İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

samet çaylan

Hafta sonu kayseriden yozgata gitmek bana eziyet oldu 10 kilometrede bir devir düşürüp kontrollu gittim.

Neden şehir içinde 10-20 kilometrelerde yapmıyorda uzun yola çıkınca bu hararet sapıtıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak

Selamun aleykum. Sorunum şu; Birgün arabanın motor bölümündeki tozları alırken manifoldun üstünde bulunan yuvarlak metal bir parçaya giren iki hortumdan birinin kırmızıya boyandığını ve motor suyunda çok çok az bir eksilme olduğunu gördüm ve tamamladım( su karışımsız kırmızı antifiriz).Hemen ustaya gittim ve usta kelepçeleri sıktı devam et dedi. 2 gün sonra rampa tırmanırken yüklü 130 km de hararet kırmızıya vurdu geri normale geldi. Yine ustaya gittim,arabanın arkasını kriko ile kaldırıp havasını aldı ve devam et dedi. Gece 11 gibi yıla çıktım bir iş için 150 km hızlarda ayağımı gazdan çekince hararet göstergesi guage menüde 120leri gösteriyo sonra hızlı bir şekilde düşüyor. Araba 2005 model focus comfort. Ankara şaşmazda bu işi kim yapar, sorunu nedir arabanın yardımcı olur musunuz?

Yorum bağlantısı
Tarık Aydın

Bana bu konuda lutfen yardimci olun 104 ile 106 arasi fan aciyor aracim iki fan ayni anda casiyor kademe kademe calismasi gerek denildi aracin radyayor su borusuna t ailmis ordan aku ve fanin birinin kablosuna baglanti yapilmisti degistirdim ama degistirme aracin beyni arizali o yuzden yapilmis denildi ne kadar dogru bu olay adam gibi ford ustasi bulamadim bu konuda lutfen yardimci olun

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bana bu konuda lutfen yardimci olun 104 ile 106 arasi fan aciyor aracim iki fan ayni anda casiyor kademe kademe calismasi gerek denildi aracin radyayor su borusuna t ailmis ordan aku ve fanin birinin kablosuna baglanti yapilmisti degistirdim ama degistirme aracin beyni arizali o yuzden yapilmis denildi ne kadar dogru bu olay adam gibi ford ustasi bulamadim bu konuda lutfen yardimci olun

Ankara servis önerilerine baktınız mı? Orada Tuncay usta'yı öneriyorlar. Göstermenizde fayda var.

Fanınızın muhtemelen ilk kademesi arızalı. Bu sebeple 106'da iki fanı birden çalıştırıyor araç. Beyin arızalı olsa fan sürekli çalışırdı. Başka bir şeyler var.

Yorum bağlantısı
Tarık Aydın

Bu sekilde kullanmanin zarari varmi ki bende aynisini dedim beyin arizali olsa hic calismaz sinyal gondermedigi icin ama 104 de ikisini acmasi cok ilginc stop etme gibi sikintilarida var motoru bin km oldu yaptirali hayattan soguttu artik

Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak

Benim araçta 106 da fan açıyor anladığım. Burada arkadaşlar 105 i bile kısa süreli görmeli diyorlar. Ben çok kereler 108 görüyorum guege menüyü açınca fakat artık çokta takmıyorum olsaydı olurdu şimdiye kadar.

Yorum bağlantısı
Murat karabulut

Focus1 2004 model fan aciyor araba calisir calismaz , hararet müşüründen dediler yeri neresi gosterebilirmsnz
 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak

Hararet Musuru sanırım buji girişlerinin olduğu 4 kablonun ortasinda diye biliyorum. Yanılıyorsam düzeltsin bilen arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Süleyman KAHRAMAN

Merhaba arkadaşlar 2001 focusumda hararet sorunu var ibre yolda 3-4 saniye içinde kırmızı bölgeye geliyor,aynı sürede normale iniyor.fan motoru normal açıyor,ibre mi bozuk diye göstergedeki teste aldım arabayı hararet 121 dereceye kadar çıkıyor.5-10 saniye sonra 108 lere iniyor.Birde sizce kaç dereceye çıkarsa hararet motora zarar verir acaba? Uzun yola gittim zehir oldu yol bana hararet yapmasın diye kaloriferi açmaktan o sıcakta.Hacı murata mı biniyoruz focusa mı belli değil. Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler

arkadaş benimde aynı sorunum var motorcuya sordum abi suyun havasını almamız gerekli dedi müsait bir zamanda gideceğim bilginize

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Adem Balta

Gercekten sikintili bir durum surekli goz haraette
Mehmet bey çözümünü anlatsaniz herkes aksaraya gidemez
 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Dündar Öcal

Selamın aleyküm.

 

Aracımla 700 km'lik bir yol yaptım yol boyunca hiç bir sıkıntı yoktu fakat döndükten 1-2 saat sonra tekrar calısıtırıp 5 km gittikten sonra hararetin kırmızı noktada oldugunu fark ettim, hemen saga çekip kaputu actım motor suyunun max çizgisini geçtigini gördüm ( normalde max ile min arasındaydı) ardından motor suyunun kapagını yavaş yavaş çevirdim sürekli hava cıkıyordu ve bu sırada su hareketleniyordu sıcaktan herhalde. Kapagı tamamen cıkartıp tekrar taktıktan sonra hararetin normal seviyeye geldigini gördüm çok zorlamadan kullandım ve bir sıkıntı yaşamadım. Ertesi gün sabah tekrar aynısı oldu ve tekrar aynı işlemleri yaptım . Bu sürekli böylemi olacak ne yapmam gerekir?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracınızda muhtemelen hava var veya conta yanık. Öncelikle focus'tan hava almak ustalık ister. Aracın kıçı belli bir açıda yüksekte olmalı vs. Forumda prosedürü vardı. Sonrasında sorun çözülmezse başka yerlere bakınılabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Dündar Öcal

Aracınızda muhtemelen hava var veya conta yanık. Öncelikle focus'tan hava almak ustalık ister. Aracın kıçı belli bir açıda yüksekte olmalı vs. Forumda prosedürü vardı. Sonrasında sorun çözülmezse başka yerlere bakınılabilir.

ne kadar  masraf çıkarır? Ayrıca çogu kişi antifirizi incelterek sorunu çözmüş

Birde özel servise götürmeden birşey bilmeyip gitmek istemiyorum, tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı

Selamın aleyküm.

 

Aracımla 700 km'lik bir yol yaptım yol boyunca hiç bir sıkıntı yoktu fakat döndükten 1-2 saat sonra tekrar calısıtırıp 5 km gittikten sonra hararetin kırmızı noktada oldugunu fark ettim, hemen saga çekip kaputu actım motor suyunun max çizgisini geçtigini gördüm ( normalde max ile mix arasındaydı) ardından motor suyunun kapagını yavaş yavaş çevirdim sürekli hava cıkıyordu ve bu sırada su hareketleniyordu sıcaktan herhalde. Kapagı tamamen cıkartıp tekrar taktıktan sonra hararetin normal seviyeye geldigini gördüm çok zorlamadan kullandım ve bir sıkıntı yaşamadım. Ertesi gün sabah tekrar aynısı oldu ve tekrar aynı işlemleri yaptım . Bu sürekli böylemi olacak ne yapmam gerekir?

Konunuz birleştirilmiştir.

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Dündar Öcal

Arkadaşlar sorun gaz beyninin soğuk o olmasından dolayı hararet yapıyormuş değiştirdm ve düzeldi teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Umut Hano

Selam , bende 2004 model benzin + lpg li focus var bazen yokuş çıkınca hararet sona geliyor yokuş bitince birdaha eski yerine geliyor motora bakıyorum ısınma yok neden olabilir ?

Yorum bağlantısı

Ya termostatınız geç açıyor ya da soğutma suyunuz eksik. Motorun sıcaklığını sensörler ölçer, siz bakarak ölçemezsiniz eski araçlar gibi. Sesörler de gömlek sıcaklığından değil, su sıcaklığından ölçerler. Yani siz yine  ustaya götürün. Ford motoru yağsızlığa dayanır ama zetec motor susuzluğu sevmez.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Selam , bende 2004 model benzin + lpg li focus var bazen yokuş çıkınca hararet sona geliyor yokuş bitince birdaha eski yerine geliyor motora bakıyorum ısınma yok neden olabilir ?

Umut Bey, konunuz uygun başlık altına taşınmıştır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Sanal hararet. Hava yapmış olabilir..

Termostat bozuksa da aynı tepkiyi verir yani hararet sanal olmayabilir.
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Umut bey aracınızın antfrizini kontrol edin eğer mavi antfriz var ise boşaltın ve kırmızı antfriz kullanın. Mavi ve yeşil antfriz focus larda yalancı hararete sebep oluyor.

 Saygılar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...