İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mustafa Unsal
Az önce ben de sanayiye gittim sorun aynı rampada hararet.. Arabada lpg takılı olduğu için takım yapılırken.. Su boruları uzun bağlanmış dedi.. Bağlantıyı değiştirdi su ilave edip havasını aldı ... Bakalım noolcak.. Uzun yol olmayınca anlaşılmıyo.. Soğutma suyu kapağından bahsettim.. Hiç öyle bişeyden haberi yok.. Hiiiç alakası olmaz dedi. Bakalım noolacak... Aynen uzun yol+ rampa lazım...

Arabayı deneme fırsatım oldu.. izmire gidip geldim anakaradan.. Rampa yokuş falan devamlı sıkıştırdım arabayı

Ve harareti oynatamadım yerinden.. Düzledi galiba ,, Yapılan işlem sğutma suyu borularının düzenlenmesi...

Şaşmazda erdoğan usta yalçınlar oto.... :nazar:

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
Arabayı deneme fırsatım oldu.. izmire gidip geldim anakaradan.. Rampa yokuş falan devamlı sıkıştırdım arabayı

Ve harareti oynatamadım yerinden.. Düzledi galiba ,, Yapılan işlem sğutma suyu borularının düzenlenmesi...

Şaşmazda erdoğan usta yalçınlar oto.... :good1:

geçmiş olsun mustafa bey.çok basit bir işlem gibi görünse de boru düzeni bile etkiliyor demek ki harareti.inanılır gibi değil.ama önemli olan sorunun çözülmesi.hayırlı olsun. :D

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
geçmiş olsun mustafa bey.çok basit bir işlem gibi görünse de boru düzeni bile etkiliyor demek ki harareti.inanılır gibi değil.ama önemli olan sorunun çözülmesi.hayırlı olsun. :good1:

uzun yol ve rampada hararet sorununu bede yaşamaya başladım . sorun LPG takıldıktan sonra başladı . soğutma suyunu değiştirdim ve sistemin defalarca havasını aldırdım olmadı Eski renolardaki hava alma T 'si takıldı yine olmadı ,Fanın bir iki kanadı kırılmıştı onun yerine Şahin Fanı alınıp takıldı yine olmadı.reklam yasak dan hararet müşürü alıp taktım.Şimdi test ediyorum.rampada yüksek sürette sonuna kadar sıkıştırdım aracı çok az sağa doğru hareketlendi ama hemen normale döndü.guage de 110 dereceyi geçmiyor ısı şimdilik yapılacak bişey yok gibi görünüyor.Yine olmaz ise termostatı yine olmaz ise soğutma borularını yine olmaz ise de servisteki o ilave soğutma kitini deneyeceğim.genleşme kabı kapağında herhangi bir deforme belirtisi yok ama onuda değiştireceğim.Bu işin en kestirme yolunu bilen varsa söylesin de uğraşmayalım beyler ..Anlaşılan herkes yaşadığı sorunu paylaşmış sorununu çözen sıvışmış.... Çok az sonuç alarak paylaşan arkadaşım var Neyse.. SAYGILAR..

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
(düzenlendi)
uzun yol ve rampada hararet sorununu bede yaşamaya başladım . sorun LPG takıldıktan sonra başladı . soğutma suyunu değiştirdim ve sistemin defalarca havasını aldırdım olmadı Eski renolardaki hava alma T 'si takıldı yine olmadı ,Fanın bir iki kanadı kırılmıştı onun yerine Şahin Fanı alınıp takıldı yine olmadı.reklam yasak dan hararet müşürü alıp taktım.Şimdi test ediyorum.rampada yüksek sürette sonuna kadar sıkıştırdım aracı çok az sağa doğru hareketlendi ama hemen normale döndü.guage de 110 dereceyi geçmiyor ısı şimdilik yapılacak bişey yok gibi görünüyor.Yine olmaz ise termostatı yine olmaz ise soğutma borularını yine olmaz ise de servisteki o ilave soğutma kitini deneyeceğim.genleşme kabı kapağında herhangi bir deforme belirtisi yok ama onuda değiştireceğim.Bu işin en kestirme yolunu bilen varsa söylesin de uğraşmayalım beyler ..Anlaşılan herkes yaşadığı sorunu paylaşmış sorununu çözen sıvışmış.... Çok az sonuç alarak paylaşan arkadaşım var Neyse.. SAYGILAR..

öncelikli olarak forumumuzda büyük harf kullanımı hoş bir şekilde karşılanmamaktadır.bunu bildirmek istedim.

aslında şu bir gerçek hararet işinin kestirmeden çözümü yokmuş ben onu anladım.farklı arkadaşlarla yaşadığımız aynı problem gene farklı yollardan çözülüyor.yani aynı sorun farklı arabalarda farklı nedenlerden çıkıyor.bende de hararet sıkıntısı çıktığında bu konuyu baştan sona kadar okudum ve dedim ki galiba serviste kit taktırdığımda düzelecek yada termostat değiştiğinde.ama bir baktım hararet müşürünün değişimi sorunun ortadan kalkmasına yetti.aklımın ucundan geçmeyen bir parça yani.kimi arkadaşımız müşürün altına pul koyarak kimisi ise başka yolları deneyerek sorunla uğraşmakta.hararet sorununu doğuran parçalar sizin sırası ile değişim veye tamir planını yaptığınız parçalar.birazda şans işi.müşür değişiminden sonra oldukça uzun bir yol yaptım bol rampalı ama ne kadar sıkıştırdıysam da ibre oynamadı.sende müşürü değiştirmişsin ama hala sıkıntın devam ediyormuş.özet olarak sorun belli sorunu doğuran etkenler elemanlar belli.çözüm yolları var.belki termostatı değiştirirsin sorun düzelir belkide tüm unsurlar kontrol+değişim sürecinden geçer sorun öyle çözülür.şansa kalmış diye düşünüyorum.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Biberoğlu
Bir süredir aracımın manuel göstergeye yansımayan hararet problemi olduğunu düşünüyorum.

Test menüsüne girerek manuel göstergenin sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istiyorum ve bu yüzden motorun ideal çalışma sıcaklık aralığı bilgisine ihtiyacım var. Focus kullananlardan, aracınızın manuel göstergeye göre ideal noktaya geldikten sonra test menüsünden sıcaklığı takip edip ortalama bir değer belirtmenizi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Emrah Biberoğlu

focuslarda normal hararet 114-116 ya kadar normal sayılır.ben arabamın suyunu kötü bir ustaya değiştirdim ve hava yaptırdığı için bu sorunla karlılastım.yalancı hararet yaptı.serviste yaptırdım dijital hararet göstergesinde hararetin 114-116 arası normal olduğu ve bu değerlerden sonra problem olduğu bana söylendi. benim arabamda termostat değişti ama conta azda olsa zedelenmiş.bana usta ucuz kurtarmışsın dedi.inşallah tekrar etmez.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
(düzenlendi)

bu degerler yanlış 103 derece civarında fanın 1. devresi çalışır.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Far de?ilde Fan olacakt? san?r?m Ya?ar Usta..:)
Yorum bağlantısı
Özay Uçar

eskiden ford servisinde çalışan bir usta olduğunu ve bu acayip hararet sorununu çözdüğünü duyunca kendimi izne geldiğim sinoptan kastamonuya giderken buldum. tabii öncesinde gittiğim bir kaç usta abi bunun havasını almak çok gıcık bir şey biz yapamayız dedi. sonuncusu da gittiğim ustayı tavsiye etti.

usta da gauge menüden harareti takip ettik 103 de fan açtı 98 de kapattı. (yaşar usta nın dediği gibi) motor üst kapağından genleşme kabına gelen hortumu söktü ve gaza basmamı istedi. hortumdan su gelene kadar gaza bastım (10 dk kadar 3000-4000 devir civarı). 20 km kadar test sürüşü yaptık. aracı dik bir rampaya vurduk. hararet ibresi oynamadı ama 107 kadar çıktı. şu ana kadar bir sıkıntı yok 1 hafta sonra uzun yolda deneme şansım olacak. o zaman tekrar bilgi veririm.

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
öncelikli olarak forumumuzda büyük harf kullanımı hoş bir şekilde karşılanmamaktadır.bunu bildirmek istedim.

aslında şu bir gerçek hararet işinin kestirmeden çözümü yokmuş ben onu anladım.farklı arkadaşlarla yaşadığımız aynı problem gene farklı yollardan çözülüyor.yani aynı sorun farklı arabalarda farklı nedenlerden çıkıyor.bende de hararet sıkıntısı çıktığında bu konuyu baştan sona kadar okudum ve dedim ki galiba serviste kit taktırdığımda düzelecek yada termostat değiştiğinde.ama bir baktım hararet müşürünün değişimi sorunun ortadan kalkmasına yetti.aklımın ucundan geçmeyen bir parça yani.kimi arkadaşımız müşürün altına pul koyarak kimisi ise başka yolları deneyerek sorunla uğraşmakta.hararet sorununu doğuran parçalar sizin sırası ile değişim veye tamir planını yaptığınız parçalar.birazda şans işi.müşür değişiminden sonra oldukça uzun bir yol yaptım bol rampalı ama ne kadar sıkıştırdıysam da ibre oynamadı.sende müşürü değiştirmişsin ama hala sıkıntın devam ediyormuş.özet olarak sorun belli sorunu doğuran etkenler elemanlar belli.çözüm yolları var.belki termostatı değiştirirsin sorun düzelir belkide tüm unsurlar kontrol+değişim sürecinden geçer sorun öyle çözülür.şansa kalmış diye düşünüyorum.

hararet müşürü değişimin ardından aracı uzun yolda test etme imkanım oldu .toplamda 1400 km yol yaptım bolbol rampa ve düzlüklerde limitte kullandım hiç sorun çıkarmadı .ancak dönüş yolunda son 90 km de ibre yeniden hareketlenmeye başladı.yalnız kırmızıya kadar gelmesede yinede çok yaklaşıyordu.şimdi nedir bu aracın sorunu 1300 km boyunca sorun yaşatmayan soğutma sisteminde son 90 km de hangi parça arızalandı?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
eskiden ford servisinde çalışan bir usta olduğunu ve bu acayip hararet sorununu çözdüğünü duyunca kendimi izne geldiğim sinoptan kastamonuya giderken buldum. tabii öncesinde gittiğim bir kaç usta abi bunun havasını almak çok gıcık bir şey biz yapamayız dedi. sonuncusu da gittiğim ustayı tavsiye etti.

usta da gauge menüden harareti takip ettik 103 de fan açtı 98 de kapattı. (yaşar usta nın dediği gibi) motor üst kapağından genleşme kabına gelen hortumu söktü ve gaza basmamı istedi. hortumdan su gelene kadar gaza bastım (10 dk kadar 3000-4000 devir civarı). 20 km kadar test sürüşü yaptık. aracı dik bir rampaya vurduk. hararet ibresi oynamadı ama 107 kadar çıktı. şu ana kadar bir sıkıntı yok 1 hafta sonra uzun yolda deneme şansım olacak. o zaman tekrar bilgi veririm.

107 kadar çıkıyorsa gene problem var. gene yapacaktır.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Benim focusun trigeri değişmişti 1 ay önce , devirdaım pompasınıda değiştirdik antifirizi yeniledik.İşlemi yapan usta hava almak için özel bişey yapmadı.Özellikle sordum havasını almıyacakmıyız diye.O da araç havasını kendi kendine alıyor dedi. Geçen gün uzun yola çıktım hararet kafasına göre bir kırmızıya dayandı bir ortaya geldi.Ancak kırmızıya dayandığında kaputu açtığımda su kaynatma olayının olmadığını gördüm.Forumdan yararlanarak ; kapakta hava toplanması olabileceğini düşünerek silindir kapağından çıkan ve su genleşme kabına giren ince hortumu çıkararak aşağı salladım(motor soğuk ve stop halinde) hortumu çıkardığım yerden genleşme kabının içine kuvvetlice üfledim.Silindir kapağından gelen ve söktüğüm hortumdan su akmaya başladı.Bir müddet daha aktıktan sonra hortumu yerine taktım suyunu tamamlayıp yola çıktım.25-30 kilometre üst devirlerde aracı denedim.hararet ortadan hiç ileri geçmedi.Halada bir problem yok.

Burda epey dik ve uzun bir rampa var (dağ yolu gibi bi şey ) bir arada orda deniyeceğim bakalım sonuç ne olacak.

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
107 kadar çıkıyorsa gene problem var. gene yapacaktır.

yaşar usta serviste eğer parça değiştirerek hareret sorunu çözülmezse yazılımı güncelleriz dediler .sen ne düşünüyorsun çözüm olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
hararet müşürü değişimin ardından aracı uzun yolda test etme imkanım oldu .toplamda 1400 km yol yaptım bolbol rampa ve düzlüklerde limitte kullandım hiç sorun çıkarmadı .ancak dönüş yolunda son 90 km de ibre yeniden hareketlenmeye başladı.yalnız kırmızıya kadar gelmesede yinede çok yaklaşıyordu.şimdi nedir bu aracın sorunu 1300 km boyunca sorun yaşatmayan soğutma sisteminde son 90 km de hangi parça arızalandı?

bu seferde termostatı değiştirip havasını aldırdım genleşma kabı kapağını değiştirdim ve antifirizi -25 dereceye düşürdüm .ilk test değerleri düzlükte 4000 devir üstünde 108 dereceye kadar çıktı rampada 103 dereceydi tabi uzun yol ve bol bol rampa lazım..önümüz kış ben şimdilik bu dosyayı kapatıyorum kış şartlarındada hararet yaparak tarihe geçmez heralde benim focus bi ara servise gidip yazılım günceleteceğim başkada yapacak bişey kalmadı.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Benim focusun trigeri değişmişti 1 ay önce , devirdaım pompasınıda değiştirdik antifirizi yeniledik.İşlemi yapan usta hava almak için özel bişey yapmadı.Özellikle sordum havasını almıyacakmıyız diye.O da araç havasını kendi kendine alıyor dedi. Geçen gün uzun yola çıktım hararet kafasına göre bir kırmızıya dayandı bir ortaya geldi.Ancak kırmızıya dayandığında kaputu açtığımda su kaynatma olayının olmadığını gördüm.Forumdan yararlanarak ; kapakta hava toplanması olabileceğini düşünerek silindir kapağından çıkan ve su genleşme kabına giren ince hortumu çıkararak aşağı salladım(motor soğuk ve stop halinde) hortumu çıkardığım yerden genleşme kabının içine kuvvetlice üfledim.Silindir kapağından gelen ve söktüğüm hortumdan su akmaya başladı.Bir müddet daha aktıktan sonra hortumu yerine taktım suyunu tamamlayıp yola çıktım.25-30 kilometre üst devirlerde aracı denedim.hararet ortadan hiç ileri geçmedi.Halada bir problem yok.

Burda epey dik ve uzun bir rampa var (dağ yolu gibi bi şey ) bir arada orda deniyeceğim bakalım sonuç ne olacak.

Evet bu gün aracımı yaklaşık 10 km , ancak 2. viteste çıkılabilecek diklikte asfalt dağ yolunda denedim.Hareret ortadan hiç oynamadı.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
yaşar usta serviste eğer parça değiştirerek hareret sorunu çözülmezse yazılımı güncelleriz dediler .sen ne düşünüyorsun çözüm olabilirmi?

bence çözüm olmaz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
serviste eğer parça değiştirerek hareret sorunu çözülmezse yazılımı güncelleriz dediler.

Servis psikolojik olarak rahatlatmak istemiş..

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
Servis psikolojik olarak rahatlatmak istemiş..

ben sistemde hava olduğunu düşünmeye başladım neden veya nerelerden hava yapar motor bileniniz varmı

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
ben sistemde hava olduğunu düşünmeye başladım neden veya nerelerden hava yapar motor bileniniz varmı

İşte onu bilsek tüm sorun çözülecek ama olmuyor, herkes sorunu faklı bir şekilde çözüyor. Kimisi müşür değiştirir, kimi boru taktırır.

Şaşmazdaki ustamın bana söylediği bir durum. "Adam diyor ki; abi bu hararet yapıyor, ama sol ön camı açınca hararet gidiyor." :D

Ford bile anlamadı bu durumu daha.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özay Uçar
107 kadar çıkıyorsa gene problem var. gene yapacaktır.

evet abi yine problem var yine yapıyor. üstelik dün lastik aldım 4 adet. tanesi 75 liradan petlas. tekerleri değiştiriken usta jant kapağını söktü. birde ne görelim. bijonlar saplamaları (parçaların adının ne olduğunu bilmiyorum yanlışsa bağışlayın) yarım tutuyor. eski sahibi çelik jant takarken onları değiştirmemiş, kısa kalmışlar. üstelik arka tekerlerdeki bijonların ikişer tanesi de normal saç jant bijonu çıktı. izinde bulamadım uygun parça, değiştirmeye de fırsat yok. öyle kullanıyorum şimdilik. ;) ;)

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
İşte onu bilsek tüm sorun çözülecek ama olmuyor, herkes sorunu faklı bir şekilde çözüyor. Kimisi müşür değiştirir, kimi boru taktırır.

Şaşmazdaki ustamın bana söylediği bir durum. "Adam diyor ki; abi bu hararet yapıyor, ama sol ön camı açınca hararet gidiyor." :)

Ford bile anlamadı bu durumu daha.

bu durumda benim için hareret müşürünün altına pul koyma fikri yavaş yavaş meşrulaşmaya başladı. madem sistemde hava var ve olmayan harareti var gösteriyor o zaman buradaki soruna odaklanmak lazım . motor ısınmadığı halde beyinden fanlara bilgi gidiyor ve fanlar boşa çalışıyor fanlarıda boşver beni rahatsız ediyor.sisteme bir pul ilave edersek hem beni tedirgin etmez hem fanları boşa çalıştırmaz.Nasıl olsa araçta iki fan,silindir kapatarak geçici soğutma sağlama gibi özellikler var . Hem kanulacak pul metal olduğu için ısı iletme kabiliyeti var yani ısıyı olandan biraz daha aşağıda gösterecek.bence mantıklı.sorun motor üst kapağının aşırı ısınmazı değilmi ? motor üst kapağına ilave bi pul durumu dengeleyecekmiş gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sistemde hava vs. sorun var ise, pul vs. çözümler ile su sıcaklığını görmemek, conta yakma riskine engel değildir, bunu da düşünün derim.

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
Sistemde hava vs. sorun var ise, pul vs. çözümler ile su sıcaklığını görmemek, conta yakma riskine engel değildir, bunu da düşünün derim.

zaten müşür su sıcaklığını değilde üst kapaktaki ısıyı algılıyordu ve sorun burdan kaynaklanıyordu değilmi

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
zaten müşür su sıcaklığını değilde üst kapaktaki ısıyı algılıyordu ve sorun burdan kaynaklanıyordu değilmi

Bana söylenen şu; focusun bu serilerinde müşür suya etmas etmiyor dolayısıyla üst kapak ısısını ölçüyor, sonraki serilerde ise suya temas ettiyor.

Ne kadar doğrudur bilemem.

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş

kararımı verdim hararet ortayı geçtiği anda hemen pul koyacağım .ancak bilmem gerek şu.2000 model focuslarda hava yapmış sistem zaman içinde havasını kendi kendine alabiliyormu

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
kararımı verdim hararet ortayı geçtiği anda hemen pul koyacağım .ancak bilmem gerek şu.2000 model focuslarda hava yapmış sistem zaman içinde havasını kendi kendine alabiliyormu

Kendi kendine havasını alabiliyor mu bilmiyorum ama, durup duruken içine hava aldığından eminim. :crazy:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...