İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Firuz Şahin

gauge menusu bakarakmı değişiridi bilemiyorum  ama gauge daha sonra suyun sıcaklığını kontrol etti açıkcası bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Firuz Şahin

Dun ustaya tekrar gidildi termostat degisti fan musuru ve soketi degisti su anda arac normale dondu umarim ilerde bir sikinti olmaz ayni konu ile ilgili

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
HÜSEYİN ŞAHİN

Selam öncelikle  abilerim benim de 2000 focus um var aynı  problem benim arabamda da var problemi çözemedik kaç sefer ustaya da gittik olmadı ankara da bu işin erbabi sistemdeki havayı alacak bir usta tavsiye edermisiniz okudum ama bir türlü  bulamadim rica ediyorum lutfen biri söylesin

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selam öncelikle  abilerim benim de 2000 focus um var aynı  problem benim arabamda da var problemi çözemedik kaç sefer ustaya da gittik olmadı ankara da bu işin erbabi sistemdeki havayı alacak bir usta tavsiye edermisiniz okudum ama bir türlü  bulamadim rica ediyorum lutfen biri söylesin


Forumda ankara usta tavsiyelerine goz atmanizi oneririm. Tuncay usta oner oto yu ovuyor üyelerimiz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
HÜSEYİN ŞAHİN

Tarafım tuncay ustama 2 kez gitmiş  ilgi alaka on numara ama olmadı bir türlü yoksa ustamiz çok  başarılı baska alternatiflere yönelmem gerekiyor

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas
(düzenlendi)
ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Ti  
ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Tic.Ltd.Şti.

3123420056

 

 

1ay uğraştım sorunla burası kesin çözüm hava almaya 100 tl aldılar

1 ay önce aldırdım 1 ay uğraştım kimse alamıyor yukarıdaki verdiğim tel numarasından ulaşın hava almaya 100 tl aldı helal hoş olsun.Birde aldım diye gidiyoruz arabayla kapağı açıyorlar zaten ogün sorun olmuyor hava alındıktan sonra arabayı bırakın alıp alınmadığı 1 gün sonra belli oluyor 

ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Tic.Ltd.Şti.
Yetkili :  
Telefon : 3123420056
Faks : 3123845616
GSM No :  
Adres : Aslanbey cad.No:19 İSKİTLER
Ülke / Şehir : Türkiye, Ankara
Web Adresi :  
E-Posta : celal_uludag@hotmail.com
tarihinde Faruk Dogantas tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
HÜSEYİN ŞAHİN

Mesajinizi yeni gördüm  Allah razı olsun artij bu sorun onur meselesi oldu illa ki çözülecek  baska yolu  yok kendimi yakarim :)) arabaya kiyamiyorum  çok  ama çok teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Murat Korkmaz2

Selam arkadaslar hararet sorunu maalesef bende de var.hersey antifiriz degisiminden sonra oldu 80 90 la duz yolda giderken hararet ibresi sona vurup ayagimi gazdan cekince orta seviyeye geri geliyordu.durup baktigimda bi su kaynatma falan yoktu ustalara goturuyom havasini alin hava var heralde diyorum.onlar klasik usta sozleriyle musurden girip contadan cikiyorlar ve hepsini degisip deneyerek test ediceklrrini soyluyorlar en son ben kendim aldim havasini simdi 120km hizdan sonra yapiyor.lutfen arkadaslar samsun ordu civari bu sorunu haledecek bir usta varmi, musurun altina pul koymadan, termostada delik acmadan..samsun ve civarinda bu sorunu yasayip cozen bi arkadas lutfen yardimci olsun bana

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 saat önce, Murat Korkmaz2 yazdı:

Selam arkadaslar hararet sorunu maalesef bende de var.hersey antifiriz degisiminden sonra oldu 80 90 la duz yolda giderken hararet ibresi sona vurup ayagimi gazdan cekince orta seviyeye geri geliyordu.durup baktigimda bi su kaynatma falan yoktu ustalara goturuyom havasini alin hava var heralde diyorum.onlar klasik usta sozleriyle musurden girip contadan cikiyorlar ve hepsini degisip deneyerek test ediceklrrini soyluyorlar en son ben kendim aldim havasini simdi 120km hizdan sonra yapiyor.lutfen arkadaslar samsun ordu civari bu sorunu haledecek bir usta varmi, musurun altina pul koymadan, termostada delik acmadan..samsun ve civarinda bu sorunu yasayip cozen bi arkadas lutfen yardimci olsun bana

Kendiniz hava alabiliyorsanız, biraz aracın kıçını yükseltip (dik bir yokuşta burun aşağı gibi düşünün) bir de öyle deneyin derim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kendiniz hava alabiliyorsanız, biraz aracın kıçını yükseltip (dik bir yokuşta burun aşağı gibi düşünün) bir de öyle deneyin derim.

