İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Dediğiniz ince hortum sıcak oluyor diğer hortumda ama motora giden ince hortumun solundaki genleşme kabına giren hortum çok sıcak olmuyor ve arabayi kapatınca motora giden hortumdan sesler geliyor. Ve motor sıcakken genleşme kabını açınca kaynama yapmasi normal mi

 

Radyatore giden hortum sıcaksa termostatınız açılıyor yani sağlam..

Motorun üstünden çıkıp, genleşme kabına giden ince hortumun içinden, genleşme kabına su geliyormu? Kesik kesikte olsa su geliyor olması gerekli.. Motor sıcakken, biraz gaz verip gözlemleyebilirsiniz. eğerki su gelmiyorsa, havasını almanız yada aldırmanız gerekecek.

 

!!!...Motor sıcakken kesinlikle genleşme kabının kapağını açmayın...!!!

 

1. Yanabilirsiniz.

2. Yanabilirsiniz.

3. Hava yaptırırsınız.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz

1 ay önce hararet sorunu yaşamıştık afyon ford yetkili serviste antifiriz yoğunluğunu düşürmüşlerdi dün yolda yine haretet yükseldi hava olabilceğini düşünüyorum 104 derecede fan açiyor normalmidir acaba termostatta açiyor sorun yok neyden kaynaklı olabilir havasi nasıl alınmalı ankarada tuncay usta 114 dereceye gelip almıştı fakat nasil alınmalı fikrim yok yolda hararet göstergesi kırmızıya vuruyor ayağimi gazdan çekince normale dönüyor düz yolda yapıyor bu sorunu

1 kademe fan 104 c açar normal yani 2 devre ise 107 c de  açar, eğer klima açıksa 93 c açar fan korkulacak bir durum yok.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Enes Bostan

2004 focus sedan lpgli araç kullanmaktayım. Arabamda su sıcaklığı 93 dereceye geldiğinde istop edip tekrar calıştırdığımda çalışmıyor yani çalışıp 1 saniye sonra istop ediyor. sonra biraz bekliyorum soğuyunca tekrar çalışıyor. Ustaya sordum motor kendini korumaya alıyor dedi sonra fan niye açmıyor dedim 104 le 107 arasında fan açar dedi, denedik fanda 108 derecede açtı. buradaki sorum motor kendini korumaya almasının sebebi hararet yapma riski mi? Eğer böyle bir risk varsa fan niye 90 da değilde 108 derecede açıyor. Artık yolda kalmaktan sıkıldım bilgisi yada tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

88 de termostat açar

102 de ilk fan

108 de ikinci fan olması lazım.

 

Ama sorunun çözümü hakkında bir fikrim yok. F1 de motorun korumaya alması yok diye biliyorum, bunun cevabını da merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Enes Bostan

Mustafa bey fanın birinci devresi çalışmıyormuş bunu öğrendim şimdilik bakalım daha neler öğreneceğiz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

88 de termostat açar

102 de ilk fan

108 de ikinci fan olması lazım.

Ama sorunun çözümü hakkında bir fikrim yok. F1 de motorun korumaya alması yok diye biliyorum, bunun cevabını da merak ediyorum.

Fan 104 de açar ilk kademeyi. Aşırı ısınmada motor koruma vardır silindirleri korumaya alır kapatır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özenç Holinar

Merhaba Arkadaşlar;

 

2000 model ford fiesta sahibiyim. Aracım hararet yapıyor, sorun bir türlü bulunamadı.

30 - 35 km gidiyorum hiç sıkıntı yok. Hararet yaptığında çok hızlı bir şekilde kırmızıya vuruyor. Motor kaputunu açıyorum fan çalışıyor fakat radyatör hortumuna giden hortum şişmiş bir halde. Kontağı kapatıp açıyorum ve su tankının havasını alıyorum. Sorun düzeliyor. 30 km daha devam ediyorum yola sıkıntısız sonra tekrar aynı şeyi yapıyor.

Hararet ibresine bakarak yol almak iyice canımı sıkmaya başladı.

 

Ustanın söylediklerini aynen yazıyorum.

Su azaltma yok.

Yağ temiz.

Yedek su deposundan egzoz kokusu gelmiyor.

Egsozdan su damlatmıyor.

Termostat, devir daim, hararet müşürü(yeni değişti) ve radyatör sağlam.

 

Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

Merhaba Arkadaşlar;

 

2000 model ford fiesta sahibiyim. Aracım hararet yapıyor, sorun bir türlü bulunamadı.

30 - 35 km gidiyorum hiç sıkıntı yok. Hararet yaptığında çok hızlı bir şekilde kırmızıya vuruyor. Motor kaputunu açıyorum fan çalışıyor fakat radyatör hortumuna giden hortum şişmiş bir halde. Kontağı kapatıp açıyorum ve su tankının havasını alıyorum. Sorun düzeliyor. 30 km daha devam ediyorum yola sıkıntısız sonra tekrar aynı şeyi yapıyor.

Hararet ibresine bakarak yol almak iyice canımı sıkmaya başladı.

 

Ustanın söylediklerini aynen yazıyorum.

Su azaltma yok.

Yağ temiz.

Yedek su deposundan egzoz kokusu gelmiyor.

Egsozdan su damlatmıyor.

Termostat, devir daim, hararet müşürü(yeni değişti) ve radyatör sağlam.

 

Yardımcı olursanız sevinirim.

 

Yedek su deposunun kapağını değiştirirseniz, sorununuz çözülebilir. Sisteminizde muhtemelen hava var ve havayı atamıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Özenç Holinar

Yedek su deposunun kapağını değiştirirseniz, sorununuz çözülebilir. Sisteminizde muhtemelen hava var ve havayı atamıyorsunuz.

 

Yedek su deposunun kapağını orjinali ile değiştirdim. Sonuç değişmedi. Yanıtınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Özenç Holinar

Yedek su deposunun kapağını orjinali ile değiştirdim. Sonuç değişmedi. Yanıtınız için teşekkürler.

Ek olarak radyatör,termostat değişti devir daim de sökülüp kontrol edildi. Bu parçalarda sorun olmadığını söylüyor usta.

Yorum bağlantısı
Özenç Holinar

Arkadaşlar hararet sorunum düzeldi. Sorun kalorifer pedeğindeymiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Can Kalkan

Hararet Sorunum hale devam ediyor ve artık bıktım bugun ostim'de ustamız termostat değiştirdi,fan müşirini değiştirdi ve sonuç değişmedi en son yedek su kabina giren hortumları söktü ve devirdaim arızalı yada conta yakmış diye kanı konarak bir şey çözemeden gönderdi. 
 

http://prntscr.com/8jm0pa Şurda resimde şuanki durumu anlattım biraz

Bu hararet sorunumuzu çözebilecek ankarada bildiğiniz ustalar varsa yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Can Kalkan

88 de termostat açar

102 de ilk fan

108 de ikinci fan olması lazım.

 

Ama sorunun çözümü hakkında bir fikrim yok. F1 de motorun korumaya alması yok diye biliyorum, bunun cevabını da merak ediyorum.

Ben bugun yaşadım hararet en sona dayandiği zaman arıza lambası ve onun üstündeki ünlem işareti olan lamba yandı ve arabanın deviri yükselmiyordu.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Hararet Sorunum hale devam ediyor ve artık bıktım bugun ostim'de ustamız termostat değiştirdi,fan müşirini değiştirdi ve sonuç değişmedi en son yedek su kabina giren hortumları söktü ve devirdaim arızalı yada conta yakmış diye kanı konarak bir şey çözemeden gönderdi. 

 

http://prntscr.com/8jm0pa Şurda resimde şuanki durumu anlattım biraz

Bu hararet sorunumuzu çözebilecek ankarada bildiğiniz ustalar varsa yardımcı olursanız sevinirim.

 

Alt hortumun soguk olması, termostat açılmadığına işaret eder.. Termostat yenide olsa arızalı olabilir.. yada %90 sistemde hava var..

Termostatı sokup, aracı test ettinizmi? Termostat takmadan tecrübe ederseniz, alt hortumun sıcak oldugunu görerceksiniz.

 

Bu tip işlemleri dışarıda yaptırma yolunu secerseniz hem çok başınız ağrır hemde çok para harcamanıza rağmen sonuç alamayabilirsiiniz.

En yakın yetkili servise gitmenizi tavsiye ederim.. Parça garantisi oldugu için sıkıntı giderilmezse yada tekrar ederse defalarca işçilik ödemek zorunda kalmazsınız.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Can Kalkan

Bugun motordan yedek su kabina giren hortumu söktüm ve çalıştırdım hortumdan sadece hava geliyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Can Kalkan

2 gün önce ENNUR FORD ali usta sağolasun hava problemimizi çözdü şuanda hiç bir sorunumuz yok öneririm... :bravo:  :bravo:

Yorum bağlantısı
Yusuf Haluk KIRÇUVAL

Merhaba Arkadaşlar 

 

2001 model Ford Focus ambiante aracımda dün lpg filtresini usta değiştirirken radyatör Fanlarının sürekli çalıştığını söyledi 

yaptığımız kontrolde sol da ki radyatöre giren büyük hortumun soğuk olduğu sağdakinin sıcak olduğunu gözlemledik.Hararet göstergeside ortada hiç kımıldamıyor sorun ne olabilir. yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Merhaba Arkadaşlar 

 

2001 model Ford Focus ambiante aracımda dün lpg filtresini usta değiştirirken radyatör Fanlarının sürekli çalıştığını söyledi 

yaptığımız kontrolde sol da ki radyatöre giren büyük hortumun soğuk olduğu sağdakinin sıcak olduğunu gözlemledik.Hararet göstergeside ortada hiç kımıldamıyor sorun ne olabilir. yardımlarınızı bekliyorum.

 

Arabanın sağ tarafındaki yedek su haznesi tarafındaki hortum sıcak, arabanın sürücü tarafındaki hortum daha soguk ise durum normal sayılabilir.. Sağ taraftan motordan çıkıp, radyatore giren sogutma sıvısı surucu tarafından sogutulmuş olarak çıkar.

 

Durum tam tersi ise sıkıntı olabilir bakılması gerekli. LPG tesisatı yapılırken sogutma sistemine bir takım tadilatlar yapılabiliyor. Eğerki bu tip bir değişiklik yapıldıysa, kontrol edilmesi gerekli.

 

Hararet gostergesinin hep ortada duruyor olması normaldir. Olması gereken yer orası. Dijital gostergeden motor sıcaklıgını takip edip, kontrol edebilirsiniz. 100 derecenin çok üzerine çıkması pek istenen bir durum değildir.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Haluk KIRÇUVAL
(düzenlendi)

Arabanın sağ tarafındaki yedek su haznesi tarafındaki hortum sıcak, arabanın sürücü tarafındaki hortum daha soguk ise durum normal sayılabilir.. Sağ taraftan motordan çıkıp, radyatore giren sogutma sıvısı surucu tarafından sogutulmuş olarak çıkar.

Durum tam tersi ise sıkıntı olabilir bakılması gerekli. LPG tesisatı yapılırken sogutma sistemine bir takım tadilatlar yapılabiliyor. Eğerki bu tip bir değişiklik yapıldıysa, kontrol edilmesi gerekli.

Hararet gostergesinin hep ortada duruyor olması normaldir. Olması gereken yer orası. Dijital gostergeden motor sıcaklıgını takip edip, kontrol edebilirsiniz. 100 derecenin çok üzerine çıkması pek istenen bir durum değildir.

Arabanın sağ tarafındaki yedek su haznesi tarafındaki hortum sıcak, arabanın sürücü tarafındaki hortum daha soguk ise durum normal sayılabilir.. Sağ taraftan motordan çıkıp, radyatore giren sogutma sıvısı surucu tarafından sogutulmuş olarak çıkar.

Durum tam tersi ise sıkıntı olabilir bakılması gerekli. LPG tesisatı yapılırken sogutma sistemine bir takım tadilatlar yapılabiliyor. Eğerki bu tip bir değişiklik yapıldıysa, kontrol edilmesi gerekli.

Hararet gostergesinin hep ortada duruyor olması normaldir. Olması gereken yer orası. Dijital gostergeden motor sıcaklıgını takip edip, kontrol edebilirsiniz. 100 derecenin çok üzerine çıkması pek istenen bir durum değildir.

Cem bey bu sabah araci motor sogukken ilk calistirdigimda 2 fan da devreye girdi 10 km yaptiktan sonra su haznesi tarafindaki kalin radyatore giren hortum soguk, diger şoför tarafindaki ise sicakti kaloriferde gayet normal isitiyo.sorun arabayi calistirdigimda hemen fan larin devreye girmesi ,Fanlar hemen devreye girince termostat acmasi icin gerekli isi olusmuyor gibi geliyor bana

tarihinde Yusuf Haluk KIRÇUVAL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Cem bey bu sabah araci motor sogukken ilk calistirdigimda 2 fan da devreye girdi 10 km yaptiktan sonra su haznesi tarafindaki kalin radyatore giren hortum soguk, diger şoför tarafindaki ise sicakti kaloriferde gayet normal isitiyo.sorun arabayi calistirdigimda hemen fan larin devreye girmesi ,Fanlar hemen devreye girince termostat acmasi icin gerekli isi olusmuyor gibi geliyor bana

 

Termostat aracın sag tarafındaki hortumdan once konumlandırılmıştır. Egerki aracınızda sogutma sistemine ek olarak bir tadilat yoksa, termostatınızın açılmadığından bahsedebiliriz. Termostat açılmazsa, aracın sag tarafındaki hortum sıcak olmaz ve sogutma sıvısı radyator içerisinden geçerek soguyamaz. Sol taraftaki hortumlar geri besleme sebebiyle sıcak olabilir. Yedek su kabına ince hortumdan su geliyormu? Dijital gostergede sıcaklık olarak kaç okuyorsunuz?

 

Sorununuzun bir çok kaynağı olabilir. Nekadar çok detay verirseniz, arızalı oldugunu düşündüğünüz durum hakkında okadar net cevaplar alabilirsiniz.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Haluk KIRÇUVAL

Termostat aracın sag tarafındaki hortumdan once konumlandırılmıştır. Egerki aracınızda sogutma sistemine ek olarak bir tadilat yoksa, termostatınızın açılmadığından bahsedebiliriz. Termostat açılmazsa, aracın sag tarafındaki hortum sıcak olmaz ve sogutma sıvısı radyator içerisinden geçerek soguyamaz. Sol taraftaki hortumlar geri besleme sebebiyle sıcak olabilir. Yedek su kabına ince hortumdan su geliyormu? Dijital gostergede sıcaklık olarak kaç okuyorsunuz?

 

Sorununuzun bir çok kaynağı olabilir. Nekadar çok detay verirseniz, arızalı oldugunu düşündüğünüz durum hakkında okadar net cevaplar alabilirsiniz.

 

cem bey merhaba:

 

bu sabah bujilerin ordaki hararet müsürinin fişini çıkartıp motor soğukken arabayı tekrar çalıştırdım fanlar yeniden direk çalışmaya başladıhararet müşürinin  fişini tekrar yerine takıp fan ların elektrik fişini çektim 15 dk felan gauge menuden motorun sıcaklıgı 85 i hiç geçmedi .fanların fişini takınca 90 derece tarafına geldi. yanlız dikkat ettiğim el freni çekikti fan elektrik fişini takınca el freni ikaz lambası sönüp terkrar yandı ben gaza basıncada pırpır yapıyor benim tesisatta kısa devre olabileceği aklıma geliyor

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

cem bey merhaba:

 

bu sabah bujilerin ordaki hararet müsürinin fişini çıkartıp motor soğukken arabayı tekrar çalıştırdım fanlar yeniden direk çalışmaya başladıhararet müşürinin  fişini tekrar yerine takıp fan ların elektrik fişini çektim 15 dk felan gauge menuden motorun sıcaklıgı 85 i hiç geçmedi .fanların fişini takınca 90 derece tarafına geldi. yanlız dikkat ettiğim el freni çekikti fan elektrik fişini takınca el freni ikaz lambası sönüp terkrar yandı ben gaza basıncada pırpır yapıyor benim tesisatta kısa devre olabileceği aklıma geliyor

 

Aracınızda sogutma sistemine ve elektrik tesisatına ek tadilat yapılmışmı?

Dijital göstergede DTC hata kodu varmı?

Bu iki sorunun cevabını vermezseniz, bu konuda malesef sonuca yönelik cevap alamazsınız.

Bahsetmiş oldugunuz şekilde denemelerle bir sonuç alamazsınız. Aracınız ecu üzerinden yönetildiği için fişleri çıkartıp takmanız hata kodu oluşturacak ve işler çıkmaza girecektir. ECU bir çok algılayıcıdan gelen veriyi derledikten sonra fanları açar yada kapatır.

Teyp kodunu biliyorsanız, aracınızda tüm fişler takılıyken, akü bağlantılarını söküp bir süre beklerseniz, hata kodları sıfırlanacaktır. Aküyü bağladıktan sonra bir süre aracınızı kullanıp, hata kodlarını kontrol etmeniz sonuca ulaşmak için faydalı olacaktır.

 

Size tavsiyem, çok fazla kurcalamadan, uygun bir servise götürüp baktırmanız yönünde olacaktır. Aracınızı tanıyan ehil bir teknisyen sorunlarınızı net olarak tespit edecektir.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Haluk KIRÇUVAL

Aracınızda sogutma sistemine ve elektrik tesisatına ek tadilat yapılmışmı?

Dijital göstergede DTC hata kodu varmı?

Bu iki sorunun cevabını vermezseniz, bu konuda malesef sonuca yönelik cevap alamazsınız.

Bahsetmiş oldugunuz şekilde denemelerle bir sonuç alamazsınız. Aracınız ecu üzerinden yönetildiği için fişleri çıkartıp takmanız hata kodu oluşturacak ve işler çıkmaza girecektir. ECU bir çok algılayıcıdan gelen veriyi derledikten sonra fanları açar yada kapatır.

Teyp kodunu biliyorsanız, aracınızda tüm fişler takılıyken, akü bağlantılarını söküp bir süre beklerseniz, hata kodları sıfırlanacaktır. Aküyü bağladıktan sonra bir süre aracınızı kullanıp, hata kodlarını kontrol etmeniz sonuca ulaşmak için faydalı olacaktır.

 

Size tavsiyem, çok fazla kurcalamadan, uygun bir servise götürüp baktırmanız yönünde olacaktır. Aracınızı tanıyan ehil bir teknisyen sorunlarınızı net olarak tespit edecektir.

aracı alalı 6 ay felan oldu lpg takılıydı vede eletrik tesisatına  ek bişey yaptırmadım .bugün hararet müşürünü sökünce normalde dün yoktu dtc hata listesinde 073 hata kodu verdi dediğiniz gibi bi yarın aku kutup başını söküp sıfırlayayım kodu, ankara şaşmazda ford servisinden ayrılma bir elktrikçi buldum aracı oraya götürmeyi düşünüyorum.  

ilginiz için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aracı alalı 6 ay felan oldu lpg takılıydı vede eletrik tesisatına  ek bişey yaptırmadım .bugün hararet müşürünü sökünce normalde dün yoktu dtc hata listesinde 073 hata kodu verdi dediğiniz gibi bi yarın aku kutup başını söküp sıfırlayayım kodu, ankara şaşmazda ford servisinden ayrılma bir elktrikçi buldum aracı oraya götürmeyi düşünüyorum.  

ilginiz için teşekkürler...

Aküyü söktüğünüzde teyp kod isteyecek, hazırlıklı olmanızda fayda var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...