İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Klima, farlar, radyo teyp, cam ısıtıcıları, hatta korna ;) gibi elektrik çekebilen güç harcayan ne varsa çalıştırmak lazım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
(düzenlendi)

İlk mesajım hayırlı olsun.

Hararet sorunu beni iyice bezdirdi artık. 6 ay kadar önce aldım arabayı. Eski sistem lpg vardı üzerinde. Birkaç defa bobin ve buji kablosu yakınca ön takımı atiker ile değiştirdim.

Aynı hafta içerisinde termostat kapağından su kaçırınca onu da değiştirdim. Usta dedi ki bunların havası zor alınır, neyse önemsemedik tabi. Ankara içinde bir fark görmedim hararette.

Ancak tatil için Didim tarafına gidince araba kendinden geçti. En ufak bir yokuşta hararet yükseliyor, ancak gazı kesince eski yerine geliyordu. Birisi fordlarda lpg ile yalancı hararet oluşur dedi ama ben kaputu açıp baktığımda bariz bir şekilde devridaim borularınını arasındaki ısı farkı belli oluyordu.

Aynı hafta içinde hem lpg hem de termostat kapağı değiştiği için açıkçası sorun hangisinden bilemiyorum.

2 hafta önce başka bir ford servisini gittim, (özel servis) bir makineye bağlayıp havasını aldılar. Çıktık otobana, daha önce hararet yaptığından emin olduğum yerlerde xxxx hız yapmamıza rağmen hararet olmadı. Lakin bu hafta aynı sorun yine başladı.

Artık şehir dışına çıkmaya korkar oldum. Cidden yok mu bu sorunun kesin bir çözümü, ya da kaynağı nedir? Ben lpgyi değiştirmeden önce bu sorun kesinlikle yoktu. Eski lpg ile 10000 km yol yaptım.

Yeni si ile 7000 km yaptım. Bu hafta hava aldırdığım yere gidip bir soracağım bakalım ne diyecekler.

Bu arada forum süper, birçok şeyi buradan öğrendim. Umarım yakın zamanda benimde bir katkım olur.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Forumda s
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Focus1'lerde bu sorun birazda kroniktir..

Lpg'siz focuslarda da bunlar yaşandı..

Havanın tahliyesi için bir metod var. ek bir bağlantı yapılıyor.. termostat değişiliyor.. Üst kapakta biriken havanın tahliyesi sağlanıyor..

Bence ford eğitimi almış bir usta bulun kendinize, çünkü otosan bu konuda Servis Bülteni yayınladı..

Ayrıca;

Genleşme kabının yani motor suyu kabının kapağını değişip deneyin..

Ortağımın aracı en son saçmaladığında bu kapağı değişmişti Yaşar Usta.. Düzeldi diye hatırlıyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Teşekkür ederim. 2 hafta içinde 110000 bakımına girecek araba. Bu dediklerinizi uygulatacağım, inşallah düzelme olur.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Arkadaşlar size bi sorum olacak.Yakın arkadaşımın 2006 focus 1.6 benzinli triptronic bi aracı var.aracı şubat ayında satın aldı.nisan ayında beni aradı aracı hararet yaptığı için.kendisi pek anlamadığı için beni çağırdı.baktığımda mator suyu haznesi boştu.araca su ekledik biraz çalıştırıp tur attık baktık ki yine eksiltmiş biraz daha ekleyip tamirciye gittik.tamirci bişeyi yok kaçak yok dedi.ama bugünde konuştum arkadaşla 2 hafta içinde aracın motor suyu max çizgisinden minimumun altına iniyormuş.her 2 haftada bir suyu tekrar dolduruyormuş.tamirci buna normal dedi.benim kendi arabam 5 aydır hiç su eksiltmezken arkadaşımın aracının bu kadar su eksiltmesi normal olabilirmi ve bu kadar suyu nasıl eksiltebilir merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Yağ seviyesini kontrol etsin bide...

yağ seviyesi normaldi mehmet abi.çünkü uzun yola çıkmadan önce arabaları beraber götürdük ustaya,yağına suyuna bakmışlardı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yağda köpüklenme gözledinizmi?

Muhtemelen yağa karıştıryor araba, çok kötümser oldu ama başka birşey aklıma gelmedi..Park halinden sonra altını kontrol edebilir belki kaçak vardır...

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

bende sordum defalarca park halindeyken aracın altında ıslaklık oluyomu diye;olmadığını söyledi.altını ıslatmıyor yani abisi :)

ama yağda köpüklenme olayı aklıma gelmedi bi bakmakta yarar var.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aracın altında su olması şart değil.Mesela benimde LPG tertibatının T bağlantılarında kaçak vardı ordan su eksiltiyordu.Ama aşağıya damlamayacak şekilde.İyice bakınca sonradan anlaşıldı.Su eksilmesi oluyordu bahsettiğiniz gibi.Şimdi damla eksilme olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal
Focus1'lerde bu sorun birazda kroniktir..

Lpg'siz focuslarda da bunlar yaşandı..

Havanın tahliyesi için bir metod var. ek bir bağlantı yapılıyor.. termostat değişiliyor.. Üst kapakta biriken havanın tahliyesi sağlanıyor..

Bence ford eğitimi almış bir usta bulun kendinize, çünkü otosan bu konuda Servis Bülteni yayınladı..

Ayrıca;

Genleşme kabının yani motor suyu kabının kapağını değişip deneyin..

Ortağımın aracı en son saçmaladığında bu kapağı değişmişti Yaşar Usta.. Düzeldi diye hatırlıyorum..

Mehmet abi bende 2001 Ambiante focus var.. Arabam 92 binde..

Bakımını yeni yaptırdım. Motor yağı, filtreler , balatalar,bujiler... vs..

Ama yine de;

Hararet ve Rölanti problemim var. Burada okuduğuma göre birçok kişide var ve çözümü içinin denenen yolların birçoğu problemi bitirmiyor.

Kafam o kadar çok karıştı ki müşir, yağ, soğutma suyu kapağı,termostat... ne yapacağımı şaşırdım.

Arabayı ustaya götürmeye korkuyorum. Yaptım diyecek yine olmayacak diye..

Çok sinsi tehlikedir conta yakarsın diyorlar, bi de diolarki bişey olmaz arıza lambası yanao stp eder kendisini korur!

Neye inanacağımı şaşırdım.

Birde arabayı kaldırırken çok aşırı titriyor, baskı balata mı istiyor acaba.

Ankara da da bildiğiniz tavsiye edeceğiniz ekonomik bir focus ustası var mı?

Yardımcı olun noollur...

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Aracınızın Yağ'ında köpürme ve kremleşme yoksa Termostat,devirdaim ve radyatör ek ve bağlantı noktalarına özellikle zor görünen yerleri kontrol ediniz.Ayrıca LPG sistemi takılı ise bu noktalarıda iyice gözden geçiriniz.Kesin bir noktada ağlama veya damlama çıkacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi bende 2001 Ambiante focus var.. Arabam 92 binde..

Bakımını yeni yaptırdım. Motor yağı, filtreler , balatalar,bujiler... vs..

Ama yine de;

Hararet ve Rölanti problemim var. Burada okuduğuma göre birçok kişide var ve çözümü içinin denenen yolların birçoğu problemi bitirmiyor.

Kafam o kadar çok karıştı ki müşir, yağ, soğutma suyu kapağı,termostat... ne yapacağımı şaşırdım.

Arabayı ustaya götürmeye korkuyorum. Yaptım diyecek yine olmayacak diye..

Çok sinsi tehlikedir conta yakarsın diyorlar, bi de diolarki bişey olmaz arıza lambası yanao stp eder kendisini korur!

Neye inanacağımı şaşırdım.

Birde arabayı kaldırırken çok aşırı titriyor, baskı balata mı istiyor acaba.

Ankara da da bildiğiniz tavsiye edeceğiniz ekonomik bir focus ustası var mı?

Yardımcı olun noollur...

10 yıldır ford kullanıyorum.. 2 yıl escort, 7 yıl focus, 1 yıldır mondeo.. Hiç rolanti problemim olmadı...

Ortağım 2000 Ağustostan beri focus kullanıyor.. onunda rolanti problemi olmadı hiç.. Ha ortağım parça falan değiştirmez.. Ama benim zorumla 2 kez carbon clear yaptırmıştı.. Motor yağını falan değişiyor işte :)

Bakım, temizlik ve peryodik parça değişimi rolanti dengesizliğini önler diyorum ben..

Araç kalkarken titriyorsa baskı balata problemi olabilir.. Akslarda da sorun olabilir..