Burun yukarı olsa? Mı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Burun yukarı olsa? Mı

Kicyukari diye hatırlıyorum ama? Yanlış miyim?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu
11 saat önce, Murat Korkmaz2 yazdı:

Selam arkadaslar hararet sorunu maalesef bende de var.hersey antifiriz degisiminden sonra oldu 80 90 la duz yolda giderken hararet ibresi sona vurup ayagimi gazdan cekince orta seviyeye geri geliyordu.durup baktigimda bi su kaynatma falan yoktu ustalara goturuyom havasini alin hava var heralde diyorum.onlar klasik usta sozleriyle musurden girip contadan cikiyorlar ve hepsini degisip deneyerek test ediceklrrini soyluyorlar en son ben kendim aldim havasini simdi 120km hizdan sonra yapiyor.lutfen arkadaslar samsun ordu civari bu sorunu haledecek bir usta varmi, musurun altina pul koymadan, termostada delik acmadan..samsun ve civarinda bu sorunu yasayip cozen bi arkadas lutfen yardimci olsun bana

Murat bey aracınıza mavi antfriz mi yoksa yeşil antfriz mi koydular.  Normalde kırmızı antfriz koyulması gerekiyor. Eğer mavi veya yeşil antfriz koydularsa  hemen boşaltın. Su koyun 20 dakika kadar gezin  ve aracınızı soğumaya bırakın. Motor soğuyunca suyu boşaltın ve orjinal kırmızı antfrizi koyun  bir müddet aracınızı rolantide çalıştırın. Bir gün sonra tekrar suyunu kontrol edin eksildiyse tamamlayın. Sorun kalmayacak eminim Şu an aracınızda yalancı hararet sorunu var gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Kalorifer radyatörü ne yollar o zaman havayı.


Sen doğrusunu bilirsin abi, demek ki yanlıs hatırlıyorum, kusura bakmayin :)
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Kalorifer radyatörü ne yollar o zaman havayı.

Hava alma işlemi aracın arkası veya önü kaldırılmadan yapılabiliyor ki?
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
3 saat önce, Koray Demir yazdı:


Hava alma işlemi aracın arkası veya önü kaldırılmadan yapılabiliyor ki?

normalde kaldirilmadan yapilabiliyor ama bizim ustalar daha saglikli olacagini savunuyorlar ne derece etkili bilemem ama su degistigi zaman ilk calistirmada kalorifer her zaman en sicak konumunda acilmali cunku ilk sirkulasyon cok onemli devir daim konusunda. bende antifirizi degistirdigimde basima geldi sicaklik maksimumu gordu   elm cihazinda 300 derece okudum. fan calistigini duyunca korkudan kapattim bekledim ve.kaloriferi acarak calistirdim su an stabil 93 ve 96.arasi.  genlesme kapagini kontrol etmekte fayda var.  sanirim bazi tamirciler sahte kapak ile degisebiliyor   en iyisimi bir isaret koymak tamircilere gitmeden.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sahte kapak ihtiyacı neden olsun ustanın? sahtesi nasıl birşey bu arada?

 

Yorum bağlantısı
Murat Korkmaz2

Arkadaslar kirmizi antifiriz koydurdum..havasini arabanin arkasini rampaya vererek aldim ama 120km hizdan sonra tekrar hararet ibresi sona vuruyor..ve sunuda solim bazen arabayi calistiracagim zaman hararet ibresi kontagi cevirdigimde sona vurup tekrar en basa geri geliyor ilk calistirmada daha araba sogukken..bazende arabayi stop ettimde hararet ibresi ortada sabit kaliyor taki bi daha ne zaman calistiracagim zamana kadar..arabadan sogudum artik can sıkıyor gozum hararette yolculuk yapmak cok zor

Yorum bağlantısı
Koray Demir
sahte kapak ihtiyacı neden olsun ustanın? sahtesi nasıl birşey bu arada?
 

Fason üretilen yedek su deposunda biriken havayı dışarı atamaz. Orjinalinde kapakta basınç termostatı gibi bir yapı mevcuttur.
Orjinal
images-8.jpeg.b65365eb695fb28b427b5c7b56
Yerli fason
58bf0b13018bb_8MupwIVMQ8eTjxenvHWaFo2kca
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
9 dakika önce, Murat Korkmaz2 yazdı:

tekrar hararet ibresi sona vuruyor.

 

Birde sıcaklığı obd'den okuyun belki ibre bozuktur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hiçbir ustanın buna zaman ayıracağını sanmam yolda görse tekme atar kapağa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Hiçbir ustanın buna zaman ayıracağını sanmam yolda görse tekme atar kapağa

Gerçekten ustaysa evet ayırmaz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
43 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Hiçbir ustanın buna zaman ayıracağını sanmam yolda görse tekme atar kapağa

illaki caglar hocam alemsin ya valla yoruma guldum ama kola kapagi deilki bu :) kapali devrelerde tek hava girisi cikisi bu kapak sayesinde oluyor icerdeki hava basinci regule edebilmek icin tabi baska yerde catlak yoksa eger.  koray kardesimin dedigi gibi orjinali motorcraft dogru  muadilleri ayni isi gormuyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şair yazısında kapak aşıran usta demiş.. Konu o.. Ben de güldüm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...