Erhan Doruk 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 babam az önce gelmiş . araca yapılan işlemler termostat değişimi : 15tl ısı müşürü değişimi : 75tl motor kulağı : 95tl işçilik 40tl ısı müşürünü neden değiştirdiklerini anlamadım. zaten dijital ekrandan ısıyı ölçmesini görebiliyordum. insan kendi aracının başında olmayınca böyle fazladan para harcıyor işte. ısı müşürünün arızalı olduğu nasıl anlaşılır ki? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Isı müşürü: orjinal değeri biliniyorsa, demlik kaynarken müşür bu suya batırılır (tabii ayrı kapta ) müşürden okunan direnç karşılaştırılır. Kırmızı olması gereken antifirz zaten yok olmuş, yeniden değişimi de aynı riski taşır, gereksiz maliyet, olan olmuş... Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 3 Temmuz 2010 Paylaş 3 Temmuz 2010 Isı müşürü: orjinal değeri biliniyorsa, demlik kaynarken müşür bu suya batırılır (tabii ayrı kapta :dil: ) müşürden okunan direnç karşılaştırılır.Kırmızı olması gereken antifirz zaten yok olmuş, yeniden değişimi de aynı riski taşır, gereksiz maliyet, olan olmuş... müşürün arızalı olduğunu zannetmiyorum zaten. aracın dijital göstergesinde kaç derece olduğunu gösteriyordu sorunsuz. çıkan müşürü de babama vermemişler. bugün gidip konuşucam. böyle saçmalık olmaz yani. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 4 Temmuz 2010 Paylaş 4 Temmuz 2010 Arkadaşlar bir kaç gün önce termostatı değiştirdim.Hararette oynama falan yok ancak motoru stop ettiğimde ön taraftan karın guruldamasına benzer sesler gelmeye başladı acaba havamı kaldı motorda. Hava alma işlemi tam olarak nasıl yapılıyordu acaba. 2005 F1 LPG li. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 son 10-12 sayfayı okudum ancak net bir bilgi göremedim. benim araçta, son termostat ve ısı müşürü değişimden sonra ; önceden hiç açılmayan fanlar 108 derecede açılıyor. araç normal sıkıştırılmadan ısısı 90derece civarında seyrederken, biraz sıkıştırıldığında 108 dereceye kadar çıkıyor , sonrasında fan devreye giriyor, ondan sonra ısı 97-100 dereceye düşüyor , yüksek devirde yine 108 e doğru gelip tekrar fan çalışıyor. bu davranışı normal midir? yoksa daha düşük dereceli bir termostat taktırmalı mıyım? Yorum bağlantısı
Özay Uçar 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 son 10-12 sayfayı okudum ancak net bir bilgi göremedim.benim araçta, son termostat ve ısı müşürü değişimden sonra ; önceden hiç açılmayan fanlar 108 derecede açılıyor. araç normal sıkıştırılmadan ısısı 90derece civarında seyrederken, biraz sıkıştırıldığında 108 dereceye kadar çıkıyor , sonrasında fan devreye giriyor, ondan sonra ısı 97-100 dereceye düşüyor , yüksek devirde yine 108 e doğru gelip tekrar fan çalışıyor. bu davranışı normal midir? yoksa daha düşük dereceli bir termostat taktırmalı mıyım? fan 104 derecede açmalı diye biliyorum. benim aracımda da durum böyle.... 108 derece açmasının bir sakıncası olduğunu sanmıyorum ama üstatlarımız daha iyisini bilirler... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 3-5 dereceyi bilmemde, gayet normal bir işleyiş. Bu rakamları tespşt etmek de kolay değildir elinize sağlık Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 3-5 dereceyi bilmemde, gayet normal bir işleyiş. Bu rakamları tespşt etmek de kolay değildir elinize sağlık fanın çalıştığı aracın içinden duyulmuyo, tespit etmek için dijital göstergeden derecesini sürekli izliyorum, ara ara aracı sağa çekip ızgaradan fanın çalışıp çalışmadığını dinliyorum 101-107 arası sıcaklıklarda fanın açtığını görmediim ama 108 de her zaman çalışıyo ikisi birden, birde işin garibi, kontağı kapatınca fan da duruyor, önceki araçlarımda eğer araç sıcaksa fan bir süre daha çalışmaya devam ediyordu. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 fanın çalıştığı aracın içinden duyulmuyo, tespit etmek için dijital göstergeden derecesini sürekli izliyorum, ara ara aracı sağa çekip ızgaradan fanın çalışıp çalışmadığını dinliyorum 101-107 arası sıcaklıklarda fanın açtığını görmediim ama 108 de her zaman çalışıyo ikisi birden, birde işin garibi, kontağı kapatınca fan da duruyor, önceki araçlarımda eğer araç sıcaksa fan bir süre daha çalışmaya devam ediyordu. Muhtemelen fanın 1 nci seviyesi bozuktur. Bir de focuslarda kontağı kapatınca fan durur, en azından benim araçta öyle. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Muhtemelen fanın 1 nci seviyesi bozuktur. Bir de focuslarda kontağı kapatınca fan durur, en azından benim araçta öyle. banada öyle geldi. yalnızlık hissediyor sanırım, tek başına çalışmıyor Yorum bağlantısı
Engin Evni 10 Temmuz 2010 Paylaş 10 Temmuz 2010 Focus II de gauge testte "engine temp" motor sıcaklığı 140 derecelere çıkıyor, engine temp=140 derece iken manuel göstergede (hararet) 90 derecenin biraz altında kalıyor yani 88 derecelerlerde filan. Bu durumdan kıllandım ve araç dururken gauge testte engine temp= 98 derece manuel hararet göstergesi 60 derece idi. Gauge testteki engine temp. (motor sıcaklığı) ile manuel hararet göstergesinde yaklaşık 35-40 derecelik fark var. Bu aradaki fark ne anlama geliyor? Bu aralar hava sıcaklığından mıdır nedir, motoru sıkıştırmasam bile araç hemen fan açıyor ve stop ettikten sonra bile birkaç dakika fan çalışıyor normal midir? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Temmuz 2010 Paylaş 10 Temmuz 2010 Normal bir durumdu bildiğim kadarıyla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Temmuz 2010 Paylaş 10 Temmuz 2010 140 okurken yanındaki harf: "F" mi? "C" mi??? Yorum bağlantısı
Özay Uçar 11 Temmuz 2010 Paylaş 11 Temmuz 2010 Focus II de gauge testte "engine temp" motor sıcaklığı 140 derecelere çıkıyor, engine temp=140 derece iken manuel göstergede (hararet) 90 derecenin biraz altında kalıyor yani 88 derecelerlerde filan. Bu durumdan kıllandım ve araç dururken gauge testte engine temp= 98 derece manuel hararet göstergesi 60 derece idi. Gauge testteki engine temp. (motor sıcaklığı) ile manuel hararet göstergesinde yaklaşık 35-40 derecelik fark var. Bu aradaki fark ne anlama geliyor? Bu aralar hava sıcaklığından mıdır nedir, motoru sıkıştırmasam bile araç hemen fan açıyor ve stop ettikten sonra bile birkaç dakika fan çalışıyor normal midir? gauge test menüdeki sıcaklık santigrat değil de fahrenhayt derece olmasın?? çağlar abinin dediği gibi rakam grubunun yanındaki harf F mi C mi? Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 11 Temmuz 2010 Paylaş 11 Temmuz 2010 gauge test menüdeki sıcaklık santigrat değil de fahrenhayt derece olmasın?? çağlar abinin dediği gibi rakam grubunun yanındaki harf F mi C mi? Kullanım klavuzunda bu bilgi veriliyordur. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 11 Temmuz 2010 Paylaş 11 Temmuz 2010 Karbüratörlü araçların motor pistonları, 80-88 derece arası en verimli çalışma sıcaklığındadır. Ancak yeni nesil motorların piston verimlilik sıcaklığı 120-140 derece arası. Bu sıcaklıklarda , pisatonlar en verimli çalışma performansına ulaşır. Yani blok içinde dolaşan su sıcaklığı 120-140 derece arasıdır. Suyun kaynamaması içinde kaynama sınırını arttıran antifrizler kullanılır. Antifrizle , su ancak 180 ve üstü sıcaklıklarda kaynamaya başlar. Dolayısıyla digital göstergelerdeki tespit edilen 108 ile 140 derece arası sıcaklıklar , motorun ideal çalışma sıcaklıklarıdır. Ancak otomobil firmaları, kullanıcıların 100-140 derece arası gösteren manunel sıcaklık ibresini kullanıcıların paniklememesi için kullanmazlar. İbreli göstergelerde 90 derece standart olarak alırlar. İbre 90 üstüne çıktığı zaman , gerçekte motor su sıcaklığı da 150 derecenin üstüne çıkmaya başlamıştır. Çoğu kullanıcılar, yeni nesil motorların , ideal performans sıcaklığının 120 derece olduğunu bilmez. Aracınızın soğutma suyunu tamamen boşaltın , antifrizsiz ve sadece su ile sistemi doldurun, bu havalarda 100 metre sonra ön kaputdan kaynamış su buharları fışkırır, 100 metre sonra araba forkur forkur su kaynatır. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 11 Temmuz 2010 Paylaş 11 Temmuz 2010 Karbüratörlü araçların motor pistonları, 80-88 derece arası en verimli çalışma sıcaklığındadır. Ancak yeni nesil motorların piston verimlilik sıcaklığı 120-140 derece arası. Bu sıcaklıklarda , pisatonlar en verimli çalışma performansına ulaşır. Yani blok içinde dolaşan su sıcaklığı 120-140 derece arasıdır. Suyun kaynamaması içinde kaynama sınırını arttıran antifrizler kullanılır. Antifrizle , su ancak 180 ve üstü sıcaklıklarda kaynamaya başlar. Dolayısıyla digital göstergelerdeki tespit edilen 108 ile 140 derece arası sıcaklıklar , motorun ideal çalışma sıcaklıklarıdır. Ancak otomobil firmaları, kullanıcıların 100-140 derece arası gösteren manunel sıcaklık ibresini kullanıcıların paniklememesi için kullanmazlar. İbreli göstergelerde 90 derece standart olarak alırlar. İbre 90 üstüne çıktığı zaman , gerçekte motor su sıcaklığı da 150 derecenin üstüne çıkmaya başlamıştır. Çoğu kullanıcılar, yeni nesil motorların , ideal performans sıcaklığının 120 derece olduğunu bilmez. Aracınızın soğutma suyunu tamamen boşaltın , antifrizsiz ve sadece su ile sistemi doldurun, bu havalarda 100 metre sonra ön kaputdan kaynamış su buharları fışkırır, 100 metre sonra araba forkur forkur su kaynatır. ben aracın soğutma suyunun antifiriz yoğunluğunu azaltmak için biraz boşaltmıştım. suyun rengi yine kırmızı idi ama ölçtürdüğümde tam olarak 0 derece cıktı, biraz fazla seyreltmişim. 10-15 bu şekilde kullandım ama yukarıda bahsettiğiniz olay gerçekleşmedi. daha sonra yine antifiriz ekledim ve şu an - 25 civarı... Yorum bağlantısı
Sedat Can 29 Ağustos 2010 Paylaş 29 Ağustos 2010 Aracımı yaklaşık 1,5 yıldır kullanıyorum, şimdiye kadar hararetle ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım. Geçtiğimiz Temmuz ayında, o aşırı sıcaklarda Ankara'dan Antalyaya gündüz saatlerinde yol aldığım h Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 29 Ağustos 2010 Paylaş 29 Ağustos 2010 Fanın birisi klima ile ilgili...Klima açık olduğunda bir süre sonra fan devreye giriyor.Ancak dururken klima açık olsa bile devreye girmiyor.Ben rolantide her iki fanında çalıştığına şahit olamadım Yorum bağlantısı
Sedat Can 29 Ağustos 2010 Paylaş 29 Ağustos 2010 (düzenlendi) Araç ister sıcak ister soğuk olsun, klima açınca yolcu tarafındaki fan çalışıyor, diğeri çalışmıyor. Sürücü tarafındaki fan, seyir halinde ve 104 dereceyi geçen sıcaklıkta devreye giriyor olabilir mi? 29 Ağustos 2010 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ağustos 2010 Paylaş 29 Ağustos 2010 Bence fanın biri bozuk.. Çift çalışması gerekiyor diye hatırlıyorum... Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Benim araçta Klima devreye girdiğinde her iki fan birlikte düşük devirde çalışıyor ve normalide bu şekildedir. Siz Sürücü tarafı Sol fan devreye girmiyorsa Motor kaputu içerisindeki sigorsta kutusundan 30A sigortayı kontrol ediniz sigorta sağlamsa Röle'sini kontrol ediniz;hala çalışmıyorsa Fan motoruna harice 12V verip çalışıyormu kontrol ediniz. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Ben bu fanlara geçen yıl bakmıştım.Tam hatırlamıyorum ama klima açılınca hemen dönmüyordu...Klima açık değilse 2 fan hiç bir zaman çalışmıyordu.Klima açıldığında da belli bir süre sonra devreye giriyordu. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Klima Kompresörü devreye girdikten sonra dış ortam ısısına göre yaklaşık 1 dk kadar bir sürede (Klima Kondenseri ısınmaya başlayınca) devreye giriyor her ikiside. Yorum bağlantısı
Sedat Can 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 (düzenlendi) Sol fanı dönerken hiç görmedim, ancak sağ fan, yani sürücü tarafındaki fan klima açınca ve 102-104 derecede çalışıyor, sol fanda yine bir hareket yok. Aracı 1,5 yıldır kullanıyorum, aldığımdan beri fan olayı böyle ama hiç hararet problemi yaşamadım. 30 Ağustos 2010 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts