30 lira.İşçilik olarak 180 dedi 150 aldı ben çok diyince.Yardımların için @Mehmet Cihat a tekrar teşekkür ederim, sağolsun bütün gün yanımdaydı. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ağustos 2017 Paylaş 24 Ağustos 2017 (düzenlendi) 1 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: 5. Bujide sıkıntı olsa uyarı verir dedi Bu her zaman olmuyor, aklınızda olsun. 24 Ağustos 2017 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 24 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2017 Bu her zaman olmuyor, aklınızda olsun.Arıza olmasa bile iyice kaynamasın diye değiştirmek istiyorum ama büyük olasılık cesaret edemediğinden girişmiyor kimse bu işe. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 Bakım yapılmalı 100 km oldu, bakıma gitmeden her zaman aldığım OPET den doldurmuştum depoyu. Az önce eve 2km kala motor stop Edip tekrar çalıştı anlık ama devir 0 oldu. Hız azaltıldı tarzı birşeyler yazdı, gaz versem de ölü gibi oldu araç. Yavastim zaten durdum arıza yazısı gitti devir düzeldi. Devam ettim 1 km sonra yine yaptı. Yine düzeldi devam ettim eve 100 m kala yine yaptı ama bu sefer düzelmedi. Kontak kapatıp açtım direk arıza yazdı. Kapatıp eve gidecektim bir daha kontak açtım arıza vermedi, marş bastım çalıştı eve geldim bıraktım otoparka.Sizce ne olmuş olabilir, mazot filtresi hava yapmış desem 100 km sıkıntı yoktu Sultanbeyli den Üsküdar a gittim TEM de 110-120 çıktım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Çok kötü bir yakıt almışın.. Filtre değişmelisin. Yakıtı bitirmeli ve filtreyi tekrar değişmelisin.. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 Her zaman aldığım yer, filtre sıkıntılı olabilir mi? İstasyon için bir yaptırım olabilir mi. Dediğim gibi OPET den aldım. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 26 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2017 Gösterge arızası daha ağır basıyor sanki, Anadolu yakasında önerdiğini bir yer var mı?Bu konuya yazmışım Şubat'ta, aklımda bulunsun diye, çabuk geldi başımıza sanki.http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/288922-focus-25-gösterge-paneli-sorunsalı/ Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 26 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2017 Gösterge panelini soktum, temizledim. 10 km dolaştım sıkıntı yok şuan. d900 e510 hata kodları çıktı gizli menüde. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 27 Ağustos 2017 Paylaş 27 Ağustos 2017 Mazot filtresi ile ilgili olabilir. Piyasada sahtesi çok ve Focus'ların yolda kalma sebeplerinden biri de mazot filtresi.. Yorum bağlantısı
Emre Usta 27 Ağustos 2017 Paylaş 27 Ağustos 2017 Kizdirma bujisi kisin -27 derecede gec calisinca 135 bin km de degistrdim sadece 1 tanesi calisiyordu.Yazin tek marsta calisan arac kisin bol duman atma ve yakit kokusu gec calisma yapti.Kimse sökme taraftari olmasada isi bilen söküyor. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 27 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2017 Kizdirma bujisi kisin -27 derecede gec calisinca 135 bin km de degistrdim sadece 1 tanesi calisiyordu.Yazin tek marsta calisan arac kisin bol duman atma ve yakit kokusu gec calisma yapti.Kimse sökme taraftari olmasada isi bilen söküyor.Arıza ışığı yakar dedi usta ama sanırım hepsi bozulan kadar yakmıyor arıza ışığı Ford lar. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 27 Ağustos 2017 Paylaş 27 Ağustos 2017 Arıza ışığı yakar dedi usta ama sanırım hepsi bozulan kadar yakmıyor arıza ışığı Ford lar.Aynen bozulunca yanar arıza ışığı ama ışığa gerek bile yok araba ölü eşşek gibi olup gitmeyince anlıyorsun. Kışın daha bariz ortaya çıkar bu sorun bence ilk müsait zamanda yenile kışın olmadık biyerde mağdur olma. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 27 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2017 Kartal ve Bostancı da iki usta gerek yok diyip kestirip attı, varmı "değiştirelim tabi bozulmasını bekleme" diyen usta 1 Yorum bağlantısı
Emre Usta 27 Ağustos 2017 Paylaş 27 Ağustos 2017 Zaten cekisten dusme oluyor.kisin sogukta ariza belli oluyor.duman atma çiğ yakit kokusu oluyor.soken usta ford bu tek kizdirma bujisiyle bile calisir demisti [emoji1]genelde bakimlarda kimse kizdirma bujisine bakmiyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts