İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Arda Merve
1 hafta 1.6 otomatik sür sonra 2.0 uçak dersin :D

sıkışık trafikte binde yakıtı gör 1.6 ya sarılırsın :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Görüyom millet nasıl gidiyor istanbulda :angry: Ben köprü trafiğinde gaz basmadan gittiğimi bilirim :p hatta öndeki dizelin egoz dumanıyla yürüyordum :lol2:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Yalas

meraba arkadaşlar

bu hararet sorunu benim 2000 model focusta da vardı hararet birden fırlıyor ayağımı gazdan çekince aniden düşüyordu. yaklaşık 2 ay kadar önce ankara şaşmazda tanıdık motorcu vardı oraya götürdüm. devirdaim bilyesi dağılmış önce onu değiştirdi daha sonra güzelce havasını aldı şuan için hiç bir problem kalmadı. onun üzerine ankaradan adanaya gittim geldim motoru çokta sıkıştırdım bir daha yapmadı. usta bu proplemin focusların genelinde olduğunu çözümünde havasının iyi alınmasıyla giderilebileceğini söyledi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Toprak
(düzenlendi)

Bu focusların tam olarak çlışma sıcaklığı kaç derece, gage menü de kaç derece görmemiz gerekiyor?Çok merak ediyorum.Lpg taktırdım diye HararetT.S.B si uyguladığım aracıma 82-97 derecelik termostat taktım. Hararet 105 derecelere kadar yükseldi.Bende daha düşük dereceli motora takıldığında 88 derece harareti geçmeyen(kışın) termostatımı geri taktım.Şimdi kafam rahat ama motorun normal çalışma sıcaklığından daha aşağıda bir ısıda çalışması sorun olurmu diye de düşünmeden kendimi alamıyorum.

tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
Bu focusların tam olarak çlışma sıcaklığı kaç derece, gage menü de kaç derece görmemiz gerekiyor?Çok merak ediyorum.Lpg taktırdım diye HararetT.S.B si uyguladığım aracıma 82-97 derecelik termostat taktım. Hararet 105 derecelere kadar yükseldi.Bende daha düşük dereceli motora takıldığında 88 derece harareti geçmeyen(kışın) termostatımı geri taktım.Şimdi kafam rahat ama motorun normal çalışma sıcaklığından daha aşağıda bir ısıda çalışması sorun olurmu diye de düşünmeden kendimi alamıyorum.

Cevapları merakla bekliyorum Ali bey,bende ara sıra 108 e kadar görüyorum ama ibre sabit hiç hareketlenme yok

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

104 de fan açıyor araç 105 dreceyi anlık görüp düşmesi lazım. düşük dereceden kastınız ne bilmiyorum ama sürekli fan açma ve belli bir sıcaklığın altındaki motor daha fazla benzin tüketiyor diye aklımda kalmış

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
104 de fan açıyor araç 105 dreceyi anlık görüp düşmesi lazım. düşük dereceden kastınız ne bilmiyorum ama sürekli fan açma ve belli bir sıcaklığın altındaki motor daha fazla benzin tüketiyor diye aklımda kalmış

Kışın sabit 90 ile 95 derece arası

yazın ise 100 ile 101 derece arası sabit.Yokuşta sıkıştırırsam çok çok 108 i görüyorum ama hemen düşüyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

84 derecede termortas açar.. 104 derecede fan açar...

Bu ara normal sıcaklıktır..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Cemalettin Asır

konuyu biraz inceledim de hemen hemen her ford focusta bu hararet sorunu var sanırım bende 1,6 2004 ghia var ve bir tanıdık vasıtasıyla renalut servisine bırakmıstım aracımı 3-5 kurus kar ve daha iyi bir bakım olur düsünces,yle ama ne olduysa ondan sonra olmaya basladı uzun yolda 120 km yi geçtiğimde hararet gostergesi sona kadar vuruyor ve ayağımı gazdan çekince yeniden ortaya gelip duruyor 100 km altında gittiğin surece bir sorun olmuyor bende simdilik bu sekilde kullanıyorum elektronik takiplerde 106 c de fan açıyor. acaba bu normalmidir?

diğer bir sorum yazlık kışlık diye bir termostat varmıdır varsa orjinalinde acaba hangisi takılı idi ben 2 el aldım aracı

diğer bir konuda soğutma suyu karışımının %50 su %50 antifriz olmasının mantıklı oldugunu soyluyorlar en iyi soğutma ve en min donma için bu karısımın yeterli olacağını %100 antifrizli suyun soğutmasının daha az olacağını soyluyorlar yine bir çözüm olarakta bir aparat takılıp sorunun giderildiğini yazmıs arkadaslar ama dediğim gibi bu aracın orjinalinde ole bir aparat yokken arac ısınmıyordu demekki ayrı bir sorunolusmus olmalıki bunuda aparatla değilde bu sorunu çözerek halletmek gerekir diye dusunuyorum ve tum arkadaslardan bu konuda bilgilerini paylaşmalarını ve çözüm önrilerini bekliyorum

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
konuyu biraz inceledim de hemen hemen her ford focusta bu hararet sorunu var sanırım bende 1,6 2004 ghia var ve bir tanıdık vasıtasıyla renalut servisine bırakmıstım aracımı 3-5 kurus kar ve daha iyi bir bakım olur düsünces,yle ama ne olduysa ondan sonra olmaya basladı uzun yolda 120 km yi geçtiğimde hararet gostergesi sona kadar vuruyor ve ayağımı gazdan çekince yeniden ortaya gelip duruyor 100 km altında gittiğin surece bir sorun olmuyor bende simdilik bu sekilde kullanıyorum elektronik takiplerde 106 c de fan açıyor. acaba bu normalmidir?

diğer bir sorum yazlık kışlık diye bir termostat varmıdır varsa orjinalinde acaba hangisi takılı idi ben 2 el aldım aracı

diğer bir konuda soğutma suyu karışımının %50 su %50 antifriz olmasının mantıklı oldugunu soyluyorlar en iyi soğutma ve en min donma için bu karısımın yeterli olacağını %100 antifrizli suyun soğutmasının daha az olacağını soyluyorlar yine bir çözüm olarakta bir aparat takılıp sorunun giderildiğini yazmıs arkadaslar ama dediğim gibi bu aracın orjinalinde ole bir aparat yokken arac ısınmıyordu demekki ayrı bir sorunolusmus olmalıki bunuda aparatla değilde bu sorunu çözerek halletmek gerekir diye dusunuyorum ve tum arkadaslardan bu konuda bilgilerini paylaşmalarını ve çözüm önrilerini bekliyorum

106 derecede açıyorsa normal değil.Sistemde hava olduğu kanısındayım.Antifriz konusuna gelince %100 antifriz zararlıdır.En doğru olanı su ile yarı yarıya karıştırmaktır.Yalancı hararetlerin bir çoğu da antifriz yoğunluğundan kaynaklanabiliyor.Kontrol ettirin.Yazlık kışlık termostat diye bir şeye focuslarda ihtiyaç yoktur...

Yorum bağlantısı
Cemalettin Asır
106 derecede açıyorsa normal değil.Sistemde hava olduğu kanısındayım.Antifriz konusuna gelince %100 antifriz zararlıdır.En doğru olanı su ile yarı yarıya karıştırmaktır.Yalancı hararetlerin bir çoğu da antifriz yoğunluğundan kaynaklanabiliyor.Kontrol ettirin.Yazlık kışlık termostat diye bir şeye focuslarda ihtiyaç yoktur...

bilgi için teşekkur ediyorum mesajı buraya yazdım ama biraz aceleci davranıp hemen gittim sanayiye tanıdık bir motor ustasının yanına oda sole bir baktı dediki abi sen bir radyatörcüye götüreyim o tazyikli su ile radyatörün aralarını bir yıkasın hiç bişisi kalmaz hava müşür veya termostat sorunu olsa şehir içinde de yapar buraya kadar bile gelemessin senin sistemde bir sıkıntı yok dedi ve gittim radyatörcüye adam baktı ghia larda orjinal sadece tek radyatör varmıs onuda gördüm onu sokucez içine ilaç koyucaz 1 saat kadar bekliycek ve dışınıda tazyikli su ile temizliycez ucret oalrakta 60 tl alıcaz dedi bende tamam dedim ve sonuz mukemmel çıktım otobanda 15-20 dk 140-150 km hız ile gittiğimde 95 c yi bile geçmiyordu hızlandıkça C düşüyordu sanayiye girince ise en fazla 102 c oluyor ve tekrarında 94-95 c lere düştü

benim gibi sorun olan arkadaşlara tavsiyem 2-3 senede bir radyotörü söktürmeden bile olabilir tazyikli yıkama suları ile dışarıdan su tutturmaları

Yorum bağlantısı
Guest Cem Karacan

Arkadaşlar radyatöre basınçlı su tutulmayacağı kitapçıkta yazıyor.Bu radyatörde hasara neden olabilir.Aynı sorun bende de vardı.Ford bolu Görür otomativde (yetkili servis)Antifirize refraktometre ile baktılar katı madde oranı 45 gösteriyor.Bunu biraz su ilavesi ile 28 e düşürdüler sorun büyük ölçüde çözüldü.Şimdi rampa çıkarken hararet 105 C den geri dönüyor ama tabi 100 C altını nadir görüyorum.Birde radyatöre eğilir panjurdan baktım Sanırım yolda giderken çarpan böcek,sinek vs.yada başka bir sebeple petekler eğilmiş sanki aradan geçecek havayı kapatmış.Ben bu kapanan yerleri yornavida ile açsam radyatöre zarar verirmiyim?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdullah Barutcu

Merhaba arkadaşlar benimde başıma gelen yalancı hararet sorunu artık çözüldü afyon budan ford servisteki arkadaşlar sağolsunlar...

hararet sorunum var dedim yalancı hararet mi dediler evet dedim bağlantılar yanlış yapılıyor bu sebepten ve antifriz yoğunluğu yüksek olduğundan yapar dediler eğer bunlarla düzelmez ise sensörlerde bi problem vardır dediler. ölçtüler -40 çıktı yedek su deposuna pompa bağladılar motordan yedek su deposuna gelen hortumu çıkardılar pompalayarak 2 litre kadar boşaltıp yerine su eklediler. artı olarak yedek depoya motordan gelen hortumun ucunda çekvalf tarzı bi tıkaç var onuda çıkardılar daha kolay devirdaim yapar diye karışımı ölçtüler -22 derece çıktı 2500 km yol yaptım allaha şükür problemim ortadan kalktı.

Not: Afyon Budan serviste konuştuğum bi yetkili lpg bağlantıları hakkında konuşurken bi noktadan bahsetti bağlantı hortumları hakkında.

Bu şikayetten gelenlerin hepsinin bağlantılarının kalorifer hortumlarının kesilip T boru ile yapılan araçlar olduğunu kendisinin bunu takip ettiğini gelen araçlara sorup hararet problemi olmayan başka araçlarda dikkatini çeken konunun lpg beynine giren hortumun motordan çıkan hortumdan direk alınıp lpg beyninden dolaşıp kalorifer sistemine bağlanmış olduğunu söyledi. böylece hem bağlantı uzamıyor hem T boruya gerek kalmıyor bu şekilde sorun çözülüyor dedi vede adam özellikle incelemiş Ankara-Antalya dan gelen araçlar genellikle böyle bağlantılı oralar da bağlantıyı güzel yapıyorlar dedi... helal olsun adam işini severek yapıyorki bu kadar incelemiş ve sorunun kaynağını araştırmaya çalışmış bulmuşta...

Yorum bağlantısı
Özay Uçar
antifriz yoğunluğu yüksek olduğundan yapar dediler eğer bunlarla düzelmez ise sensörlerde bi problem vardır dediler. ölçtüler -40 çıktı yedek su deposuna pompa bağladılar motordan yedek su deposuna gelen hortumu çıkardılar pompalayarak 2 litre kadar boşaltıp yerine su eklediler. -22 derece çıktı 2500 km yol yaptım allaha şükür problemim ortadan kalktı.

bende aynı şekilde bu sorundan kurtulmuştum... sanal hararet yaşayanlara tavsiyem işe buradan başlamaları.. :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu antifriz olayına gerçekten dikkat etmekte fayda var..-25 derece olması yeterli.Tabii bu illere göre değişir ama abartılı rakamlarda bulunması sıkıntı yaratıyor gibi.Bir çok kişi suyu seyrelterek sorundan kurtuldu.

Yorum bağlantısı
İsmet Oruç
(düzenlendi)
Merhaba arkadaşlar benimde başıma gelen yalancı hararet sorunu artık çözüldü afyon budan ford servisteki arkadaşlar sağolsunlar...

hararet sorunum var dedim yalancı hararet mi dediler evet dedim bağlantılar yanlış yapılıyor bu sebepten ve antifriz yoğunluğu yüksek olduğundan yapar dediler eğer bunlarla düzelmez ise sensörlerde bi problem vardır dediler. ölçtüler -40 çıktı yedek su deposuna pompa bağladılar motordan yedek su deposuna gelen hortumu çıkardılar pompalayarak 2 litre kadar boşaltıp yerine su eklediler. artı olarak yedek depoya motordan gelen hortumun ucunda çekvalf tarzı bi tıkaç var onuda çıkardılar daha kolay devirdaim yapar diye karışımı ölçtüler -22 derece çıktı 2500 km yol yaptım allaha şükür problemim ortadan kalktı.

Not: Afyon Budan serviste konuştuğum bi yetkili lpg bağlantıları hakkında konuşurken bi noktadan bahsetti bağlantı hortumları hakkında.

Bu şikayetten gelenlerin hepsinin bağlantılarının kalorifer hortumlarının kesilip T boru ile yapılan araçlar olduğunu kendisinin bunu takip ettiğini gelen araçlara sorup hararet problemi olmayan başka araçlarda dikkatini çeken konunun lpg beynine giren hortumun motordan çıkan hortumdan direk alınıp lpg beyninden dolaşıp kalorifer sistemine bağlanmış olduğunu söyledi. böylece hem bağlantı uzamıyor hem T boruya gerek kalmıyor bu şekilde sorun çözülüyor dedi vede adam özellikle incelemiş Ankara-Antalya dan gelen araçlar genellikle böyle bağlantılı oralar da bağlantıyı güzel yapıyorlar dedi... helal olsun adam işini severek yapıyorki bu kadar incelemiş ve sorunun kaynağını araştırmaya çalışmış bulmuşta...

bende aynı şekilde bu sorundan kurtulmuştum... sanal hararet yaşayanlara tavsiyem işe buradan başlamaları.. :good1:

Araçlarınız tüplümü ?

tarihinde ?smet Oru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özay Uçar

evet benimki atiker lpg li... lpg regülatörüne giren hortumların montaj şekli konusu daha önce forumda gündeme gelmişti... buradan daha önce edindiğim bilgilere göre benim araca montaj doğru şekilde yapılmış...

Yorum bağlantısı
Abdullah Barutcu

benim araçta lpg li neden sordunuz?zavoli marka markanın bi önemi olmadığını düşünüyorum tabii çok bilinmedik bir marka olmadıkça...

Aklıma gelmişken forumda sıkça bir kitten bahsedilmiş 2003 yılında yayınlanan tsb bülteninde. hepsini okudum ford budan servis bana o kitin 2.0 motorlar için yayınlandığını lpg ile alakalı değil 2.0 larda oluşan motor problemi yüzünden o kitin yayınlandığını söylediler.

Doğrumu söylediler acaba konuya hakim birisi varmı?

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

benim bildiğim bu sorun 1.6 motorlarda mevcut...2.0 motorlarda bu sanal hararet problemi yok.....

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hüseyin Acarlı

İzmir de bu soruna çare bulabilecek bir servis yokmudur ya. 2 ay önce triger ile birlikte devirdaim değiştirttim ve sorun başladı herkeste olduğu gibi. Ustamla birlikte en az 10 tane termostat değiştirdik sorun çözülmedi, hararet müşürü değiştirdim sorun çözülmedi, eski sorunsuz devirdaim ı denemek için taktık sorun çözülmedi, En son ustaellere gittim sağolsunlar tamam sorundan haberdarlar ama bu sorun hallolmaz, lpg li ise yapamayız dediler. Hararet yapmasın istiyorsan delik termostat takacağız dediler idareten kabul ettim. Şimdi de LPG devreye çok geç girmeye başladı 5-6 km gitmeden devreye girmiyor yoldayken kaloriferi açarsam biraz daha erken devreye giriyor ben yine soğutma sistemindeki sudan ve havadan olduğunu tahmin ediyorum. Alacak adama acımasam satacağım yemin ederim. Tavsiyelerinizi bekliyorum ne yapmalıyım nereye götürmeliyim.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

keşte termostatı delmeden antifiriz yoğunluğunu azaltsaydınız.... kışın o arabada donacaksınız, lpg ye de çoook uzun bir süre sonra geçecek, motorunuz uzunca bir süre soğuk çalıştığı için zarar görecek...

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
konuyu iyice okudum test menüden gördüğüm değerler kiminizin yorumlarına göre normal ama yinede sormak istedim şehiriçi yoğun kullanımda 97i gördüm ilk defa birde test menüde iyi gösteriyorda ana ekranda niye hiç yerinden kıpırdamıyor?97 derece bana çok geldi araç daha 8binde prins lpg li birde hep merak etmişimdir 100derecede su kaynıyorsa 100 dereceyi geçince araç suyu nasıl zapdediyor?

Valla ara sıra 100 ü bile geçebilir,antifiriz ile su karışımı olduğu için illa 100 derecede kaynayacak diye bir şey yok,karışım oranına göre bu rakam artar-düşer

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
konuyu iyice okudum test menüden gördüğüm değerler kiminizin yorumlarına göre normal ama yinede sormak istedim şehiriçi yoğun kullanımda 97i gördüm ilk defa birde test menüde iyi gösteriyorda ana ekranda niye hiç yerinden kıpırdamıyor?97 derece bana çok geldi araç daha 8binde prins lpg li birde hep merak etmişimdir 100derecede su kaynıyorsa 100 dereceyi geçince araç suyu nasıl zapdediyor?

FI için 104 dereceyi görmeden fan bile açmaz. gösterge panelindeki ibre eğer ortayı geçerse zaten onu durdurmak sıkıntı :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...