İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Önder Özcan

Devirdaym motoruyla alakali olsbilir mi?

Yok. AracimA uzun zamandir kurus masraf yaptirmadm.

devirdaim bir motor değil de bir pompadır.yani elektrikle değil motordan aldığı tahrikle döner.bugüne dek devirdaimle ilgili benim duyduğum tek çeşit arıza,su damlatması-kaçırmasıdır.bahsettiğiniz soruna devirdaimin sebep olacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan

devirdaim bir motor değil de bir pompadır.yani elektrikle değil motordan aldığı tahrikle döner.bugüne dek devirdaimle ilgili benim duyduğum tek çeşit arıza,su damlatması-kaçırmasıdır.bahsettiğiniz soruna devirdaimin sebep olacağını sanmıyorum.

Termostat mi kaliyor o zaman??

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

Antifiriz degisimi yaptiniz mi yakin zamanda şayet yaptiysaniz forumda bi aratin yalanci hararet mi neydi hava almis olabilir

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Termostat mi kaliyor o zaman??

şimdi burdan ona net teşhis koyamayız.başka bir şey de olabilir.yalancı hararet şikayetinden çok şikayet eden olmuştu mesela forumda.konuları vardı,onu da bir araştırın.burdan biz en fazla -belki teşhise yardımcı olabiliriz.tamirhaneye gidince "şundan olabilir mi" diye hatırlatırsınız,önce o kısma bakılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan

Ustaya sordum. Hararet müşüründen kaynaklaniyordur muhtemelen dedi. Yan sanayi 50-60 lira orijinal 120 lira civari. Kararsiz kaldim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Forumdaslar yasadigim bir olayi anlatmak istiyorum. Tecrubelerinizden faydalanmak isterim.

Bugun saat 10 gibi sakaryadan boluya gelmek uzere yola ciktim.

120-130-140 km lerde seyir ederken birden hararet kirmiziya geldi. Ben hizimi azaltip durmak isterken 1-2 saniye kirmizida kaldiktan sonra tekrar edki haline geri dondu.

Yaklasik 10 km yol aldiktan sonra tekrar ayni olay basima geldi. Aractan gelen bir duman falan yoktu. 1-2 saniye kirmizida kaldiktan sonra tekrar normale donuyor. Olay hic basima gelmedi daha once anlamadm nedenini. Ne olmus olabilir?

Konunuz birleştirilmiştir. Yalancı hararet olarak bilinir. Havası alınmalıdır sistmein.

Merhabalar 2 gündür benimde başıma geldi böyle birşey 2000 model focus 1.6 ghia var bende.hararet göstergesi kafasına göre yukarı çıkıyor sonra düşüyor ama hararet yok aynı zamanda motor bosdayken 3000 devire kadar motor gaz alarak devir saatine çıkıyor.termostat değişti ama Problem o değilmiş elektronikciye gittim sorun Elektronikte değil diyor ne yapacağımı nereye gideceğimi bilemedim.anlaşılan bu arıza bize çok para harcanacak.bu sorunla daha önce karşılaşmış forumda arkalarında varsa sorunu cozebildirdiyseler veya arının nerede olduğunu bilen varsa lutfen yardimci olabilirmi.

%99 yalancı hararetten dolayı sorun yaşıyorsunuz. Sistmein havası uzman birine aldırılmalı.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çil
(düzenlendi)

2 farklı usta aldı ama yine devam ediyor.özel bir yöntemini var hava alınmasının.bilenler varsa yardimci olabilirmi lütfen yarın T parçası takcaklarmis ustam gerek yoksa boşuna kestirmeyelim hortumlari

tarihinde Eyüp Çil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2 farklı usta aldı ama yine devam ediyor.özel bir yöntemini var hava alınmasının.bilenler varsa yardimci olabilirmi lütfen yarın T parçası takcaklarmis ustam gerek yoksa boşuna kestirmeyelim hortumlari

T boru takılmalı. Bunun için teknik bülten var ford'ta.

Aşağıdaki yöntemle de hava alınabilir.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/194697-so%C4%9Futma-s%C4%B1v%C4%B1s%C4%B1-hava-alma/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Peki bu T nereye nasıl takilacak

radyatör altından çıkan hortumun(sol alttaki)içindeki yay çıkarılacak,antifiriz seyreltilip havası alınacak,hararet müşiri çok sıkılmışsa 1,5 tur gevşetilecek,termostatın arızalı olup olmadığı çek edilecek,geçmiş olsun bilmeyen usta çözemiyor maalesef,motor rektefiye girecek diyen usta bile çıkmıştı ben araştırırken,ama Allah razı olsun forumdaşlardan onların ve Osman Ustanın sayesinde lanet olası yalancı hararet probleminden kurtuldum  :)  istanbula yolunuz düşüyor mu?düşüyorsa hiç sağda solda elletmeyin aracınıza burada Osman Ustaya yaptırın kafanız rahat olsun...

Yorum bağlantısı
Eyüp Çil

Benim hararet musuru arizaliymis usta cikardi resmen erimis.yenisini takti havasini aldi beraber yaklasik 20 km testik aracin hararet ortadan yukari gecmedi ustanin parasi verdim tamam oldu dedim eve giderken yine yapti.ama simdi eskisi gibi degil musurden ince hep yapiyordu hic nadir yapiyor.acaba havasinimi tam alamadi.Osman ustan istanbulun neresinde.dükkanın veya şahsının telefonu varsa verebilirsiniz uğur bey.

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Benim hararet musuru arizaliymis usta cikardi resmen erimis.yenisini takti havasini aldi beraber yaklasik 20 km testik aracin hararet ortadan yukari gecmedi ustanin parasi verdim tamam oldu dedim eve giderken yine yapti.ama simdi eskisi gibi degil musurden ince hep yapiyordu hic nadir yapiyor.acaba havasinimi tam alamadi.Osman ustan istanbulun neresinde.dükkanın veya şahsının telefonu varsa verebilirsiniz uğur bey.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-ve-fatih-maslakta-no-name-servis/

Yorum bağlantısı
Volkan Adem

merhabalar ;

 

foruma yeni katıldım sayılır aşağıda verdiğim video linki bana ait videoyu düzenli çekmeye çalıştım lakin türkiyemizin yolları biraz kasisli olduğu için görüntüde salllanmalar oldu ..

gelelim soruna ilk öncelerde ara ara yapmaya başlayan hararet kırmızı çizgiye doğru ilerleme sorunu bende de vardı. daha sonra mersinde servise gittim ve anlattım durumu lakin söylenen şey yalancı hararettir o alalım bişeyi kalmaz dediler her neyse araçtan tüm su antifriz ne var ne yok boşaltıldı ve düz bildiğimiz musluk suyu koyuldu otobana çıktık ibre orta seviyeyi geçmiyordu tamam oldu bu dedik .. aradan 2 gün geçmedi ve mersinden niğdeye seyahat ederken birden ibrenin kırmızıya vurduğunu farkettim ve gazdan ayağımı çektim (lpg) daha sonra forumları dolaştım telefondan ve lpg yi devre dışı bırakarak yani kapatarak benzine aldım tam işler yolunda gidiyor derken tekirden yokuş aşağı giderken birden gene ibre sonra geldi pozantıda durarak yol yardım çağırdım ve niğdeye kadar öyle devam ettim . Arkasından servise çektik aracı dedilerki termostat contası kaçırıyor tamam dedik yaptırdık ve o conta yapılırken içindeki mil de bikaç milim yukarı çekildi ..daha sonra çalıştırdık çıktık gene otobana ve bu sefer orta seviyeden bi tırnak aşşağıda gösteriyordu hararet ibresi saat olarak tarif edersek saat 11 istikametinde ..tamam dedik hareret yükselmiyor niğdeden ankaraya yola çıktık 4 kişi ve o gün öyle ankaraya vardık .. ankaradaki işleri halledip mersine dönerken tuz gölü civarında hararetin videodaki gibi seviyelere düştüğünü gördüm 5 saatlik yolu 8 saatte geldim 80-90 la ..

araç otomatik 2001 focus ambiante ..

