İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Halil Bebek
arkadaşlar geçen hafta motor suyunun azalması dahada şiddetlendi. sanayideki usta motor bloğunun yan tarafaındaki su tahliye parçasından kaçırdığından şüphelendi lifte kaldırdı ve gerçekten anti-freeze damlacıkları vardı orda. söktü parçayı sağlam ama motorla birleştiği yerdeki conta eskimiş dedi. conta bulamadık ve silikonladı çalıştırdık gezdik lifte kaldırdık problem yoktu. ama 1 hafta sonra motor suyunun aynı yerden daha şiddetli şekilde aktığını gördüm. anti-fr nerdeyse bitmek üzereymiş. silikondan olabilirmi sizce yada silikon yerine ne önerirsiniz.

bıktım ya su eksilmesinden.

Normal slikon yerine kırmızı renkli sıvı jonta sıkılırsa geçici çözüm olabilir. Önerim herzaman orjinal malzamedir

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sıvı contalara da fazla güvenmeyin..Bunlar çoğunlukla orjiinal conta bulunamadığı zaman başvurulan yöntemlerdir..

Yorum bağlantısı
Ramazan Amasyalı

Merhabalar, ben termostatın takılış yönü ile ilgili aklıma takılanı sormak istiyorum. Termostatın üzerindeki, içinde bilye olan bölüm üstte mi olacak şekilde takılacak yoksa altta mı olacak şekilde takılacak. Bu takılma şekli motorun çabuk ısınmasında bir etkisi var mı? veya hararet yapmasında bir etkisi var mı? Bu konuda farklı fikirler söyleniyor. Tam olarak nasıl takılmalı? Bu konu ile ilgili ilgilenen veya bilgilendirecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Özcan Asa

merhaba sevgili abilerim,

2002 model focus com. aracımda çok fazla su eksilmesi mevcut, bu kış kaloriferi de çok iyi ısıtmıyordu ikisinin arasında bir bağlantı olabilir mi :rolleyes:

yada tahminen ne kadar para sıkışmıştır :)

bilgi ve tecrübelerinizi rica ederim :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hortumları ve kapağı kontrol edin ilk olarak. Sorun motorda ise kötü :rolleyes: Araç hiç hararet yaptı m?

Yorum bağlantısı
Özcan Asa

kapağı deforme olmuş değiştirdim ama sonra yeniden eksiltti, hararet yapmadı

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Lpg var mı hortumlara ek fealn yapılı ise ek yerlerinie bakın. Ve kapak orjinali ile mi değişti

Yorum bağlantısı
Özcan Asa
Lpg var mı hortumlara ek fealn yapılı ise ek yerlerinie bakın. Ve kapak orjinali ile mi değişti

11 ay önce lpg taktırdım bir ara montaj yapılan yere göstereceğim, kapağı orj.

Yorum bağlantısı
Özcan Asa

sorun lpg de su hortumlarının bağlı olduğu t denen plastik parçadaymış onun yerine metal t parçası taktılar ondan kalorifere giden hortumda deforme olduğu için kalorifer bu yüzden ısıtmıyormuş, çok şükür büyük problem yokmuş

Yorum bağlantısı
Yavuz Ballı
bu gün 25-30 derecelik bir rapmada 7 km. boyunca aracı yüksek vites düşük devir ve düşük vites yüksek devirde test ettim. hararet ibresi yerinden bile oynamadı. daha önceleri yanımda eşim ve kızım da varken bu rampada ibre tavan yapardı ancak bu kez onlar yoktu. bir de yüklü iken test edeceğim. aynı sonucu alırsamı -25 -30 derece civarında antifiriz koymayı düşünüyorum.. allahım çok mutluyum sanırsam kurtuldum bu dertten :s:) :)

valla işe yaradığına çok sevindim özay bey :) ustaya antifriz seyrelterek sorunu çözdüğümü anlatsamda usta öyle şey olmaz deyip karşı çıkıyo:D demekki antifrizle ilgiliymiş.bu arada antifrizin rengi ne özay bey? kırmızı olması gerekiyomuş antifrizin.

Aracımın termostatı arızalanmıştı sürekli açık kalıyordu. Bakım yaptıracağım günü beklemiştim yaptırmak için. Bugun bakıma gittim, termostat söküldü yenisi takıldı sistemin havası alındı. Termostat derecesi 96(kutusunda yazıordu) . Gauge testten baktığımda araç 94-98 derece arası oynuyor. Fakat düz yolda 3000 devir civarı kullanırken 107 108 lere çıkıyor ve fanlar deli gibi çalışıyor, araç durunca 90 lı derecelere düşüyor. Bu durum normalmi acaba? Daha önce hiç dikkat etmemiştim. Bu arada gösterge tablosundaki hararet ortada çakılı sabit.

korhan bey aynı sorunlar bendede mevcuttu ama antifriz seyreltme işleminden sonra herşey yoluna girdi.geçmiş 1-2 sayfayı okuyup uygularsanız bu sorundan kurtulacağınıza eminim.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar
valla işe yaradığına çok sevindim özay bey :) ustaya antifriz seyrelterek sorunu çözdüğümü anlatsamda usta öyle şey olmaz deyip karşı çıkıyo:D demekki antifrizle ilgiliymiş.bu arada antifrizin rengi ne özay bey? kırmızı olması gerekiyomuş antifrizin.

antifirizin rengi kırmızıydı yavuz bey, ancak ben biraz fazla seyrelttim hiç antifiriz kalmadı. :D ustaya ölçtürdüm 0 derece çıkıyor, ama suyun rengi biraz da olsa kırmızı, bagajda vardı biraz antifiriz onu ekleyeceğim. bizim arabalara konulan antifirizin rengi kırmızı, sanırım organik antifiriz olarak geçiyormuş literatürde...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Adem Akkiraz

slm 2001 focusum var aynı hararet problemi bendede oluyo denilenlerin hemen hemen hepsini yaptım kit taktırmak hariç zaten karadenizde bunu kimse bilmiyo yok öyle bişey diyolar ne yapacağıım bilmiyorum yardım ederseniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Ramazan Amasyalı

slm, 2005 model benzinli focus comfort sahibiyim. Ben termostatın takılış yönü ile ilgili daha önce sormuştum ama bir cevap alamadım. Termostatın delikli olan bölümü (içinde bilye olan) takılışı üstte mi olmalı yoksa altta mı veya nasıl olmalı? Bu termostatın konumu motorun çabuk ısınmasında veya hararet yapmasında etkili mi? Bu konuda bilgisi olup bilgilendireceklere teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Açıkçası hiç dikkat etmedim ama ters takılamamsı gerekir, yaylı kısmın motor kapalı çevrimde iken su ile temas edilecek şekilde takılması gerekir. Biyalı bölüm emniyet içindir, yay bir şekilde kapalı kalırsa, oradan az da olsa su geçmesi için.

Yorum bağlantısı
Ramazan Amasyalı

Teşekkür ederim Çağlar bey ilginize. Termostatın takılışı ile ilgili yaylı bölüm su ile temas edecek konumda, yani motor bloğu kısmında, orada bir problem yok. Ancak üst veya altta mı olacaktan maksadım, bilyeli bölümün aşağı veya yukarıda olacak şekilde mi takılması konusunu söylemiştim. Yanlış anlaşıldım veya anlattım galiba, özür dilerim. Bu durumun da motorun çabuk ısınmasına veya hararet yapmasına etkisi var mıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O konumun önemi yok. Hararet ile de hiçbir alakası yok, arızasız ise. O bilyalı bölüm zaten gerektiği an, hararet tavan yapmış demektir.

Yorum bağlantısı
Ramazan Amasyalı

Teşekkürler Çağlar bey, termostatın konumu motorun çabuk ısınmasında etkili ise, kışın kısa mesafelerde yakıt tasarrufunda faydası olur diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erhan Doruk

hafta sonu 400km yol yaptım. bazı rampalarda hararet ibresi sona vurdu ve 2dk içinde kendiliğinden eski yerine döndü, hem benzinde hemde lpg de denedim ancak sorun aynı. 2 senelik 41 sayfalık konuyu sabahtan akşama kadar her satırını dikkatlice okudum.

anladığım kadarı ile kit de yapılsa bu sorun düzelmiyor, illa kapakta kalan havanın alınması gerekiyor,

şu an ilk yapacağım antifrizi seyreltip , kapağın içindeki havanın bir şekilde tahliyesini araştırmak. 20 temmuzda tatil var. o tarihe kadar bi çözüm bulmalıyım.

motorun havasını almak konusunda güncel usta tavsiyesi olan varsa alabilirim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

motor arabaya göre açılı olduğu için havasını almak için motoru yere dik açı yapacak şekilde konumlandırmak ( aracın arkasını kaldırmaktı sanırım) gerekiyor. yetkili serviste deneyimli bir usta zaten sorunu çözer. Can abi ile bir irtibata geç bence.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Teşekkürler Çağlar bey, termostatın konumu motorun çabuk ısınmasında etkili ise, kışın kısa mesafelerde yakıt tasarrufunda faydası olur diye düşünmüştüm.

Tam tersi; açık kalan termostat, istenmeyen soğuk suyun motoru gereğinden fazla soğumasına, tüketimin artmasına sebebpiyet olmasına yol açar.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

3 gündür gauge menüsünden aracın hararetini takip ediyorum. çok çabuk ısınıyor, hararet olarak 100 ve üzeri seyrediyor sürekli. en yüksek 108 gördüm ve fan hiç çalışmadı. sabah babamla arabayı ustaya gönderdim. az önce aradı

termostat değişecekmiş 25 tl

birde motor kulağı kırıkmış 75 ve 95 tl 2 model var dediler. bunun fiyatına netten baktım ancak çok garip fiyatlar var, motor kulağı fiyatını bilen var mı aramızda? fiyat nasıl?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Termostat kapalı kalsa, aşırı hararet yapar; açık kalsa hararet hiç yükselmez :s Bana garip geldi?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Termostat kapalı kalsa, aşırı hararet yapar; açık kalsa hararet hiç yükselmez :s Bana garip geldi?

aracı çok zorladım , şehir içi ve akşam saatleri hava serinken. 108 den yukarı çıkmadı, ısı 108 deyken aracı kenara çekip fana baktım çalışmıyordu. bu arada antifrizim de mavi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Antifriz çok fark etmez...Yani uzun vade de motor sağlığı için kırmızı olması iyidir.Yoksa mavi de böyle kırmızıyı koyunca düzelecek diye bir şey olmaz.Motor kulaklarının fiyatı bence iyi...

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Antifriz çok fark etmez...Yani uzun vade de motor sağlığı için kırmızı olması iyidir.Yoksa mavi de böyle kırmızıyı koyunca düzelecek diye bir şey olmaz.Motor kulaklarının fiyatı bence iyi...

usta çok ısrar etti kırmızı ile değiştirelim diye ben değiştirmeyin dedim. kırmızı ve mavi antifriz hakkında çok yazı okudum. bence değiştirmenin bana bir artısı olmayacak gibi.

motor kulağının bu kadar pahalı olmasına anlam veremedim. 30 en fazla 40 olacağını bekliyordum. ne kulak varmış bu focuslarda ya.

gittiğimiz servis de özgür ford. geçen gittiğimde forumdan filan da bahsettim konuştum uzun uzun. onlar da takip ediyorlarmış forumumuzu , memnun etmek için baya bi uğraştılar, hatta eskiyen bijonlarımı da değiştirdiler ücretsiz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...