Evren Erakçora 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 Düdüklü tencere gibi basınç konusu. Basınç altında zor kaynıyor. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 (düzenlendi) benim araçta lpg li neden sordunuz?zavoli marka markanın bi önemi olmadığını düşünüyorum tabii çok bilinmedik bir marka olmadıkça...Aklıma gelmişken forumda sıkça bir kitten bahsedilmiş 2003 yılında yayınlanan tsb bülteninde. hepsini okudum ford budan servis bana o kitin 2.0 motorlar için yayınlandığını lpg ile alakalı değil 2.0 larda oluşan motor problemi yüzünden o kitin yayınlandığını söylediler. Doğrumu söylediler acaba konuya hakim birisi varmı? Benim aracımda aynı problem vardı.Bandırma Muslubaşlar ford servisinde kit uygulandı problem çözüldü yaklaşık 10.000 km yol yaptım herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Gelelim lpg bağlantısına ''T'' bağlantısı olmadan kalorüfer sistemi kapatıldığında lpg reğülatörünün nasıl ısındığını anlayamadım.Eğer ''T'' bağlantısı yapılmadan lpg takılaırsa kalorüfer kapatıldığı zaman su nereden devir daim yapacak?Böylece regülatör ısınmadığı için araç lpg ye geçmeyecektir.Kaldı ki ben hararet sorunu yaşadığımda aracımda lpg sistemi yoktu.Bu ''T'' kiti 1,6 araçlar için çıkartılmıştı. 5 Ekim 2011 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 merhabalar arkadaşlar araca antifriz koymak istiyorum ne kadar su ne kadar antifriz konur. Bunu ben yapabilir miyim yoksa bilen bir yerdemi yaptırayım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 %30 antifriz oranını geçmeyin derim, max %50 Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 %30 antifriz oranını geçmeyin derim, max %50 teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 abi ben bu test menüsüne neden giremiyorum? 2002 focus ghia Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 (düzenlendi) abi ben bu test menüsüne neden giremiyorum?2002 focus ghia İlk başlarda bende giremiyordum:) Kontak kapalı iken km sıfırlamaya basılı tutun ve kontağı marş basmaya hazır konuma getirin 3 saniye kadar basılı bekleyin tüm ışıklar yanıp kadranlar sona gelip yerlerine gittiğinde marşa basın Antifiriz karışım oranına kullanım kılavuzunda %50 su %50 antifriz diyor yanılmıyorsam 11 Ekim 2011 tarihinde Sava? De?i?li tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 İlk başlarda bende giremiyordum:)Kontak kapalı iken km sıfırlamaya basılı tutun ve kontağı marş basmaya hazır konuma getirin 3 saniye kadar basılı bekleyin tüm ışıklar yanıp kadranlar sona gelip yerlerine gittiğinde marşa basın Antifiriz karışım oranına kullanım kılavuzunda %50 su %50 antifriz diyor yanılmıyorsam Çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 (düzenlendi) Arkadaşlar geçen günlerde öğrendiğim FOCUS 1 kasalarda hava alma yönetimini anlatıyorum.Eğer aracınızda ısı müşürü sorunu yoksa, bu yöntem ile aracınızın havasını tamamen almış olacaksınız..Sürekli bahsedildiği gibi araca ek bir aparat takmaya,aracı lifte alıp kaldırmaya,aracın yokuş yukarı veya aşağı durmasına falan gerek yok.Metod çok basit.Bu anlatım için fotoğrafta koyacaktım ama gerek olmadığını düşünüyorum.Adım adım yapılacakları yazayım...Anlamadığınız bir yer olursa yine yardımcı olurum. 1-Aracınızı düz bir yerde stop edin ve motorun soğumasını bekleyin.. 2-Aracınız soğuduktan sonra yedek su deposunun kapağını açın.. 3-Yedek su deposunun üst yanında bulunan iki hortum var.Bunlardan çamurluk tarafında olanı değil de motor tarafında olanı yerinden çıkartıp aşağıya doğru sallayın.Parmağınızla bu hortumun çıktığı deliği kapatın. 4-Yedek su deposuna antifriz ilave edin.Yavaş yavaş.Depodan taşmayacak şekilde..Acele etmeden... 5-Aşağıya salladığınız hortumdan ilk andan itibaren su akmaya başlayacak.Siz yukarıdan antifriz koydukça buradan gelen suyun rengi değişmeye başlayacak.Elinizde ki 3 lt lik antifriz bittiğinde bir müddet daha akmasını sağlayın.Seviyeye dikkat edin maksimum üzerinde kalmasın.Maksimum seviyenin biraz altına indiğinde çıkartmış olduğunuz hortumu yerine takın. 6-Yedek su deposu kapağını da kapatın. 7-Aracı çalıştırın.Araç fan açana kadar çalışsın.Aynı zamanda az önce çıkartmış olduğumuz hortumun ısınıp ısınmadığını kontrol edin. 8-Her şey yolundaysa hava alma işlemimiz bitti. 9-Antifriz seviyesini ölçün.Bulunduğunuz şehire göre dereceyi ayarlayın. 10-Bu adımları uygularsanız yalancı hararet dediğimiz hararet ibresinin sona dayanmasının önüne geçmiş olacaksınız. Yöntem kesinlikle işe yaramaktadır.Bir çok aracın havası bu şekilde alınmıştır ve sorun çözülmüştür...Eğer sorun bunları yapmanıza rağmen devam ediyorsa donanımsal sıkıntılar vardır. 24 Kasım 2011 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 Öncelikle herkese selamlar.Foruma yeni üye oldum. Forumdan baya bi bilgi öğrendim. Aynı sorundan muzdaribim.Arabam F1 Ambiente 2000 model Tartarini LPG var.Afyonluyum, Muş'un Kasabasında Öğretmenim. Arabayı bu yaz aldım. Gündüz ağustos sıcağında hiç bir sıkıntı yok,1. ve 2. vitesle. 5-10 Km sürekli yokuş çıktım, gündüz 180 de bastım, ibre ortadan hiç kıpırdamadı. Bi gün GECE yola çıktım Afyon'dan Konya'ya, bi de ne göreyim hararet ibresi geziyor maşallah.Pek aldırmadım. Sonra öğretmen olduğum için okullar açıldı Konya'dan Muş'a (1050km-12saat) geldim. Gündüz geldiğim için hiç bir sıkıntı olmadı,İbre sürekli ortada.şunu anladım benim araba soğukta yapıyor bunu. Havalar soğudu benim araba gündüz de yapmaya başladı.( 120 yi geçemiyorum). Neyse,Muşta bi ustaya gösterdim,(elleriyle boruları falan sıktı, hava yok dedi) su tankının kapağını değiştirdim(eskisine transit kapağı dedi) ve çıktım yola, Muşun kasabasına gidiyorum 170 bastım hararet ibresi ortadan hiç oynamadı.Kapağı değiştirdim,memnunum derken, kar yağdı falan antifrizi hiç ölçtürmeden değiştirdim. Saf antifiriz koydurdum (Opet Turuncu)(Malum buralar soğuk),hararet sorunu gene kendini gösterdi ve bi süre sonra LPG beyninin oradan antifiriz damlatmaya başladı. Kasabadaki ustaya götürdüm(kasabadaki ustayı bilirsiniz, iki boru sıkılacağı için önemsemedim). L şeklindeki plastiklerden kaçırıyordu. Sıvı conta yapalım mı dedi, ben de yap dedim. Antifiriz damlatmayı kesti. Denedim sonra , 120 ye gelince gene hararet oynamaya başladı. Antifirizi değiştirirken önce radyatörün alttaki borusundan(arabayı karşınıza alınca solda) eski antifiriz-suyu komple boşalttı. Boruyu yerine taktı. Saf antifirizi su tankından doldurmaya başladı. Sonra radyatörden su tankına gelen boruyu çıkarttı oradan antifiriz geliyordu. Radyatörde hava yok dedi.Ama sorun bundan sonra oldu. 1.Soruna saf antifiriz neden olurmu?(Muş baya bi soğuk oluyor,bu aralar -15 i görüyoruz). Antifirizi ölçtürsem kaç derecede kalsa iyi olur? 2. Sistemdeki havayı almak yeterli olurmu? 3. Neden sıcakta yapmıyor da? Soğukta yapıyor bunu? Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 (düzenlendi) Öncelikle geçmiş olsun.Bunun yaz veya kış ile alakası yok.Yalancı hararet her mevsim görülebilir.Ancak kışın antifriz oranı yüksek olunca görülme ihtimali biraz daha artıyor.Sisteme antifriz eklendiği zaman daha önce kaçak olmayan yerlerde kaçak görülebilir.Bu normaldir..Sizin araçta antifriz değiştiren kişi hava yaptırmış bu çok açık.Yukarıda adım adım anlattığım şekilde işlemleri yaptırın.Yalnız sizde antifriz oranı yüksek olduğu için işlemi su ilave ederek yapın... 8 Aralık 2011 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 (düzenlendi) Teşekkürler.. Benim arabada yazın Ağustos sıcağında gündüz olmuyor, gece oluyordu ama(Gündüz öğle sıcağında 10 dk boyunca160-180 den aşağıya düşmedim, sürekli 130-140 ile giderim, hiç bir sıkıntı yok). Muhtemelen yazın sıcakta termostat hemen açtığı için böyle bir sıkntı olmuyor. Sizin söylediğiniz işlemi hafta sonu kendim deneyeceğim. Önce sistemin antifirizini komple boşaltıp,sisteme komple su dolduracağım. Sonra sizin yazdığınız yöntemle sistemi saf antifirizle dolduracağım. Havasını muhtemelen böyle alabilirim. Buradaki ustalar hiç anlamıyor. Muş, dolayısıyla soğuk. Hava tahmininde bugün -13ü gösteriyor. Saf olmasada 2/3 antifiriz(2Lt antifiriz-turuncu/1Lt su) olsa, kaç dereceye dayanır? 5 Ocak 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 Bekir hocam konyalısınız herhalde.Bende Solhanda Öğretmenim Anlattığınız problemin hava sıcaklığı ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum.Antifriz değiştirirken hava yapmış araç birde saf antifirizin donmaya ve kaynamaya dayanma derecesi %50 su %50 antifriz karışımından daha azdır. sistemi komple boşaltıp doldurma ile uğraşmayın,zaten kolay kolay bütün soğutucuyu boşaltamazsınız.Derecesini ölçtürün,-25 veya 30 a ayarlatın yeter. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 Konya'lı değilim ama sayılırım Eşim konyalı.Afyon'luyum. Solhan'da görev yapan bir arkadaşım vardı. Hangi okul olduğunu tam hatırlayamadım. Atatürk i.ö.o galiba. Sistem için en uygunu en soğuğa dayanıklısı %50-%50 midir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 50 fazla olur... Kaç derece soğuk görüyorsanız o kadar yapın.. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 9 Aralık 2011 Paylaş 9 Aralık 2011 Konyalı değilim ama sayılırım Eşim konyalı.Afyonluyum. Solhanda görev yapan bi arkadaşım vardı. Hangi okul olduğunu tam hatırlayamadım. Atatürk i.ö.o galiba. Sistem için en uygunu en soğuğa dayanıklısı %50-%50 midir? Sende Konyalı sayılırsın o zaman hocam Mehmet abi daha iyi bilir ama benim kullanım klavuzunda okuduğum %50 antiriz %50 su karışı yapılması.Bu oranların donma derecelerini tam bilmiyorum ama Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 9 Aralık 2011 Paylaş 9 Aralık 2011 50 fazla olur... Kaç derece soğuk görüyorsanız o kadar yapın.. Sistemde saf antifiriz var. Yarın Okul Pansiyonunda nöbetçiyim. Vakit geçmiyor. Komple boşaltıp,sadece su doldurup, yukarıda anlatılan yöntemle 50-50 koymayı deneyeceğim. İnşallah havasını alabilirim. Sonucu yazarım yaparsam eğer. Sende Konyalı sayılırsın o zaman hocam Mehmet abi daha iyi bilir ama benim kullanım klavuzunda okuduğum %50 antiriz %50 su karışı yapılması.Bu oranların donma derecelerini tam bilmiyorum ama Öyle olduk artık Opet Kırmızı 50-50 de -37 yazıyor. Bu da yeter... Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 10 Aralık 2011 Paylaş 10 Aralık 2011 Sitstemde saf antifiriz vardı. 4 Lt'ye yakın. Elime 2 tane boş bidon aldım ve koyuldum işe. Su tankının üstteki motora giden boruyu çıkartıp yere salladım.Borudan Akan antifirizi bir bidonun(1.Bidon) içine doldurmaya başladım.(Antifiriz boşa gitmesin dedim) Aynı anda, su tankında antifiriz eksilince (Minimumun altına), Max, geçecek şekilde su doldurdum.(Yaklaşık 1,5-2 LT).Bu şekilde su tankından çıkardığım borudan gelen antifirizin rengi değişinceye kadar devam ettim. Suyla karışık gelmeye başlamıştı.Borunun ucuna tuttuğum bidona yaklaşık 2Lt antifiriz aktı.Su tankından çıkardığım Borunun altına başka boş bir bidon koydum(2. Bidon yani).1. Bidondaki antifirizi su tankına tekrar koydum ve tanktan çıkardığım borunun altına koyduğum 2. bidona su geliyordu. Suyun rengi koyulaşınca boruyu tanka geri taktım. Motoru 3000 devirde 30-45 dk kadar çalıştırdım .4000 bazen 5000 i gördüğüm oldu. Hararet sağ hiç oynamadı sürekli ortadaydı.motor ısındığında Fan devreye giriyordu. Radyatör ve motor arasındaki borular sıcaktı. Yolda deneme imkanım olmadı. Araba boştayken(duruyorken ) sıkıntı yok bakalım. Acaba yolda sıkıntı çıkar mı? Hesaplamalarıma göre şu anda sistemde 1,5 Lt civarında su, 2Lt civarında antifiriz var.-25'e dayanır mı? Ölçtüreceğim ama Muş'a ne zaman giderim bilmiyorum... Teşekkürler.... Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 14 Aralık 2011 Paylaş 14 Aralık 2011 (düzenlendi) Son haliyle sistemdeki antifirizi ölçtürdüm. (2,5 Lt antifiriz-1,5 Lt ye yakın su). İlk etapta ölçüm cihazı tamamen dolmadı -20 gösterdi. Usta hemen değişmesi lazım dedi.(muş soğuk olduğu için) Nasıl olur daha yeni değiştirdim dedim. Bir kaç kere daha denedi. Ölçüm cihazını tamamen doldurdu. Makina yetişemedi Makinanın en son değeri -40. En sonuncuda -35 -40 arasında bi yerde idi. Ayrıca yollar buzlu olduğu için pek basamadım. 3. Vitesle 4000-5000 devirde 5 dk gittim. Hararet ortadan sapmadı. 5. Vitesi deneme imkanım olmadı. Bu focusların hararetinin sebebi; * Antifiriz yoğunluğu (en önemlisi) * Su tankı kapağı * Sistemdeki hava... 14 Aralık 2011 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 15 Aralık 2011 Paylaş 15 Aralık 2011 Bekir bey geçmiş olsun..Bence sorun ortadan kalkmış gibi duruyor.İşlemleri doğru yapmışsınız. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 15 Aralık 2011 Paylaş 15 Aralık 2011 Teşekkürler. İnşallah hallolmuştur. Yollar müsait olunca 5. vites 130-140 gibi deneyeceğim. Sonucu yazarım artık. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 (düzenlendi) Bugün deneme fırsatım oldu. 5.Viteste 120 yaptım pek sıkıntı yok gibiydi. 130-140 ve 150 ye çıkınca ibre gene sağa doğru kaydı. Eskiden 100-110 u geçemiyordum. Şimdi 110-120 ile gidersem sıkıntı yok. Eve gelince radyatöre baktım. Karşıma alınca soldaki boru sağdaki kadar sıcak değildi. Ilık gibiydi. Araba duruyorken sıkıntı olmuyor da (15 dk boyunca 3000-4000 devirde çalıştırıyorum, fan açıyor, radyatördeki iki boru da sıcak), neden yolda giderken oluyor anlayabilmiş değilim. Antifiriz yoğunluğunu biraz daha azaltacam ama ölçemeyi yapan en yakın yer Bitlis-Güroymak'ta ölçmeye para alıyorlar (5 TL den fazla).Antifirizi fazla alırsam, sonra sıkıntı olur mu diyorum.ölçtürdüğümde makinayı zorlamıştı. Makinanın son değeri -40 idi. 19 Aralık 2011 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 yolda giderken hararet yükseliyor ise, devirdaime işaret eder Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 Antifiriz yoğunluğu bence, Devirdaimde sıkıntı varsa durduk yerde eder. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 Devirdaim araç boşta iken başka türlü,araç yükte iken başka türlü çalışır.Yani devirdaim problemli olma ihtimalide var. Yorum bağlantısı
Recommended Posts