 

bu da çektiğim video : 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

merhabalar ;

 

foruma yeni katıldım sayılır aşağıda verdiğim video linki bana ait videoyu düzenli çekmeye çalıştım lakin türkiyemizin yolları biraz kasisli olduğu için görüntüde salllanmalar oldu ..

gelelim soruna ilk öncelerde ara ara yapmaya başlayan hararet kırmızı çizgiye doğru ilerleme sorunu bende de vardı. daha sonra mersinde servise gittim ve anlattım durumu lakin söylenen şey yalancı hararettir o alalım bişeyi kalmaz dediler her neyse araçtan tüm su antifriz ne var ne yok boşaltıldı ve düz bildiğimiz musluk suyu koyuldu otobana çıktık ibre orta seviyeyi geçmiyordu tamam oldu bu dedik .. aradan 2 gün geçmedi ve mersinden niğdeye seyahat ederken birden ibrenin kırmızıya vurduğunu farkettim ve gazdan ayağımı çektim (lpg) daha sonra forumları dolaştım telefondan ve lpg yi devre dışı bırakarak yani kapatarak benzine aldım tam işler yolunda gidiyor derken tekirden yokuş aşağı giderken birden gene ibre sonra geldi pozantıda durarak yol yardım çağırdım ve niğdeye kadar öyle devam ettim . Arkasından servise çektik aracı dedilerki termostat contası kaçırıyor tamam dedik yaptırdık ve o conta yapılırken içindeki mil de bikaç milim yukarı çekildi ..daha sonra çalıştırdık çıktık gene otobana ve bu sefer orta seviyeden bi tırnak aşşağıda gösteriyordu hararet ibresi saat olarak tarif edersek saat 11 istikametinde ..tamam dedik hareret yükselmiyor niğdeden ankaraya yola çıktık 4 kişi ve o gün öyle ankaraya vardık .. ankaradaki işleri halledip mersine dönerken tuz gölü civarında hararetin videodaki gibi seviyelere düştüğünü gördüm 5 saatlik yolu 8 saatte geldim 80-90 la ..

araç otomatik 2001 focus ambiante ..

 

bu da çektiğim video :

Termostat ayarınızla oynandığı için şu an sürekli açık kalıyor. Yani yalancı harareti motoru soğuk tutarak atlatmaya çalışmışlar. Termostat değişecek, sistmein havası tekrardan alınacak. Hep yanlış işlem yapılmış maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Adem

yapılan işlemler 
conta değişti 
müşür değişti (orj)
antifiriz eklendi 
lpg ve benzinde aynı sorunlar var 
hava filitreler değişti 
devirdaim pompası yenilendi 
hava yaptı dediler havası alındı 
termostat değişti(orj)
hepsi yetkili serviste yapıldı ...

sonuç videodaki problem :D

Yorum bağlantısı
Rıza Acar

Havayla müdürle termostatla filan alakası yok. Bu araçlar havasını alır kendi kendine. Bu sorunun temel sebebi lpgdir. Lpg takılı araçlarda soğutma yetmiyor ve araç gerçekten hararet yapıyor. İstediğiniz kadar hava alın eğer soğutma sistemini rahatlatacak önlemler alınmazsa motoru ale alabilirsiniz. Peki bu sorunun çözümleri nedir?

1. Lpg sistemini çıkarıp atmak. Aracı orjinal fabrika çıkışlı kullanmak.

2.Fordun önerdiği kiti takmak. Orjinal Parça no: 1m51 8a506 ba n . 72 Euro yurt dışında fiyatı. Amazon .com da 105euro .Resimleri aşagıda. Serviste liste fiyatı 376TL ama indirimde yapılabiliyor.

[simage]http://store.donanimhaber.com/12/f6/b7/12f6b79399884e5173df4ce540eb6d01.JPG[/simage]

Yorum bağlantısı
Volkan Adem

hocam anladığım kadarıyla videoyu izlemedin ? benim sorunum hararet kırmızıya değil beyaz noktada ortaya gelmiyor tam olarak ya ortadan birazcık aşşada ya da beyaza yakın bi yerde  soğutma yetmiyor olsa hararet yapar ama benim  olayım başka ..ben sadece şehir içi lpg kullanıyorum uzun yola çıktığım zaman benzinle gidiyorum daha ama sorunu çözemedik ..işte videosu ..

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Termostat ayarınızla oynandığı için şu an sürekli açık kalıyor. Yani yalancı harareti motoru soğuk tutarak atlatmaya çalışmışlar. Termostat değişecek, sistmein havası tekrardan alınacak. Hep yanlış işlem yapılmış maalesef.

 

 

hocam anladığım kadarıyla videoyu izlemedin ? benim sorunum hararet kırmızıya değil beyaz noktada ortaya gelmiyor tam olarak ya ortadan birazcık aşşada ya da beyaza yakın bi yerde  soğutma yetmiyor olsa hararet yapar ama benim  olayım başka ..ben sadece şehir içi lpg kullanıyorum uzun yola çıktığım zaman benzinle gidiyorum daha ama sorunu çözemedik ..işte videosu ..

 

 

Sani haklı.. Yetkili servis ile tekrar gorusup, yapılan işlemleri düzelttirmeniz gerekiyor..

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıza Acar
(düzenlendi)

Volkan yanlış anlamışsın. Senin sorunun için yazmadım. Genel hararet problemi için yazdım.

Bu arada şimdi baktım senin sorunun termostat açık kalması gibi ama açık kalırsa dahi matorun belli bir süre sonra ısınması gerekir... Belkide hiç termostat dahi olmayabilir. Servise verin kontrol ettirin.

tarihinde Rıza Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz
(düzenlendi)

hocam anladığım kadarıyla videoyu izlemedin ? benim sorunum hararet kırmızıya değil beyaz noktada ortaya gelmiyor tam olarak ya ortadan birazcık aşşada ya da beyaza yakın bi yerde  soğutma yetmiyor olsa hararet yapar ama benim  olayım başka ..ben sadece şehir içi lpg kullanıyorum uzun yola çıktığım zaman benzinle gidiyorum daha ama sorunu çözemedik ..işte videosu ..

https://www.youtube.com/watch?v=y4m26

Focus Gauge Test Menüsü aç ve araç yerinde çalışsın ve dereceyi izle dijital olarak değişecek mi , ustalar ısı müşürinin kablosunu

düzgün takmamış galiba.

tarihinde A.kadir Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan
Konunuz birleştirilmiştir. Yalancı hararet olarak bilinir. Havası alınmalıdır sistmein.

Daha onceki yazima ek yapmak istiyorum.

Dün sakaryadan boluya geliyorum ve araci izleyerek geldim.

Motor ilk calistiktan yaklasik 30 km sonra bu olay basliyor bunu farkettim.

Eger devir olarak 3000 i gecmezsem bir sorun yok. Ama biraz hiz yaparsan yani 3500 devir civarlarinda hararet belirli periyotlarla kirmiziya geliyor orada 3-4 saniye kaliyor sonra tekrar normale donuyor. Sonra 5-6 km ilerliyorum eger devir yuksekse gene aynisini yapiyor. Ancak sonradan kontrol ettigimde aracsa su eksilmesi veya hararet yok.

Sorun ne olabilir?

Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz
(düzenlendi)
Konunuz birleştirilmiştir. Yalancı hararet olarak bilinir. Havası alınmalıdır sistmein.

Daha onceki yazima ek yapmak istiyorum.

Dün sakaryadan boluya geliyorum ve araci izleyerek geldim.

Motor ilk calistiktan yaklasik 30 km sonra bu olay basliyor bunu farkettim.

Eger devir olarak 3000 i gecmezsem bir sorun yok. Ama biraz hiz yaparsan yani 3500 devir civarlarinda hararet belirli periyotlarla kirmiziya geliyor orada 3-4 saniye kaliyor sonra tekrar normale donuyor. Sonra 5-6 km ilerliyorum eger devir yuksekse gene aynisini yapiyor. Ancak sonradan kontrol ettigimde aracsa su eksilmesi veya hararet yok.

Sorun ne olabilir?

Antifrizi seyreltmekle başlayabilirsin

tarihinde A.kadir Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Alptuğ Özcan

Arkadaşlar merhaba

Focusumun fani iki kademeliymiş ve ikinci kademesi calismiyormus, şuan kış olduğu icin değiştirmeye gerek olmadığını söyledi usta ama yazın değiştirilmesi gerektiğimiz söyledi bu parçanın tam adı ve fiyatı nedir acaba bilgisi olan var midir acaba

Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan

Antifrizi seyreltmekle başlayabilirsin

Bunu nasıl yapacağım? Antifriz kabına baktim. Max ve min seviyelerini kontrol ettigimde kapta bulunan antfiriz seviyesi max degerin daha uzerinde. Bundan kaynaklanabilir mi?

Yorum bağlantısı
ismail kılıç

aynı sorun bende de var kronik bi sorun sanırsam bu. uzun yolda özellikle insanı ürkütüyor 100 km hızla giderken 4. vites ve 5. viteslerde hararet göstergesi birden yükseliyor. haliyle ayağını gazdan çekiyorsun ve 5-10 sn içinde düşüyor. yardımlarınızı bekliyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...