İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Murat Aldağ

Bendede kurban bayramında tatile giderken aynı sorunlar oldu bir kaç servis sorun yok dedi. Maraşta servis kitten bahsetti takdırmadım. Batmandaki servis sorun yok dedi. ŞU an şehir içi kullandığım için uzun yola gitmediğim için sorun yok ama yazın izine giderken aynı sorun baş gösterirse Kayseride yaşar ustama uğrayacam..

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz

Genleşme depo kapağı, veya soğutma suyu sisteminde herhangi bir sorun tespit edermedik, halen korkarak da olsa pulla devam ediyorum; gauge'den kontrol ederek uzun yolda uzun olmayan bi rampada yükselmeye aldırış etmeden ayağımı gazdan çekmedim, 101C'ye kadar yükseldi pulla, ibre ortayı geçmedi, sanırım pul olmasaydı 10C kadar daha yükselip ibre yükselecekti. Araç şuan 118bin'de ve Ankara-Konya arası yoluna devam ediyor, ötmeye başlayan triger kayışımın 120bin'de set değişimiyle birlikte bu kitin uygulamasını da TSB üzerinden yapıp puldan kurtulmayı düşünüyorum, bir yandan da derdime deva olmamasından endişe ediyorum

forumun ilk sayfalarında aynı dertten muzdarip olan Mehmet Aydemir Bey Mart 2007'de Batıkent Yüksel Oto'da bir kit taktırıp sorundan kurtulduğunu yazmış, yapılan uygulamaya dair yeterli bilgi olmadığı için ve sorundan kurtulduğunu teyyid etmek için mesaj attım ama sanırım email'i aktif değil, son TSB'de geçen kit veya başka bir çözümle kurtulan arkadaşlar varsa dönüşlerini bekleriz.

Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür

Dertten kurtulan arkadaşlar,,, bir tavsiye lütfen. Yarın Şaşmaz'a gidip olur olmadık şeyler denemeyeyim. Ankara'daki servislerden hangisi iyidir, tavsiye olunur??? Bir yardım lütfen...

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

bugün memleketim beypazarından ankaraya gelirken aynı yada benzer sorun bendede oldu. hararet göstergesi kafasına göre hareket etti. anında, saniye içinde kırmızıya geldi. biraz gitti sonra anında ortaya indi. ayagımı gazdan cekiorum bazen yine anında sona vuruo. sonra yine ortaya inio. ama iniş çıkışlar çok hızlı. gaz verince çıkıo boşa alınca inio gibi şeyler söylemek mümkün deil. kafasına göre ani hareketler yapıyor. ankara sınırlarına girdiğimde ise santim oynamadı hiç. seyehat boyunca sürüşte aracın çekişinde bir gariplik yoktu. ne oluyor bu focus a hokus pokus kafayımı yiyor. bi sakıncası varmı göstertmessem. şehir içinde hiç olmadı. bugune kadarda hiç başıma gelmemişti. napmak lazım :(

Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür

Bugün en sonunda soruna son noktayı koyduk. Öncelikle Başer'e gittim ama inanın çok lakayıt davranıldı. Kaputu acmadan cözüm aramaya kalktılar, ben de arabayı bırakmadım oraya. Herneyse Şaşmaz'da bir yere gösterdim arabayı, muşurde aşınma olduğu için onu değiştirdik, ve devirdaim arasına (eski renault'larda olduğu gibi tahliye vazifesi görecek bir kit takıldı. 250-300 km kadar deneme fırsatım oldu, digital gösterge ortalama 92-94 arasında kaldı ve göstergede sapıtma hiç olmadı. Umarım bir daha terslik yaşamam. Maliyeti ne kadar derseniz 110 TL'e patladı bana...

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

biraz önce çıktım ankara çevre yoluna girdim şu hararet işi için. gene aniden yükselmeler oldu. rampa çıkarken hafif gene birden kırmızıya geldi sonra yine birdenindi. düz yola çıktım XXX vurdum 12 yönünden hiç kıpırdamadı araba. değişik bi kronik sorun. 22 sayfayı okudum. anladığım kadarıyla havası varsa havası alıncak. problem o değilse sıcaklık sensörü kapağın ordaki sensöre bakılacak. ordanda deilse termostattan. ordanda olmuyorsa termostat değişecek değişik bi bağlantı ile kablo kiti takılacak. -----Doğrumudur anladıklarım..?----

birde ben şehir dışına hiç çıkmıyorum neredeyse şehir içindede yapmıyor bu sorunu. öle dursa ne olur ki. yalancı hararet zaten. bi zararı varmı. motor arıza lambasına alıştım lpg den dolayı. arada gidip söndürtüom fakir karışımdan.

Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür

Caner kardeş, hararet cok sinsidir. Gösterge yanlış dersin birgün gerçekten hararet yapıverir, başına iş açarsın.

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz
(düzenlendi)
Bugün en sonunda soruna son noktayı koyduk. Öncelikle Başer'e gittim ama inanın çok lakayıt davranıldı. Kaputu acmadan cözüm aramaya kalktılar, ben de arabayı bırakmadım oraya. Herneyse Şaşmaz'da bir yere gösterdim arabayı, muşurde aşınma olduğu için onu değiştirdik, ve devirdaim arasına (eski renault'larda olduğu gibi tahliye vazifesi görecek bir kit takıldı. 250-300 km kadar deneme fırsatım oldu, digital gösterge ortalama 92-94 arasında kaldı ve göstergede sapıtma hiç olmadı. Umarım bir daha terslik yaşamam. Maliyeti ne kadar derseniz 110 TL'e patladı bana...

Ruhan Bey, bilgilendirmeniz için çok teşekkürler

Bahsettiğiniz kit TSB'de geçen kit midir ya da fotoğraf eklemeniz mümkün müdür?

Müşürle birlikte 110tl oldukça iyi bir fiyatmış, yaptırdığınız yerin bilgisini de (adres-tel; işten izin almadan bir akşam olabilir mi sormak isterim) yazabilirseniz ayrıca teşekkürler

tarihinde Taha Durmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür

Taha Bey, gittiğim yer Fordcu Caner Usta diye bir yerdi. Ama inanın adres ve tel yok elimde. yalnız 21. sokak diye hatırlıyorum. Önünde büyük bir totem(reklam) var. 2-3 sokak öteden görülüyor. Ve yeşil bir mustang duruyor önünde :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Özyurt
biraz önce çıktım ankara çevre yoluna girdim şu hararet işi için. gene aniden yükselmeler oldu. rampa çıkarken hafif gene birden kırmızıya geldi sonra yine birdenindi. düz yola çıktım XXX vurdum 12 yönünden hiç kıpırdamadı araba. değişik bi kronik sorun. 22 sayfayı okudum. anladığım kadarıyla havası varsa havası alıncak. problem o değilse sıcaklık sensörü kapağın ordaki sensöre bakılacak. ordanda deilse termostattan. ordanda olmuyorsa termostat değişecek değişik bi bağlantı ile kablo kiti takılacak. -----Doğrumudur anladıklarım..?----

birde ben şehir dışına hiç çıkmıyorum neredeyse şehir içindede yapmıyor bu sorunu. öle dursa ne olur ki. yalancı hararet zaten. bi zararı varmı. motor arıza lambasına alıştım lpg den dolayı. arada gidip söndürtüom fakir karışımdan.

Merhaba arkadaşlar İstanbuldan yeni üye, bu sorun bende LPG kiti taktırdıktan sonra çıktı tüm sayfaları okuduktan sonra Caner arkadaşımızın yazıdklarından hava aldırma ve termsotat değiştirme işlemini yaptım fakat termostatı ilk değiştirdiğim 1 hafta araba güzel gitti herhangi bir problem yoktu fakta sonra tekrardan rampalarda 4-5 viteste 90 km hızla iderken hareret sona vurdu. Bu iin çözümü için son çare nedir. İstanbulda yaptırabileceğim bir yer wwarmı?

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş
Taha Bey, gittiğim yer Fordcu Caner Usta diye bir yerdi. Ama inanın adres ve tel yok elimde. yalnız 21. sokak diye hatırlıyorum. Önünde büyük bir totem(reklam) var. 2-3 sokak öteden görülüyor. Ve yeşil bir mustang duruyor önünde :)

Fordcu Cafer'e gitmişsiniz anladığım kadarıyla, şaşmaz 1.cad, 8. sokak. Arabaya bakanda Cüneyt Abidir büyük ihtimal ya da kalfası İhsandır, Cüneyt abi hem ustam hemde kan bağım olmayan abimdir, tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kenan Yılmaz
bu arızayı sanayide çözemezsiniz servise gidin kiti taksınlar probleminiz bitsin

Abi bu kit dediğiniz olay nedir?

Benim de aşağıdaki gibi bir sorunum var. Yardımcı olur musunuz?

Mrb arkadaşlar, bugün aracımla giderken hararet göstergesinin en üst seviye kırmızıya kadar çıktığını gördüm. Hemen sağa çektim. Motor soğutma suyununun üst tarafındaki hortum ateş gibi sıcak olmasına rağmen alt taraftaki hortumun soğuk olduğunu gördüm. Devirdaim yapmadığını anladım. Soğutma suyu kapağını dikkatli bir şekilde açtım biraz içeriye hava girdikten sonra kıpırdanmalar oldu. Daha sonra aracı çalıştırdım hararet göstergesi normale dönmüştü. Neyse 2 km gittikten sonra tekrar gösterge kırmızıya çıktı zaten sanayiye yakındım. Biraz daha ilerledikten sonra bu kez motor arıza ışığı da yandı. Tekrar durup motor soğutma suyu kapağını gevşettim. O şekilde özel servise gittim. Devirdaim pompasının çalışmadığını söyledi. Fan müşiri de yanmıştır dedi ancak ben fanın çalıştığını söyledim. Fan müşirini değiştirmedi sadece devirdaim pompasını değiştirdi. Yan sanayi ürünüydü. Usta 20, parçaya 20 verdim. Ancak Motor soğutma kabının hava yaptığını söyledi. Bir iki gün izleyin olmazsa conta değiştiririz falan dedi.

Acaba bu motor soğutma suyunun olduğu kabın hava yapmasının sebebi ne olabilir?

Yine aynı arızayı yaparsa ne yapmamı önerirsiniz?

Başka servise mi gideyim? Yoksa aracı arıza yaptığı yerde bırakayım mı?

Ford Focus uzmanlarının yardımına ihtiyacım var.

Araç 2000 model ford focus ghia, 100 bin km.de

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

20 TL devirdaim için bedava bir meblağ, neyse, motor çalışırken, sabit seviye su kabınızda fokurdama var ise, maalesef conta yanmış demektir, bu dakikadan sonra gideceğiniz her km masrafı çoğaltacak. Şu an gözükenler:

Motor açılacak,üst kapak- silindir içi ölçülecek, duruma göre rektifiye ve parça değişimleri yapılacak. 1500-3000 TL arası işlemlerdir. Zetec motorunda ibrede oynama gördüğünüz saniye stop etmeniz gerekirdi ki masraf büyümesin :p

Araç 100.000 de ise, trgier değişti mi? Bu sırada devirdaime bakıldı mı?

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz

Evet abi 2008 Mayıs ayında Triger seti değişmişti. Ancak devirdaim dediğim parça önceki sayfalarda gösterilen gibi birşey değil. Onun içinden çıkan ve dışında bir yay olan sarı bir metal. Eski parçayı usta söktü. Çaydanlık içine koydu. İçine de su koyduktan sonra ısıtarak denedi. Yeterince açmadığı için devirdaim yapmıyor dedi. Conta yanması dedikleri şey hangi sebeple olur?

Araç sürekli şehir içinde kullanılıyor. Hiç zorlamam, en fazla 4. vitesde 80-90 km hız yaparım.

1500-3000 lira gibi bir masrafı varsa yandık. Peki abi komple motoru değiştirsek masrafımız ne olur ki?

Su kabının içinde fokurdama dikkatimi çekti. ;)

Yarın ben de antifrizli suyu inceltmeyi deneyeceğim. Daha sonra olmazsa pul koydurayım. Bişeyler yapcaz artık. Bugün serviste araca baktırırken bir hurdacı geldi yanımıza. Abi bu focus hurdayı sana vereyim dedim. Onu almaya gücüm yetmez dedi. Yarım saatte arabayı nacak ile paramparça ediyormuş.

Kafayı bozarsam haber vereyim dedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Conta yanması , içinde yaşadığınız olaydır. Hararet yükselir, su ekleyip gitmeye devam ederseniz bu şekilde yanar.

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz
Conta yanması , içinde yaşadığınız olaydır. Hararet yükselir, su ekleyip gitmeye devam ederseniz bu şekilde yanar.

Cağlar Bey, kusura bakmayın ama siz felaket tellalı gibisiniz. Araç hararet göstergesi yükseldi. Hemen durup tedbir aldım, kapağını gevşettim ondan sonra servise gittim. Yani bu olaydan conta yanacaksa vay bizim halimize. Bu işi bilenler kolay kolay conta yanmaz diyor. Ateşe tutmuyoruz ki conta yansın. Bir hararet göstergesi yükseldi diye bana 1000-1500 lira masraf çıkarıyorsunuz. Yoksa siz usta mısınız?

Peki devirdaim yapmamasının sebebi olarak radyatörün tıkanması olamaz mı?

Bugün aracı biraz deneme amaçlı zorladım, hatta klimayı açtım, 1,5 km kadar yokuş çıktım hararet yükselmedi. Daha sonra kabutu açtım ve devirdaim yaptığını gördüm. Fakat akşam üzeri gelirken yaklaşık 6 km gelmişken tam evin önüne gelince tekrar hararet kırmızıya kadar yükseldi. Yarın sabah da 10 km yolum var. Tekrar hararet yükselirse servise giderim. Radyatörü kontrol ettireyim diyorum.

Bir arkadaş soğutma suyundan fokurtu gelmesi iyi birşey değil diyor, fakat başka bir forumda fokurtu gelmesinin, sağlıklı olduğunu söylüyorlar. Anlayabilene aşk olsun. Bir başka arkadaş radyatör şişletmekten bahsetti. Bir başkası da radyatörü kireç çözücü ile temizlemeyi önermiş. Peki bu antifrizli su konulan radyatör kireçlenir ya da paslanır mı?

Bizim en büyük sorunumuz bilenlerin susup, bilmeyenlerin konuşmasıdır. Burada bilgi paylaşımı yapıyorsak birbirimize yardımcı olmaya çalışmalıyız. Yaşadığımız sorunları ve bulduğumuz çözümleri konuşalım. Fakat birbirimizin moralini bozmamaya da gayret gösterelim lütfen.

"akıllı motor var servisin dediği abi dök suyu kapatkapağı gel dedi hiç bişey olmaz ama biz servisi çağırdık bişey olur diye geldi döktü sıvıyı bastı marşa ben sağda o solda devam ettik 30 lira para verdik servise birde, yani hiçbirşey olmaz tecrübeyle sabittir.(lpg yoksa egerbu dediğim ) "

diğer forumda bir arkadaşın yazdığı mesaj üst taraftadır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Teknik açıklama ve parçaların çalışma şekilleri ve arızaları zaten müspet bilimdir, yani gerçekler ne ise o. Konuyu açmak için öncelikle:

1. Zetec motorlar hararete çok hasasstır. Sebep: Üst kapağı aluminyumdur, sıcaklık tasarlanandan fazla yükselince kapak yamulur (göz ile görüülmez bu ölçüler milimetreden daha azdır) yamulunca conta hava ile temas eder ve yandı denir, yani conta yanması sebep değil sonuçtur. Üst kapak rektifiye edilmeden yani taşlanmadan bir daha kullanılamaz, taşlama için de fabrikanın tolerans ölçüleri içinde ise işlem yapılabilir yoksa yenisi takılmalıdır

2. Conta yanmışsa, kompresyon ve/veya motor yağı soğutma suyuna karışır, sabit seviye kabındaki hava kabarcığının sebebi de budur, yani iyi işaret değildir, sağlıklıdır diyen ustacık var ise, market reyonunda iş arar ise müşterileri açısından daha hayırlı olur :D

3. Hararet sonucu parçalar zarar görmüş ise ve motor çalışmaya devam ederse grapaj oluşur veya oluşmuş ise derinleşir yani masraf her km de yükselir.

4. Grapaj: pistonun silindiri çizmeye başlamasıdır, motor açılınca bu değer komperatör ile ölçülür, tolerans dahilinde ise sadece bir üst segman takımı takılır değilse silidire gömlek çakılır ve bu gömlek ölçsüne göre uygun piston takılır

5. Radyatör şişletme eskiden kalma bir deyim, yeni nesil araçların radyatörü alüminyumdur, bakır radyatör şişletilir. Aluminyum soğutma sistemli bir düzenekte hiçbir kimyasal kullanma taraftarı değilim, zira alu-oksit fizik kanunu çerçevesinde zaten vardır, her nevi kimyasal tüm sstemdeki yararlı oksiti söker ve suyun içindeki oksijen yeni oksit tabakası oluştururken zayıf nıktalar patlar.

6. Usta değilim, eski servis yönetmeniyim. Burada yazdığımız, Tahmini olarak sistem hakkında bilgi ve fiyat aralıkları bilgi mahiyetinde olup, aracı görmeden tavsiyeden öteye gitmez.

7. Hararet sonucu arıza yapmış parçalar var ise ve geçici tamirler ile giderilmeye çalışılırsa, bu total maliyeti her zaman ikiye katlamıştır (tecrübe ile örneklerini gördük-duyduk)

8. Bu arada tüm bunların olup olmadığının sizin motorda tespitinin bedava ve çok kolay tespit yöntemi mevcuttur, yaklaşık 2.5 dakika sürecek bir işlemdir; İsmi de : Yağlı-yağsız kompresyon testidir.

Yorum bağlantısı
Guest Erdal Dincer

arkadaslar

bu sorun benim de arabamda var dı hararet bi son da 3saniye sonra ortada tek sorunu var ben yaptırdım allaha cok sukur hiç bir sorun kalmadı benim arabamdaki sorunu kısaca anlatayım aynısı ise sizde dediğimi yapın ben edirnede yaptırdım burda ve yakındaki arkadslara yardım cı olurum araba sehir için de değil özellik le uzun yolda 5. vites te harret ibresi aniden sona kırmızıya vuruyor 3_5 saniye sonra tekrar ortaya geliyordu ama araba da haraet yok tu fan da acıyor du yine de içim de bi huzursuzluk oluyor du servise gittim aytac usta alayı anın da cözdü arkadaslar yaptırdıktan sonra yaklasık 200 km yakın yaptım birdaha yapmadı ustanın da ellerine saglık sadece hava var havanın alınması lazım benden size tavsiye servisten sasmayın .

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz
20 TL devirdaim için bedava bir meblağ, neyse, motor çalışırken, sabit seviye su kabınızda fokurdama var ise, maalesef conta yanmış demektir, bu dakikadan sonra gideceğiniz her km masrafı çoğaltacak. Şu an gözükenler:

Motor açılacak,üst kapak- silindir içi ölçülecek, duruma göre rektifiye ve parça değişimleri yapılacak. 1500-3000 TL arası işlemlerdir. Zetec motorunda ibrede oynama gördüğünüz saniye stop etmeniz gerekirdi ki masraf büyümesin :s

Araç 100.000 de ise, trgier değişti mi? Bu sırada devirdaime bakıldı mı?

abi benim bahsettiğim devirdaim değil, termostatmış. Yani 20 TL termostat ücreti. Hem de yan sanayi ürünü.

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz

Hararet sorunu başıma iş açtı. Conta yanması ihtimali üzerine motor üst kapağı sökülecek. Bakalım kaça patlayacak?

Conta 90-100 TL civarındaymış. Tabii başka da masraflar çıkabilir. Bari 300 TL yı geçmese.

Bu durumda Cumartesi günü 40 TL verip değiştirttiğim termostat arızalı değilmiş. Bu durumda ne olacak?

Termostatı geri verip kendi üzerinden çıkan termostatı taktırabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz

Söylediğine göre önce makineye takmış. Radyatörün tıkalı olduğunu söyledi. Temizlemiş, bunun için 4 litre antifriz ve müşür değiştirmiş. Sağ arka tekerden de vuruntu sesi geliyordu ona da bak demiştim. Onunla ilgili olarak da 2 arka denge kolu ve 2 viraj lastiği değiştirmiş. Toplam 215 TL parça parası dedi 200 verdim. İşçilik de 80 dedi 70 verdim. İnşallah hararet sorunu düzelmiştir. Birkaç gün içinde ortaya çıkar sonucu. Yalnız sağ arka tekerden gelen vuruntu hala devam ediyor. Cumartesi götürdüğümde bakacak tekrar. Amortisör patlak değil. Acaba bu vuruntunun sebebi ne olabilir. Çukur ve tümseklerden geçerken sanki bagajda birşey zıplıyormuş gibi güp güp ses çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

kenan hocam felaket tellalı dediğiniz çağlar beyin dediğine geldiniz.ben çağlar beyin avukatı değilim telefonda dahi bir kere konuşmuşluğumuz yoktur ama bu forumun takipçileri onun bilgilerine her zaman itibar eder. bende fordum varken bu site üzerinden bir çok konuda danıştım ve işini bilmeyen ustalara öpülmedim (bu siteden önce bayağı bir öpmüşlerdi)bence onun söylediklerine itibar edin. sizde işi bilmeyen insanların elinde kalıp paralaırınız uçup gitmesin ayrıca forumda yeni olduğunuz çok belli biz aramızda özel bir samimiyet yoksa laflarımızı çok usturuplu kullanırız bu seviyeden dolayı forduma satmama rağmen bu siteden kopamıyorum bu sitenin üyeleri çok ilginçdirki birbirlerinden en ufak şahsi menfaat gözetmeksizin birbirleri için çok büyük fedakarlıklar yapabilir. yanlış anlamyın sizi yermek gibi bir niyetim asla yoktur sadece forum sizin alışık olmadığınız tarzda insanların gerçekten bibirine saygı duyduğu bir forumdur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aslında belirtmeye çalıştığımız hadiseler, gerçekleşmeye başladı, Şu anda 270 TL harcanmış ama ses devam ediyor, yani sonuç alınamamış.

1. Yeryüzünde henüz radyatörün tıkalı olduğunu anlayan cihaz keşfedildi mi ? Ben duymadım

2. Arka takımdaki bu parçaların değişiminden sonra rot ayarı yapılmamış mı?

3. Vuruntu sesini yazı ile tariflemek zordur, egzos bağlantısından bile olabilir

4. Velevki radyatör tıkalı, müşire ne olmuş, aluminyum radyatörü hangi yöntem ile temizlemiş? Şu anda konan antifrizin rengi nedir?

5. Sonraki harcamalarda dikkatli olun derim.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Hararet sorunu başıma iş açtı. Conta yanması ihtimali üzerine motor üst kapağı sökülecek. Bakalım kaça patlayacak?

Conta 90-100 TL civarındaymış. Tabii başka da masraflar çıkabilir. Bari 300 TL yı geçmese.

Bu durumda Cumartesi günü 40 TL verip değiştirttiğim termostat arızalı değilmiş. Bu durumda ne olacak?

Termostatı geri verip kendi üzerinden çıkan termostatı taktırabilir miyim?

focus conta yakmaz bunu aklınızdan silin

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz
kenan hocam felaket tellalı dediğiniz çağlar beyin dediğine geldiniz.ben çağlar beyin avukatı değilim telefonda dahi bir kere konuşmuşluğumuz yoktur ama bu forumun takipçileri onun bilgilerine her zaman itibar eder. bende fordum varken bu site üzerinden bir çok konuda danıştım ve işini bilmeyen ustalara öpülmedim (bu siteden önce bayağı bir öpmüşlerdi)bence onun söylediklerine itibar edin. sizde işi bilmeyen insanların elinde kalıp paralaırınız uçup gitmesin ayrıca forumda yeni olduğunuz çok belli biz aramızda özel bir samimiyet yoksa laflarımızı çok usturuplu kullanırız bu seviyeden dolayı forduma satmama rağmen bu siteden kopamıyorum bu sitenin üyeleri çok ilginçdirki birbirlerinden en ufak şahsi menfaat gözetmeksizin birbirleri için çok büyük fedakarlıklar yapabilir. yanlış anlamyın sizi yermek gibi bir niyetim asla yoktur sadece forum sizin alışık olmadığınız tarzda insanların gerçekten bibirine saygı duyduğu bir forumdur

Evet arkadaşım, güzel diyorsun ama Cağlar Bey'in ilk söylediği şey conta yanması olayı. Ben de en ufak bir arızada hemen en büyük arıza sebebini söylemek doğru değil dedim. Hararet yükselmesinin belki 10 farklı sebebi vardır. Ancak conta yanmasının belirtileri de vardır. Mesela ekzozdan gri duman çıkması. Oysa benim araçta öyle birşey yoktu. Devirdaim bozuk olabilir, fan çalışmayabilir, fan müşürü bozulmuştur, hava yapmıştır, gösterge bozuktur, termostat bozuktur veya conta yakmıştır.

Benim söylediğim olay, böyle bir arızayı görür görmez ustaya gittiğimdir. O hararetle belki bayağı bir km yapmak lazım ki conta yansın. Oysa yukarıda saydığım olaylardan herhangi biri olduğunda hemen conta yanacaksa vay bizim halimize dedim.

İnşallah bu hararet sorunu çözülmüştür. Bugün sanayiden eve gelinceye kadar 3 km yolum vardı o yüzden hararet yükselmedi. Yarın sabahtan 10 km yolum var. Yarın sabahtan belli olur. Harareti yükseltmek için klimayı açmam gerekiyor mu bilemiyorum. Yani harareti yükseltecek ne yapmam gerekiyorsa yapayım da öyle deneyeyim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...