Hararet için kafanız karışacak bişey yok. Bir yerlerden başlamalısınız..

Kapağı değişin, iyi bir usta bulun yada servise gidin, dediğm değişimi yaptırın.. Sistemin havasını aldırın.. Düzelecektir..

Hararet hararettir.. Motora zarar verir.. Çözmelisiniz bence..

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal

Serkan Toker in tavsiyesiyle Ankara Şaşmazda Ömer Ustaya götürdüm. Motoru ve radyatörü güzelce yıkadık Radyatörden hiç hava alamaz hale gelmiş araba.. Çamur aktı resmen. Rolanti kelebeğimi ne onuda temizledik.

Yanlız motora su değince sanırım ondandır araba lpg den benzine attı devamlı.. Lpg ciye götürdük beyin basıncını artırdı o düzeldi. Ve araba uzun süre lpg de kullanıldığı için benzin beyni karışmış.. Lpg ustası 100-150 km benzinde kullan gel ayar yapalım dedi. Avrupa standarrdı 2 depo LPG 1 depo Benzin miş.. Ben de dedim ki bizim o kadar paramız yok Avrupada benzin kaç paraaa bizde kaç paraa... Bakalım bu işlemlerden sonra sonuç ne olacak şimdilik hararet ve Rölanti problemi yok gib..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Serkan Toker in tavsiyesiyle Ankara Şaşmazda Ömer Ustaya götürdüm. Motoru ve radyatörü güzelce yıkadık Radyatörden hiç hava alamaz hale gelmiş araba.. Çamur aktı resmen. Rolanti kelebeğimi ne onuda temizledik.

Yanlız motora su değince sanırım ondandır araba lpg den benzine attı devamlı.. Lpg ciye götürdük beyin basıncını artırdı o düzeldi. Ve araba uzun süre lpg de kullanıldığı için benzin beyni karışmış.. Lpg ustası 100-150 km benzinde kullan gel ayar yapalım dedi. Avrupa standarrdı 2 depo LPG 1 depo Benzin miş.. Ben de dedim ki bizim o kadar paramız yok Avrupada benzin kaç paraaa bizde kaç paraa... Bakalım bu işlemlerden sonra sonuç ne olacak şimdilik hararet ve Rölanti problemi yok gib..

Avrupa da benzin pek ucuz sayılmaz. Ancak 2 depo lpg 1 depo benzin hesabını ben hiç duymadım... :)

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

forumda arattım ama tam olarak yaşadığım sorunu daha önce yaşayan bir arkadaşla karşılaşmadım.benim sorunum şöyle.düz yolda giderken arabayı ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım hararet ibresi tam ortada kalıyor.geçen hafta şehir dışına çıktım.daha ilk rampada hararet birden sona dayandı büyük bir panikle hemen yavaşladım ve 1500-2000 devir arasında kısa bir süre gittim ibre normale döndü.biraz gittim gene bir rampa ve gene ibre sonda.yine yavaşlayarak ve devir düşürerek normale döndü.ilk aldığımda aracı triger ile birlikte devir daimi de orjinali ile değiştirdim.benim anlamadığım neden düz yolda yuksek devirlerde sıkıştırmama rağmen hararet ibresi oynamazken ufak bir rampada düşük hız ve devirde gitmeme rağmen orta seviyeyi geçiyor.ustama sordum normal dedi.hafta sonu gene şehir dışına çıkacağım ve gene aynı sorunu yapıp yolda bırakacak diye korkuyorum.sizlerden lütfen bir çözüm yolu veya öneri istiyorum.aldıktan sonra bakım ile birlikte lpgde takılmıştı araca.acaba hava yapmış olabilirmi?hava yapmış olması böyle bir sorunu doğururmu.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

buna benzer bir olay benim başıma temprada gelmişti.

hortum delinmiş farkedilmeyecek kadar az damlatma yapmış radyatör suyu azalmıştı.

önce detaylı kaçak araştırıp sonra radyatör suyuna bakmak laım bence.

saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
forumda arattım ama tam olarak yaşadığım sorunu daha önce yaşayan bir arkadaşla karşılaşmadım.

Bahsettiğiniz sorun Makyajsız 1,6 focus kullanıcıların yarısının başından geçmiştir ve bu konuyu açmıştır..

Anladığım kadarıyla detaylı bir arama yapmamışsınız..

Aşağıdaki konu tamamen sizin sorununuzun tekrarından oluşmaktadır..

Kısaca soğutma sisteminde hava vardır, havayı almanız yetmeyecektir, yine yapacaktır.

Muhtemelen, bir aparat takılması ve havanın tahliyesinin sağlanması gerekmektedir. Bunun dışında, genleşme kabının kapağı deforme olmuş olabilir..

Termostatınız sorunlu olabilir..

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=150537

Bu konuyu yukardaki link ile birleştireceğim..

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

teşekkür ederim mehmet abi hem konumu bu bölüme taşıdığın hemde önerilerde bulunduğun için.açıkcası aratma yaptım ilk birkaç sayfaya baktım ama devamını getirmeden yeni konu açtım.hafta sonu sanayiye gidip önerilerinizi gerçeğe dönüştüreceğim.hemen sonrasında da uzun yol macerası olacak bakalım neler yaşayacağız hararet olayından dolayı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal
forumda arattım ama tam olarak yaşadığım sorunu daha önce yaşayan bir arkadaşla karşılaşmadım.benim sorunum şöyle.düz yolda giderken arabayı ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım hararet ibresi tam ortada kalıyor.geçen hafta şehir dışına çıktım.daha ilk rampada hararet birden sona dayandı büyük bir panikle hemen yavaşladım ve 1500-2000 devir arasında kısa bir süre gittim ibre normale döndü.biraz gittim gene bir rampa ve gene ibre sonda.yine yavaşlayarak ve devir düşürerek normale döndü.ilk aldığımda aracı triger ile birlikte devir daimi de orjinali ile değiştirdim.benim anlamadığım neden düz yolda yuksek devirlerde sıkıştırmama rağmen hararet ibresi oynamazken ufak bir rampada düşük hız ve devirde gitmeme rağmen orta seviyeyi geçiyor.ustama sordum normal dedi.hafta sonu gene şehir dışına çıkacağım ve gene aynı sorunu yapıp yolda bırakacak diye korkuyorum.sizlerden lütfen bir çözüm yolu veya öneri istiyorum.aldıktan sonra bakım ile birlikte lpgde takılmıştı araca.acaba hava yapmış olabilirmi?hava yapmış olması böyle bir sorunu doğururmu.

Şimdi arkadaşım.. Benzer problemi bende yaşıyorum.. Sorunu çözmek uğraş istiyor.. Devirdaim pompasını değiştirince başladı bende 2 yıl önce..

Sonra havasını aldırım 1.5 yıl kadar düzgündü..

Sonra tekrar başladı en son geçen hafta gittim.. Radyatörü yıkadılar havasını aldırdım.. Tamamdır dediler. Ankarada otobanda denedik hararet yapmadı.. Otoban düz yol tabi istediğin kadar sıkıştır, hararet yapmıyor. Ancak dediğin gibi hemen 2 gün sonra çıktığım uzun yolda rampaya vurunca arabayı hararet dayanıyor sona..

ben de ne yapacam bilmiyorum.. bence normal falan da değil.. Normal diyen uustayı değiştir.. Şimdi İyi bir usta da ben arıcam..

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal

Korktuğum başıma geldi ve radyatör yıkama ve hava alma işleminden sonra da harert problemim çözülmedi... Bir arkadaşın dediği gibi düz yolda ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır.. Hararet ortadan kıpırdamazken uzun rampalarda sona dayanıyor... Sayın serkan tokerin dediği Ömer ustanın yaptıklarından sonra düzeleceğii sanmıştım.. Ancak olmadı... bakalım hangi usta çözecek....

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

az önce sanayiden geldim.motorun üst kapağının oradaki ısıyı algılayan bir müşür varmış o değişti 85 tl sonra ustayla çıktık yola uzun bir rampada bayagı sıkıştırdı arabayı hararet kıpırdamadı ortadan geldik dükkana geri genleşme kabını değiştirdi.yeni antifiriz koydu.çalıştırdık fan devreye girdikten biraz sonra baktım ki sona dayanmış.havasını falan aldı.dediğine göre termostat devreye girmemiş.hararet düştü.sonra bir daha çıktık yola sıkıştırdı arabayı ama yok gene bir mm ilerlemedi ibre.şimdilik çözüldü gibi görünüyor.bakalım bende 2 gün sonra antalyaya gideceğim o zaman belli olacak.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...