İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Vural Sarı
Yok o potansiyemetre hepsinde var. Fan işi beni aştı herkes farklı diyor :D

evet ford kişiye özel üretmiş :D

:)

Satarken faydası olur.Abi bu çift fanlı,bu modelde tek deriz :D

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Guest Zeynel Abidin Yarg?

fordun hararet sorununa kesin çözüm:

müşir.......olmadı

antifirizin havasını alma.... olmadı

termostatı değiştirme, fanı değiştirme, olmadı silindir kapaklarını değiştirme......

milyarlarca lira para harcama......(1.5-2 arası)

olmadı.olmadı.olmadı.

en iyi çözüm:

sat!!!

44 sayfayı okumak 2 saatten fazla zamanımı aldı.

hic saygım kalmadı arabama..uzun yola güvenip cıkamıyorum üstüne üstlük.

satıp kurtulmak en iyisi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Valla o zaman müşürün altına pul koyacaksın.. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
fordun hararet sorununa kesin çözüm:

müşir.......olmadı

antifirizin havasını alma.... olmadı

termostatı değiştirme, fanı değiştirme, olmadı silindir kapaklarını değiştirme......

milyarlarca lira para harcama......(1.5-2 arası)

olmadı.olmadı.olmadı.

en iyi çözüm:

sat!!!

44 sayfayı okumak 2 saatten fazla zamanımı aldı.

hic saygım kalmadı arabama..uzun yola güvenip cıkamıyorum üstüne üstlük.

satıp kurtulmak en iyisi.

:D sorun ne ben mi anlamadım?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

bende hararet olayına bi türlü çözüm bulamadım. havasını aldırdım, müşürü , termostatı değiştirdim ama yok. ben fazla umursamamaya başladım. yokuşta aşırı zorlayınca hararet zıplıyor, 1-2 dk sonra eski yerine geliyor.

her güzelin bi kusuru varmış, focusumun da bu kusuru bu oluversin. ben yine de seviyorum tosbaamı :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Soner Kayışlı

son 1 ay dır benim 2004 focustata su eksiltme sorunu var haftalık 1 LT. kadar eksiltiyor. problem neden kaynaklanıyor olabilir.. saygılar..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlk olarak sağ paspasta su var mı bakmalı, 1 haftada 1 lt. yüksek, acilen kontrol ettirin. Her ne ise...

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)
son 1 ay dır benim 2004 focustata su eksiltme sorunu var haftalık 1 LT. kadar eksiltiyor. problem neden kaynaklanıyor olabilir.. saygılar..

Aracınızda lpg varsa, gazı sıvı halden gaz haline dönüştüren ve regülatöre giren T hortum bağlantılarını kontrol edin. Aracın uzun süreli parklarda altında biriken bir miktar sıvının soğutma suyu olduğunu anladım ve hortumlarındaki T bağlantısının kelepçelerinin gevşediğini ve buradan kaçırdığını tespit ettim. ;) Kelepçeleri sıkmama müteakip motor suyu kaçağı durdu.

Malesef Lpg montajı için soğutma suyunun hortumları da katlediliyor ;) Aşağıdaki resim yardımcı olur umarım;

62874376.jpg

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlker Selimoğlu
(düzenlendi)

Benim arabamda, usta plastik t bağlantısını söküp metal t bağlantısı takmıştı ama bu resimde gösterdiğiniz o parça mı onu bilmiyorum.Plastik zamanla bozuluyormuş.

tarihinde ?lker Selimo?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sedat Can
Benim arabamda usta plastik t bağlantısını söküp metal t bağlantısı takmıştı ama bu resimde gösterdiğiniz o parça mı onu bilmiyorum.Plastik zamanla bozuluyormuş.

Metal olması bence de iyi olur, ustanız ömürlük yapmış. Metal T bağlantı bulursam ben de değiştiricem.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Metal olması bence de iyi olur, ustanız ömürlük yapmış. Metal T bağlantı bulursam ben de değiştiricem.

Mutlaka metal olanla değiştirin çünkü zamanla yine kaçırmaya başlayacaktır.T şeklinde zaten 2 adet parça var.Metal olunca sorunlar ortadan kalkıyor.

Yorum bağlantısı
Sedat Can
Mutlaka metal olanla değiştirin çünkü zamanla yine kaçırmaya başlayacaktır.T şeklinde zaten 2 adet parça var.Metal olunca sorunlar ortadan kalkıyor.

Metalde de paslanma ve motor suyuna pas karışma ihtimali var, kaliteli paslanmaz bir T seçimi şart.

Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı
Aracınızda lpg varsa, gazı sıvı halden gaz haline dönüştüren ve regülatöre giren T hortum bağlantılarını kontrol edin. Aracın uzun süreli parklarda altında biriken bir miktar sıvının soğutma suyu olduğunu anladım ve hortumlarındaki T bağlantısının kelepçelerinin gevşediğini ve buradan kaçırdığını tespit ettim. :rolleyes: Kelepçeleri sıkmama müteakip motor suyu kaçağı durdu.

Malesef Lpg montajı için soğutma suyunun hortumları da katlediliyor :D Aşağıdaki resim yardımcı olur umarım;

62874376.jpg

resim için teşekürler en kısa sürede kontrol ettirecem sanayi yolu yine gözüktü :D

Yorum bağlantısı
Sedat Can
Mutlaka metal olanla değiştirin çünkü zamanla yine kaçırmaya başlayacaktır.T şeklinde zaten 2 adet parça var.Metal olunca sorunlar ortadan kalkıyor.

Ayhan bey hakkınız varmış, kelepçeleri sıktıktan 2 gün sonra yine su kaçağı oldu. Ben de bugün metal T bağlantılar ile yeniledim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

Son hali böyle:

newdsc00208.jpg

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Ayhan bey hakkınız varmış, kelepçeleri sıktıktan 2 gün sonra yine su kaçağı oldu. Ben de bugün metal T bağlantılar ile yeniledim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

Son hali böyle:

newdsc00208.jpg

Geçmiş olsun :)

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Hararet ile ilgili yazıları okuyunca kafama takıldı şimdi, yaz tatili dönüşünde aracım 2 yada 3 defa rampa çıkarken hararet yapmıştı(Silifke civarı) duracak yer bulamadığım için aracı zorlamayarak yavaşlayıp harareti düşürdüm. Bu şekilde tekrar rampada aynı olayı yaşadım ve dikkatimi çeken hararet ibresi birden normale dönmesi idi, musait bir herde durdum su eksiltmesi felan yoktu. O zamandan beri tekrar böyle bir durumla karşılaşmadım.Bir iki ustaya sordum birisi aşırı sıcaktan ters akım olmuştur dedi, biriside tekrar (şuan için) hararet problemin yoksa bir problem yoktur dedi.

1) Hararet problemi olan bir araçta sürekli bir hararet yapma olayı olur mu?

2) Motorda herhangi bir sıkıntı olmuş mudur?(Beni bekleyen bir arıza gibi)

3) Şuanda aracımın yakıtında artma, çekişten düşme gibi bir sıkıntı olmaması bir problem olmadığı anlamını taşır mı?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Hararet ile ilgili yazıları okuyunca kafama takıldı şimdi, yaz tatili dönüşünde aracım 2 yada 3 defa rampa çıkarken hararet yapmıştı(Silifke civarı) duracak yer bulamadığım için aracı zorlamayarak yavaşlayıp harareti düşürdüm. Bu şekilde tekrar rampada aynı olayı yaşadım ve dikkatimi çeken hararet ibresi birden normale dönmesi idi, musait bir herde durdum su eksiltmesi felan yoktu. O zamandan beri tekrar böyle bir durumla karşılaşmadım.Bir iki ustaya sordum birisi aşırı sıcaktan ters akım olmuştur dedi, biriside tekrar (şuan için) hararet problemin yoksa bir problem yoktur dedi.

1) Hararet problemi olan bir araçta sürekli bir hararet yapma olayı olur mu?

2) Motorda herhangi bir sıkıntı olmuş mudur?(Beni bekleyen bir arıza gibi)

3) Şuanda aracımın yakıtında artma, çekişten düşme gibi bir sıkıntı olmaması bir problem olmadığı anlamını taşır mı?

1. olurda senin araçta olmaz

2. seni bekleyen bir arıza yok kafanı takma

3. evet

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Aslında yanına uğrayacaktım ustam da vakit olmadı, burdakilerde pek anlamıyor, tekrarda bir hararet problemi olmayıncada umursamamıştım. Teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Burak Çamak

Merhabalar,

Önceki sayfalarda linki verilen TSB01005.GUI.pdf dökümanının linki ölmüş. Tekrar yükleyebilirmisiniz acaba?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı

Birkaç gündür antifriz seviyesinin min. çizgisinin tam üstünde olduğunu farkettim (motor soğukken). Daha önce motor soğukken max. çizgisine yakın olurdu. Görünen yerleri ve park ettiğim yeri kontrol ettim ama bir ıslaklık göremedim. Bir akrabamız sanayide usta, telefon açıp sordum bişey olmaz 1 litre antifriz al ekle biraz dedi ama yine de sormak istedim sizlere.

Araç 2005 model-LPG li. Ben 1 yıldır kullanıyorum hiç antifriz eklemedim, şimdiye kadar da bi eksilme olmamıştı.

Yorum bağlantısı
Bestami Ün
sistem basıncının yükselmesine karşı önlem alınmışsa 108 derece çok olmayabilir. ama kulağa biraz yüksek gibi geliyor. antifreeze ile kaynama noktasının yükselmesi sayesinde kaynamıyor olabilir. bi göster istersen seninkini...

benım focusda baktım 89 derece gordum nerdeyse kaynama noktası degılmı ama bana ıdeal gıbı geldı 89 derece

Yorum bağlantısı
Ömer Gürgen

benim aracım da su eksiltme olayı var. motor bloğu nun yan tarafında suyla ilgili bir parça var çatlak olabilir dediler söktüler contasını yenilediler sililkonla yapiştırdılar ama yine su eksiltiyor. bugün baktım orda antifiriz lekeleri var yine kaçırmış anlaşılan. değiştireyim bari diyorum ama pahalı bir parça. önerisi olan varmı.

Yorum bağlantısı

2001 model focus sw ambiente aracım var . 2 hafta önce bakıma götürdüm .soğutma sisteminde ufak bir sızdırma varmış bu nedenle bir hortumu değiştirdiler . antifirizi boşaltmak zorunda kaldılar.daha sonra anti firizi tamamladılar. fakat büyük sorun başladı . kısa aralıklarla hararet yükselip daha sonra normal haline geliyor. ustamız hava yaptıgını söyledi . 2 -3 gün havasını almaya calıştı ve eskisi kadar olmasada yinede hararet yükselmesi yaşıyorum. bu sorunu nasıl çözerim bilemiyorum .

bana ardımcı olursanız . beni yönlendirebilirseniz cok sevinirim . :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...