Kenan Yılmaz 7 Nisan 2009 Paylaş 7 Nisan 2009 focus conta yakmaz bunu aklınızdan silin Abi harikasın ya. Conta yakmış deniliyor ve müşteri en başından kalbinden bıçaklanıyor. Ben kaç gündür gece gündüz dua ediyorum. Conta yanmışsa 1000-1500 lira tamir masrafı varsa yaptıramam diyordum. Neyse ki öyle birşey değilmiş. Peki yaşar ustam aracın sağ arka teker tarafından gelen vuruntu sebebi ne olabilir sizce? Onunla ilgili 2 arka komple kol değişmiş ve 2 arka viraj lastiği değiştirilmiş. Lastiklerde aşınma ve denge kollarında da uçlardan hafif büküklük vardı. Usta, vuruntunun sebebi olarak onları düşünmüş ve değiştirmiş fakat araçta sesle ilgili hiç bi iyileşme olmamış. amortisör de patlak değil. Cumartesi tekrar gideceğim. Kapı kilitlerine ve cam otomatiklerine baktıracağım. Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 8 Nisan 2009 Paylaş 8 Nisan 2009 Mrb arkadaşlar, aracımdaki hararet sorunu ortadan kalkmış görünüyor. Bugün o kadar yol yaptım hiç hararet yükselmedi. Darısı diğer arkadaşların başına. Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 9 Nisan 2009 Paylaş 9 Nisan 2009 (düzenlendi) Aslında belirtmeye çalıştığımız hadiseler, gerçekleşmeye başladı, Şu anda 270 TL harcanmış ama ses devam ediyor, yani sonuç alınamamış. 1. Yeryüzünde henüz radyatörün tıkalı olduğunu anlayan cihaz keşfedildi mi ? Ben duymadım 2. Arka takımdaki bu parçaların değişiminden sonra rot ayarı yapılmamış mı? 3. Vuruntu sesini yazı ile tariflemek zordur, egzos bağlantısından bile olabilir 4. Velevki radyatör tıkalı, müşire ne olmuş, aluminyum radyatörü hangi yöntem ile temizlemiş? Şu anda konan antifrizin rengi nedir? 5. Sonraki harcamalarda dikkatli olun derim. Aslında belirtmeye çalıştığımız hadiseler, gerçekleşmeye başladı, Şu anda 270 TL harcanmış ama ses devam ediyor, yani sonuç alınamamış. 1. Yeryüzünde henüz radyatörün tıkalı olduğunu anlayan cihaz keşfedildi mi ? Ben duymadım 2. Arka takımdaki bu parçaların değişiminden sonra rot ayarı yapılmamış mı? 3. Vuruntu sesini yazı ile tariflemek zordur, egzos bağlantısından bile olabilir 4. Velevki radyatör tıkalı, müşire ne olmuş, aluminyum radyatörü hangi yöntem ile temizlemiş? Şu anda konan antifrizin rengi nedir? 5. Sonraki harcamalarda dikkatli olun derim. Çağlar Bey yorum yazmamışsınız. Evet ses sorunum geçmedi ama benim asıl sorunum hararet ile ilgiliydi. Bu hararet sorununu hallederken ses sorunu da ortadan kalkarsa şapkayı havaya fırlatırım demiştim ustaya. :lol2: Bu ödediğim 270 TL hararet ile ilgili değil ki. Bu fiyatın 40 lirası 4 litre antifriz. Çünkü başka bir vatandaş antifrizli suyu yere döküp içine çeşme suyu doldurmuştu. Önceki sayfalarda bazı arkadaşlar soğutma suyuna çeşme suyu ilave ettiklerinde hararet sorunu çözüldü diye yazmışlardı. Bu nedenle ben bir miktar soğutma suyunu boşaltında bir tas çeşme suyu ilave edelim demiştim. Ustada ne var ne yoksa hepsini boşaltıp çeşme suyu doldurdu. Bu dediğim usta başka bir servisteydi. Soğutma sıvısının yerine çeşme suyu koyunca 300 metrede hararet göstergesi kırmızıya vurdu. Hemen termostatı değiştiren ustaya yöneldi. Durumu anlattığımda antifrizin özelliğinden bahsetti. Antifriz kışın donmayı önlerken yazın da kaynamayı geciktiriyormuş. Yani antifrizli su varken 1,5 km gidince hararet kırmızıya vuruyordu. Çeşme suyu koyunca 300 metre gitmeden hararet tavan yaptı. Bu antifrizli suyu boşaltıp çeşme suyu koyan ustanın bu konuda bilgisiz olduğunu anladım. 270 liranın 100 lirası arkadan gelen sesin giderilmesi için 2 arka gergi kolu, ya da salıncak ve plastiği değişti. Salıncaklar için 70 lira, takozlar için 30 lira fiyat yazmıştı. Peki Çağlar Bey; ford focus aracın sol öndeki dörtlü cam açıp kapama düğmesi nazlanıyor. Bazen açıyor bazen açmıyor. Bi keresinde uzaktan kumandam aynı şekilde arızalıydı. Kumanda etmiyordu. Televizyon tamircisine yönlendirdiler. İnanmazsınız benim uzaktan kumandalı anahtarın tamirini yapmıştı. Belki bu açma düğmelerinin altındaki elektronik devrenin de tamiri olabilir diye düşünüyorum. Hiç bu şekilde tamir ettiren oldu mu? Büyük ihtimalle elektronik devrede sorun vardır. Bazı camlar açılıyor bazıları açılmıyor. Bu parçanın yenisine 200 lira fiyat çektiler. Peki arkadaşlar ford focus aracın sağ ön farı içine su alıyor. Ve rengide oldukça sararmış durumda. Bu şekilde muayeneden geçmez diyorlar. Öndeki bu plastik veya mika parçayı ayrı olarak bulamaz mıyız? Bu konuda ne dersiniz? 9 Nisan 2009 tarihinde Kenan Y?lmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 9 Nisan 2009 Paylaş 9 Nisan 2009 Şunu da belirteyim, radyatör tıkanıklığını cihazla tespit etmedi zaten. Basınç testi yapacağım demişti. Basınç testi nedir nasıl yapılır bilmem. Sağ arkadan tümsek ya da çukurları geçerken gelen vuruntu sesinin sebebi sizce ne olabilir? Cumartesi tekrar o sorun için gideceğim. Amortisör patlak değil. Z rot diyen arkadaşlar vardı. Usta değiştirdiği gergi kolu dedikleri parçanın z rot olduğunu söyledi. Demek ki z rotlar ve plastik aksamı değiştirilmiş fakat ses olduğu gibi duruyor. Bilye dağıtması olabilir mi? Ya da daha başka birşey. Araçtaki bu sorunlar yüzünden araçtan soğudum. Değiştireyim diyordum. Toyota Corolla hoşuma gidiyordu. Bugün arkadaşın Corollasını kullandım. Fakat bana hiç yol tutuşu bakımından güven vermedi. Focus kullanırken uçak pilotuymuşum gibi hissediyorum. Fakat Toyota kullanırken mobilet kullanıyormuşum gibi geldi bana. Ford Focus dan sonra hangi aracı kullandınız ve kullanımdan keyif aldınız? Hangi aracı önerirsiniz? Citroen C5 ya da Honda Civic karşılaştırması yapar mısınız? Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 Buraya yazılan mesajlar bıçak gibi kesildi. Yoksa konu kilitlendi mi? Ya da bu forum sayfasının huzurunu mu kaçırdım? Eğer böyle birşey varsa ben çekileyim. Yorum bağlantısı
Mehmet Özyurt 10 Nisan 2009 Paylaş 10 Nisan 2009 Arkadaşlar merhaba, Hareret sorunu ile ilgili İstanbulda bu sorunu gideren kimse var mı? Varsa bu konuda yardımlarını rica ediyorum teşekkürelr şimdiden. Yorum bağlantısı
Boran Gürses 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar 2001 focusumda hararet sorunu var ibre yolda 3-4 saniye içinde kırmızı bölgeye geliyor,aynı sürede normale iniyor.fan motoru normal açıyor,ibre mi bozuk diye göstergedeki teste aldım arabayı hararet 121 dereceye kadar çıkıyor.5-10 saniye sonra 108 lere iniyor.Birde sizce kaç dereceye çıkarsa hararet motora zarar verir acaba? Uzun yola gittim zehir oldu yol bana hararet yapmasın diye kaloriferi açmaktan o sıcakta.Hacı murata mı biniyoruz focusa mı belli değil. Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler Aynı sorun bendede oldu radyatordekı suyu tamamen bosalttır. motor calısırken 1 lt. antıfırızı ıncelterek radyatore su haznesınden cızgıye kadar doldur. sol taraftakı devırdaım hortumlarını sureklı sıkıp bırak en son motor calısır vazıyette su kabından tasıncaya kadar dedıklerımı yap. termostat veya musır bozulmuyor termostat orjınal ıse 100.000km. musır ıse 70.000 km. gıdıyor kullanıma baglı olarak yok bu da olmadı ıse termostat yuvasın deısterecen bende ıse yaradı ınsallah sendede yarar 19 Nisan 2009 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi B Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 Şunu da belirteyim, radyatör tıkanıklığını cihazla tespit etmedi zaten. Basınç testi yapacağım demişti. Basınç testi nedir nasıl yapılır bilmem.Sağ arkadan tümsek ya da çukurları geçerken gelen vuruntu sesinin sebebi sizce ne olabilir? Cumartesi tekrar o sorun için gideceğim. Amortisör patlak değil. Z rot diyen arkadaşlar vardı. Usta değiştirdiği gergi kolu dedikleri parçanın z rot olduğunu söyledi. Demek ki z rotlar ve plastik aksamı değiştirilmiş fakat ses olduğu gibi duruyor. Bilye dağıtması olabilir mi? Ya da daha başka birşey. Araçtaki bu sorunlar yüzünden araçtan soğudum. Değiştireyim diyordum. Toyota Corolla hoşuma gidiyordu. Bugün arkadaşın Corollasını kullandım. Fakat bana hiç yol tutuşu bakımından güven vermedi. Focus kullanırken uçak pilotuymuşum gibi hissediyorum. Fakat Toyota kullanırken mobilet kullanıyormuşum gibi geldi bana. Ford Focus dan sonra hangi aracı kullandınız ve kullanımdan keyif aldınız? Hangi aracı önerirsiniz? Citroen C5 ya da Honda Civic karşılaştırması yapar mısınız? Basınç testi tıkalı olan değil kaçak olan yerin tespiti için yapılır..O testi yapıcam diyen usta kendi üzerinde bir denesin önce bakalım bi kaçağı varmıymış..Şu arkadan gelen ses varya,eksozu da bir kontrol ediversinler..Focus un arkasından gelen böyle bir sesi bulamayanlar, sinemada yer gösterimi bile yapamazlar..Arkadaşlar merhaba,Hareret sorunu ile ilgili İstanbulda bu sorunu gideren kimse var mı? Varsa bu konuda yardımlarını rica ediyorum teşekkürelr şimdiden. Mehmet bey!Buyurun gelin,hem bi çay içersiniz,hem bu arada sorununuz hallolur.. Yorum bağlantısı
Cem Atac 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 Abi harikasın ya. Conta yakmış deniliyor ve müşteri en başından kalbinden bıçaklanıyor. Ben kaç gündür gece gündüz dua ediyorum. Conta yanmışsa 1000-1500 lira tamir masrafı varsa yaptıramam diyordum. Neyse ki öyle birşey değilmiş. Peki yaşar ustam aracın sağ arka teker tarafından gelen vuruntu sebebi ne olabilir sizce? Onunla ilgili 2 arka komple kol değişmiş ve 2 arka viraj lastiği değiştirilmiş. Lastiklerde aşınma ve denge kollarında da uçlardan hafif büküklük vardı. Usta, vuruntunun sebebi olarak onları düşünmüş ve değiştirmiş fakat araçta sesle ilgili hiç bi iyileşme olmamış. amortisör de patlak değil. Cumartesi tekrar gideceğim. Kapı kilitlerine ve cam otomatiklerine baktıracağım. Belirttiğiniz ses benim aracımdada olmuştu çukurlarda ses çıkıyordu.Hatta bagajı boşalttım yine devam etti.Egsozun eğildiği tespit edildi.Egzos düzeltildi sorun giderildi.Mutlaka egzosu gösterin. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 Aynı sorun bendede oldu radyatordekı suyu tamamen bosalttır. motor calısırken 1 lt. antıfırızı ıncelterek radyatore su haznesınden cızgıye kadar doldur. sol taraftakı devırdaım hortumlarını sureklı sıkıp bırak en son motor calısır vazıyette su kabından tasıncaya kadar dedıklerımı yap. termostat veya musır bozulmuyor termostat orjınal ıse 100.000km. musır ıse 70.000 km. gıdıyor kullanıma baglı olarak yok bu da olmadı ıse termostat yuvasın deısterecen bende ıse yaradı ınsallah sendede yarar aynı problem bende lpg takıldıktan sonra olmuştu. lpg yi takarken soğutma sistemine hava yaptırmışlar soğutma sistemindeki havayı aldırırsanız bir sorun kalmaz. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 24 Mayıs 2009 Paylaş 24 Mayıs 2009 (düzenlendi) 12 gün önce 14.500 tl ye 2000 model focus ambiante aldım. araç 108.000 km de ve atiker marka sıralı sistem lpg takılı. lpg takılalı yaklaşık 30.000 km olmuş, satan arkadaş böyle söyledi. aracı aldıktan üç gün sonra seyir halinde iken aracın hararet göstergesinin normalin üzerinde olduğunu fark ettim. ayağımı gaz pedalından çekmemle birlikte 7-8 sn de ibre normal yerine geldi. gaza yüklendiğimde ise ibrenin yine kırmızıya doğru yükseldiğini gördüm. hemen panikle sanayiye koştum. bana hararet müşirinin bozulduğunu söylediler. ben de değiştirin o zaman dedim. usta motorun sağına soluna üstüne baktı ancak müşirin yerini bulamadı ve beni başka birine yönlendirdi. diğer usta da hararet 90 a gelmeden fan açıyor, radyatöre su tutturt buna yapacak bir şey yok dedi. dediğini yaptım ancak değişen bir şey olmadı. çaresiz batman daki ford servisinin yolunu tuttum. buradaki serviste sadece kamyon ve transit servisiymiş, bineklere bakmıyorlarmış. derdimi ona da bir umut anlattım. devridaim pompası veya hararet müşiri dedi. müşirin yerini bulamadılar bi gösteriver dedim ve müşirin motorun üstündeki kapağın altında, bujilerin yanında olduğunu öğrendim. bu arkadaşta beni forddan anladığını söylediği başka birine yönlendirdi, o da göstergenin bozuk olabileceğini söyledi. hiç birine güvenmedim ve arabaya herhangi bir işlem yaptırtmadım. eve geri döndüm ve gauge menüden harareti kontrol ettiğimde hararet yükseldiği zamanlarda sicaklığın 105 dereceye kadar çıktığını gördüm. (doğru yere baktığımından da emin değilim gerçi). fanların her ikiside devreye giriyor, motor suyu normal, hnortumların tamamını kontrol ettim hepsi sıcak, yani soğutma sıvısının devridaim yaptığını düşünüyorum. şu ana kadar böyle kullanmaya devam ettim. hararet yükseldiğinde vitesi artık boşa atıyorum. ancak arabadan soğumuş durumdayım, ne yapacağımı bilemiyorum. özellikle rampa çıkışlarında ve düz yolda 100 ü geçinde yapıyor bunu. rampa çıkışlarında vites küçülttüğüm zaman düzeliyor. bu arabanın derdi nedir? çözümü nedir? tanışma bölümüne gidecektim önce ancak göremedim kusura bakmayın... 24 Mayıs 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 24 Mayıs 2009 Paylaş 24 Mayıs 2009 hararet kırmızıya geldiginde kaputu açıp radyatörün alt ve üst hortumlarına elliyerek ıslarını kontrol et. muhtemelen alt hortum soguktur.durum böyle ise sogutma sıvısının kapagını hafif açarak biraz hava bırakmasını saglayın yolunuza devam edin hararet kırmızıya geliyormu kontrol edin Yorum bağlantısı
Özay Uçar 24 Mayıs 2009 Paylaş 24 Mayıs 2009 yaşar usta bu ne hız deneyip en kısa zamanda cevap yazacağım..... Yorum bağlantısı
Özay Uçar 26 Mayıs 2009 Paylaş 26 Mayıs 2009 hararet kırmızıya geldiginde kaputu açıp radyatörün alt ve üst hortumlarına elliyerek ıslarını kontrol et. muhtemelen alt hortum soguktur.durum böyle ise sogutma sıvısının kapagını hafif açarak biraz hava bırakmasını saglayın yolunuza devam edin hararet kırmızıya geliyormu kontrol edin ustam sana ne kadar teşekkür etsem azdır. bu gün yolda giderken hararet göstergesi yükselmeye başladı. hemen aracı sağa çekip kaputu açtım. radyatörün alt ve üst hortumlarını kontrol ettiğimde üst hortumun ateş gibi sıcak, alt hortumun ise ılık olduğunu fark ettim. soğutma sıvısının kapağını zorla da olsa açtım. kapağı açtığımda tısss diye bir sesle hava çıkışı oldu ve soğutma sıvısı gözle görülür biçimde yükselerek max seviyesinin çok üzerine çıktı. o anda sıvının normalde de max çizgisinin üzerinde olduğunu farkettim. yola devam ettim ve hararette yükselme olmadı ve yaşar usta km.lerce uzaktan 4-5 ustanın çözemediği sorunu çözdü. ustam artık tokata tayin oluyorum. inşallah bakımlarda yanına geleceğim. ancak ben bu olayın çözülmüş olmasının sevincini yaşarken kornanın normal sesinden çok daha kısık ses çıkarttığını farkettim. kornaya basınca da direksiyonun arkasından göğsün içinden kısa devre sesine benzer tırrrrrrrt diye ses geliyor. yine canım sıkıldı. el çözüm?? Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 26 Mayıs 2009 Paylaş 26 Mayıs 2009 ancak ben bu olayın çözülmüş olmasının sevincini yaşarken kornanın normal sesinden çok daha kısık ses çıkarttığını farkettim. kornaya basınca da direksiyonun arkasından göğsün içinden kısa devre sesine benzer tırrrrrrrt diye ses geliyor. yine canım sıkıldı. el çözüm?? hararet sorunu halletmişsiniz ya problem korna olsun korna bozulmuş sanırım değişecek, direksiyonun arkasından gelen ses ise kornaya basıldığında kornanın çalması için gerekli devrenin tamamlanırken çıkardığı çok dikkat edildiği zaman duyulduğu ses olduğu yani burda bir problem olmadığını düşünyorum, benim aracımda da kornaya basıldığında çok hafif bi şekilde buna benzer bi ses duyuluyor. ama ses bariz duyulacak gibi ve rahatsız edici ise bi oto elektrikçiye gösterin, geçmiş olsun, canınızı sıkmayın bu problem sayılmaz hararetin yanında Yorum bağlantısı
Engin Özarı 27 Mayıs 2009 Paylaş 27 Mayıs 2009 En önemli sorun hararet sorunu, İyi ki formda Yaşar usta var. Çoğumuzun imdadına yetişiyor. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 27 Mayıs 2009 Paylaş 27 Mayıs 2009 aynen sizin gibi düşünüyorum. harareti halletim ya korna artık sivrisinek vızıltısı gibi geliyor. aklım çıkıyordu motor elimde patlayacak diye. şükürler olsun ki forumda ford dan anlayan yaşar usta gibi deneyimli büyüklerimiz var. ancak sinek küçük de olsa mide bulandırıyor. kornayı halletmeden rahat edemem ben. bakalım bu gün nöbetçiyiz. yarın ola hayır ola. yardımcı olan herkese teşekürler, iyi akşamlar..... hararet sorunu halletmişsiniz ya problem korna olsun korna bozulmuş sanırım değişecek, direksiyonun arkasından gelen ses ise kornaya basıldığında kornanın çalması için gerekli devrenin tamamlanırken çıkardığı çok dikkat edildiği zaman duyulduğu ses olduğu yani burda bir problem olmadığını düşünyorum, benim aracımda da kornaya basıldığında çok hafif bi şekilde buna benzer bi ses duyuluyor. ama ses bariz duyulacak gibi ve rahatsız edici ise bi oto elektrikçiye gösterin, geçmiş olsun, canınızı sıkmayın bu problem sayılmaz hararetin yanında hocam ses çok bariz geliyor. radyo açıkken dahi duyulabilecek seviyede. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 bu gün focusumla düştüm yollara, ancak hararet yine yükseldi, yine yükseldi. :lol2: ne yapacağım ben bu hararetle yahu, her defasında kaputu açıp genleşme kabından hava bırakması için kapağı mı açacağım derken hava bırakması için kapağı açmaya çalıştım ancak kapağı bir türlü açamadım. ben de içerideki yüksek basınçtan dolayı kapağın sıkıştığını düşündüm ve uğraşmadım. aracı park ettikten bir süre sonra genleşme kabının kapağını açtım, sağına soluna bakarken içerisinde yaylı valf gibi birşey olduğunu gördüm. sanırım içeride basınç oluştuğu zaman buradan dışarıya hava tahliye işlemi yapılıyor (düdüklü tencere gibi) ben bu valfin işlevini kaybettiğini düşünüyorum. ne dersiniz basınç durumunda hava tahliyesi için kapağın üzerine matkapla 1 mm lik bir delik mi açsam ne yapsam fikirleriniz? Yorum bağlantısı
Vahittin Teker 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 bahsettiğiniz sorunları bende yaşıyordum. termostat'ı değiştirdim su an bi problemim yok belki sizin sorununuzda termostatdandır. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 aracı park ettikten bir süre sonra genleşme kabının kapağını açtım, sağına soluna bakarken içerisinde yaylı valf gibi birşey olduğunu gördüm. sanırım içeride basınç oluştuğu zaman buradan dışarıya hava tahliye işlemi yapılıyor (düdüklü tencere gibi) ben bu valfin işlevini kaybettiğini düşünüyorum. ne dersiniz basınç durumunda hava tahliyesi için kapağın üzerine matkapla 1 mm lik bir delik mi açsam ne yapsam fikirleriniz? Delik falan açmayın bence, kapalı devredir, çok aşırı ısındığında kendiliğinden tahliye yapar o kapak ve tek satılması gerekir diye düşünüyorum...Bir araştırmak lazım.. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 ben termostat olmadığını düşünüyorum. benim araç ani hararet gösterip vitesi boşa atınca tekrar normale dönüyor. yaşar ustanın tavsiyesi üzerine hararet yaptığı anda genleşme kabının kapağını açıp hava bırakmasını sağlıyorum ve yola devam ettiğim sürece sorun tekrar etmiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 Delik falan açmayın bence, kapalı devredir, çok aşırı ısındığında kendiliğinden tahliye yapar o kapak ve tek satılması gerekir diye düşünüyorum...Bir araştırmak lazım.. +1 Kapalı devredir ve basınçlıdır... Focus1'lerde ne kadar basınç vardır bilmiyorum ama.. F2 dizelde kapakta 21 Ps yazıyordu.. Çalışırken de asla açmayın... Kapak tek satılır.. ucuzdur... Ani hararet göstermesi termostattan değil... Bu taraflara herhangi bir sebeple gelene kadar idare edin.. Yaşar Usta veya başka ford eğitimi almış bir usta ne yapacağını bilecektir o arabaya.. O gördüğünüz ani hararet aslında gerçek hararette değil.. Korkmayın... Sadece üst kapakta hava birikmesi.. Haa o kapağı da acilen değiştirin.. Ortağın focus yıllar sonra yine saçmaladı.. O kapağı değiştik ve düzeldi galiba... Sesi çıkmıyor ortağımın.. Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 28 Mayıs 2009 Paylaş 28 Mayıs 2009 ben termostat olmadığını düşünüyorum. benim araç ani hararet gösterip vitesi boşa atınca tekrar normale dönüyor. yaşar ustanın tavsiyesi üzerine hararet yaptığı anda genleşme kabının kapağını açıp hava bırakmasını sağlıyorum ve yola devam ettiğim sürece sorun tekrar etmiyor. Soğutma sisteminde bir problem var.Su ilave haznesi kapağı değişimi,termostat,devridaim ve fan müşiri kontrolları ilk akla gelenler.Su eksilmesi var mı?Bir ara Yaşar ustamız focuslara takılan bir kitten bahsediyordu.Problem artarak devam edebilir.Zaten bu haliyle tedirgin bir şekilde kullanılmasıda insanı huzursuz eder.Tecrübeli ustalarımızın sürekli hatırlattığı bir tespit var:Zetec motor yağsız bile kalsa bir şekilde idare eder ama hararete karşı çok hassastır. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 29 Mayıs 2009 Paylaş 29 Mayıs 2009 Soğutma sisteminde bir problem var.Su ilave haznesi kapağı değişimi,termostat,devridaim ve fan müşiri kontrolları ilk akla gelenler.Su eksilmesi var mı?Bir ara Yaşar ustamız focuslara takılan bir kitten bahsediyordu.Problem artarak devam edebilir.Zaten bu haliyle tedirgin bir şekilde kullanılmasıda insanı huzursuz eder.Tecrübeli ustalarımızın sürekli hatırlattığı bir tespit var:Zetec motor yağsız bile kalsa bir şekilde idare eder ama hararete karşı çok hassastır. dediğiniz gibi o ibre yükseldikçe tedirgin oluyor insan. su eksiltme yok. alalı 17 gün oldu ilk aldığım seviyede duruyor hala. üstelik max seviyenin biraz üzerinde. fan müşirinde problem yok. fanların her ikisi de çalışıyor. ben sorunun su ilave edilen kabın kapağında olduğu kanısındayım. en yakın servis 100 km, gitmek mesele. kapağı değiştirmek lazım. nette satılmaz mı ki bu sipariş versem? Yorum bağlantısı
Recommended Posts